Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, FOR en helg. :daane: Den har vært mest slitsom, med unger som krangler så busta fyker (jeg gruer meg til de herlige tenårene :redd: ), men også veldig fin innimellom. Jeg er fremdeles utrolig sliten. Det tar lang tid å hente seg inn etter så lite og dårlig søvn som jeg hadde natt til lørdag altså. Jeg får jo som regel ikke 3 timer sammenhengende i løpet av en natt engang og da er det vanskelig å ta seg inn. Men, men...det går seg vel til det også. En kveld til nå, med leggetid klokken 21 så er jeg fit for fight tror jeg.

Lørdagen hadde vi som sagt besøk av søster og mannen hennes. Utrolig fint å se ham igjen. Søster var kvalmt lykkelig. :fnise: Ellers fikk jeg plantet blomster i resten av bedet (med påfølgende nattefrost :dry: Hvorfor kan ikke dette været bestemme seg?) og det har blitt mye lek og moro hjemme. Jeg pleier som regel å ha noen prosjekter i helgene, for dersom jeg setter meg ned blir det bare krangling om hvem som skal sitte på fanget mitt. Og får de sitte begge to, krangler de bare om hvilken bok vi skal lese osv. :roll: Da er det bedre at de hjelper meg med rydding for eksempel, eller at jeg rydder og steller, mens de leker rundt meg. Men ingen store prosjekter altså, jeg har bare vært altfor sliten. Jeg fikk ryddet halve lekerommet i går før jeg ikke orket mer. :P

I går hadde jeg og A bakestund mens M sov. Vi bakte (mislykkede) rundstykker og minijordbærpaier. :sikle: Da M våknet dro vi til mamma på grillmiddag, før jeg sneik meg avgårde på trening mens mamma passet jentene. Jeg gikk gjennom styrkeprogrammet for første gang, og gjett om jeg kjenner det i beina i dag! :daane: Knebøy med stang + utfall gjorde susen, ja. Arm- og ryggøvelsene var for lette så der må jeg justere litt neste gang. :)

Planen var jo å sykle til jobb og barnehage i dag, men jeg har altfor vondt i beina. :fnise: Jeg hadde også glemt at M skulle på helsestasjonen i dag, så da får det bli i morgen heller. Heldigvis husket ikke A at jeg hadde lovet å sykle i dag. :sjenert: Alt er forresten bra med bolla mi. 11,4 kg og 76 cm. :hjerte:

Bleieavvenningen har gått sinnsykt mye bedre i helgen! :hoppe: I går fant hun endelig ut at hun skulle si ifra når hun må tisse. Problemet er at hun holder seg litt for lenge før hun sier fra, og hun skvetter litt før hun kniper igjen og løper på do. Men dette er nok bare en vanesak skulle jeg tro. :jepp: Bæsjingen er et problem dessverre. :P Hun bæsjet i trusa to ganger i går. :daane: Men nå får jeg bare knipe tennene sammen og vente til det går over. Ikke lenge igjen nå, så er hun der håper jeg! :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I går fikk jeg forresten bestilt flybilletter til Oslo for å feire bestis sin 30-årsdag. :hoppe: Det var med litt dårlig samvittighet at jeg gjorde det, for juni blir ganske travel og med mye barnevakt. Men som mamma sa: ''dropp den dårlige samvittigheten og takk ja til alle ganger dere får mulighet til å sove lenge.'' Klok mamma. :fnise: Så juniprogrammet vårt blir seende slik ut:

30.05-02.06: Italia

04.06-18.06: Alenemamma

21.06: Min bursdagsfest

27.06-29.06: Oslo

Jeg trøster meg med at det er så sjelden jeg og mannen tar sånne helger (forrige gang var da A var 10 måneder og vi var i Oslo da også), så når vi først har mulighet til det får vi gjøre det med semigod samvittighet. :)

Endret av ^^Belle^^
Skrevet (endret)

Det er vel fortjent :klemmer:

O holder seg også ganske lenge. I dag knep han plutselig beina sammen, men nektet for det da jeg spurte om han ville tisse. Rett etterpå gikk vi ned for å ta på bleie siden vi skulle ut, og da var det en liten skvett i trusa hans, så han var nok på tur til å tisse seg ut, men klarte å stoppe det. Så kom tisset i bleien kort tid etterpå da han nektet å sette seg på potten/doet for å få det ut. ;)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Det er vel fortjent :klemmer:

O holder seg også ganske lenge. I dag knep han plutselig beina sammen, men nektet for det da jeg spurte om han ville tisse. Rett etterpå gikk vi ned for å ta på bleie siden vi skulle ut, og da var det en liten skvett i trusa hans, så han var nok på tur til å tisse seg ut, men klarte å stoppe det. Så kom tisset i bleien kort tid etterpå da han nektet å sette seg på potten/doet for å få det ut. ;)

Jeg håper det. :sjenert:

Da har han ihvertfall kontroll! Ett skritt i riktig retning. :Nikke:

----------------

Jeg. Er. Så. Støl! :daane: Tvang meg selv til å sykle til jobb i dag, i håp om å løsne opp i musklene, men det hjalp ikke. Nå venter monsterbakken på meg på hjemveien. :redd: Den er veldig grei å sykle når jeg er alene, den er ikke så ekstremt bratt, men nå har jeg sykkelvogn + 25 kg med unger å dra på også. Dagens trim! :fnise:

M våknet bare én eneste gang i natt, dvs. rundt 19:30 i går kveld! :hakeslepp: Det har hun aldri gjort før tror jeg. Hadde det ikke vært for at A kom helt fortumla inn til meg klokken 3 i natt, og lurte på hvor tutten var blitt av, hadde jeg fått en hel natts søvn. Måtte det vare! :pls:

Ingen store planer for dagen egentlig. Kveldene er så korte, for ungene legger seg så innmari tidlig for tiden. M sovnet som en stein klokken 17:15 i går, A klokken 18:15! :overrasket: Jeg ignorerte alle ''burde gjøre-tingene'' og satte meg godt til rette i sofaen med Sons of Anarchy (prøver å komme meg à jour) og gjorde meg ferdig med Osloanorakken til M. :nigo:

Gjest Neferet
Skrevet

Åh, det er både så bra og så fælt å være så støl.... :daane: Håper du får godt betalt for innsatsen, det hørtes unektelig slitsomt ut med vogn og +25kg i monsterbakke! Du kommer til å bli supersterk! :trene: Jeg gruer meg til torsdag allerede, første økt i nytt program skal gjennomføres i morgen, kostholdsplanen er allerede innført... Spent på hvor lenge jeg varer denne gangen :rolleyes: Men forrige gang holdt jeg faktisk de 10 ukene vi hadde satt opp, denne gangen er det 12.....

Og så hørtes det veldig deilig ut å ignorere "burde gjøre-tingene", de tar deg tidsnok igjen :fnise: Ha en fin ettermiddag og kveld! :klemmer:

Skrevet

Oh, det hørtes tungt ut! :P men som du sier: dagens trim!

Skrevet

Åh, det er både så bra og så fælt å være så støl.... :daane: Håper du får godt betalt for innsatsen, det hørtes unektelig slitsomt ut med vogn og +25kg i monsterbakke! Du kommer til å bli supersterk! :trene: Jeg gruer meg til torsdag allerede, første økt i nytt program skal gjennomføres i morgen, kostholdsplanen er allerede innført... Spent på hvor lenge jeg varer denne gangen :rolleyes: Men forrige gang holdt jeg faktisk de 10 ukene vi hadde satt opp, denne gangen er det 12.....

Og så hørtes det veldig deilig ut å ignorere "burde gjøre-tingene", de tar deg tidsnok igjen :fnise: Ha en fin ettermiddag og kveld! :klemmer:

I går var det bare fælt! :ler: Det var så greit på mandag, så jeg trodde jeg skulle slippe unna det verste. Men, men...nå er det ihvertfall på bedringens vei. Heldigvis, for jeg skal på spinn intervall med favorittinstruktøren i dag. :hoppe:

Så spennende! Dere er knallflinke! Hva går kostholdsprogrammet ut på da?

Oh, det hørtes tungt ut! :P men som du sier: dagens trim!

Det var beintungt! Men jeg forbrant totalt like mange kalorier på det som jeg gjør på en dårlig spinningtime. Hverdagstrim :nigo:

Skrevet

Sykle hjem fra jobb var tortur! Men jeg klarte det! :hoppe: Sta som fy, men jeg SKULLE klare hele bakken uten å ta pause. Men så var det mysteriet...pulsklokken registrerte maxpuls på 109%! :overrasket: Jeg har jo samme maxpuls på klokken som jeg har på Suunto-beltet jeg bruker på treningssenteret og ikke tale om jeg noen gang hadde klart 109% med Suunto-beltet. Rart. :vetikke:

Ellers en lite begivenhetsfull dag. Lage middag, leke, bade, leggetid. Jeg ignorerte alle burde-ting i går også. Det mistenker jeg at jeg kommer til å gjøre til jeg er ferdig med Sons of Anarchy. :fnise: Spennende! :bond:

Gjest Neferet
Skrevet

I går var det bare fælt! :ler: Det var så greit på mandag, så jeg trodde jeg skulle slippe unna det verste. Men, men...nå er det ihvertfall på bedringens vei. Heldigvis, for jeg skal på spinn intervall med favorittinstruktøren i dag. :hoppe:

Så spennende! Dere er knallflinke! Hva går kostholdsprogrammet ut på da?

Det var beintungt! Men jeg forbrant totalt like mange kalorier på det som jeg gjør på en dårlig spinningtime. Hverdagstrim :nigo:

Åh, jeg kommer til å ha sånne fæle dager framover jeg også... :sjenert: Fikk ikke begynt treningsprogrammet mandag, men i dag er det ingen nåde. Gruer meg allerede til stølheten... :fnise: Får tenke på at det gir resultater når det blir for ille.

Kostholdsprogrammet går egentlig ut på å spise det som står i planen :roll: Men det var vel ingen overraskelse... Det er stort sett ren mat, type kylling, karbonadedeig, hvit fisk (sikkert også greit med biff og annet rødt kjøtt, men jeg er ikke så glad i det...) med ris eller søtpotet til og valgfri mengde grønnsaker. Havregryn, egg og rent kjøttpålegg og sånt er også på planen, og for min del er det med en del frukt og smoothie (som jeg ikke har turt å prøve ennå - skeptisk :ler: ) lov. Kjære har ikke de siste tingene med i sitt program, men ellers er det mye likt. 12 uker - gi meg kraft og styrke :ler: Det står hva som kan spises til hvert måltid, hvis man vil er det mulig å følge alle ukas 7 dager slavisk, men det er også lov å gjøre som meg og plukke ut det jeg synes er godt og kombinere litt ut fra de ulike alternativene. Og så er det en "lavdag" i uka, den gruer jeg meg veldig til. Da reduseres kcal-inntaket skikkelig, første forsøk blir i morgen...

Ellers en lite begivenhetsfull dag. Lage middag, leke, bade, leggetid. Jeg ignorerte alle burde-ting i går også. Det mistenker jeg at jeg kommer til å gjøre til jeg er ferdig med Sons of Anarchy. :fnise: Spennende! :bond:

Hørtes ut som en veldig bra plan! :nigo:

Skrevet

Åh, jeg kommer til å ha sånne fæle dager framover jeg også... :sjenert: Fikk ikke begynt treningsprogrammet mandag, men i dag er det ingen nåde. Gruer meg allerede til stølheten... :fnise: Får tenke på at det gir resultater når det blir for ille.

Kostholdsprogrammet går egentlig ut på å spise det som står i planen :roll: Men det var vel ingen overraskelse... Det er stort sett ren mat, type kylling, karbonadedeig, hvit fisk (sikkert også greit med biff og annet rødt kjøtt, men jeg er ikke så glad i det...) med ris eller søtpotet til og valgfri mengde grønnsaker. Havregryn, egg og rent kjøttpålegg og sånt er også på planen, og for min del er det med en del frukt og smoothie (som jeg ikke har turt å prøve ennå - skeptisk :ler: ) lov. Kjære har ikke de siste tingene med i sitt program, men ellers er det mye likt. 12 uker - gi meg kraft og styrke :ler: Det står hva som kan spises til hvert måltid, hvis man vil er det mulig å følge alle ukas 7 dager slavisk, men det er også lov å gjøre som meg og plukke ut det jeg synes er godt og kombinere litt ut fra de ulike alternativene. Og så er det en "lavdag" i uka, den gruer jeg meg veldig til. Da reduseres kcal-inntaket skikkelig, første forsøk blir i morgen...

Hørtes ut som en veldig bra plan! :nigo:

Det er en liten trøst å tenke på forbedringen når man går som en gammel dame og omtrent trenger gåstol. Og å sette seg ned på do... :haar:

:fnise: Neida, man kjenner ihvertfall at man lever da. :ler:

Wææ, lavdag hørtes ikke noe gøy ut! Hvor mange kalorier skal dere da ligge på? Jeg tror jeg hadde klart å holde meg greit dersom jeg hadde hatt en detaljert kostholdsplan og dersom jeg kun hadde behøvd å tenke på meg selv. Nå har jeg to unger og en mann å tenke på også, og 2 av 3 er veldig kresne. :lol:

Men ja, dette klarer du! :duskedame:

--------------

Da var leilighet i Firenze bestilt! :strix: Klarte endelig å bestemme meg og synes jeg fikk en grei pris for den krembeliggenheten. :nigo: 2600 for 3 netter er ikke særlig billig, men det er billig til å være Firenze. :Nikke: Bare 3,5 uke igjen nå! :bolledeig:

Jentene mine er så fine om dagen. :rodmer: A prater som en foss og det merkes godt at hun leker mye med eldre jenter. Hun har blant annet begynt å leke rollelek på Oslosk. :hoho: Det er en sær ting vi på vestlandet gjør, vet ikke om andre landsdeler gjør det, men unger på vestlandet gjør ihvertfall det. ''Uææ, vent på mei!'' og ''Jei komme!'' sier hun mens hun leker med barbiedukkene sine. Hun sier også mange rare ting, og favorittspørsmålet hennes er ''ka e enkligt detta?'' :fnise: Hun øver på å si (skarre) r og klarer det 8 av 10 ganger.

M er blitt en skikkelig drama queen. Hun erter livsjiten av storesøsteren sin, men hun er så glad i henne. I dag morges for eksempel. En stup trøtt M som ikke klarer å la være å være propell i senga da A kom inn til oss. Knoving, kneking og kosing smelter et mammahjerte. :hjerte: Hun babler mye, men har ikke så veldig mange ord enda. Hun sier mamma, tutti, der, se og diverse dyrelyder. Nå er hun stødig som en stein og øver seg på å løpe. Dessuten tror jeg hun har en liten skuespiller i magen, hun elsker nemlig å gjøre seg til på gulvet, rulle seg rundt og fjolle skikkelig, og ler seg ihjel av det etterpå.

Fine, fine jentene mine. :hjerte:

Skrevet

PS. Jeg har begynt å blogge igjen. :nigo:

Skrevet

Vi snakker oslosk her også :ler:

Skrevet

Her og! Men så er jo L østlending på heltid han, da. :ler:

Skrevet

Hvorfor, hvorfor, hvorfor gikk jeg inn på bloggen din? :daane:

Gjest Neferet
Skrevet

Det er en liten trøst å tenke på forbedringen når man går som en gammel dame og omtrent trenger gåstol. Og å sette seg ned på do... :haar:

:fnise: Neida, man kjenner ihvertfall at man lever da. :ler:

Wææ, lavdag hørtes ikke noe gøy ut! Hvor mange kalorier skal dere da ligge på? Jeg tror jeg hadde klart å holde meg greit dersom jeg hadde hatt en detaljert kostholdsplan og dersom jeg kun hadde behøvd å tenke på meg selv. Nå har jeg to unger og en mann å tenke på også, og 2 av 3 er veldig kresne. :lol:

Men ja, dette klarer du! :duskedame:

:ler: Jeg er helt enig med deg i at det bare er ille når det står på, jeg later bare som at jeg er mer positiv enn jeg er... :skratte:

Lavdag er jeg veldig spent på ja, den er rett i overkant av 1000 kcal. Gruer meg allerede... :sjenert: Og det er jo helt klart vanskelig når det er flere å ta hensyn til, litt av greia hos oss er jo at vi kjører samtidig nå. I fjor kjørte kjære det samme programmet som hun gjør nå, mens jeg spiste annerledes. Det er nok litt lettere nå som vi stort sett må forholde oss til det samme! :jepp: Så jeg skal nok frekventere matbloggen din jeg også, om ca 12 uker :skratte:

Så deilig med Firenze!! :rodmer: Jeg kjenner jeg er litt misunnelig, dere kommer til å få det så fint! :hjerte:

Skrevet

Herlig med bestilt ferie! Da er det bare å glede seg, høres herlig ut :sol: Fremdeles veldig imponert over treningen din, nå MÅ jeg komme meg igang igjen snart..

Skrevet

Hvor finner jeg den bloggen nåe jeg er på mobil?? ;)

Skrevet

Så gøy med blogg! Og ekstra gøy at jeg I DAG, før jeg så det siste innlegget på bloggen din, har kjøpt inn ruccola, laks og fullkornstortillas for å lage laksewrap. :fnise: Tenkte å ha det med som niste under eksamen i morgen, det blir liksom litt kos med god mat/snacks underveis. AVSLØRT på KG i stedet for å være flittig og lese mer.. :sjenert:

Stas med booket leilighet i Firenze! :hoppe: 3,5 uke er jo ikke lenge i det hele tatt. :nigo:

Skrevet

Vi snakker oslosk her også

:fnise: Så rart! Men samtidig ikke. Synes det er blitt mye bedre med ulike dialekter på tv nå (og jeg ELSKER at Masha er på nynorsk), men det er jo fremdeles alltid oslosk rundtomkring.

Her og! Men så er jo L østlending på heltid han, da.

Er han det, ja? Fortell!

Hvorfor, hvorfor, hvorfor gikk jeg inn på bloggen din?

:twisted:

Jeg er helt enig med deg i at det bare er ille når det står på, jeg later bare som at jeg er mer positiv enn jeg er...

Lavdag er jeg veldig spent på ja, den er rett i overkant av 1000 kcal. Gruer meg allerede... Og det er jo helt klart vanskelig når det er flere å ta hensyn til, litt av greia hos oss er jo at vi kjører samtidig nå. I fjor kjørte kjære det samme programmet som hun gjør nå, mens jeg spiste annerledes. Det er nok litt lettere nå som vi stort sett må forholde oss til det samme! Så jeg skal nok frekventere matbloggen din jeg også, om ca 12 uker

Så deilig med Firenze!! Jeg kjenner jeg er litt misunnelig, dere kommer til å få det så fint!

1000 kalorier er veldig lite, ja! Håper det ikke blir altfor ille! :kose:

:ler: Jeg skal passe på å ha en kjempegøy oppskrift klar om 12 uker. :nigo:

Herlig med bestilt ferie! Da er det bare å glede seg, høres herlig ut Fremdeles veldig imponert over treningen din, nå MÅ jeg komme meg igang igjen snart..

:bolledeig: Den smileyen summerer vel opp det meste jeg tenker om reisen. :ler:

Trening er det som holder meg sammen, særlig når jeg er alene med ungene. Jeg blir mindre trøtt og jeg orker mer av trassanfall og grining og slossing. :P

Hvor finner jeg den bloggen nåe jeg er på mobil??

bakebelle.wordpress.com :jepp:

Så gøy med blogg! Og ekstra gøy at jeg I DAG, før jeg så det siste innlegget på bloggen din, har kjøpt inn ruccola, laks og fullkornstortillas for å lage laksewrap. Tenkte å ha det med som niste under eksamen i morgen, det blir liksom litt kos med god mat/snacks underveis. AVSLØRT på KG i stedet for å være flittig og lese mer..

Stas med booket leilighet i Firenze! 3,5 uke er jo ikke lenge i det hele tatt.

Mmmm, laksewrap er så godt! :sikle: Men hemmeligheten ligger i ketchapen nemlig. Omnom!

Årh, jeg gleder meg så utrolig mye! :nigo:

Gjest Neferet
Skrevet

1000 kalorier er veldig lite, ja! Håper det ikke blir altfor ille! :kose:

:ler: Jeg skal passe på å ha en kjempegøy oppskrift klar om 12 uker. :nigo:

Jeg gleder meg til den oppskriften allerede! :nigo:

Og jeg håper også det er overlevelig... Jeg er ihvertfall SULTEN nå! Og det er 52 minutter igjen til lunch... :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...