^^Belle^^ Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #7941 Skrevet 15. mars 2014 for tur!!!!! Jippi! -------- A våknet nettopp, glovarm! 39,9 i feber sånn helt ut av det blå! Pliiiiiiiis ikke la det være lungebetennelse på gang igjen.
Diddles Skrevet 15. mars 2014 #7943 Skrevet 15. mars 2014 Jeg er litt spent på å høre hvilket grunnlag hun pedlederen mener å ha for å uttale seg som hun gjør altså Hun er - per nå - dødsteit Og for kjærestetur til Firenze!! Det blir jo bare superstas!! Det må jo være tidenes mest fortjente tur God bedring til skjønne lille A, da røyk planen om å spørre dere om dere ville leke et par timer imorgen Liten er i ferd med å bli en smuuule rastløs etter nesten en uke uten andre lekekamerater enn foreldrene sine Vi får stikke bort til nabojenta da istedet...Håper virkelig at det "bare" er en uskyldig basselusk som har tatt en svipptur innom dere, jeg hører det går mye feber blant disse kidsa for tida Vi har jo hatt feber her også siden onsdag, men den har ligget under 38,5 stort sett, så det er i en annen klasse enn 39,9 Gode til deg, det var digg å ha deg next to me igjen på trening idag
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #7944 Skrevet 16. mars 2014 Pasadena: i dag er feberen så og si borte. Rart å ha så høy feber (det høyeste hun har hatt noensinne faktisk) og så plutselig er den borte. Jeg er litt spent på å høre hvilket grunnlag hun pedlederen mener å ha for å uttale seg som hun gjør altså Hun er - per nå - dødsteit Og for kjærestetur til Firenze!! Det blir jo bare superstas!! Det må jo være tidenes mest fortjente tur God bedring til skjønne lille A, da røyk planen om å spørre dere om dere ville leke et par timer imorgen Liten er i ferd med å bli en smuuule rastløs etter nesten en uke uten andre lekekamerater enn foreldrene sine Vi får stikke bort til nabojenta da istedet...Håper virkelig at det "bare" er en uskyldig basselusk som har tatt en svipptur innom dere, jeg hører det går mye feber blant disse kidsa for tida Vi har jo hatt feber her også siden onsdag, men den har ligget under 38,5 stort sett, så det er i en annen klasse enn 39,9 Gode til deg, det var digg å ha deg next to me igjen på trening idag Ja, jeg er veldig spent på hva hun har å si! Mulig jeg bare innbiller meg det, men hun har vært veldig kald mot meg også siden den gang. Hun er veldig kosemoseoverdose ellers, så det er veldig tydelig. Åh, jeg kan med hånden på hjertet si at vi virkelig fortjener det! Og så måtte jeg innse at vi er veldig heldige med nettverket vårt, for vi bestilte turen før vi spurte noen om å være barnevakt. Feberen er borte. Dvs hun hadde 38 i dag morges, men det er omtrent normalt for A å være. Hun blir ikke slakk før hun har over 39,5 liksom. Vi har veldig lyst til å leke ("ja, det vil eg!" sa hun da jeg luftet tanken på at vi kanskje kunne leke med Liten om hun var i god form ), og per akkurat nå er hun i storform. Men vi kan jo se det litt an i løpet av formiddagen. Når tenkte du? Trening i går var dødsdigg! Du klarer alltid å dra meg med med hoiingen din.
Pasadena Skrevet 16. mars 2014 #7945 Skrevet 16. mars 2014 Så rart! Men bra, såklart Ha en finfin søndag!
Kokos Skrevet 16. mars 2014 #7946 Skrevet 16. mars 2014 for snill og fin mann! Så deilig å ha en sånn tur til å se fram til, det har du virkelig fortjent. Ikke er det lenge til heller!
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 #7947 Skrevet 16. mars 2014 Ååh, Firenze-tur! Det har jeg ønska meg i sånn ... fem år, eller noe. Satser på å få det når vi har femti års bryllupsdag eller noe.
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #7948 Skrevet 16. mars 2014 Åh, FOR en fin søndag vi har hatt! Og så har den gått så fort, selv om den startet klokken 5. : Ungene har vært i storform i så og si hele dag, det gjør selvsagt sitt til at dagen blir trivelig. Vi har lekt, slappet av og lekt litt til. Jeg fikk endelig kvinnet meg opp til å begynne å sortere alle babyklærne. De har stått til utstilling i loftsstuen siden vi flyttet inn, fordi jeg fikk klump i halsen første gang jeg prøvde å sortere. Men nå er jeg snart ferdig og har delt opp i to, ting som skal beholdes for evig tid (med affeksjonsverdi osv.) og ting som skal gis bort (det meste), enten til Ukraina eller Indonesia. Jeg har jo tatt vare på absolutt alt, til og med utvaskede pysjamaser. Det skal bli godt å få orden i sysakene, og ikke minst rydde i klesskapene deres. Der er det mye som er for smått nå! Alt dette fikk vi gjort før klokken bikket 11. Man får jammen mye ut av dagen når man står opp så tidlig. *tvinge seg selv til å være positiv* Men ja...da klokken bikket 12 var vi på lekeplassen til barnehagen som ligger rett ved Diddles og Liten. Været var bra-isj da vi dro hjemmefra, men det ble bare surere og surere så vi dro inn til dem i stedet for. Ungene storkoste seg, det gjorde vi voksne også. Etter besøk dro vi rett til søster for å spise middag der. Mamma var der, det var stesøster også. Jeg fikk en 20 minutters powernap på sofaen før vi dro hjem, det var deilig! Nå koser jeg meg med Hele Norge Baker, eple dyppet i vaniljeyoghurt og et glass pepsi max. Etterpå skal jeg rett og slett legge meg i sengen med en god bok.
Pingting Skrevet 16. mars 2014 #7949 Skrevet 16. mars 2014 (endret) Ååååå, kosedag! Endret 16. mars 2014 av Pingting
Gjest Neferet Skrevet 17. mars 2014 #7950 Skrevet 17. mars 2014 Åh, Firenze!!! Det er en av de byene i Italia jeg helst skulle besøkt kjenner jeg! Jeg fikk superlyst til å dra dit etter jeg så Hannibal for mange år siden (jada, jeg er ikke helt som andre folk... ) Så deilig med tur, det var jo akkurat det du ønsket deg! Og ser at du og Diddles var like fornøyde med gårsdagen, hørtes ut som dere hadde det strålende! Håper mandagen behandler deg pent!
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #7951 Skrevet 17. mars 2014 Ååååå, kosedag! Ja, sånne dager er gode å ha i lomma når man ellers er trøtt og lei og sliten. Åh, Firenze!!! Det er en av de byene i Italia jeg helst skulle besøkt kjenner jeg! Jeg fikk superlyst til å dra dit etter jeg så Hannibal for mange år siden (jada, jeg er ikke helt som andre folk... ) Så deilig med tur, det var jo akkurat det du ønsket deg! Og ser at du og Diddles var like fornøyde med gårsdagen, hørtes ut som dere hadde det strålende! Håper mandagen behandler deg pent! Jeg har drømt om Firenze siden jeg leste en eller annen bok hvor handlingen utspilte seg der. Og nå er det bare litt over to måneder til! Søndagen var superfin! --------------- Fin mandag også, så langt. Natten har det vært så som så med, med ørten oppvåkninger på begge jentene. A ville helt seriøst stå opp klokken 4:15! Heldigvis fikk jeg henne til å sovne igjen, og da sov hun faktisk helt til nesten 7. Hun var i fin form i dag morges så det ble barnehage på dem. Jeg hadde i grunn forberedt meg på en hjemmedag, men de dagene får jeg heller spare til det virkelig trengs. Akkurat nå lurer vannkopper i mørket (og i barnehagen ), og dersom de får det når jeg er alene med dem går plutselig mer enn halvparten av årets sykt barn-dager. Ikke for det altså, sjefen jeg har her på prosjektet er veldig grei med sånne ting. Da jeg fortalte ham om Firenze-tur (og da også 2 dager jeg ikke kommer på jobb) sa han at vi nok skulle fikse det, oss to imellom. Mulig jeg får ta det på avspasering i stedet for å ta ut feriedager, og det er jo kjempefint! I kveld er det trening, quick spin og funksjonell trening a.k.a. boot camp.
CathrineMic Skrevet 17. mars 2014 #7952 Skrevet 17. mars 2014 Guttungen nede her i huse har også vannkopper(mener det var det ). De hadde sett noen prikker på fredag morgen. Fredag ettermiddag var hele gutten stappfull Det blir deilig med tur, åsså er det jo ikke lenge til jeg vil også, men tror det er llitt kjapt å reise fra T, hvertfall sånn hun er for tiden. Redd alle, hylgriner om vi ikke er med henne mår noen andre holder
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #7953 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Guttungen nede her i huse har også vannkopper(mener det var det ). De hadde sett noen prikker på fredag morgen. Fredag ettermiddag var hele gutten stappfull Det blir deilig med tur, åsså er det jo ikke lenge til jeg vil også, men tror det er llitt kjapt å reise fra T, hvertfall sånn hun er for tiden. Redd alle, hylgriner om vi ikke er med henne mår noen andre holder Ja, det går visstnok veldig fort når de først får det! A hadde to prikker på magen og en i ansiktet før helgen, og jeg holdt pusten og krysset fingre og tær for at det ikke var vannkoppene. Det var ikke det heldigvis, men man blir jo ekstra var når det henger svære plakater i barnehagen om at det er i omløp. Hun høres ut som A. Hun var også superskeptisk til alt og alle, og er det fremdeles. M er glad i alle som gidder å si hei. Vi reiste 2 netter fra A for første gang da hun var 11 måneder. Dette blir første gang vi er så lenge borte fra ungene begge to på én gang. Veldig på tide kjenner jeg. Endret 17. mars 2014 av ^^Belle^^
CathrineMic Skrevet 17. mars 2014 #7954 Skrevet 17. mars 2014 Ja, det går visstnok veldig fort når de først får det! A hadde to prikker på magen og en i ansiktet før helgen, og jeg holdt pusten og krysset fingre og tær for at det ikke var vannkoppene. Det var ikke det heldigvis, men man blir jo ekstra var når det henger svære plakater i barnehagen om at det er i omløp. Hun høres ut som A. Hun var også superskeptisk til alt og alle, og er det fremdeles. M er glad i alle som gidder å si hei. Vi reiste 2 netter fra A for første gang da hun var 11 måneder. Dette blir første gang vi er så lenge borte fra ungene begge to på én gang. Veldig på tide kjenner jeg. Huff ja... Men det er vell en grei tid for A og få de, om en skal tenke sånn, er det ikke? Han nede er 3 år å 3 mnd, så de er jo "glad" for at han får det nå sånn sett. De kjente en gutt på 17 så hadde fått det, han var blitt dausyk... Hadde T vært en del eldre, hadde jeg nesten smittet henne med vilje, for å bli eldre. Men ikke når hun er så liten enda. Det er så rart, for det er bare i perioder. HUn var det når hun var ca 3 mnd. livredd alle, inkludert mamma (der fikk hun når hun ikke er her så ofte siden hun bur så langt vekke ), men så gikk det over, og kom jaggu tilbake rundt 6 mnd. Hun smiler jo vanligvis så lett, men er det ukjente, så rynker hun ikke på nesa engang Kan tro det var litt vanskelig å få henne til og smile da vi var og tok bilder Håper det bare er en liten periode å at det går over snart Kan jo ikke dra å trene (nå når jeg endelig har begynt!!!!), for kan jo ikke forlate hun i barnepassen når hun er sånn.. Det fortjener dere også, dere har jo også hatt sykdom (hvertfall du og ungene å alene dere også ). Det blir nok fantastisk deilig *drømmer om barnefri* Men så blir jeg litt trist inni meg tanken på å reise fra henne
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #7955 Skrevet 17. mars 2014 Huff ja... Men det er vell en grei tid for A og få de, om en skal tenke sånn, er det ikke? Han nede er 3 år å 3 mnd, så de er jo "glad" for at han får det nå sånn sett. De kjente en gutt på 17 så hadde fått det, han var blitt dausyk... Hadde T vært en del eldre, hadde jeg nesten smittet henne med vilje, for å bli eldre. Men ikke når hun er så liten enda. Det er så rart, for det er bare i perioder. HUn var det når hun var ca 3 mnd. livredd alle, inkludert mamma (der fikk hun når hun ikke er her så ofte siden hun bur så langt vekke ), men så gikk det over, og kom jaggu tilbake rundt 6 mnd. Hun smiler jo vanligvis så lett, men er det ukjente, så rynker hun ikke på nesa engang Kan tro det var litt vanskelig å få henne til og smile da vi var og tok bilder Håper det bare er en liten periode å at det går over snart Kan jo ikke dra å trene (nå når jeg endelig har begynt!!!!), for kan jo ikke forlate hun i barnepassen når hun er sånn.. Det fortjener dere også, dere har jo også hatt sykdom (hvertfall du og ungene å alene dere også ). Det blir nok fantastisk deilig *drømmer om barnefri* Men så blir jeg litt trist inni meg tanken på å reise fra henne Joda, det hadde ikke gjort meg noe at de fikk det nå. Greit å bli ferdig med det! Men det er også greit at mannen er hjemme. Man blir jo omtrent innelåst i en uke, gjerne mer fordi det tar noen dager fra første får det til andre får det. Snakk om brakkesyke! Jeg kunne heller ikke levere A på barnepassen. Men M har vært der en del ganger og det har gått kjempefint.
CathrineMic Skrevet 17. mars 2014 #7956 Skrevet 17. mars 2014 Ja på den måten hadde det vært veldig greit at han er hjemme ja ei uke er lenge å være hjemme alene med barn uten å kunne gjøre stort. Vi har vært inne siden fredag, å kjenner jeg kunne tenkt meg ut en tur, men formen er ikke enig :/
MellonCollie Skrevet 17. mars 2014 #7957 Skrevet 17. mars 2014 Vi har vannkopper her nå, og det kom da selvsagt i to runder for oss. Så D var hjemme fra barnehagen i en uke i starten av mars, og i går - nøyaktig 14 dager etter D fikk sin første prikk, så kom N sine prikker. Så nå sitter vi her da, og starter sykeuke nummer to på tre uker.. Godt man har fleksible arbeidsgivere og mulighet til noe hjemmekontor i slike tilfeller! Så oppsummeringen min: forsøk i alle fall å smitte ungene samtidig, og ikke la de smittes av hverandre
LilleBallerina Skrevet 17. mars 2014 #7958 Skrevet 17. mars 2014 For en teit pedleder. Hva gjør andre foreldre da? Vi må jo jobbe... Vi har hatt eldste opp til sju timer om dagen nå når jeg har vært i permisjon. Fordi minsten har vært så vanskelig. Vår pedleder har vært helt enig i våre prioriteringer. Greit nok at han er eldre, men...
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7959 Skrevet 18. mars 2014 Ja på den måten hadde det vært veldig greit at han er hjemme ja ei uke er lenge å være hjemme alene med barn uten å kunne gjøre stort. Vi har vært inne siden fredag, å kjenner jeg kunne tenkt meg ut en tur, men formen er ikke enig :/ Håper dere blir friske snart! Vi har vannkopper her nå, og det kom da selvsagt i to runder for oss. Så D var hjemme fra barnehagen i en uke i starten av mars, og i går - nøyaktig 14 dager etter D fikk sin første prikk, så kom N sine prikker. Så nå sitter vi her da, og starter sykeuke nummer to på tre uker.. Godt man har fleksible arbeidsgivere og mulighet til noe hjemmekontor i slike tilfeller! Så oppsummeringen min: forsøk i alle fall å smitte ungene samtidig, og ikke la de smittes av hverandre Så koselig å se deg igjen! Huff, så kjedelig når det blir sånn! Jeg skal definitivt gjøre mitt ytterste for å smitte begge samtidig når den tid kommer. For en teit pedleder. Hva gjør andre foreldre da? Vi må jo jobbe... Vi har hatt eldste opp til sju timer om dagen nå når jeg har vært i permisjon. Fordi minsten har vært så vanskelig. Vår pedleder har vært helt enig i våre prioriteringer. Greit nok at han er eldre, men... Såfremt det ikke er tydelig at ungene mistrives i barnehagen, så synes jeg faktisk ikke pedlederne har noe å si om den saken. De aller fleste foreldre gjør sitt ytterste for at ungene skal ha det fint. Og jeg er forresten helt enig i dine prioriteringer også. Det er ikke verdt det å slite seg ut, da er man ikke god mamma for noen.
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7960 Skrevet 18. mars 2014 I dag var jeg regelrett andpusten da jeg kom på jobb. Dere vet...en sånn koselig morgen hvor klær må tvinges på, tannpussen blir gjort på stellematta med mamma sittende oppå, knekkebrødene flyr veggimellom og det ender opp med at hun blir båret ut i bilen i bare (lillesøsters, fordi hun ellers aldri bruker) strømpis og trøye, omtrent knekt ned i bilstolen og tjoret fast. Puh. Det startet jo så bra, med en strålende blid unge som kom syngende inn til meg og M. Så fort kan det snu! Heldigvis var hun en drøm å levere i barnehagen (etter at jeg måtte bære henne inn, for hun nektet plent å ta på seg sko ). Så joda...dette er ifølge Diddles' mann siste krampetrekning av denne perioden. Krysser fingre og tær for at det er tilfelle! Treningen i går var dødsdigg! Selv om beina var seige pga. sydentemperatur i spinningsalen klarte jeg å holde en jevn høy puls. Og styrketreningen! Det var nesten det gøyeste i går. Jeg merker så utrolig stor fremgang! Hele kroppen er blitt sterkere og jeg elsker det. Jeg veide meg i dag morges også, bombesikker på at jeg hadde gått opp fordi jeg har mensen. Men så... En halv kilo under det som opprinnelig var mitt uoppnåelige mål! Det er jo ikke uoppnåelig nå lengre (duh! ) så jeg må få meg et nytt mål. Jeg skal minst bli her jeg er, men det hadde ikke gjort meg noe om jeg hadde gått ned litt til. Og så skal magen bli helt flat. Den er på god vei, og jeg håper bare at huden ikke er så løs at det ikke går, men det ser lovende ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå