Gjest Neferet Skrevet 18. mars 2014 #7961 Skrevet 18. mars 2014 Oj, det hørtes ut som en utfordrende morgen...! Håper det har gått over til du skal hente henne! Og og for treningsfremgang, og å nå uoppnåelige mål! Det er så deilig når det er sånn! (jeg er helt motsatt for tida, og alle tall jeg håpet å ikke se igjen dukker opp igjen, må ta et oppgjør med meg selv og hvordan jeg forholder meg til kroppens reaksjon på hormonene altså...! ) Lykke til med fortsettelsen!
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7962 Skrevet 18. mars 2014 Oj, det hørtes ut som en utfordrende morgen...! Håper det har gått over til du skal hente henne! Og og for treningsfremgang, og å nå uoppnåelige mål! Det er så deilig når det er sånn! (jeg er helt motsatt for tida, og alle tall jeg håpet å ikke se igjen dukker opp igjen, må ta et oppgjør med meg selv og hvordan jeg forholder meg til kroppens reaksjon på hormonene altså...! ) Lykke til med fortsettelsen! Lunta mi var en millimeter lang til slutt! Forhåpentligvis har hun fått summet seg litt til jeg henter henne ja, men det er en så typisk 2-åringsoppførsel at det sikkert ikke gir seg før hun blir 4. Jeg er så stolt over meg selv! Endelig begynner jeg å bli noenlunde fornøyd med det jeg ser i speilet. Og du skal ikke kimse av hormontull altså. Det er beintøft å gå på hormoner, om du ikke skal bekymre deg for trening i tillegg!
Gjest Neferet Skrevet 18. mars 2014 #7963 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er så stolt over meg selv! Endelig begynner jeg å bli noenlunde fornøyd med det jeg ser i speilet. Og du skal ikke kimse av hormontull altså. Det er beintøft å gå på hormoner, om du ikke skal bekymre deg for trening i tillegg! Hadde det bare vært trening, så skulle jeg nok klart det ganske bra (selv om det har vært dårlig med det også i det siste). Jeg har større problemer med alt det jeg putter i munnen som jeg helst burde latt være... Jeg er veldig flink til å finne på unnskyldninger... Og du skal være stolt over deg selv! Det er hardt arbeid og resultatene skal nytes!
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7964 Skrevet 18. mars 2014 Hadde det bare vært trening, så skulle jeg nok klart det ganske bra (selv om det har vært dårlig med det også i det siste). Jeg har større problemer med alt det jeg putter i munnen som jeg helst burde latt være... Jeg er veldig flink til å finne på unnskyldninger... Og du skal være stolt over deg selv! Det er hardt arbeid og resultatene skal nytes! Huff, ja, de unnskyldningene. Jeg var en ekspert på dem da jeg var gravid med A. Herregud som jeg spiste! Det er sant! Og jeg nyter det altså. I dag har jeg på meg en splitter ny bukse, fordi alle de andre buksene mine er altfor store.
*Frida* Skrevet 18. mars 2014 #7965 Skrevet 18. mars 2014 I dag var jeg regelrett andpusten da jeg kom på jobb. Dere vet...en sånn koselig morgen hvor klær må tvinges på, tannpussen blir gjort på stellematta med mamma sittende oppå, knekkebrødene flyr veggimellom og det ender opp med at hun blir båret ut i bilen i bare (lillesøsters, fordi hun ellers aldri bruker) strømpis og trøye, omtrent knekt ned i bilstolen og tjoret fast. Puh. Det startet jo så bra, med en strålende blid unge som kom syngende inn til meg og M. Så fort kan det snu! Heldigvis var hun en drøm å levere i barnehagen (etter at jeg måtte bære henne inn, for hun nektet plent å ta på seg sko ). Så joda...dette er ifølge Diddles' mann siste krampetrekning av denne perioden. Krysser fingre og tær for at det er tilfelle! Takk for at du beskriver sånne 'koselige morgener'! Har ein del av dei eg og ser du, og eg blir så sur (blir rett og slett svart inni meg!) av at ting blir sånn. Kjempedårlig samvittighet for at eg ikkje klarer å handtere det bedre... Mi A (som er 5 no) var aldri så vanskelig, men N på 2 kan vere ein kjempeutfordring... Legg til nevnte 5-åring, som elsker å irritere/øse opp søstra, og ein baby som må voktast mot nevnte 2-årings klør eller tenner, og du har ein strålande morgon! Huhei!
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7966 Skrevet 18. mars 2014 Takk for at du beskriver sånne 'koselige morgener'! Har ein del av dei eg og ser du, og eg blir så sur (blir rett og slett svart inni meg!) av at ting blir sånn. Kjempedårlig samvittighet for at eg ikkje klarer å handtere det bedre... Mi A (som er 5 no) var aldri så vanskelig, men N på 2 kan vere ein kjempeutfordring... Legg til nevnte 5-åring, som elsker å irritere/øse opp søstra, og ein baby som må voktast mot nevnte 2-årings klør eller tenner, og du har ein strålande morgon! Huhei! Vi har hatt en god periode nå, i nesten et halvt år vel, hvor ting har vært greit. Men for en uke siden ble alt plutselig feil igjen. Ingen klær er gode nok, strikk eller klemme i håret er fælt, jakke er pyton osv. osv. For ikke å glemme at absolutt alle grenser skal testes, og lillesøster skal irriteres til hun hyler. Jeg blir helt matt! Men det gikk over den gang, og det vil gå over denne gangen også. Forhåpentligvis. Godt vi ikke er alene.
Pasjonsblomst Skrevet 18. mars 2014 #7967 Skrevet 18. mars 2014 hehe... "trassen" sitter vel i en god stund ut i 2 års alderen ja... Går jo mot 3 års dag hos dere jo. wow! Fin morgen idag? Flink du er på treningen da! Deilig å kjenne formen ta seg opp igjen sikkert, etter mye mammaliv og graviditeter og fødsler osv osv .... Og wow: du nådde det uoppnåelige. Da er du superwoman da! Synes ikke at helt flat mage MÅ oppnås, er jo greit med en liten kurve i det minste. Men skjønner jo at du gjerne vil ha en mest mulig flat mage da..
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7968 Skrevet 18. mars 2014 hehe... "trassen" sitter vel i en god stund ut i 2 års alderen ja... Går jo mot 3 års dag hos dere jo. wow! Fin morgen idag? Flink du er på treningen da! Deilig å kjenne formen ta seg opp igjen sikkert, etter mye mammaliv og graviditeter og fødsler osv osv .... Og wow: du nådde det uoppnåelige. Da er du superwoman da! Synes ikke at helt flat mage MÅ oppnås, er jo greit med en liten kurve i det minste. Men skjønner jo at du gjerne vil ha en mest mulig flat mage da.. Oh yes, det er det ingen tvil om! A er ''vanskelig'', det har hun alltid vært, så vi er vant med det. Men vi har som sagt hatt en rolig periode nå, hvor ting egentlig har vært ganske så harmonisk hjemme hos oss. Litt kjedelig å gå tilbake til hyling og skriking for hver minste lille ting. Men, men...sånn er det bare. Vi får bare håpe at M er litt enklere å ha med å gjøre når den tid kommer. Hun har jo vist seg å være det frem til nå ihvertfall, så det er lov å håpe! Jeg må innrømme at det er veldig deilig å kunne fokusere på seg selv igjen. Som du sier, to så tette graviditeter, barselperioder osv. har gjort sitt til at jeg har mistet litt av mitt gamle jeg, både fysisk og psykisk. Mannen kommenterte faktisk det her i forrige uke, at han syntes jeg var blitt så fin. Altså, ikke noe vondt ment om akkurat utseendet (selv om jeg også selvsagt ser at jeg ser mye bedre ut nå enn for 10 kg siden!), men hele meg. At jeg begynner å bli meg selv igjen. Og det er jo godt å høre! Neida, magen blir som den blir. Men jeg klager ikke om den blir helt flat altså. Den er jo nesten det nå, noe jeg ikke hadde trodd i utgangspunktet fordi jeg trodde det meste var løs hud. Jeg skal ihvertfall gå stolt i bikini i sommer.
Kokos Skrevet 18. mars 2014 #7970 Skrevet 18. mars 2014 Så utrolig flink du har vært (og er!), det må være en fantastisk deilig følelse! Du har all grunn til å være stolt Måtte le litt når jeg leste om morgenen din, det høres rimelig hektisk ut. Du er virkelig en supermamma som uansett får det til og i tillegg er flink til å trene og når uoppnåelige mål. Jeg bøyer meg i støvet! Så koselig kommentar fra mannen, han er søt da.
Diddles Skrevet 18. mars 2014 #7971 Skrevet 18. mars 2014 ser det levende for meg, du beskriver jo i grunn min Liten også ...og at du har vært beintøff og stått på for å nå målene dine er det ikke tvil om Få andre hadde klart det du har klart med to så tette små, minimalt med søvn, amming og trening - og på toppen av alt sykler du til jobb Jeg har sagt det før, og sier det igjen: du imponerer!!! Og det er veldig synlig at du har tatt av endel, igår på trening følte jeg meg som en flodhest ved siden av en gaselle *misunnelig* Du er lang og smal der jeg bare er kort..butt..kompakt Fy søren, jeg er så misunnelig at jeg slår sprekker snart
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7972 Skrevet 19. mars 2014 Superflinking! Takk! Så utrolig flink du har vært (og er!), det må være en fantastisk deilig følelse! Du har all grunn til å være stolt Måtte le litt når jeg leste om morgenen din, det høres rimelig hektisk ut. Du er virkelig en supermamma som uansett får det til og i tillegg er flink til å trene og når uoppnåelige mål. Jeg bøyer meg i støvet! Så koselig kommentar fra mannen, han er søt da. Sånne morgener er helt forferdelige. Jeg er stressa og sur nok som det er liksom. Tror ikke jeg har kommet tidsnok på jobb en eneste gang etter at jeg begynte på det prosjektet her, hvor jeg starter klokken 7. Men jeg har ikke så høye ambisjoner altså, dagene mine består av: jobb, lage middag, leke med ungene til de legger seg (av og til klarer jeg å snike inn litt husarbeid her), og så er det enten husarbeid + en times tv-titting eller trening + dusj før jeg legger meg. Innholdsrike dager, ikke sant? ser det levende for meg, du beskriver jo i grunn min Liten også ...og at du har vært beintøff og stått på for å nå målene dine er det ikke tvil om Få andre hadde klart det du har klart med to så tette små, minimalt med søvn, amming og trening - og på toppen av alt sykler du til jobb Jeg har sagt det før, og sier det igjen: du imponerer!!! Og det er veldig synlig at du har tatt av endel, igår på trening følte jeg meg som en flodhest ved siden av en gaselle *misunnelig* Du er lang og smal der jeg bare er kort..butt..kompakt Fy søren, jeg er så misunnelig at jeg slår sprekker snart Nå måtte jeg faktisk le høyt! Du altså...jeg er alt annet enn en gaselle, og du er alt annet en butt og kompakt. Kort skal jeg ikke si noe på. Jeg misunner deg magen din, den er jo paddeflat og med null sideflesk. Men ja...trening har faktisk hjulpet meg til å komme meg gjennom dagene! Jeg merker så utrolig godt når jeg ikke trener, at jeg blir slapp og tiltaksløs. Jeg får jo ikke tid til så mange treninger som jeg skulle ønske, men akkurat der er jeg unnskyldt tror jeg. Nå blir torsdagstrening avlyst også, men lørdag må jeg klare det.
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7973 Skrevet 19. mars 2014 Puh, vi hadde en mye bedre morgen i dag heldigvis! Hun protesterte ikke før hun trodde at jeg kastet det ene knekkebrødet i vasken (og det forstår jeg jo!), for hun så ikke at jeg hadde lagt dem sammen i plastposen. Hun er så fin. Når vi ikke har tid til å spise frokost hjemme skal hun alltid ha enten skive eller knekkebrød i en liten brødpose. Men hun ender jo aldri opp med å ha med posen ut døren for skiven blir spist opp før hun får kledd på seg. Og apropos...i dag kledde hun på seg helt selv! Altså, jeg vet jo at hun kan det - hun får faktisk mye skryt for det i barnehagen - men hjemme så er det sjelden hun gidder. Og i dag gjorde hun det uten at jeg spurte en gang. *kryss i taket* I går kveld var jeg sliten. Det var nok en kombinasjon av den totalt utmattende morgenen i tillegg til at jeg sovnet sent dagen før (fordi jeg sovnet klokken halv 9 sammen med M i sengen min), så da søster tilbød seg å hente ungene i barnehagen takket jeg fint ja. Og da det var tid for å legge M gav jeg henne kveldspupp også. Vi har jo sluttet med det, men jeg orket ikke å styre med leggingen, ville bare ha det overstått. Heldigvis var A også stuptrøtt (ingen soving i barnehagen), så jeg fikk tid til å skifte på sengene og rydde oppe før Tid for Hjem begynte.
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7974 Skrevet 19. mars 2014 Slitenheten kommer sigende i dag også kjenner jeg. Sitter og knasker mørk sjokolade på jobb nå, for å holde energien noenlunde oppe. Funderer på hva jeg skal lage til middag i dag, samt alt jeg må gjøre før jeg legger meg.
Teriyaki Skrevet 19. mars 2014 #7975 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Slitenheten kommer sigende i dag også kjenner jeg. Sitter og knasker mørk sjokolade på jobb nå, for å holde energien noenlunde oppe. Funderer på hva jeg skal lage til middag i dag, samt alt jeg må gjøre før jeg legger meg. Denne skal jeg lage i morgen: http://matprat.no/oppskrifter/kos/karrikylling-med-eple Synes det så spennende ut, og ikke minst: Lett! Forresten så er du utrolig flink! Jeg har prøvd og prøvd i fire måneder nå, men har ikke gått ned noe som helst. Er vel helgene som ødelegger det, så her har jeg gitt opp. Orker ikke ha mål om å gå ned i vekt, blir så demotivert av det. Skal bare fortsette å trene og spise så sunt jeg kan. Endret 19. mars 2014 av Teriyaki
Kokos Skrevet 19. mars 2014 #7976 Skrevet 19. mars 2014 Denne skal jeg lage i morgen: http://matprat.no/oppskrifter/kos/karrikylling-med-eple Synes det så spennende ut, og ikke minst: Lett! Nam, kylling + karri + eple er en sikker vinner. Denne er uten karri, men også veldig god og enkel!: http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/kyllingfilet-med-gronne-epler Mm, tror jeg må ha noe sånt i dag selv jeg. Måtte se på klokka siden jeg ble så innmari fysen av matsnakket, og selvfølgelig er den 14.00. Begynner alltid å bli småsulten rundt klokka to. Lag noe enkelt til middag og ikke tenk så altfor mye på alt annet som burde gjøres. Det ordner seg! Håper du får en fin dag til tross for slitenhet!
Gjest Neferet Skrevet 19. mars 2014 #7977 Skrevet 19. mars 2014 Jeg er enig med Kokos, gjør det enkelt og prioriter å trekke pusten mellom slagene!!
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7978 Skrevet 19. mars 2014 Denne skal jeg lage i morgen: http://matprat.no/oppskrifter/kos/karrikylling-med-eple Synes det så spennende ut, og ikke minst: Lett! Forresten så er du utrolig flink! Jeg har prøvd og prøvd i fire måneder nå, men har ikke gått ned noe som helst. Er vel helgene som ødelegger det, så her har jeg gitt opp. Orker ikke ha mål om å gå ned i vekt, blir så demotivert av det. Skal bare fortsette å trene og spise så sunt jeg kan. Mmmm, den så god ut! Det er bare så himla kjedelig å lage mat når jeg er alene, for jeg lager i grunnen bare mat til meg selv. A er så kresen som det går an å bli, og M er jo...M. Spiser bare ostesmørbrød. Men den skal bokmerkes, takk! For min del var det å kutte sjokoladen som skulle til. Det var fælt et par helger, men nå har jeg ikke lyst på sjokolade engang. Eller, jo, av og til, men da er det bare snakk om et par ruter kanskje i løpet av en kveld. I motsetning til en svær 200 grams plate i ett jafs! Forrige helg spiste jeg en halv, liten sjokolade fra iherb, og restene av den mørke sjokoladen jeg spiste i dag har jeg hatt liggende på kontoret mitt i 2 uker nå! Nam, kylling + karri + eple er en sikker vinner. Denne er uten karri, men også veldig god og enkel!: http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/kyllingfilet-med-gronne-epler Mm, tror jeg må ha noe sånt i dag selv jeg. Måtte se på klokka siden jeg ble så innmari fysen av matsnakket, og selvfølgelig er den 14.00. Begynner alltid å bli småsulten rundt klokka to. Lag noe enkelt til middag og ikke tenk så altfor mye på alt annet som burde gjøres. Det ordner seg! Håper du får en fin dag til tross for slitenhet! Den så enda bedre ut enn karriversjonen! Er ikke så veldig stor fan av karri faktisk. Kanskje jeg skal prøve å lage en versjon med kyllingkjøttdeig med epler? Og fullkornspasta? Det liker ihvertfall jentene. Haha, klokken 14 begynner alltid jeg også å tenke på mat! Men atte...jeg MÅ gjøre ting. Neida, men vaskedamen kommer på fredag og da må det være ryddig. Greit å ta litt og litt utenom sånne ting som må gjøres hver dag (vaske kjøkken, feie gulv, rydde stue, rydde gang, rydde bad ). Nå ser det greit ut hjemme heldigvis (lekerommet har jeg ignorert i denne omgang! ), må bare få sortert resten av klærne til ungene. Jeg er enig med Kokos, gjør det enkelt og prioriter å trekke pusten mellom slagene!! Det meste er enkelt hjemme hos oss. Når mannen er borte er det nærmest unntakstilstand. Ihvertfall når han er så lenge borte som 3 uker.
CathrineMic Skrevet 19. mars 2014 #7979 Skrevet 19. mars 2014 Her var det pannekaker til middag idag, mmm Syntes det er så drit å lage middag til meg selv, gidder liksom ikke lage hva som helst da. Å jeg er ikke akkoratt så flink forann konfyren
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7980 Skrevet 19. mars 2014 Hnnng. I dag spiste ungene *trommevirvel* chips til middag. Som i sørlandschips. Årets Mor-pris går til meg. Jeg hadde laget sloppy joes (nom forresten!), med ekstra pasta til dem utenom, og skulle ta meg bittelitt chips attåt. Men neida...da skulle de ha det også. Bare det. Herregud, stakkars unger sier jeg bare. Sånn ellers så har denne dagen vært ganske rævva. A skreik omtrent fra hun kom inn dørene her hjemme til nabojenta kom og hentet henne for litt utetid klokken 17. Så var det på'n igjen etter barnetv, med tilhørende tvangstannpuss og ørten forsøk på å hale ut tiden. Stakkar jenta sovnet nesten sittende her, men så snart jeg nevner det å legge seg får hun helt angst. Hun slekter ihvertfall ikke på moren sin med den lakenskrekken der! Jeg kranglet til og med med mannen på telefonen tidligere i dag. Jeg var sur og sliten, han var morgengretten (jobber natt)...ingen god kombinasjon. Det var jo en krangel/glefseutveksling om ingenting egentlig, så jeg håper bare han ringer opp igjen før jeg legger meg sånn at vi får skværet opp. Jeg liker ikke - og vi pleier ikke - å si ha det når vi er sure på hverandre. Særlig for en ikke-sak. Jeg hadde tenkt å lage fiskekaker i kveld, men filetene får pent klare seg til i morgen kveld. Det må da vel være greit? Jeg la dem frosne (vakumpakket) i kjøleskapet i går ettermiddag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå