Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg også! Vi rydder og gjør klart til fotografering/visning/flytting om dagen og jeg solgte nettopp unna noe greier på FB. Solgt unna i løpet av noen timer og hentet i dag. Genialt! :) Mer skal legges ut i ettermiddag og sikkert de neste dagene også. :nigo:

Nå skal jeg google og sjekke hva denne klokka du har fått tak i går ut på *nysgjerrig*.

Edit: Nå har jeg sjekka, fancy! Blir spennende å høre om det funker bra! :jepp:

Det er så fint synes jeg! Har kjøpt en del brukt sminke også faktisk (på heidiousdal-forumet som er forholdsvis lite og folk er skikkelige og redelige!) og det er så gøy at noens søppel kan bli andres skatter! :hjerte:

I dag var det morgen klokken 6:10, men om det var pga klokken eller bare flaks vites ikke. :fnise:

Er du støl idag eller?? :fnise: Jeg går som ei kalveferdig ku :hoho: Godt det skal løses litt opp nå :daane:

Vet du...det går faktisk helt greit. :sjenert: Da tenker jeg automatisk at jeg ikke har trent hardt nok. :lol: Jeg kjenner det, misforstå meg rett, men jeg har ikke vondt-vondt. Heldige du som skal spinne litt!

Ikke mobb oss kalveferdige kuer! :snurt:

:hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss og gru og WTF! M har ørebetennelse! :overrasket: Når jeg ser tilbake på de siste ukene kan jeg på et vis forstå det, men altså...NÅ får jeg definitivt prisen for verste mamma! Lille jenta vår har hatt V-O-N-D-T på nettene og vi har ikke gjort noe for å hjelpe henne. :grine: Hun skulle bare på en oppfølgingstime i dag hun, fordi hun var litt rød inni ørene da hun tok alle disse blodprøvene. Og det var utvilsomt ørebetennelse. Ikke rart hun gråter og er våken halve nettene da! :riste: Vi har trodd at hun har vært sulten fordi vi har sluttet med nattammingen (og det har hun sikkert også altså - hun sluker 2 skiver til frokost), men i hovedsak har hun grått fordi hun har hatt vondt. :sukk:

Men for all del, det er godt å vite at det er en grunn til all denne nattevåken og at det forhåpentligvis blir bedre når denne verken går bort. Vi fikk ikke antibiotika, men vi fikk streng beskjed om å komme tilbake om hun fikk feber de neste 4-5 ukene. Hun skulle også få paracet på natta. :Nikke:

Over til noe helt annet, og mye mer positivt: den største lille jenta vår har tisset på do for aller første gang! :strix: Vi har begynt med seriøs pottetrening denne uka, type gå i truse hele ettermiddagen, og jeg har kjøpt inn kiddyloo til henne. Hun har hatt et par uhell midt på gulvet, men i går mens hun satt i sakkosekken sin og så på barne-tv spratt hun opp og pilte ut på do. Jeg var på trening og er litt trist for at jeg gikk glipp av det. :sjenert: Er det teit? :fnise:

Trening, ja. :trene: En times yogatrening med avspenning. Deilig og vondt på samme tid. :ler:

I dag satt A bakpå sykkelen til barnehage og jobb. ''Detta e kjekt, mamma! De e kjekt å sykla!'' utbrøt hun. :rodmer:

Skrevet

Men kjære deg, ikke diss deg selv for at m har ørebetennelse som du ikke har oppdaga! Det er ikke lett å skjønne at det er det som er galt når de er så små :kose: Jeg var heldig med Liten som tidlig ga uttrykk for hvor hun hadde vondt, men hun var eldre enn M første gang hun hadde ørebetennelse!! Så prisen for verdens verste mamma går ikke til deg denne gangen heller, istedet skal du få :roser: og en god :klem:

Hurra for A som tisser på do :hoppendeglad: Så flink hun er!! Åh det er så stas altså :hoppe: Jeg skjønner du syns det er litt trist du ikke fikk med deg den første gangen, men..alt vi mødre henger oss opp i at vi skal ha med oss :ler:

Jeg er helt avsindig støl etter igår, så dette hadde jeg utrolig godt av! Yoga på torsdagen er herved en fast time for min del, jeg har sovet så utrolig godt inatt - og spinningtimen idag nådde nye høyder :daane: Jeg har aldri fått et suunto-sammendrag med så jevne topper før :overrasket: Kom fort opp i høy puls og holdt meg der jevnt! Jeg takker yoga og avspenning for det :pls:

Skrevet

Fine, fine helgen!

:hjerte: Fredags ettermiddag i nydelig, mildt vær med naboskravling og grilling over åpent bål.

:hjerte: Atter en gang naboskravling og te-besøk, før jeg, søster og mamma dro ut på shopping - uten unger for én gangs skyld! :fnise: Søster måtte innrømme at det var litt deilig det også, selv om hun forguder ungene. :ler:

:hjerte: Lørdagsslaffing på sofaen, med strikketøy (jeg er snart ferdig :nigo: ) i fanget og Girls (har sett et par episoder nå - tror jeg liker det!) på pc'en.

:hjerte: Den beste natten på bokstavelig talt årevis! Jeg sover ekstremt lett og sover så og si aldri en hel natt uten å våkne mange ganger. Men denne natten sov jeg i ett fra jeg la meg rundt klokken 22 til jeg våknet av meg selv klokken 5! :overrasket: Gjett hvem som var steinklar til å stå opp da jentene våknet klokken 6:10! :fnise:

:hjerte: Superkoselig besøk av Diddles og Liten i går. Vi bakte boller, spiste boller og lekte både ute og inne. Det er betryggende å vite at vi ikke har den eneste ungen som er litt umulius av og til! :hoho:

:hjerte: Treningen over alle treninger! :trene: Selv om jeg sleit uvanlig mye for å i det hele tatt holde 88% (jeg tror vi begynner å sync'e sykluser Diddles :hoho: ), klarte jeg svimlende 660 kalorier i går. Dødsdigg!

:hjerte: Lyyyyyyyst ute da jeg syklet til jobb i dag. :nigo:

Skrevet (endret)

:hjerte: Superkoselig besøk av Diddles og Liten i går. Vi bakte boller, spiste boller og lekte både ute og inne. Det er betryggende å vite at vi ikke har den eneste ungen som er litt umulius av og til! :hoho:

:hjerte: Treningen over alle treninger! :trene: Selv om jeg sleit uvanlig mye for å i det hele tatt holde 88% (jeg tror vi begynner å sync'e sykluser Diddles :hoho: ), klarte jeg svimlende 660 kalorier i går. Dødsdigg!

Hva sikter du til her Belle - har du noe å si på mitt barns oppførsel når vi var på besøk :jolie::klo:

:fnise: Hun er så absolutt 2 1/2 år - helt ut til fingertuppene!! Det gjør nesten vondt å se på noen ganger!! Til gjengjeld kan hun være som idag: verdens mest fantastisk blide og gode solstråleunge som samarbeider som bare det :strix: ...og hun sier fortsatt hun hadde det "kjempekjekt" på besøk - og det tror jeg faktisk på :ler:

Hahaha, syncer vi sykluser?? Kult :ler: Jeg sleit som en makk igår, tror du hadde en way bedre dag enn meg for å si det sånn - hun kikka litt på meg instruktøren når jeg stoppa opp for å ta paracet underveis....helt normalt å poppe painkillers på spinning lizzm :hoho: Spent på morgendagen..de verste smertene har dempet seg litt heldigvis, men jeg er øm og sår i ryggen!! Jah - jeg har ordna det sånn at jeg kan gå på yoga imorgen btw :nigo: Er du med??

Endret av Diddles
Skrevet

:hoho: Det er ikke bare bare og være 1 år heller, tror jeg har fått en skikkelig hissigpropp.

Skrevet (endret)

Hva sikter du til her Belle - har du noe å si på mitt barns oppførsel når vi var på besøk :jolie::klo:

:fnise: Hun er så absolutt 2 1/2 år - helt ut til fingertuppene!! Det gjør nesten vondt å se på noen ganger!! Til gjengjeld kan hun være som idag: verdens mest fantastisk blide og gode solstråleunge som samarbeider som bare det :strix: ...og hun sier fortsatt hun hadde det "kjempekjekt" på besøk - og det tror jeg faktisk på :ler:

Hahaha, syncer vi sykluser?? Kult :ler: Jeg sleit som en makk igår, tror du hadde en way bedre dag enn meg for å si det sånn - hun kikka litt på meg instruktøren når jeg stoppa opp for å ta paracet underveis....helt normalt å poppe painkillers på spinning lizzm :hoho: Spent på morgendagen..de verste smertene har dempet seg litt heldigvis, men jeg er øm og sår i ryggen!! Jah - jeg har ordna det sånn at jeg kan gå på yoga imorgen btw :nigo: Er du med??

:fnise: Neeeeeida, gullungen Liten. <3 Men hun er jo det altså, og typiske 2,5-årige utbrudd får meg ikke til å forandre på den meningen. Jeg kjenner meg jo veldig godt igjen, og jeg vet jo at A også er verdens fineste utenom disse utbruddene. Mannen, som ikke har så mange andre unger å sammenligne med, trakk et lettelsens sukk tror jeg, type ''vi er ikke alene!'' :ler:

Nei, vi gjør visst ikke det allikevel. :lete: Hadde noen syke murringer i går, men det er vel bare den hersens spiralen som tuller med meg igjen. :lol:

Haha, smertestillende er vel helt vanlig å ta? :klo: Jeg forstår deg jeg. Det er mye som skal til før jeg drar fra en u-trent trening!

Jeg har helt glemt ut at jeg skal i klubb i kveld. Det er ikke før 8 og jeg kan vel i teorien klare det, men jeg må bare se det litt an. Vi skal til fotografen i dag og mannen er syk og jeg er superstressa! :bond: Men mulig jeg henger meg på når roen har senket seg hjemme. :nigo: Kan gi et lite pip jeg.

:hoho: Det er ikke bare bare og være 1 år heller, tror jeg har fått en skikkelig hissigpropp.

:ler: Jeg blir fremdeles sjokka hvor mye sinne en så liten kropp kan ha jeg altså! :overrasket: A har vært i trassalderen siden hun var 1. M ser ut til å være et lite hakk bedre i det minste. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

I går var mannen syk. Like greit at vi skulle rett til mamma etter jobb og barnehage, for han er aldri så lite tiltrekkende som når han er syk-isj. :P Neida, denne gangen tror jeg han har litt mer enn mannfluensa, så jeg lot ham være i fred hjemme i sengen mens jeg og jentene dro til mamma i bursdagsselskap. Der fikk vi middag og kake. Da det var tid for å gå hjem erklærte A høyt og tydelig at hun ikke ville hjem, hun ville sove der, så da ble det sånn. :fnise: Det passet fint allikevel siden mamma skulle kjøre samboeren på flyplassen før fuglene feis i dag morges.

M, hun har sovet i heeeeele natt! :strix: Hun fikk tutten klokken 1, men ellers har hun sovet i ett fra hun sovnet i bilen på vei hjem fra mamma til klokken 5:45 i dag morges. Uten paracet innabords. :nigo: Det betyr vel at ørebetennelsen er på god vei til å forsvinne/være helt borte?

I dag er den store fotografdagen. :daane: Jeg stresser så sinnsykt og er redd for at jentene ikke har dagen eller andre ting. Jeg må huske det og det og det, og så må jeg jo se presentabel ut selv også siden vi skal ta familiebilde. :bond: Jeg håper ikke vi har gapt over for mye nå, siden vi skal ha 3 klesskift på M. Først er det ettårsbilde, både med kjole og med ''undertøy'' (som høres veldig sært ut for en ettåring :hoho: Men sånn underbukse med blonder på), så er det body og jeans med begge jentene sammen før det til slutt er jeansbilde med hele gjengen. :bond: Heldigvis er fotografen helt super, og skulle vi ikke komme i mål i dag får vi tatt det igjen en annen dag. :Nikke:

Skrevet

Hvordan gikk det hos fotografen?

Skrevet

Hvordan gikk det hos fotografen?

Åh, det gikk helt fantastisk bra! :hoppe: M var sitt vante, smilende jeg (fotografen var helt sjokka, og fikk de bildene han ville ha på null komma svisj :fnise: ), A var helt fantastisk tålmodig (merkelig nok! :hoho: ) og vi rakk akkurat å få til noen fine søskenbilder før M hadde fått mer enn nok av modellkarrieren. :ler: Det var faktisk A som var den personen som ''holdt fortet'' da søskenbildene gjenstod. Hun satt så rolig og fint, prøvde å berolige M og alt. Jeg var så imponert og stolt over den store jenta vår. :rodmer:

Fotografen håpte at han skulle ha bildene klare allerede i løpet av uken, og jeg gleder meg ihjel til å se dem! Er veldig spent på familiebildene...ungene ser liksom alltid fine ut, mens jeg og mannen...veeeel, det gjenstår jo å se! :ler:

Skrevet

Hnnnng, bomull i hjernen funker ikke når man har en del å gjøre på jobb! :bond: Er trøtt og har skallebank, fine kombinasjonen. :P Det er selvforskyldt altså, var i klubb i går og la meg altfor sent. Men det var så koselig! Første klubbmøte med jentene i barselgruppen. :nigo: God mat, god prat, det var bare deilig å komme seg ut dørene. :jepp:

Jeg fikk en fortvila telefon fra mannen i dag, om at M hadde tryna noe skikkelig hjemme. Hun hadde blødd fra fortanna, og han visste ikke helt hva han skulle gjøre. Tilfeldigvis skulle han til tannlegen litt senere i dag og forhørte seg med dem om han skulle ta henne med slik at de fikk se på henne. Det var visstnok ingen vits i sa de, så lenge hun var kvikk og oppegående selvsagt, og ikke hadde synlige vondter. De kan jo uansett ikke gjøre noe med melketenner, de bare trekker dem dersom de blir blå. Så jeg håper at det gikk fint og at tanna er i god behold. Vi tok i det minste ettårsbilder i går da, om hun mot formodning skulle måtte leve i 5 år med bare én fortann. :lol: Neida, vi regner med at det går bra. Det ser jo ofte mye verre ut enn det er også, så vi satser på det. :Nikke:

I dag drar vi rett inn til mamma etter jobb og barnehage, noe som passer meg ypperlig. :nigo: Jeg hadde store planer om å jogge i kveld, men slik som hodet er akkurat nå utgår det til fordel for sofasliting.

Gjest Neferet
Skrevet

Så koselig med familiefotografering :hjerte: (og så bra timing :ler: ) Jeg måtte bare komme meg inn hit "på ordentlig", jeg har jo smuglest en stund... :sjenert:

Og så høres det ut til at vi har omtrent samme form i dag, hodepine og dårlig form her også, jeg skylder på hormonene. Skal egentlig trene med kjære og ei venninne i dag etter jobb, men må nok avvente formen litt.

Håper resten av arbeidsdagen flyr avsted og at du får slappet av hjemme hos mor! :jepp:

Skrevet

Så koselig med familiefotografering :hjerte: (og så bra timing :ler: ) Jeg måtte bare komme meg inn hit "på ordentlig", jeg har jo smuglest en stund... :sjenert:

Og så høres det ut til at vi har omtrent samme form i dag, hodepine og dårlig form her også, jeg skylder på hormonene. Skal egentlig trene med kjære og ei venninne i dag etter jobb, men må nok avvente formen litt.

Håper resten av arbeidsdagen flyr avsted og at du får slappet av hjemme hos mor! :jepp:

Så koselig å se deg her inne! :vinke:

Jeg er dødsspent på bildene! :hoppe:

Tror det er noe hormoner på ferde her også, gitt. :lol: Det rumler i magen, på en ikke-sulten måte, for tiden.

Skrevet

Bomull i hjernen er dårlig knall uansett, men det har en tendens til å dukke opp når det passer verst ;)

Håper at det går fint med M og at det ikke blir noe mer i forhold til den tanna. Husker at E også slo seg og begynte og blø rundt en tann i høst. Det gikk heldigvis bra, men hun fikk en hevelse på leppen også etterhvert. Så skjer det samme med M er det jo greit at dere har 1 års bildene i boks allerede :ler:

Angrer noe voldsomt på at vi ikke fikk somlet opp til å ta 1 års bilder, så nå har jeg gitt klar beskjed til mannen om at vi skla ha bilder av E når hun nå fyller 2 år neste måned! :jepp: Har en svigerinne som er flink med kameraet, så håper at hun har tid til å få det gjort :) Er så utrolig flott å ha litt mer skikkelige bilder å se tilbake på, for ikke å snakke om henge opp på veggen. Bilder tatt med mobil har ikke all verdens kvalitet liksom :sjenert:

Skrevet

Bomull i hjernen er dårlig knall uansett, men det har en tendens til å dukke opp når det passer verst ;)

Håper at det går fint med M og at det ikke blir noe mer i forhold til den tanna. Husker at E også slo seg og begynte og blø rundt en tann i høst. Det gikk heldigvis bra, men hun fikk en hevelse på leppen også etterhvert. Så skjer det samme med M er det jo greit at dere har 1 års bildene i boks allerede :ler:

Angrer noe voldsomt på at vi ikke fikk somlet opp til å ta 1 års bilder, så nå har jeg gitt klar beskjed til mannen om at vi skla ha bilder av E når hun nå fyller 2 år neste måned! :jepp: Har en svigerinne som er flink med kameraet, så håper at hun har tid til å få det gjort :) Er så utrolig flott å ha litt mer skikkelige bilder å se tilbake på, for ikke å snakke om henge opp på veggen. Bilder tatt med mobil har ikke all verdens kvalitet liksom :sjenert:

Ja, ikke sant? Travelt på jobb? Pang, hodepine og bomull. Lite å gjøre på jobb? Pang, energi herfra til månen. :fnise:

Oi, så bra at det gikk bra! Håper virkelig det går bra med M også. Skikkelig kjipern å måtte leve i mange år uten fortann liksom. :fnise:

Jeg er så glad i ettårsbildene vi har av A! :hjerte: Gleder meg til M kommer opp ved siden av henne der altså. I vår familie er det tradisjon å ta bilder hos fotograf ved 1 år, så for oss var det obligatorisk. :ler:

Skrevet

Auda, håper det går bra med M! :troest: Jeg er såå redd for at lille skal tryne med tennene først!

Skrevet (endret)

Auda, håper det går bra med M! :troest: Jeg er såå redd for at lille skal tryne med tennene først!

Det ser bra ut nå! :jepp: Eller, hun har et lite sår i tannkjøttet rett over tanna, men jeg kan ikke tro noe annet enn at det kommer til å gå bra. Leppene klarte seg på mystisk vis, så hun må nok ha glist (slik hun gjør 23 timer i døgnet omtrent) i det hun falt. :ler:

----

Jeg rakk å bli skikkelig dårlig før det var tid for å dra hjem, men en paracet og litt middag av mamma gjorde underverker. Mannen hadde helt angst for at jeg var blitt skikkelig syk, han skal nemlig reise på en veldig etterlengtet guttetur på hytta i morgen. Den har faktisk vært så etterlengtet at han meldte seg frivillig til å passe kompisens gutter (på 3 og 5,5) i dag slik at kompis heller kunne ta fridagen sin i morgen og reise tidlig opp med ham. Lite visste han at jentene også har planleggingsdag i dag, så den som er hjemme med 4 unger under 6 år, det er mannen. :hoho: Det går nok sikkert veldig fint. Vi har et stort hus, og skulle det oppstå brakkesyke så finnes det gode regnklær også. Her er det nemlig veldig :regn: i dag!

Ellers lite å meddele egentlig. I dag er jeg i storform, og har lite å gjøre på jobb. Er ikke det typisk? :fnise: Kaaaanskje jeg skal få til trening i kveld, må se det an. Mannen skal kjøre rundt til alle kompisene og hente utstyr i kveld, men en time til trening må han vel kunne avse?

I går fikk vi endelig fikset oss vaskehjelp også! :strix: Vi har hele tiden planlagt at når mannen også er ferdig med sin permisjon (og vi får 100% lønn igjen), skulle vi ha vaskehjelp. Vi har anket litt frem og tilbake, men forrige helg satte jeg foten ned. Han er flink og alt det der, men jeg føler meg nesten alene om det svære huset. Han er veldig flink til å rydde og vaske når det skjer noe, vi får besøk og sånt, men alt det daglige tror jeg ikke han ser engang. Så da blir det altså vaskehjelp annenhver fredag. Det skal bli så SINNSYKT deilig å komme hjem til rent og ryddig hus, og så er det helg attpåtil! :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Prøvebildene er kommet, dødsfornøyd! :strix: Det kommer nok noen på fb og ig for dere som har meg der. Må bare vente til mannen har sett dem først. :fnise:

Skrevet

Så bra at det gikk godt med tanna!! :5:

:hoho: Heldige mannen som har 4 barn rundt seg i dag, ser for meg min mann i den situasjonen! Han er allerede fullstendig oppkavet over at vi skal ta fly med lille om 3 mnd :fnise:

Vaskehjelp høres umåtelig fint ut :hjerter: *drømme* - hmm, skaffe hus først, Pasadena.

Skrevet

Så bra at det gikk godt med tanna!! :5:

:hoho: Heldige mannen som har 4 barn rundt seg i dag, ser for meg min mann i den situasjonen! Han er allerede fullstendig oppkavet over at vi skal ta fly med lille om 3 mnd :fnise:

Vaskehjelp høres umåtelig fint ut :hjerter: *drømme* - hmm, skaffe hus først, Pasadena.

Ja, det var en lettelse!

:ler: Det gikk veldig fint sist jeg snakket med ham. Guttene er visstnok veldig mye roligere og ''snille'' (i mangel på rett ord) når foreldrene ikke er der. Og det kan jeg jo skjønne. Våre unger forvandler seg fra rolige, stille og smilende engler til henholdsvis trassetroll og sutrete mammadalt så snart vi viser oss. :roll: Rart det der altså!

Vi hadde vaskehjelp da vi bodde i leilighet også vi. Uten unger. Lite visste jeg da.... :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...