Pasjonsblomst Skrevet 22. april 2014 #8181 Skrevet 22. april 2014 kjenner meg igjen med den der følelsen av lykke og sol og glede! For en påske!!! hårkur for sjela det der! Godt å høre det gikk bra hos tannlegen forresten... litt skrekken det der med tannskader osv. Ha en nydelig tirsdag!
^^Belle^^ Skrevet 22. april 2014 Forfatter #8182 Skrevet 22. april 2014 alle sammen! Ja, sol og fint vær er faktisk som balsam for sjelen min. Hvorfor jeg bor i dette som oftest regntunge og/eller kalde landet er for meg et stort mysterium. Hadde jeg ikke vært så knyttet til familien min, hadde jeg og mannen pakket snippesken for lenge siden og flyttet livene våre ned til rivieraen. Nemlig. Men ja, denne påsken har vært usedvanlig fin altså! På lørdag var jeg, mamma og M på shopping, før vi avsluttet en koselig shoppingdag med middag på kafé. Da vi kom hjem på ettermiddagen la jeg ut på sykkeltur med M bakpå. Det ble nok litt for langt for henne, så jeg måtte synge for henne de siste 10 minuttene på hjemturen. Jeg syklet nok i en times tid til sammen, med en halvtimes pause på lekeplassen midt i. Det var stappfullt med folk på lekeplassen og M storkoste seg, både med å se på alle de andre, og med å sitte i husken og skrattle. På søndag var vi hos mamma på middagsbesøk. Hele den dagen ble tilbragt ute i husveggen. Da vi kom hjem hadde mannen og A akkurat parkert i gården og maken til velkomst har jeg aldri vært borti. A er ikke den personen som viser mest gjensynsglede alltid, men her fikk jeg verdens største klem i løpefart og hun bare ''mamma miiii!'' og . Det var like stas å se M igjen også, som ble knuseklemt der en stund. Dagen ble avsluttet med et skikkelig ''postkortøyeblikk'' med hele familien på trampolinen hvor vi herja og hoppet og koste. Fantastisk! Gårsdagen toppet det hele. Jeg og A syklet for å møte Diddles og Liten. Vi ble sittende på ''stranda'' nede ved vannet mens jentene lekte med hver sin spade. Da Diddles foreslo at vi skulle sykle til byen for å kjøpe is kunne jeg selvsagt ikke si nei! :is: Vi installerte oss i byparken og jentene sprang rundt, plukket blomster og hadde det supergøy. Vel hjemme igjen var det tid for grillmat med mamma på middagsbesøk. Det ble til slutt så varmt i husveggen at ungene badet i stampen! A var bleieløs i hele går! Det gikk så som så da, men det er det lengste hun har gått uten bleie noensinne. Hun hadde et tisseuhell i byparken og et bæsjeuhell hjemme. Såvidt jeg vet var det de to eneste gangene hun gikk på do i går. Altså, hun prøvde å tisse på do flere ganger, men det kom ingenting. Jeg vet rett og slett ikke om hun holder seg fordi hun ikke vil tisse på do? I dag morges var bleia tørr, så hvor det har blitt av alt hun drakk og spiste i går vites ikke. Planen var å bare kutte bleiene tvert, men hun hadde hatt et så sinnsykt utbrudd til mannen i dag da hun ikke fikk ha bleie på seg at han ble litt skremt sa han. Til slutt hadde hun visstnok tatt bleia på seg selv. Jaja, vi får se hvordan dette går. Jeg kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig nå, men...
Teriyaki Skrevet 22. april 2014 #8184 Skrevet 22. april 2014 Høres ut som en skikkelig koselig dag!! Det med bleieslutt er så vanskelig. O vil ikke en gang sitte på do han. Ikke potte heller. Her blir vi vel bare nødt til å være "brutal" etter hvert og bare kutte bleien og ta de uhellene som kommer, men det skal vi nok vente med til sommerferien i august. Da er han snart tre år og burde i alle fall begynne å øve.
^^Belle^^ Skrevet 22. april 2014 Forfatter #8185 Skrevet 22. april 2014 Plutselig en dag er hun klar vettu! Sukk. Håper det! Høres ut som en skikkelig koselig dag!! Det med bleieslutt er så vanskelig. O vil ikke en gang sitte på do han. Ikke potte heller. Her blir vi vel bare nødt til å være "brutal" etter hvert og bare kutte bleien og ta de uhellene som kommer, men det skal vi nok vente med til sommerferien i august. Da er han snart tre år og burde i alle fall begynne å øve. Ja, det er kjempevanskelig! Vi er endelig der at det er litt okei å sitte på do eller potte, men vi har jo prøvd og øvd i et år nå liksom! Jeg har satt meg en teit grense på 3 år og føler det som et nederlag om det ikke går innen det. Vet jo at det er helt teit å tenke sånn, men jeg klarer ikke å ikke tenke sånn.
Teriyaki Skrevet 22. april 2014 #8186 Skrevet 22. april 2014 (endret) Har samme håpet jeg, men innser at han kanskje ikke rekker det. Så lenge han er bleiefri før han blir storebror så er jeg fornøyd! Endret 22. april 2014 av Teriyaki
Sequax Skrevet 23. april 2014 #8187 Skrevet 23. april 2014 Og du er i gang her inne enda! :D Hey, I'm back!
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8188 Skrevet 24. april 2014 Har samme håpet jeg, men innser at han kanskje ikke rekker det. Så lenge han er bleiefri før han blir storebror så er jeg fornøyd! Nå ser det plutselig litt lysere ut allikevel. Ting skjer fort når de først skjer. Mer om det under. Og du er i gang her inne enda! :D Hey, I'm back! Oh jess, som alltid! Utrolig gøy å se deg igjen her inne! Og gratla (som vi sier her borte) med ny sveis!
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8189 Skrevet 24. april 2014 Torsdag allerede. Denne uken har bare blitt helt ''feil'' med den frimandagen. Ikke at jeg klager altså, kort uke er digg. Tirsdag, ja. Hva gjorde vi på tirsdag? Husker ikke engang. Jo! Nå husker jeg. Vi dro på Xtra Leker for å se etter sandkasse (de hadde bare fått inn lokket enn så lenge - forstå den logikken den som kan ) og klistremerker til A. Tisse- og bæsjeklistremerker, ja. Hun fikk også en fin, rååååsa Hello Kitty-bok til å klistre dem inn i, hver gang hun sitter på do. Det trenger nødvendigvis ikke å komme noe, så lenge hun prøver. Og dere, klistremerker er veien å gå altså! I går morges foreslo jeg at hun skulle sitte på do etter at nattbleia var av. Hun så omtrent sånn ut: . Men da jeg minnet henne på hva vi kjøpte dagen i forveien og hvorfor vi kjøpte dem kunne hun ikke kommet seg oppå fort nok. Hun hadde gått uten bleie i barnehagen helt til de skulle ut, da tok de den på. Unødvendig synes både jeg og mannen, så jeg håper at han har tatt det opp ved levering i dag. Da vi kom hjem gikk den av igjen (takket være klistremerker ) og hun hadde ikke bleie på seg resten av dagen. Hun prøvde å gå på do to ganger, men det kom ingenting. Man skulle ikke tro at den lille kroppen klarer å holde på alt det som skal ut. Men, ingen uhell heller og det er tross alt det viktigste. Vi hadde en koselig ettermiddag i går, med utelek og besøk av ''farmor'' og ''oldemor''. Det er visst slitsomt å være tilbake i barnehagen, for A sovnet - som på tirsdag - på fanget til oldemor klokken 18:30. Jeg var på trening i går kveld. Aaaaaah, jeg er halvveis euforisk enda, dere! Spinn 2 intervall med det som må være favorittinstruktøren. Jeg tror nesten han har vært inne på ipoden min - som forøvrig inneholder mang en obskur sang som ''ingen andre'' har hørt om engang - og plukket ut akkurat de sangene jeg ville brukt på en tung treningstime. Diddles: Darude - Sandstorm på siste intervall. Da ville jeg bare le høyt av pur glede og savnet deg veldig, veldig. Alt stemte i går, og jeg var oppe i 92% på 3 av 5 intervaller. At jeg og mannen klarte å skvise inn en treningstime for oss selv også før leggetid gjorde kvelden komplett. Nei, denne timen må bli en av mine faste timer. I dag kommer bror hjem! Han har vært borte i hele 10 uker og alle savner ham mer enn vi klarer å beskrive. A gliste fra øre til øre da jeg fortalte henne at onkel kommer hjem i dag og at hun skulle få være med bestemor på flyplassen og hente ham. Sånn så hun ut.
Diddles Skrevet 24. april 2014 #8190 Skrevet 24. april 2014 er det Egil sin spinningtime du har vært på eller? Mannen er helt deilig gal Definitivt en time vi skal gå på sammen!!
Sequax Skrevet 24. april 2014 #8191 Skrevet 24. april 2014 Nå ser det plutselig litt lysere ut allikevel. Ting skjer fort når de først skjer. Mer om det under. Oh jess, som alltid! Utrolig gøy å se deg igjen her inne! Og gratla (som vi sier her borte) med ny sveis! Takk!
Sequax Skrevet 24. april 2014 #8192 Skrevet 24. april 2014 Så flink A er som går så mye uten bleie! C bare tisser i bleia nå, men jeg tror ikke det er lenge igjen før han er helt tørr! Det viktigste er uansett at nummer to kommer i do!
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8193 Skrevet 24. april 2014 er det Egil sin spinningtime du har vært på eller? Mannen er helt deilig gal Definitivt en time vi skal gå på sammen!! Det var Egil, ja. Jeg savnet hoiingen din!
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8194 Skrevet 24. april 2014 Så flink A er som går så mye uten bleie! C bare tisser i bleia nå, men jeg tror ikke det er lenge igjen før han er helt tørr! Det viktigste er uansett at nummer to kommer i do! Ja, synes hun er kjempeflink! I dag tisset hun også i do. Da er det nok ikke lenge igjen før han er helt tørr!
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8195 Skrevet 24. april 2014 Iiiiik! Økonomiske jeg har nettopp brukt 1100 kroner på klær til A. Det er faktisk bare ting hun trenger da, men allikevel. Nå merker jeg hvor heldige vi har vært som har arvet så sinnsykt mye! Jeg har tidligere bare handlet noen klær her og der fordi jeg hadde lyst, ikke fordi hun trengte det. Men nå er det magert i klesskapet hennes altså. Alle t-skjorter er for små, og hun har hele 2 buker som passer. Ikke noe å trakte etter når man helst skulle sett at man hadde 20 skift til en tissefrøken. Det ble "kjedelige" basisting som tightser, t-skjorter og langermede t-skjorter, ispedd litt kule ting også. Dere får se i morgen (skriver fra mobil nå) om dere vil. M stakkar fikk seg et par støvler på tilbud til 175 kroner. De var innmari fine da, og lave, med snøring - noe jeg tror hun trenger. Høye støvler hadde rukket henne til skrevet og litt til. Det er jo egentlig ikke synd på henne da, det er jo hun som har skapet smekkfullt i nesten ubrukte klær.
Pasadena Skrevet 24. april 2014 #8196 Skrevet 24. april 2014 Det er fantastisk å slippe bæsjebleiene! lille har ikke bæsjet i bleien siden første lort havnet i potta, hun syns det er fryktelig gøy å sitte der Hun tisser jo i bleien såklart, men hun har begynt å bli veldig obs på det når det skjer. Hun ser på meg med et merkelig blikk og klemmer på bleien. Syns nok det er litt ekkelt.
kisskissbangbang Skrevet 24. april 2014 #8197 Skrevet 24. april 2014 Hurra for bleieavvenning på rett vei!
LilleBallerina Skrevet 24. april 2014 #8198 Skrevet 24. april 2014 Haha, 1100 på klær er da ingenting
Sequax Skrevet 24. april 2014 #8199 Skrevet 24. april 2014 C sto faktisk og tissa i do i dag! Sååå stolt, da! Han har lenge både tissa og bæsja i do, men han har ikke heeeelt kontroll på blæra enda...men håper han blir tørr fort, fort! Sommeren med bar rumpe og tissing i gress gjør nok at han får bedre kontroll... Flinke A!
^^Belle^^ Skrevet 25. april 2014 Forfatter #8200 Skrevet 25. april 2014 Det er fantastisk å slippe bæsjebleiene! lille har ikke bæsjet i bleien siden første lort havnet i potta, hun syns det er fryktelig gøy å sitte der Hun tisser jo i bleien såklart, men hun har begynt å bli veldig obs på det når det skjer. Hun ser på meg med et merkelig blikk og klemmer på bleien. Syns nok det er litt ekkelt. Utrolig flink altså! M er ikke der enda, for å si det mildt. Men vi må bare fokusere på én unge av gangen, ellers går det ikke. Men jeg skal begynne mye tidligere med M enn vi gjorde med A, forhåpentligvis for at det skal bli lettere for henne å slutte. Hurra for bleieavvenning på rett vei! Haha, 1100 på klær er da ingenting For meg er det veldig mye! Jeg har studentmentaliteten enda, jeg, og ''klarer'' aldri å bruke opp lønna før neste måneds lønn kommer. Får så dårlig samvittighet. C sto faktisk og tissa i do i dag! Sååå stolt, da! Han har lenge både tissa og bæsja i do, men han har ikke heeeelt kontroll på blæra enda...men håper han blir tørr fort, fort! Sommeren med bar rumpe og tissing i gress gjør nok at han får bedre kontroll... Flinke A! Såååå flink han er! Sommeren er tiden for bleieslutt, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå