Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, stakkars A! Håper hun kommer seg fort med medisiner da :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt med et svar da. God bedring til A! :klemmer:

Skrevet

Huff, så ekkelt med syke små.. Lungebetennelse har vi ikke vært borti her, men det høres dødsekkelt ut når de sliter med pusten! Masse god bedring :klemmer:

Skrevet

Uff, lungebetennelse! Hørtes skummelt ut :( god bedring til A :kose:

Har dere fått svar på noen av prøvene de tok av M forresten?

Skrevet

Huff, så kjedelig med lungebetennelse - Riktig god bedring til A :troest:

Skrevet

Uff da, søte, lille A, stakkars lita! Godt dere fant ut av det så raskt og kan starte behandling, snart blir det bedre. Og du da, som er alene med alt dette. :troest: Men mannen er vel hjemme igjen om ikke så lenge nå?

Stor klem til dere og god bedring! :klem:

Skrevet

Takk for gode ord alle sammen! :klem:

Det går heldigvis litt bedre nå. Hun kviknet til da hun fikk litt mat innabords, men det er fælt å se henne så sliten altså! Hun hadde SÅ lyst til å leke med tante, men orket bare i 5 minutter før hun måtte legge seg nedpå sofaen. :tristbla: Alt er uansett bedre enn sånn hun var i dag morges, hvor jeg omtrent tok tempen på henne uten at hun merket noe til det! :haar: To doser med penicillin er inntatt, så får vi håpe at det funker fort som bare det!

Uff, lungebetennelse! Hørtes skummelt ut :( god bedring til A :kose:

Har dere fått svar på noen av prøvene de tok av M forresten?

Ja, det er virkelig ikke noe gøy! Hun hadde en runde med dette da M ble født også, men denne gangen var det mye verre mtp pustingen ihvertfall!

Prøvene ja! Stakkar M har blitt helt glemt oppi all denne sykdommen. :sjenert: Men joda, legen ringte meg i går. Alt så helt fint ut, til og med jernet! :overrasket: Det hadde jeg ikke trodd altså! Men hun spiser vel såpass mye korn hun da, at hun får det hun trenger. Altså, det var ikke skyhøyt, men det var ingen grunn til å ta noe tillegg heller og det er jo bra!

Mtp urinprøven kunne hun ikke si så mye mer enn at det så ut som forurensning. Dersom vi ville kunne vi godt levere inn en ny (jeg fikk bokstavelig talt bare levert inn noen dråper), og det tenker jeg vi gjør når vi skal tilbake om en ukes tid for å sjekke ørene hennes igjen. :Nikke:

Uff da, søte, lille A, stakkars lita! Godt dere fant ut av det så raskt og kan starte behandling, snart blir det bedre. Og du da, som er alene med alt dette. :troest: Men mannen er vel hjemme igjen om ikke så lenge nå?

Stor klem til dere og god bedring! :klem:

Det er jo typisk at jeg er alene når sånt skjer. :lol: Heldigvis har jeg fantastiske mennesker rundt meg som hjelper og står i! :hjerte: Mamma som har vært oppi oss mest disse dagene har blitt syk selv stakkar. :kose: Ikke bare har hun fått feber og influensalignende symptomer, hun har fått spysyken også! Hun hadde visst spydd i hele natt og i dag. :troest:

Men ja, mannen kommer hjem rundt midnatt i natt! :strix:

Skrevet

Uff, dere har virkelig hatt noen strie dager. Og stakkars lille jenta som har fått lungebetennelse, håper penicillinen hjelper kjapt. Bra at mannen din kommer hjem i natt! :nigo:

Skrevet

Så bra at han kommer hjem nå! :hoppe:

Skrevet

Stakkar lille vennen :kose: Lungebetennelse altså...det er jammen godt hun har en mamma som ikke blindt stoler på legevakta!! Håper hun kommer seg fort nå når hun har begynt på medisiner :hjerte:

Du fortjener virkelig at mannen kommer hjem nå - snakk om rocky beginning etter endt permisjon!!

:klemmer:

Skrevet

Stakkar lille vennen :hjerte:

Den der legevakta her i byen altså. Jeg blir matt. Vi ble også avfeid slik, men jeg ga meg ikke og vi fikk valget mellom sykehus og å prøve selv hjemme av legen.

Godt at mannen din kommer hjem til deg! :klemmer:

Skrevet

Nei huff, i fjor måtte mannen nærmest krangle seg til å få legen til å høre på lungene til A en gang hun ikke skrek, sånn at han faktisk hørte at hun hadde lungebetennelse. Så her stoler vi slett ikke blindt på legevakten (heldigvis!). Venninna mi gjorde heldigvis heller ikke det da det viste seg at hennes 2 uker gamle gutt hadde lungebetennelse! Legevakten mente at alt var helt fint. :roll:

Formen hennes er heldigvis en million ganger bedre nå! Pusten ble bedre en gang i natt, og det hjalp godt på formen! Jeg snakket nettopp med henne på telefonen nå, og bortsett fra at hun ikke spiser noe særlig er alt nesten tipp topp. :nigo:

Ellers har jeg hatt en travel dag på jobb i dag, for første gang siden jeg begynte å jobbe. Deilig det også! Nå sitter jeg ute på prosjekt og storkoser meg. :hoppe: Trives ikke så innmari på hovedkontoret egentlig. Jeg er vant til ''fart og spenning'', godlynnet banning og erting i gangene og at det er litt bråkete rundt ørene. Det er det definitivt ikke på hovedkontoret ihvertfall! Og så er det denne deilige halvtimen da, når alle har gått hjem og det bare er jeg her. :hjerte: Jeg er glad i jobben min altså, det har jeg sagt før. Jeg føler jeg er så mye tryggere i rollen min også nå, selv om jeg har vært nervøs i forkant. Jeg er tross alt i et beintøft mannsdominert yrke. Eller...det er ihvertfall beintøft for oss damer å være i dette yrket, ute på byggeplassen sånn. Jeg får noen blaff av usikkerhet innimellom (typisk når folk tror at jeg er helt fersk for eksempel...ser jeg så ung ut? :sjenert: ) men så tar jeg meg selv i nakken og minner meg selv på at jeg jo tross alt har jobbet her i 7 år nå, og begynner å kunne veldig mye!

Nå skal jeg snart bestille Dolly-pizza. Det skal feires at mannen er hjemme! :skya:

Skrevet

I dag morges gråt A fordi hun hadde så lyst å være med i barnehagen. :sukk: Hadde hun visst at det var karneval i dag hadde hun vel bedt på sine knær om å få være med. Jeg har så sinnsykt vondt av henne. Vi hadde fikset prinsessekjole fra Indonesia og en helt ny tiara kjøpt kun for denne anledningen. ''Heldigvis'' rakk hun å bli syk såpass tidlig i uken at vi ikke hadde rukket å fortelle henne så mye om karnevalet i dag, så jeg tror hun er lykkelig uvitende egentlig. Tutu-skjørtet til A (den sorte heldrakten som skulle fungere som kattekostyme var visst blitt pølseskinn! :fnise: ) som M låner i dag ble smuglet ut av huset for å si det sånn. Blir litt trist jeg, når det skjer sånne ting som hun går glipp av. Hun går nemlig alltid glipp av de gøyeste tingene pga. sykdom. Forrige gang var det nissebesøk. Men, men. Vi må fokusere på at hun nesten er frisk som en fisk nå! :tommelsmil: I dag morges hadde hun et timeslangt trassanfall fordi hun ville ha dynen rundt seg på badet, hun ville ha på seg akkurat DE sokkene, hun ville at jeg skulle bære henne ned trappen, hun ville ha saft til frokost, hun ville ha chips til frokost osv.osv.osv.osv. :roll: Men ja, det tyder ihvertfall på at hun er noenlunde frisk. Og så spiste hun skikkelig for første gang siden tirsdag! :hoppe:

I dag har jeg vondt i hodet og halsen er litt potetete igjen. :daane: Jeg er så lei av å være halvsyk og uggen i formen at jeg blir sprø! :bond: Jeg tror jeg må kjøre og skaffe meg paracet i lunsjpausen i dag, og samtidig kjøpe meg en digg salat eller noe, fordi jeg synes synd på meg selv. :ler: Forhåpentligvis er halsen grei nok til at jeg kan våge meg på trening i kveld! :hoppendeglad:

Skrevet

Åh, treningen i går var magisk! :hjerte: Jeg var litt småskeptisk siden halsen min ikke var heeelt 100%, og tenkte at jeg heller fikk gjøre det jeg orket. Men så kom jeg inn på sykkelen, den søteste dukkeinstruktøren som smiler hele tiden lyste opp rommet og kongemusikk dundret ut av høyttalerne. Da kunne jeg ikke gjøre annet enn å glise der jeg stod og tråkket som en gal. :nigo: Nesten 3 ukers treningsfri har ikke vært så ille på formen min som jeg trodde heller. Watt'en var betydelig lavere enn den pleier å være, men sånn er det bare. Men jeg klarte fint å sitte og øke pulsen, og det er jo bra! :tommelsmil:

Maxpuls: 92%

Gjennomsnittspuls: 82%

Forbrente kalorier: 529

:trene:

Antall forbrente kalorier er nok en del lavere i realiteten, for etter at jeg har vært syk (og begynt å amme igjen på natten :dry: ) er jeg plutselig bare et usselt, halvt kilo fra det målet jeg alltid har trodd har vært uoppnåelig. Nå er jeg snart -5 kg fra pre-A og -10 kg fra pre-M! :hoppendeglad:

Sånn ellers så har jeg nattsvart samvittighet akkurat nå. :sukk: A hadde sååå lyst til å gå i barnehagen i dag, hun var helt i hundre etter at vi hadde forsikret oss med barnehagen om at det var greit at hun kom. Hun snakket om alle hun skulle leke med, og hun løp faktisk da vi kom inn porten. :fnise: Men da vi var kommet inn slo hun seg helt i vranglås og klamret seg til meg. Hun gråt da jeg dro. :grine: Det er helt ''greit'' at hun gjør det når hun MÅ i barnehagen, men nå er jo mannen hjemme og hun kunne jo vært hjemme dersom hun hadde villet. Logikken sier jo at det bare er en normal 2-åring som forandrer mening hele tiden, men det var fælt å gå fra henne på den måten. Jeg fikk i det minste sms fra barnehagen om at hun hadde roet seg etter et par minutter, og at hun hadde spist og satt nå og lekte, men allikevel... Kommer man noen gang til å slutte med å ha dårlig samvittighet på denne måten? :P

Skrevet

Supert med god trening!

Hmmm jeg tror aldri vi slutter å få dårlig samvittighet. Om 12 år sitter du og føler deg forferdelig fordi 14 åringen gruet seg sånn til en telttur med skolen :fnise: men da som nå, så vil nok både du og hun innse at det bare var flott for henne. :)

Skrevet

Supert med god trening!

Hmmm jeg tror aldri vi slutter å få dårlig samvittighet. Om 12 år sitter du og føler deg forferdelig fordi 14 åringen gruet seg sånn til en telttur med skolen :fnise: men da som nå, så vil nok både du og hun innse at det bare var flott for henne. :)

:fnise: Det har du nok rett i! Jeg vet jo at hun har godt av å gå i barnehagen. Hun blir helt sprø av å være bare hjemme når hun ikke er syk lenger, men...sukk. Jaja, det blir nok både bekymringer og dårlig samvittighet så lenge vi lever tror jeg. :ler:

Skrevet

:fnise: Det har du nok rett i! Jeg vet jo at hun har godt av å gå i barnehagen. Hun blir helt sprø av å være bare hjemme når hun ikke er syk lenger, men...sukk. Jaja, det blir nok både bekymringer og dårlig samvittighet så lenge vi lever tror jeg. :ler:

Mhm, og når hun har etablert seg med en respektabel mann, har utdanning, jobb hus, bil og alt og du tror du kan senke skuldrene, så kommer barnebarna.. :ler:

Skrevet

Mhm, og når hun har etablert seg med en respektabel mann, har utdanning, jobb hus, bil og alt og du tror du kan senke skuldrene, så kommer barnebarna.. :ler:

:hoho: Det har du helt rett i!

-------

Nå sitter jeg i sofaen med en sovende stor liten skatt på fanget! Jeg lå i ene sofaenden og så på ski, hun satt ved siden av meg og så Masha på den bærbare dvd-spilleren. Plutselig ble det veldig stille. Da satt hun og sov. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...