Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, så kjedelig da... Nevøen vår slo ut sine fortenner da han var to-tre år. Har gått helt fint :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjedelig da... Nevøen vår slo ut sine fortenner da han var to-tre år. Har gått helt fint :)

Hun skal til tannlegen om en times tid. :jepp:

Skrevet

Lykke til hos tannlegen.. godt å få det unna før påske nå ialfall! Håper lille A takler det fint!

uff, tannskader hos de små er ikke særlig.. Godt å vite at de får nytt sett med tenner når de vokser til.

Skrevet

Uff, stakkar liten :hjerte: Hvordan gikk det hos tannlegen?! ...og på kino??? Vi er definitivt med neste gang, det var så teit at mannen måtte gå akkurat i den tida :sukk: Jeg ble igjen alene med 4 jenter, fikk meg ikke til å ta med meg Liten på kino og la de 3 andre sitte igjen hjemme :sjenert: Liten vet jo ikke hvem Tingeling er, men en gang må jo være den første for sånt også :fnise:

Skrevet

:vinke: alle sammen! Vi har hatt det så travelt i dag at jeg skal rett i seng nå, skal skrive mer oppdatert i morgen. Men tannlegebesøket gikk fint, som forventet. Tannen er nok død, så enten blir det blå tann fremover eller at den i verste fall må trekked om det blir betennelse. Forhåpentligvis blir den ikke så blå iom. at det har tatt så lang tid for å i det hele tatt bli misfarget.

Kino gikk over all forventning og vi koste oss begge to. Jeg er uhelbredelig fjortis innvendig og elsker tegnefilm, særlig Disney. :fnise: Det skal definitivt gjentas! :hoppe:

Skrevet

Venninnen min hadde en blå tann da vi var små, husker jeg! Alle syntes det var skikkelig kult :fnise: men så fikk hun byttet den ut, til en plate med en ny tann på.

Gjest Neferet
Skrevet (endret)

Godt å høre at tannlegebesøket gikk bra, får satse på dere slipper komplikasjoner. Fetteren min hadde en blå fortann, den var på plass helt til han mistet melketennene og var ikke trøblete :)

Så stas med kino, var det første gang for A? Håper dere får en fin dag i dag også! :nigo:

Endret av Neferet
Skrevet

Nok en travel dag i dag, så den store oppdateringsposten må komme i morgen. Da har jeg ihvertfall tid, M skal nemlig sove hos mamma og jeg får hele huset for meg selv! :nigo: Det har vært mye overnatting på ungene i det siste, så jeg trenger-trenger det ikke, men jeg takker aldri nei til en natt med sammenhengende søvn altså! :fnise:

Det var aller første gang på kino i går ja, Neferet! :jepp: Hun forstod jo ikke at man ikke skulle snakke (da var det greit at det ikke var så mange folk der), så hun utbrøt både "hiv å hoi!" da hun så sjørøvere og "Tingeling!!!" da hun så henne. :fnise: Hun var også en god blanding av :hakeslepp: og :nigo: mer enn én gang i løpet av filmen.

I dag har vi, i korte trekk, hatt vaskehjelp (nyvasket hus til påsken! :strix: ), gått lang tur (jeg gikk meg bort :bond: ), spis både lunsj og middag med mamma og ellers bare kost oss hjemme hos henne.

I morgen skal vi besøke vennepar med nyfødt guttebaby (hekleteppet hans ble ferdig for 5 minutter siden! :ler: ) før jeg leverer M hos mamma. Gleder meg til å snuse baby! :hjerte:

Skrevet

Aaah, deilig med overnatting! O sover borte i kveld han, så jeg slapper heeelt av. :)

Skrevet

Da! Endelig tid til oppdatering. :hoppe:

Først av alt: blåtannen. Vi var jo hos tannlegen og hun så det med én gang. Hun gjorde ingenting annet enn å registrere det i systemet, og så tittet hun på tannen. Hun ville ikke røre eller noe, i frykt for å skape unødvendig tannlegeskrekk for A. A er skeptisk nok til fremmede som det er og blir stum som en østers i sånne situasjoner. Vi som hadde øvd på å :nigo: hele formiddagen til og med. :fnise: Tannen er død og den kommer mest sannsynligvis til å forbli litt blå frem til hun mister den. Den er ikke blå liksom, mer grålig, men det er tydelig at den har en annen farge enn de andre tennene. Nå vet vi jo ikke hva som skjer fremover, men om det ikke blir betennelse blir den stående. Om det skulle bli betennelse - noe tannlegen trodde var veldig lite sannsynlig - må den trekkes. Da må jeg si at jeg foretrekker en misfarget tann altså, sånn helt overfladisk sett. :sjenert: Den er heldigvis ikke vond på noen måte, noe som tross alt er viktigst.

Kino. :briller2: Årh, det VAR så koselig! :hjerte: A var i ekstase da hun fikk velge akkurat hvilket smågodt hun ville ha, og da hun i tillegg fikk sin helt egen flaske med brus var kvelden komplett. :ler: Hun ble litt rastløs da hun hadde spist seg mett på snop, men da fikk hun tutten og kosen og hun ble ikke lei før filmen så og si var ferdig. Det var mer enn nok med litt over en times film altså. :Nikke:

Dagen i dag har også vært litt travel. Eller ikke travel-travel, men vi har hatt nok å gjøre. :jepp: Vi stod opp, tok en dusj begge to, spiste frokost, så litt på barne-tv (M har endelig fått litt ro i rumpa til å kunne sitte på fanget og kose :rodmer: ), lekte litt og vips var klokken 9 og tid for dagens første dupp. Hun sover så innmari dårlig om nettene at hun er veldig trøtt om dagen for tiden. Hun sov til klokken 11:30, og da mekket jeg lunsj. Hun spiste tre (3!!!) egg og en halv skive! :overrasket: Det er så deilig at det endelig har løsnet på matfronten nå! Hun nyter maten og spiser mye mer enn hun noen gang har gjort. Hun er fremdeles veldig sær (frukt er æsj, det samme er all drikke bortsett fra vann - laks uten noe på er noe av det beste hun vet :ler: ), men det går fremover for hver dag nå. I går spiste hun en hel potet til middag! :hoppe:

Etter megalunsjen dro vi på besøk til Diddles. Skravling, kaffe og leking er gull på regntunge dager som i dag. :hjerte:

Etterpå dro vi på besøk til den nyfødte gutten. Guri, at ungene mine har vært så små kan jeg ikke huske! :fnise:

Nå er M plassert hos mamma, jeg har gjort det jeg hadde planer om for dagen (betale regninger :ler: ) og jeg skal sette meg godt tilbake i godstolen og lese bok. Men først: telefonskravling med bestis i Oslo. :nigo:

Skrevet

Lemon bars i steikeovnen, strålende :sol: og snarlig trilletur med mamma og M, koselig lesestund helt til klokken halv 1 i natt... Livet smiler til meg i dag! :nigo:

Skrevet

Fine, fine dagen. :hjerte: Trilletur i finværet med mamma og bestefar (jeg hadde visst ikke gått meg bort sist gang...jeg gikk bare ikke langt nok :lol: ), middag på Egon etterpå, luking i bedet vårt og vips! var kvelden her. Nå har vi nettopp tatt oss en dusj (mold er så godt synes M :fnise: ), M sover og jeg skal lage meg en megagod :kaffekopp: og forhåpentligvis lese ut boken min i kveld. :nigo:

Skrevet

Så deilig å høre om de fine dagene deres! :hjerter_rundt:

Skrevet

Ja, Diddles og Krysanti, jeg er full av :hjerte: og :strix: og :sol: og lykke akkurat nå. :nigo: Påsken har vært mer enn fin, oppdatering på de siste dagene kommer i morgen. Nå skal resten av påskekvelden nyyytes med manneb i mitt liv. :rodmer:

Skrevet

Koselig :rodmer: Glad påsken har vært nydelig! :sol:

Skrevet

Så deilig når det er sånn :hoppe: ...og takk for en fæntæstik dag i sola med dere idag :hoppendeglad: Dere er digg :hjerte:

Gjest Neferet
Skrevet

Så deilig å høre at :sol: skinner, livet :nigo: og at påsken har vært fin! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...