^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #8001 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Min kjære kan nok skrive under på at jeg har mer enn nok hormoner uten å få dem tilsatt... Vi får håpe det er et godt utgangspunkt! Hormontrollet. Er hun også sånn kanskje? Får litt av å tenke på to PMS'ende meg i samme hus! Endret 21. mars 2014 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #8002 Skrevet 21. mars 2014 I går var en fin dag. Sånne dager er gode å ha i lommen, når trassen (og gjenstander ) flyr veggimellom. Det viktigste først: foreldresamtale i barnehagen. Jeg tok det opp med pedlederen, forklarte rolig hva som hadde skjedd og sa at jeg ble sinna og at jeg følte det var urettferdig. Pedlederen så litt sånn ut , og da forstod jeg (som jeg innerst inne har mistenkt hele tiden) at det hele var en stor misforståelse. Eller ikke misforståelse heller, for hun sa jo faktisk det, men hun ordla seg feil og snakket egentlig om noe helt annet. Hun la seg helt flat og beklagde at hun hadde ordlagt seg feil (uten å legge skylden over på mannen på noe som helst vis, ved å si for eksempel at han har misforstått osv.) og forklarte hva hun egentlig hadde ment. Nemlig at forholdet mellom lengde på dagen og hvordan M sov gjennom den dagen var helt feil. At hun da hadde altfor lange dager til å sove slik hun gjorde. Jeg opplevde henne ikke å prøve å ro seg vekk fra situasjonen i det hele tatt, og ble kjempeletta av å få klarhet i hva som egentlig hadde skjedd der. De siste par dagene har jeg også prøvd å virkelig se objektivt på forholdet oss to imellom, under levering og henting, og den kaldheten jeg har opplevd har nok bare vært i mitt eget hode. Så jippi for det! Jeg hadde også samtale med A sin pedleder og der var det egentlig ikke noe nytt. Trassanfallene var notert hos dem også, men ellers for det meste skryt. Hun er nok ''sjefen'' på avdelingen tror jeg, hun og kjæresten/partner in crime S. Hun er veldig god mot de små og er selvstendig når hun vil. Da vi kom hjem fra barnehagen ventet både svigermor og søster på oss. Og så gikk det egentlig slag i slag frem til leggetid. Bestefar og søskenbarn kom, mamma kom og vaskedamen kom på befaring. (Du vet du jobber i anleggsbransjen når vaskehjelpen kommer på ''befaring'' ) Hun skal vaske i dag forresten! Ungene elsker å ha besøk, og de sovnet fornøyde begge to. Jeg fikk meg en dusj, ryddet litt og så kom jeg på at jeg måtte lage fiskekaker. Den som stod klokken 9 i går kveld og steikte en kilos verdt med fiskefilet, det var meg. Det gikk fort da, og nå gleder jeg meg til fiskekaker etter jobb i dag!
Gjest Neferet Skrevet 21. mars 2014 #8003 Skrevet 21. mars 2014 Hormontrollet. Er hun også sånn kanskje? Får litt av å tenke på to PMS'ende meg i samme hus! Nei, det er stort sett bare meg som er hormontroll hos oss... Og godt er det egentlig. Vi tuller litt med at jeg trenger å være den mest kompliserte i forholdet, at jeg ikke hadde klart en som var som meg/verre enn meg, og det er ikke bare tull heller... Kjære har et vanvittig temperament (hurra for redheads ) , men det er ikke hormonstyrt, og jeg er sjelden den som utløser det Så deilig at du fikk oppklart med pedlederen! Det må være en lettelse! Håper fredagen også blir fin!
Mazilla Skrevet 21. mars 2014 #8004 Skrevet 21. mars 2014 Hormontrollet. Er hun også sånn kanskje? Får litt av å tenke på to PMS'ende meg i samme hus! Du kan bare glede deg til du får selskap av to pms'ende tenåringsdøtre! Bestefar fikk tre døtre på fire år, og han snakker fremdeles om noen "festlige" år mens alle bodde hjemme og hormonene raste fritt i huset..
Diddles Skrevet 21. mars 2014 #8005 Skrevet 21. mars 2014 ...og jeg har vokst opp med to søstre selv, og kan skrive under på at det var varmt rundt ørene våre både titt og ofte Heldigvis roer det seg etterhvert
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #8006 Skrevet 21. mars 2014 Ikke sant? Mannen gleder seg allerede. Vi har hatt våre krangler jeg og søster også, men som oftest har vi vært gode venner. Nå er vi bestiser. Håper det blir sånn for A og M også.
Kokos Skrevet 21. mars 2014 #8007 Skrevet 21. mars 2014 Godt å høre at det ble en bra prat med pedlederen! Har tenkt på det der flere ganger siden jeg leste det og virkelig håpet at det var en misforståelse e.l. Så nydelig med noen som kommer og vasker, det synes jeg så inderlig at du/dere fortjener! Håper du får en kjempefin helg i nyvasket hus!
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #8008 Skrevet 22. mars 2014 OMG, den beste følelsen er å komme hjem til et nyvasket hus! Og så på en fredag også! Veldig fornøyd med jobben hun har gjort. Dagen i dag har vært lang. Ikke som et vondt år kanskje, men ikke så langt ifra heller. Den begynte såvidt klokken 4:50, da kom A inn til meg og M. Hverken jeg eller A sov så veldig mye mer før vi stod opp litt over 6. "Se, det e lyst ute!" utbrøt A da vi kom ned trappen. Det er morgenfuglen sin det, som ikke er vant til å sove så lenge at det er lyst ute. Vi fikk da gjort en del på tidlig formiddag, deriblandt å rydde på lekerommet og sortere ut ting som søster skulle få. Godt å bli kvitt en del, ikke så godt at det nesten ikke merkes på lekesamlingen. Trening ja. Alt i alt veldig fornøyd, men det var jammen hardt å komme dit i dag! Merket at kroppen var sliten etter altfor lite søvn i natt (har vært oppe med M sikkert 4 ganger, pluss timen hun var våken), og jeg hadde en beinhard kamp med hjernen min i dag! Tankene mine var all over the place, hodet mitt var rett og slett ikke med på trening. Men altså, 82% gjennomsnitt og 92% max kan man ikke klage over! Resten av dagen ble tilbragt hos søster, med lek og pizza til middag og M sin gårekord: 7 skritt! Jeg var også og hentet den nye stolen vår i dag,samtidig som den nye boken min dumpet ned i postkassen. Gjett hvem som har rumpa godt plantet nedi stolen as we speak, med et glass brus, eple dyppet i vaniljeyoghurt og nevnte bok liggende ved siden av seg...
Pasadena Skrevet 22. mars 2014 #8009 Skrevet 22. mars 2014 Skjønner ikke hvordan du kommer deg gjennom en så tidlig start hver dag! Jeg tror jeg hadde omkommet All ære til superwoman!!! Min lille har justert seg fra 9.30 til 7.30 i løpet av de siste par mnd. Håper så inderlig at hun stopper der
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #8010 Skrevet 23. mars 2014 Skjønner ikke hvordan du kommer deg gjennom en så tidlig start hver dag! Jeg tror jeg hadde omkommet All ære til superwoman!!! Min lille har justert seg fra 9.30 til 7.30 i løpet av de siste par mnd. Håper så inderlig at hun stopper der Hvordan? Jeg legger meg klokken 21. Helt seriøst. Men jeg er rett og slett nødt, ellers hadde jeg aldri kommet meg gjennom disse dagene. Det blir ikke så mye meg-tid til overs etter at ungene har lagt seg og husarbeid er tatt, men det går nå på et vis det også. Det er uansett bare for en kort periode. Litt over en uke til mannen kommer hjem nå! I dag sov ungene helt til 6:10! Den timen der altså...den gjør underverker. Det er lyst ute, og om man diller litt både med morgenstell og frokost er klokken plutselig 8! I dag skal vi på besøk til mamma og spise "homle" ifølge A. ( "Nei, vil ikke ha homla!" ) Gleder meg!
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #8011 Skrevet 24. mars 2014 Hnnng. I natt var jeg oppe annenhver time med M. Er det rart at det føles som om jeg er i ammetåka igjen? Det er nok tennene hun sliter med, og så våkner hun av det da. Heldigvis er det bare å gi henne litt vann og tutten så sovner hun igjen, men allikevel... Etter oppvåkning nr 4 innså jeg galskapen og tok henne heller inn til meg. Da sovnet hun oppå magen min, slik hun liker å gjøre. Ellers, morgen klokken 5 og i dag var det igjen tid for trassing. Hun holdt på fra vi stod opp klokken 5 til vi satt i bilen klokken 6:45. Da snudde det helt plutselig og hun var verdens blideste unge som løp inn i barnehagen. Jaja, det gikk i det minste greit å levere henne i dag. Vi får se på det positivt på den måten! A kom med en fin kommentar i dag morges forresten. Hun stod og så på meg i speilet med et tankefullt uttrykk i ansiktet. Så sa hun: ''Eg har gult hår.'' Dette har hun tenkt på en stund tror jeg, for hun er blond-isj, mens jeg har mørkebrunt hår. Og i det siste har hun ''blitt kjent med'' fargen gul, og kjenner den igjen. Tror det var fint for henne å sette ord på det, endelig. I dag morges kom jeg på at jeg glemte (!!) å handle ull på tilbud på lørdag. Tror dere Obs fremdeles har det tilbudet i dag eller?
Disco Biscuit Skrevet 24. mars 2014 #8012 Skrevet 24. mars 2014 Synes du er utrolig flink når mannen er ute på jobb All ære til deg F er jo på samme alder som A, og jeg kjenner igjen mye av det du beskriver i forhold til trass og egne sta meninger... Spesielt når det gjelder mat... F kan like noe en dag, men dagen etter liker hun det plutselig ikke forstå det den som kan... Vet du hva... Jeg glemte å handle ull på tilbud jeg også... så tror vi får smøre oss med tålmodighet til neste gang tilbudet kommer!
Miss I.W. Skrevet 24. mars 2014 #8013 Skrevet 24. mars 2014 Jeg så idag at vår Obs! hadde flere av forrige ukes tilbud enda, selv om det ikke sto i tilbudsavisa. Men jeg tror så ikke noe ull, men jeg så ikke etter det heller da…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #8014 Skrevet 25. mars 2014 Synes du er utrolig flink når mannen er ute på jobb All ære til deg F er jo på samme alder som A, og jeg kjenner igjen mye av det du beskriver i forhold til trass og egne sta meninger... Spesielt når det gjelder mat... F kan like noe en dag, men dagen etter liker hun det plutselig ikke forstå det den som kan... Vet du hva... Jeg glemte å handle ull på tilbud jeg også... så tror vi får smøre oss med tålmodighet til neste gang tilbudet kommer! Takk for skryt. Det trenger jeg av og til. Huff, ikke få meg til å tenke på matepisodene vi har hatt opp gjennom. A er ekstremt kresen og spiser lite annet enn skive. I det siste har hun ikke ville ha det engang, så jeg blir litt bekymra. Synes hun har blitt så innmari tynn i det siste. Men det er vel sånne ting som går opp og ned, som alt annet. Bæsj, og jeg som skulle hamstre inn til neste sesong! Det er så mye som er både slitt og flekkete, så vi trenger en god ladning til høsten igjen frykter jeg. Men ja, vi kan ikke gjøre så mye annet enn å vente! Jeg så idag at vår Obs! hadde flere av forrige ukes tilbud enda, selv om det ikke sto i tilbudsavisa. Men jeg tror så ikke noe ull, men jeg så ikke etter det heller da… Jeg orker ikke å stresse innom Obsen dersom jeg ikke vet at det er tilbud. Det er ille nok å gå på butikken med to sultne unger, om jeg ikke skal forville meg inn der også.
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #8015 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Åh. Gårsdagen var helt fantastisk! Etter barnehagen dro vi hjem, spiste (jeg - ungene ville ikke ha noenting ) litt før vi koste oss ute i solen resten av ettermiddagen. A har blitt så innmari flink til å sykle på tohjulssykkelen! Hun står og klarer for det meste å sykle over alt. Flinke jenta mi. M fikk sitte på trehjulssykkelen for aller første gang i går. Hun lo en sånn hjertelig og trillende latter - ingen tvil om at dette var noe hun elsket! Det er så lett å ''glemme'' henne når vi er ute, for hun trives veldig godt i vogna også. Det er jo unektelig enklere for meg også at hun sitter der, så i det siste har jeg tatt meg i skinnet og fått henne til å utforske litt. Nå slipper hun i tillegg å ha på seg en meter med klær og da er det mye enklere for henne å bevege seg ute. Men jeg må innrømme at det skal bli godt når hun går altså, enklere for oss og for henne. Klokken 6 kom mamma til kaoshus og to viltre unger, og jeg stakk på trening. Treningen var så som så...ikke fornøyd med quick spin'en ihvertfall, kroppen er så utslitt at den setter på bremsene. Men styrkedelen var superbra! Fikk krampe i begge lårene på slutten, så det kan jo bli festlig når gangsperren kommer i morgen en gang. Men jeg tror nok jeg har presset meg litt for mye i det siste, med trening og husarbeid og unger. Jeg setter meg så og si aldri ned før klokken er 8 på kvelden. Da har det gått i ett siden 5 om morgenen, 6 om jeg er heldig. I natt har jeg hatt sinnsyke ''voksesmerter'' i begge beina, og jeg er overbevist om at det er pga treningen i går. Nå går det heldigvis fint, med et par paraceter innabords, så forhåpentligvis var det bare beina som sa ifra at de ikke ville mer. Jeg må bare se hvordan resten av uken blir mtp. lørdagens trening. Det er viktig å lytte til kroppen har jeg lært. I dag får jeg besøk av bestis nr 2, som jeg ikke har sett på et halvt år! Hun er selve personifikasjonen på en globetrotter og kommer altså hjem fra et halvt år på jobb/reise i henholdsvis Middelhavet, Karibien og Brasil. Tror hun sneiet innom Panama på veien hjem også. Gleder meg til å høre hva hun har opplevd. Hun er nemlig en sånn type som ramler borti de mest fantastiske ting, som fest hos filmstjerner når hun er i LA. Hun er også en sånn type som har flysex med den vilt fremmede personen på nabosetet på flyet. Jeg lever litt gjennom henne. Endret 25. mars 2014 av ^^Belle^^
Kokos Skrevet 25. mars 2014 #8016 Skrevet 25. mars 2014 Åh. Gårsdagen var helt fantastisk! Etter barnehagen dro vi hjem, spiste (jeg - ungene ville ikke ha noenting ) litt før vi koste oss ute i solen resten av ettermiddagen. A har blitt så innmari flink til å sykle på tohjulssykkelen! Hun står og klarer for det meste å sykle over alt. Flinke jenta mi. M fikk sitte på trehjulssykkelen for aller første gang i går. Hun lo en sånn hjertelig og trillende latter - ingen tvil om at dette var noe hun elsket! Det er så lett å ''glemme'' henne når vi er ute, for hun trives veldig godt i vogna også. Det er jo unektelig enklere for meg også at hun sitter der, så i det siste har jeg tatt meg i skinnet og fått henne til å utforske litt. Nå slipper hun i tillegg å ha på seg en meter med klær og da er det mye enklere for henne å bevege seg ute. Men jeg må innrømme at det skal bli godt når hun går altså, enklere for oss og for henne. Klokken 6 kom mamma til kaoshus og to viltre unger, og jeg stakk på trening. Treningen var så som så...ikke fornøyd med quick spin'en ihvertfall, kroppen er så utslitt at den setter på bremsene. Men styrkedelen var superbra! Fikk krampe i begge lårene på slutten, så det kan jo bli festlig når gangsperren kommer i morgen en gang. Men jeg tror nok jeg har presset meg litt for mye i det siste, med trening og husarbeid og unger. Jeg setter meg så og si aldri ned før klokken er 8 på kvelden. Da har det gått i ett siden 5 om morgenen, 6 om jeg er heldig. I natt har jeg hatt sinnsyke ''voksesmerter'' i begge beina, og jeg er overbevist om at det er pga treningen i går. Nå går det heldigvis fint, med et par paraceter innabords, så forhåpentligvis var det bare beina som sa ifra at de ikke ville mer. Jeg må bare se hvordan resten av uken blir mtp. lørdagens trening. Det er viktig å lytte til kroppen har jeg lært. I dag får jeg besøk av bestis nr 2, som jeg ikke har sett på et halvt år! Hun er selve personifikasjonen på en globetrotter og kommer altså hjem fra et halvt år på jobb/reise i henholdsvis Middelhavet, Karibien og Brasil. Tror hun sneiet innom Panama på veien hjem også. Gleder meg til å høre hva hun har opplevd. Hun er nemlig en sånn type som ramler borti de mest fantastiske ting, som fest hos filmstjerner når hun er i LA. Hun er også en sånn type som har flysex med den vilt fremmede personen på nabosetet på flyet. Jeg lever litt gjennom henne. For en gøyal venninne! Hva er det hun jobber med? Det er jo ganske ålreite destinasjoner hun jobber på! Hør på kroppen og ta det med ro du, det høres ut som den skriker etter hvile Og det er ikke rart med det kjøret du har hver dag. Kos deg med bestisbesøk!
*lilly* Skrevet 25. mars 2014 #8017 Skrevet 25. mars 2014 I dag får jeg besøk av bestis nr 2, som jeg ikke har sett på et halvt år! Hun er selve personifikasjonen på en globetrotter og kommer altså hjem fra et halvt år på jobb/reise i henholdsvis Middelhavet, Karibien og Brasil. Tror hun sneiet innom Panama på veien hjem også. Gleder meg til å høre hva hun har opplevd. Hun er nemlig en sånn type som ramler borti de mest fantastiske ting, som fest hos filmstjerner når hun er i LA. Hun er også en sånn type som har flysex med den vilt fremmede personen på nabosetet på flyet. Jeg lever litt gjennom henne. Wow! Heldige du, alle mine veninner er like kjedelige som jeg er.. dvs. trøtte småbarnsmødre
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #8018 Skrevet 25. mars 2014 For en gøyal venninne! Hva er det hun jobber med? Det er jo ganske ålreite destinasjoner hun jobber på! Hør på kroppen og ta det med ro du, det høres ut som den skriker etter hvile Og det er ikke rart med det kjøret du har hver dag. Kos deg med bestisbesøk! Hun er kjempegøyal! I Europa jobbet hun som reiseguide og over dammen jobber hun på private yachter. Helt perfekt for henne, hun får småangst bare av å være hjemme i noen uker. Det gjør den definitivt! Det er stor sannsynlighet for at jeg dropper trening på lørdag og heller ligger og drar meg i sengen. Jeg er jo barnefri! Wow! Heldige du, alle mine veninner er like kjedelige som jeg er.. dvs. trøtte småbarnsmødre Hun er et friskt pust i en ellers ''kjedelig'' hverdag.
Gjest Neferet Skrevet 25. mars 2014 #8019 Skrevet 25. mars 2014 Kroppen din vil gjøre dette på lørdag:
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #8020 Skrevet 26. mars 2014 Kroppen din vil gjøre dette på lørdag: Vet du, jeg tror jeg har lagt de planene allerede. Kjipt å miste en trening, men pyttsann. Det er så sjelden jeg får et døgn helt for meg selv at jeg bare må prioritere å gjøre ingenting. Planen er å spise frokost i senga før jeg legger meg godt til rette i senga for å lese bok. I natt har vi hatt en fin natt. Nesten for fin, for i dag er jeg ekstra trøtt. M begynte på sitt sedvanlige vis klokken 23 og da tok jeg henne rett og slett rett inn til meg. Og der sov vi resten av natten, med bare et par tuttestappinger, før jeg våknet av ''mamma miiiii!'' rungende fra babycallen klokken 5:30. Morgenen var trassfri (mye takket være fordi hun fikk lov til å ha på seg det som egentlig er en nattkjole over ullundertøyet ) og leveringen gikk smertefritt. Bestisbesøk var helt fantastisk i går. Jeg ble igjen fylt opp med fantastisk sladder og historier som man aldri kunne trodd var virkelig. Og det beste av alt; hun skal være hjemme ihvertfall i en måned. På fredag skal vi ha skikkelig jentekveld bare hun og jeg, med kino og hele pakka. Gleder meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå