Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

M burde hengt med meg i dag, her ble det ostesmørbrød til middag. :fnise: Mannen er borte og jeg hadde bare frossen kylling, så jeg valgte enkleste utvei. Har vært helt håpløs i matveien denne gangen han har vært borte. Alene hjemme og jobb+studier+selge leilighet har gjort meg fullstendig tiltaksløs. :sjenert: Men leiligheten er solgt og i morgen er mannen tilbake så da satser jeg på å begynne å innta næringsrik mat igjen, og kanskje få tatt meg en løpetur før jeg visner helt bort. :ler:

Og jeg har bare en hund som trenger å luftes litt, ikke to unger med behov, meninger og trass. Blir helt svimmel bare av tanken på det :gjeiper: Så jeg er kjempeimponert over deg, uansett om det er noen ting du må nedprioritere. :Nikke::5:

Endret av Kokos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjære deg...... :klemmer::kose::klem:

Skrevet (endret)

Uff, først nå leste jeg det nyeste innlegget ditt. Så kjedelig med en ræva dag! :troest:

Jentene dine klarer seg nok selv om middagen ikke ble helt som planlagt, men jeg skjønner at det er fryktelig frustrerende. Synes uansett at du fortjener en årets mor-pris (men ikke den ironiske!). :klem:

Håper kvelden blir bedre og at morgendagen blir fin!

Edit: 400 sider i dagboken, det fortjener litt oppmerksomhet :hoppe:

Endret av Kokos
Skrevet

:klemmer: på deg søte!!

Det er helt lov og fullt forståelig at du er trøtt, sliten og lei når du er alene med to små og jobber fulltid i tillegg!

Det er helt lov å sluntre unna innimellom på kostholdet - vi vet jo at sørlandschips ikke er en del av det daglige kostholdet til verken ungene eller deg! De var jo fornøyd, var de ikke?!

Det er helt lov å glefse til mannen sin innimellom, det er jo han som er kanalen din for å avreagere!

Jeg er alene hjemme, ellers skulle jeg komt bort og gitt deg en klem in real :hjerte:

Håper kvelden og natta blir fin og rolig - det fortjener du!!

Skrevet

Åh, dere er så gode! :grine:

Neida, chips er ikke en del av deres daglige kosthold, heldigvis. :ler: Men jeg kjenner det nok ekstra på samvittigheten fordi det har blitt litt for mye av andre ting som ikke er fullt så bra heller i det siste. Men, men...det går opp og ned som det alltid gjør. A spiser jo nesten ikke middag lengre, så sant det ikke er McD, da kan hun spise en nugget og litt pommes frites. :P Hadde det vært opp til henne kunne hun levd på brødskiver og babygrøt. :fnise:

Mannen ringte heldigvis nå nettopp og vi sa unnskyld til hverandre og så var den saken løst. :nigo:

Nå har jeg sett siste episode av HIMYM og skal rett og slett legge meg i sengen og lese guidebok om Firenze. :hjerte:

Skrevet

Hørtes deilig ut, kos deg!

Siden jeg skrev her inne for en time siden så har jeg vært på Instagram og lett etter treningsinspirasjon :fnise: Og du inspirerte meg også til å vurdere å kutte ut sjokolade, jeg mistenker nemlig at det er verstingen i mitt kosthold. All annen godis klarer jeg å begrense inntaket av, men sjokolade er min svakhet.

Altså, jeg har vurdert å kutte det ut i lange tider, men jeg tror du har fått meg til å bestemme meg for at jeg kutter det ut NÅ. Har nemlig nådd et slags "rock bottom" i og med at jeg har spist smågodt både i går og i dag, jeg som kun pleier å spise godis i helgen. :sjenert:

Så der ser du, du er en inspirasjon! Takk for det! :)

Gjest Neferet
Skrevet

Håper denne dagen blir bedre enn i går! :jepp: Selv om det hørtes ut som at du kunne lese guidebok med lettere hjerte når kvelden kom. Jeg slenger meg med de andre og sier at det er jo ikke rart det tærer på deg, alene med jentene og alt som følger med. Jeg sender deg masse :klemmer: og litt :kaffekopp: (fyll med ønsket innhold!)

Skrevet

Hørtes deilig ut, kos deg!

Siden jeg skrev her inne for en time siden så har jeg vært på Instagram og lett etter treningsinspirasjon :fnise: Og du inspirerte meg også til å vurdere å kutte ut sjokolade, jeg mistenker nemlig at det er verstingen i mitt kosthold. All annen godis klarer jeg å begrense inntaket av, men sjokolade er min svakhet.

Altså, jeg har vurdert å kutte det ut i lange tider, men jeg tror du har fått meg til å bestemme meg for at jeg kutter det ut NÅ. Har nemlig nådd et slags "rock bottom" i og med at jeg har spist smågodt både i går og i dag, jeg som kun pleier å spise godis i helgen. :sjenert:

Så der ser du, du er en inspirasjon! Takk for det! :)

Så gøy at jeg kan være en inspirasjon! :nigo: Her har det gått litt sport i det faktisk. :fnise: Det var en lørdagskveld, det er over en måned siden for jeg var alene da også, jeg la favorittsjokoladen (New Energy) ved siden av meg på sofaen og bestemte meg for å spise den når jeg fikk lyst på den. Det fikk jeg aldri! :ler: Hele måten jeg tenker på har forandret seg faktisk. Jeg småspiser (nesten) ikke lenger og tar meg heller et eple dyppet i yoghurt om jeg blir fysen på kveldene. Dessuten er jeg ikke redd for å spise usunn mat nå og da (type McD...fullkornspasta blir sett på som sunt-ish hjemme hos oss :hoho: ), eller et par kakestykker, så lenge det bare blir nå og da. Dersom jeg skulle nektet meg noe hele tiden hadde jeg blitt sprø, og jeg hadde lettere falt tilbake til gamle vaner.

Vi kan være anti-sjokoladebuddies! :hoppe: Jeg hadde faktisk tenkt å prøve å ta kromtilskudd, men det ble aldri med meg og så gikk det greit uten. Kanskje det kan være noe å prøve dersom det blir vanskelig?

Håper denne dagen blir bedre enn i går! :jepp: Selv om det hørtes ut som at du kunne lese guidebok med lettere hjerte når kvelden kom. Jeg slenger meg med de andre og sier at det er jo ikke rart det tærer på deg, alene med jentene og alt som følger med. Jeg sender deg masse :klemmer: og litt :kaffekopp: (fyll med ønsket innhold!)

Den startet ihvertfall fint, så jeg håper! :jepp:

Det ble ikke den lange lesestunden, jeg var så trøtt! Men jeg fikk drømt meg bort enda litt mer allikevel. :hjerte:

KAFFE! *slurp*

Skrevet

Ha en fin dag! Gårsdagen hørtes slitsom ut... og mmmmm chips ;) jeg elsker chips, det er min svakhet tror jeg! Og popkorn.

Trening i dag også? Jeg skal faktisk trene i lunsjen idag! trenger all den bevegelse og styrke jeg kan få inn i graviditet og barsel tenker jeg.. og fødselen! (for et maraton)

Skrevet

Ha en fin dag! Gårsdagen hørtes slitsom ut... og mmmmm chips ;) jeg elsker chips, det er min svakhet tror jeg! Og popkorn.

Trening i dag også? Jeg skal faktisk trene i lunsjen idag! trenger all den bevegelse og styrke jeg kan få inn i graviditet og barsel tenker jeg.. og fødselen! (for et maraton)

Chips var min svakhet også, helt til jeg erstattet den med sjokolade. :roll: Jeg kuttet faktisk chips helt ut (bortsett fra når jeg en sjelden gang har det som tilbehør til middag) da jeg var gravid med M, for gravidkroppen min tåler ikke salt uten å svulme opp som en ballong. Og nå klarer jeg meg uten. Jeg har innmari lyst på av og til, særlig sørlandschips, men det går faktisk helt greit det også. :jepp:

Sukk nei, ingen trening i dag. Hadde jo planer om det, men så ringte bestefar og ville komme på besøk. Søskenbarnet mitt som bor på sørlandet ville også komme, så da måtte jeg nesten bare skippe trening. Håper jeg får til spinning på lørdag. Jeg er bare nødt til å si meg fornøyd med to treninger i uken når mannen er borte. Har ikke samvittighet til å spør om mer barnevakt enn det. :P

Så flink du er! Jeg skulle ønske treningssenteret vårt hadde hatt morgentrening, sånn før jobb. Det hadde vært dødsdigg!

• Liker 1
Skrevet

Åh, hell og lykke og alle englers sang. :strix: I natt sov jeg fra 22 til 5 uten å våkne en eneste gang! Fytti, den trengte jeg altså! Heldigvis var ungene enige med meg og lot mamma sove skikkelig for en gangs skyld. :nigo:

A kom tassende inn til meg og M (som kom inn til meg klokken 5 altså, i et bortkastet håp om å sove litt til) klokken 5:30, med det nydelige bustehodet sitt og verdens største smil. ''Eg har sove leeenge!'' sier hun da. :roll::fnise: Joda... Men hun var så søt at det var helt greit allikevel. :hjerte: Resten av morgenen gikk faktisk helt greit, med bare ett raseriutbrudd enten fordi jeg gikk ned trappen uten henne, fordi jeg gikk ned trappen før henne eller fordi jeg gikk ned trappen uten å si fra, jeg vet enda ikke hvorfor. *telle til 10* Det endte opp med at jeg måtte være henne ned. Og det var faktisk det! Hun spiste grøten sin i ro og mak, jeg kledde på henne mens hun så ''Leisikaow'' (Lazytown :ler: ) og Ø i barnehagen klarte å lokke henne med bursdagskronen til en annen jente slik at vi slapp hyl og skrik i dag. :tommelsmil:

Gjest Neferet
Skrevet

Åh, så deilig å få sove ordentlig, det fortjener du virkelig!!! :nigo:

Og så må jeg spørre deg om en ting, selv om du sikkert ikke kan svare... :sjenert: Brukte du Ovitrelle da du hadde dine forsøk? Jeg har jo tatt den for andre gang nå, og jeg er så sinnssykt sulten!! :daane: Husker jeg var det sist også, så det kan jo hende det bare er sånn, så lurte bare på om du også hadde vært borti noe lignende...?? :klo:

Skrevet

Åh, så deilig å få sove ordentlig, det fortjener du virkelig!!! :nigo:

Og så må jeg spørre deg om en ting, selv om du sikkert ikke kan svare... :sjenert: Brukte du Ovitrelle da du hadde dine forsøk? Jeg har jo tatt den for andre gang nå, og jeg er så sinnssykt sulten!! :daane: Husker jeg var det sist også, så det kan jo hende det bare er sånn, så lurte bare på om du også hadde vært borti noe lignende...?? :klo:

Det synes jeg også jeg fortjente! :fnise:

Ovitrelle brukte jeg, ja. Men jeg kan dessverre ikke huske at jeg reagerte på den på den måten. Jeg var liksom nok i hormontåka som det var! :ler: Eneste jeg kan huske var at jeg fikk stikninger og småvondt i magen, men det er jo naturlig nok pga selve eggløsningen. :)

Gjest Neferet
Skrevet

Det synes jeg også jeg fortjente! :fnise:

Ovitrelle brukte jeg, ja. Men jeg kan dessverre ikke huske at jeg reagerte på den på den måten. Jeg var liksom nok i hormontåka som det var! :ler: Eneste jeg kan huske var at jeg fikk stikninger og småvondt i magen, men det er jo naturlig nok pga selve eggløsningen. :)

Det er klart, du hadde jo litt mer hormontilskudd enn meg... :ler: Stikninger og småvondt forventes i morgen, sånn rundt kl 14 :hoppe::bond:

Skrevet

Det er klart, du hadde jo litt mer hormontilskudd enn meg... :ler: Stikninger og småvondt forventes i morgen, sånn rundt kl 14 :hoppe::bond:

:fnise: Men faktisk bare litt. Ihvertfall de to gangene det ble klaff ( = frys). På ferskforsøkene var jeg så full i hormoner at det omtrent tøt ut ørene på meg. :daane:

Men hva er det du har tatt av hormoner egentlig? Ingenting denne gangen vet jeg, men forrige gang?

---------------

Snakket nettopp med svigerfar som gjerne ville ha A på langhelgsbesøk neste helg. :hoppe: Kjempegøy for A og for dem, deilig for meg å få minst en dag for meg selv. Da må jeg huske å spør om noen kan passe M en natt. :nigo:

Gjest Neferet
Skrevet

:fnise: Men faktisk bare litt. Ihvertfall de to gangene det ble klaff ( = frys). På ferskforsøkene var jeg så full i hormoner at det omtrent tøt ut ørene på meg. :daane:

Men hva er det du har tatt av hormoner egentlig? Ingenting denne gangen vet jeg, men forrige gang?

Første gangen (november) hadde jeg 5 dager med Pergotime og 2 injeksjoner med Menopur før jeg var på UL og forsøket ble avbrutt. Forrige gang hadde jeg 5 dager med Pergotime. Men legen som inseminerte mente at jeg ikke trengte den i og med jeg har regelmessig syklus, og det er heldigvis bevist nå! :jepp:

Så deilig med litt alenetid neste helg! :hoppe:

Skrevet

Første gangen (november) hadde jeg 5 dager med Pergotime og 2 injeksjoner med Menopur før jeg var på UL og forsøket ble avbrutt. Forrige gang hadde jeg 5 dager med Pergotime. Men legen som inseminerte mente at jeg ikke trengte den i og med jeg har regelmessig syklus, og det er heldigvis bevist nå! :jepp:

Så deilig med litt alenetid neste helg! :hoppe:

:spy: Pergotime er det verste jeg har tatt, noensinne. Snakk om hormonangrep på kroppen altså! :daane: Det hjalp jo heller ikke at jeg begynte på pergo ikke så lenge før bryllupet og gikk på det til etter bryllupsreisen vår. Stakkar, stakkar mannen min. :hoho: Men jeg har alltid hatt regelmessige sykluser, så det holdt med to runder heldigvis før de så at det ikke var noe vits å ta det mer.

Ble du overstimulert da eller, med menopur? :klo: Uansett kjipt når det blir sånn. :( Men denne gangen krysser jeg alt jeg har! :hoppe:

Gjest Neferet
Skrevet

Ble du overstimulert da eller, med menopur? :klo: Uansett kjipt når det blir sånn. :( Men denne gangen krysser jeg alt jeg har! :hoppe:

Oj, det var bryllupsforberedelsene sine det... :ler: Jeg har fungert ganske greit når jeg tar dem, men syklusene etter har vært skikkelig helvete... Har ikke vært så greit å være kjære heller tror jeg, når jeg er fullstendig uberegnelig... :rolleyes:

Og ja, jeg var overstimulert med menopur, hadde fire store eggposer klare til action... Ikke helt aktuelt. Var på grensa til overstimulert med bare pergo også, men da fikk vi ihvertfall forsøk. Denne gangen er det bare kroppen som bestemmer, så da er det heldigvis bare en eggpose også! :jepp: Blir veldig spennende dette!!!

Skrevet

Oj, det var bryllupsforberedelsene sine det... :ler: Jeg har fungert ganske greit når jeg tar dem, men syklusene etter har vært skikkelig helvete... Har ikke vært så greit å være kjære heller tror jeg, når jeg er fullstendig uberegnelig... :rolleyes:

Og ja, jeg var overstimulert med menopur, hadde fire store eggposer klare til action... Ikke helt aktuelt. Var på grensa til overstimulert med bare pergo også, men da fikk vi ihvertfall forsøk. Denne gangen er det bare kroppen som bestemmer, så da er det heldigvis bare en eggpose også! :jepp: Blir veldig spennende dette!!!

:fnise: Det kan du si!

Da er du jammen godt mottakelig for hormoner! Og det bør jo være kjempebra i babylagingsprosessen. :jepp: Spennende! :bond:

Gjest Neferet
Skrevet

:fnise: Det kan du si!

Da er du jammen godt mottakelig for hormoner! Og det bør jo være kjempebra i babylagingsprosessen. :jepp: Spennende! :bond:

Min kjære kan nok skrive under på at jeg har mer enn nok hormoner uten å få dem tilsatt... :rolleyes::skratte: Vi får håpe det er et godt utgangspunkt! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...