Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så bilde, du kledde det dritgodt! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå menmen, jeg vil også se! :sur:

Skrevet

Søøte klær! :rodmer: Og kjempegøy med hårforandring! :hoppe: Jeg klipte av meg 15 cm-ish forrige uke, kjempedeilig! Fortsatt langt hår da, så det var vel ikke en veldig radikal forandring, men veldig godt. :)

Jeg har nettopp klipt av meg...hele håret. :haar: Syns det blei tøft, men litt uvant....

Kjempefin ble du! :jepp:

Skrevet

Jeg så bilde, du kledde det dritgodt! :jepp:

:happy:

Skrevet

Søøte klær! :rodmer: Og kjempegøy med hårforandring! :hoppe: Jeg klipte av meg 15 cm-ish forrige uke, kjempedeilig! Fortsatt langt hår da, så det var vel ikke en veldig radikal forandring, men veldig godt. :)

:danse:

Skrevet

ser for meg M i sprengt heldress søtnosen!

Så spennende med frisørtime da! Det er bare å klippe i vei, det vokser jo ut igjen. Det er alltid mitt motto hos frisøren

Spent på stripingen, jeg har prøvd å be tre ulike frisører om å gå fra mørkebrunt til lysebrunt, i en KALD farge, og hver gang kommet ut med mørkere hår med nesten-usynlige konjakkfargede striper.

Men jeg vet det er mulig altså, har bare vært uheldig med frisørene. Flyttet fra min faste frisør

Det var virkelig et syn for ... :klo: Hva er det norske uttrykket for ''a sight for sore eyes''? Et syn for såre øyne? :fnise: Uansett, sprengt heldress ble no-go. Den så jo veldig stor ut fordi den er laaaang, så jeg pakket den ut og hadde den med på sommerferie. Kjipt å ikke få brukt den når den var såpass dyr. Men, men... :P

Uæææ, det er dritspennende! :bond: Jeg er av typen som alltid har kjørt det safe, med langt hår i min naturlige hårfarge. Men nå trenger jeg en forandring. Jeg føler meg endelig vel med meg selv, etter mange år med dårlig selvtillit , og da må det gamle håret ''bort''. Det blir nok ikke så veldig kort, men kortere blir det definitivt siden håret mitt er så slitt nå at jeg kan se splittede tupper med det blotte øyet. :flau: Lysere skal det også bli, så får vi bare ikke håpe at jeg blir seende ut som en tiger på hodet. :haar:

Owæææh, frisørtime som kan føre til (litt?) radikale endringer er schtilig! :nigo:

Radikalt for meg, ihvertfall. :fnise:

Jeg har nettopp klipt av meg...hele håret. :haar: Syns det blei tøft, men litt uvant....

Du passer det utrolig godt! :jepp:

Det blir nok en 15 cm på meg også, om ikke mer. Håper mitt er så slitt at det er rent flaut. :fnise:

Skrevet

Åh, fine, fine helgen! :strix:

Fredag var jeg og spiste middag med jobben. Jeg åt meg så mett at jeg var propp full hele neste dag. :fnise: Veldig koselig, god mat, god drikke og godt lag. :nigo:

På lørdag var vi på årets første båttur. Det er faktisk første gang hele familien er med i båten. Vi kjørte akkurat passe langt og la til ved et badested hvor ungene fikk utforske fjæra med alt det har å tilby. Vi hadde minipiknik med boller, brus og kjeks i et par timer, før vi dro hjem igjen og sovnet utmattet hele gjengen.

I går var vi på tur ut til et fyr i nærheten, en tur på rundt 30 minutt én vei på stor og fin grussti. Været var nydelig og vi fikk bord ute i solveggen hvor vi koste oss med enda mer boller og brus, kjeks og sjokolade. :fnise: Jeg og A bakte nemlig boller omtrent før fuglene feis i går morges. Satte deig i brødbakemaskinen og den ble helt fantastisk luftig og god! Det skal jeg gjøre flere ganger altså, så enkelt!

A hadde ikke helt dagen i går dessverre - hun spiste bare én kjeks og et kinderegg ( :flau: ) før middag (Grandis :hoho: - stakkar ungene våre :ler: ) klokken 17. Hun var sur og trøtt og ville bare sitte i vognen. Heldigvis hadde vi bæreselen med, så M satt i den hele veien. A som ellers liker å gå tur. Håper hun er i et litt bedre humør når vi skal tilbake i sommer på dukkevognparaden. :nigo:

På bleiefronten går det ørlite grann fremover, type 2 skritt frem, 1,5 tilbake. :lol: Det virker som om hun holder seg godt, men glemmer å si ifra. Dersom hun må på do akkurat når vi ''forlanger'' at hun går på do (det gjør vi kanskje 3 ganger om dagen, type ''kom nå A, så går vi på do og tisser, så skal du få klistremerke i boken din'') tisser hun gjerne. Men vi har uhell hver eneste dag og ofte virker det som om hun ikke kjenner det før det er for seint. Nå er det en uke siden vi begynte med dette, og jeg synes kanskje at hun burde begynne å kjenne det nå? Eller? Trusebruken er det derimot ingen problemer med. I dag morges var det helt selvfølgelig at hun skulle ta på truse. Andre morgener har vi måttet minne henne på det og ''lokke'' med klistremerker. Så det går da fram på et vis uansett. :tommelsmil:

I kveld skal jeg få snikret sammen styrkeprogram på treningssenteret. :hoppe: Gleder meg til å jobbe litt mer målrettet fremover, og jobbe med problemområdene (mage :dry: ). Det er også litt enklere når man kan dra på trening når man vil og ikke måtte ha noen timer å gå på. Spinningen kan ingen ta fra meg altså, onsdagsspinning er herved en fast trening i uken, men styrketrening må til det også. :trene:

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig det med bleier/truser! Her sliter vi ihverfall litt, syns det er vanskelig å vite hva man bør gjøre.. Frøkna sier overhodet ikke i fra når hun må på do, men når vi minner om det og setter henne på do kommer det stort sett noe hver gang. Nå i det siste har hun begynt å "nekte" å ta på bleie, vil ha på truse i bhg osv. Andre ganger vil hun ikke bytte fra bleie til truse (f.eks. hjemme, etter bhg). Jeg tenker at hun må begynne å si fra først, men det er kanskje litt "feigt" :sjenert: Det er tydelig at hun begynner å bli klar for å slutte altså, men jeg er vel litt i overkant redd for uhell i sofaen osv..

Så flink du er til å trene!! :hoppe: Det er ikke jeg, merkes på kondisen og det er IKKE noe gøy :filer: Vel, vel. Jeg vet jo hva som må til, men det var dørstokkmila da..

Skrevet

Det er vanskelig det med bleier/truser! Her sliter vi ihverfall litt, syns det er vanskelig å vite hva man bør gjøre.. Frøkna sier overhodet ikke i fra når hun må på do, men når vi minner om det og setter henne på do kommer det stort sett noe hver gang. Nå i det siste har hun begynt å "nekte" å ta på bleie, vil ha på truse i bhg osv. Andre ganger vil hun ikke bytte fra bleie til truse (f.eks. hjemme, etter bhg). Jeg tenker at hun må begynne å si fra først, men det er kanskje litt "feigt" :sjenert: Det er tydelig at hun begynner å bli klar for å slutte altså, men jeg er vel litt i overkant redd for uhell i sofaen osv..

Så flink du er til å trene!! :hoppe: Det er ikke jeg, merkes på kondisen og det er IKKE noe gøy :filer: Vel, vel. Jeg vet jo hva som må til, men det var dørstokkmila da..

Ja, det er kjempevanskelig!

Hun høres veldig lik ut som A altså. Vi har tydeligvis valgt å ta den ''ufeige'' veien vi da, og heller bruke haugevis med klorin. :fnise::lol: Vi tvinger henne heller ikke til noenting og på lørdag da jeg foreslo at vi skulle ta på bleie da vi skulle på båttur nektet hun. Tror hun har funnet ut hvor deilig det er å gå uten. :ler: Og det må hun selvsagt få lov til tenker jeg, å gå uten bleie altså. Vi har jo som sagt tidligere måttet lokke henne til å gå uten, og når hun da foreslår helt av seg selv at bleia skal av, så kan vi ikke nekte henne det. Da får vi bare ta de uhellene som kommer. Hun sitter ofte på håndkle i sofaen da. ;)

Vi har ventet og ventet og ventet på at hun skulle si ifra, men det tror jeg aldri hadde kommet for å si det helt ærlig. Man må jo se an ungen også, og A er definitivt av typen som trenger en fast hånd for at ting skal skje. Et eksempel: Nå har hun pusset tenner i rundt 2 år og nå er vi endelig der at bare annenhver seanse ender med at jeg må sitte oppå henne og tvinge frem tannpussen. Sta sa du? :roll:

Dørstokkmila er ENORM noen ganger. Jeg er heldig og har funnet noe jeg synes er utrolig gøy, og da går det så fint å komme seg ut. Det er også omtrent den eneste ''fritiden'' jeg får, og det er her jeg får ut alt guff og nedtrykt liten tålmodighet iforhold til ungene osv. :fnise: Jeg merker jeg takler trass og grining og søling og alt det der mye bedre når jeg trener enn ellers.

Skrevet

Ja, det er kjempevanskelig!

Hun høres veldig lik ut som A altså. Vi har tydeligvis valgt å ta den ''ufeige'' veien vi da, og heller bruke haugevis med klorin. :fnise::lol: Vi tvinger henne heller ikke til noenting og på lørdag da jeg foreslo at vi skulle ta på bleie da vi skulle på båttur nektet hun. Tror hun har funnet ut hvor deilig det er å gå uten. :ler: Og det må hun selvsagt få lov til tenker jeg, å gå uten bleie altså. Vi har jo som sagt tidligere måttet lokke henne til å gå uten, og når hun da foreslår helt av seg selv at bleia skal av, så kan vi ikke nekte henne det. Da får vi bare ta de uhellene som kommer. Hun sitter ofte på håndkle i sofaen da. ;)

Vi har ventet og ventet og ventet på at hun skulle si ifra, men det tror jeg aldri hadde kommet for å si det helt ærlig. Man må jo se an ungen også, og A er definitivt av typen som trenger en fast hånd for at ting skal skje. Et eksempel: Nå har hun pusset tenner i rundt 2 år og nå er vi endelig der at bare annenhver seanse ender med at jeg må sitte oppå henne og tvinge frem tannpussen. Sta sa du? :roll:

Dørstokkmila er ENORM noen ganger. Jeg er heldig og har funnet noe jeg synes er utrolig gøy, og da går det så fint å komme seg ut. Det er også omtrent den eneste ''fritiden'' jeg får, og det er her jeg får ut alt guff og nedtrykt liten tålmodighet iforhold til ungene osv. :fnise: Jeg merker jeg takler trass og grining og søling og alt det der mye bedre når jeg trener enn ellers.

Aha, jeg har gått og ventet på at hun skulle begynne å si fra.. tenkte igrunn det var vanlig at de gjorde det jeg. Huff, nå fløler jeg meg rimelig teit :fnise: Jaja, da er det vel bare å kjøre på da, så får vi ta de uhellene som kommer!

Skrevet

Aha, jeg har gått og ventet på at hun skulle begynne å si fra.. tenkte igrunn det var vanlig at de gjorde det jeg. Huff, nå fløler jeg meg rimelig teit :fnise: Jaja, da er det vel bare å kjøre på da, så får vi ta de uhellene som kommer!

Altså, det kan jo hende at hun gjør det da! Men A hadde nok aldri gjort det. Hun liker å hvile på laurbærene og hater forandringer mer enn hun hater å pusse tennene. :fnise:

Skrevet

Treningsopplegg i går og jeg er veldig fornøyd! Det virket som om instruktøren forstod hva jeg ville, så nå gleder jeg meg til å ta fatt på styrketreningen. :trene: Da vi var ferdige med å gå gjennom alle øvelsene i går var det ikke tid til å begynne på noe styrketrening så jeg tok meg heller joggetur i oppoverbakke i 25 minutt. Ikke så veldig mye å skryte av akkurat, men bedre enn ingenting. Men ja, styrkeprogram. Jeg ble vist inn i ''hulen'' (aka der bolerne kommer for å bli til :fnise: ) hvor jeg skal gjøre mesteparten av øvelsene, og der skal jeg ta mange standardøvelser som knebøy med stang, bryst med manualer, bulgarsk utfall osv. Det blir også litt slyngetrening inne i slyngerommet. Jeg er litt sliten i dag etter den lille gjennomgangen vi hadde i går, så jeg kommer nok til å være døden nær når jeg skal kjøre på for fullt. :ler:

I går viste A tydelig at hun måtte på do to ganger! :hoppe: Hun sier fremdeles ikke ifra, men i går så jeg det altså tydelig på henne. Den andre gangen var vi ute og lekte ved elven (støvler + grunn elv er himmelen for en 3-åring! :ler: ) og da klarte hun å knipe igjen etter bittelitt skvetting i trusa, før jeg fikk buksa av og hun tisset i friluft for første gang. Hun snakker om det enda. ''Pappa! Eg tissa på steinen!'' :hoho:

Skrevet

Okei, NÅ er det slutt på klesshopping til A. :fnise:

PA113G001-A11@6.jpg

TO223B017-K11@4.jpg

TU423D00W-002@6.jpg

TU423D010-103@1.2.jpg

Nå skal hun - såfremt alt jeg har kjøpt passer - ha de fleste basisplaggene. Det er litt greit når de begynner å bli så store at de ikke vokser ut av størrelsene omtrent før man rekker å snu seg. :jepp:

Skrevet

Jeg fikk også kjøpt ny treningstights til meg selv. På søndag oppdaget mannen med et :overrasket: og :hakeslepp: at min fantastisk gode Casalltights er like gjennomsiktig som et vindu omtrent. :grine: Jeg kommer nok (kanskje?) til å bruke den allikevel, med en laaang t-skjorte over, men ja...da trengte jeg ny da! God mulighet til å kjøpe spragletightsen jeg har hatt lyst på en stund nå. Har aldri prøvd merket før (Venice Beach), men håper den er brukende og at mønsteret gjør at den ikke blir så veldig gjennomsiktig.

2VE41E005-Q11@5.jpg

Skrevet

I dag bestemte jeg meg for å gjøre noe jeg ellers aldri har hatt samvittighet til, og som jeg forøvrig har dritvondt i magen av å gjøre, nemlig å levere ungene i barnehagen mens jeg går til frisøren. Verdens verste mamma-pris går atter en gang til meg. :grine: Neida, kanskje ikke så ille. Det var liksom eneste mulighet for å få det gjort siden mannen reiser ut i morgen, og der er bare snakk om 3 timer. *prøver å rettferdiggjøre valget mitt* Har nattsvart samvittighet. Burde jeg ha det, eller er dette noe som går under mammaprivilegie? :sukk:

Gjest Neferet
Skrevet

Selv om jeg ikke har barn, så har jeg god kjennskap til samvittighetskvaler... Jeg synes dette høres ut som en helt ok ting å gjøre, det er jo ikke et fælt sted du setter igjen barna på akkurat :ler: Og med tanke på at du snart er alene med dem og hvor mye det krever av deg synes jeg du skal slenge samvittigheten over skulderen og nyte litt tid og egenpleie hos frisøren! :jepp::klemmer:

Skrevet

Hah, kos deg! Ungene har det godt i barnehagen og får lekt og kjørt seg der, og mammaen får lada opp batterier og sjøltillit hos frisøren - vinn/vinn! :nigo:

Synes helt ærlig du ikke engang burde ha som alternativ å ha dårlig samvittighet! :)

Skrevet

Hvorfor har du dårlig samvittighet for å ha barna i barnehagen? Går de ikke der til vanlig? :)

Skrevet

Tullejenta :kose: Du skal bare ta å nyte den frisørtimen med verdens beste samvittighet :regler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...