Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svelg stoltheten din og ring til mamma før det blir for ille vennen :klemmer: Jeg hadde ikke nølt engang!!! Hun sier garantert ja, det vet du :kose:

Og trening? Joda, jeg skjønner du har lyst - men er det så lurt? Kanskje det er bedre å gå og legge seg.....Men du er laga av et helt annet materiale enn meg, der jeg hadde kapitulert og sovna holder du ut og trener tilogmed :daane: Ikke rart du er tynnere enn meg :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns så synd i deg, Belle! Det er virkelig slitsomt :troest:

Har ingen gode råd, lillemor er også av den sorten som hyler før hun treffer madrassen. Vi har hatt to jævlige mnd før det endelig har løsnet litt nå, men det har jo kun vært om kvelden da. Når jeg legger meg og hun får sove i min seng er alt bra :fnise:

Jeg lar henne sove med meg hver eneste natt, det er det som funker best både for liten og stor her. Så får jeg heller venne henne av med det en annen gang ;)

Skrevet

Svelg stoltheten din og ring til mamma før det blir for ille vennen :klemmer: Jeg hadde ikke nølt engang!!! Hun sier garantert ja, det vet du :kose:

Og trening? Joda, jeg skjønner du har lyst - men er det så lurt? Kanskje det er bedre å gå og legge seg.....Men du er laga av et helt annet materiale enn meg, der jeg hadde kapitulert og sovna holder du ut og trener tilogmed :daane: Ikke rart du er tynnere enn meg :ler:

Jaaaaa...æsj, det sitter så langt inne. Klarer jeg ikke dette selv, liksom? :lol: Nå ble jeg i tillegg nettopp invitert til Stavanger i bursdagsselskap hos tantebarnet på 14. Heldigvis hadde jeg vett nok til å si at jeg måtte se det an siden jeg var helt ødelagt av søvnmangel. :daane: Tror ikke jeg hadde klart å kjøre så langt slik formen er nå ihvertfall.

:fnise: Det er definitivt ikke lurt! Men jeg har så lyyyyst! Egentlig burde jeg bare legge meg når M legger seg, men det er ihvertfall kjipt! :ler: Men jeg tror ikke du trenger å regne med meg i dag dessverre. I morgen er det helg og da blir det ihvertfall ikke tid til å slappe av...slik jeg gjør her på jobb. :hoho: Jeg kan heller overraske deg om jeg dukker opp.

Jeg syns så synd i deg, Belle! Det er virkelig slitsomt :troest:

Har ingen gode råd, lillemor er også av den sorten som hyler før hun treffer madrassen. Vi har hatt to jævlige mnd før det endelig har løsnet litt nå, men det har jo kun vært om kvelden da. Når jeg legger meg og hun får sove i min seng er alt bra :fnise:

Jeg lar henne sove med meg hver eneste natt, det er det som funker best både for liten og stor her. Så får jeg heller venne henne av med det en annen gang ;)

Hadde hun bare sovet mens hun sov sammen med meg! Da hadde jeg ihvertfall ikke brydd meg for å si det sånn. Men hun gjør jo ikke det engang, og det er så frustrerende! :bond:

Skrevet

For å være litt positiv, tross alt:

* Nybakt brød i dag morges, som ungene faktisk likte! :hoppe: Jeg har tidligere prøvd både speltbrød (for grovt) og omega3-brød (for frø-ete ; ''eg like isje denna'' sa hun uten å smake på det engang) uten hell. I går kveld programmerte jeg inn et gulrotbrød med sammalt mel, bittelitt speltmel (fordi det var tomt for sammalt) og hvetemel og det ble dødsgodt! M fikk med seg to skiver i barnehagen også, håper hun har spist dem opp i løpet av dagen. Alt for å få i henne litt ekstra næring. :jepp:

* A som er så snill med M. Kysser og koser og klemmer. I dag morges da jeg leverte henne i barnehagen (hun får alltid bestemme hvem av dem jeg skal levere først - i dag var det A) fikk M verdens største kos og en skikkelig ''mwoaaa''-smask før hun løp avgårde. :hjerte:

Skrevet (endret)

Aaaw så nusselig :hjerte:

Ja, de er helt fantastisk fine sammen! :rodmer: Jeg fikk tatt et helt perfekt bilde av dem (det som ligger på fb for de som har meg sder), skikkelig hverdagslig og nydelig, med A som ligger i fanget til M og koser. :hjerter:

---

Nå har jeg sendt sms til mamma for å høre om hun vil passe M fra i morgen til lørdag. :sjenert: Søster skal passe A. Verdens verste mamma-pris går til meg som setter vekk ungene mine. :grine:

Edit: og der fikk jeg sms tilbake fra mamma: Jippi! Kan skjøna det!'' Åh, jeg har verdens beste mamma! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet (endret)

Haha, du er IKKE verdens verste mamma. Hva er jeg da, som tenker at jeg måtte hatt tilgang til en kennel eller noe jeg kunne sette dem på dersom jeg skulle vært hjemme alene med to småtter som ikke sov? :ler:

Endret av kisskissbangbang
Skrevet

Nå synes jeg du er fryktelig hard mot deg selv, fullstendig uten grunn! Tror derimot dette var noe av det lureste du kunne gjort akkurat nå, og at du heller nomineres til årets beste mamma! ;):jepp:

Som våre barnevakter alltid har sagt: Ei hard natt overlever jo alle! Dessuten kan det jo være M ikke "gidder" å styre hele natta når du ikke er der... :sjenert:

:klemmer:

Skrevet

:grine: Nå begynte jeg å grine, her jeg sitter på jobb og gjør på ingenting. :sjenert: Dere er så gode! :klem:

Nei, det var nok til det beste. Og så er det fint å vite at mamma faktisk har lyst å passe henne, det har hun gjort helt siden hun ble født liksom. :fnise:

Skrevet

Åh, glede og lykke - det fridøgnet fortjener du VIRKELIG!!!!!

Skrevet

Du er verdens beste mamma, er du! :klem:

Jeg sendte lillemor på butikken med bestefar nå. Hun syter og skriker dagen lang fordi hun alltid vil gjøre noe annet enn det vi gjør, og jeg blir så lei av den sutringa! Men da de kjørte ned forbi huset så jeg det lille bustehodet hennes i bilvinduet, og da ble jeg jo helt sutrete selv :roll::grine:

Skrevet

Nå har jeg sendt sms til mamma for å høre om hun vil passe M fra i morgen til lørdag. :sjenert: Søster skal passe A. Verdens verste mamma-pris går til meg som setter vekk ungene mine. :grine:

Edit: og der fikk jeg sms tilbake fra mamma: Jippi! Kan skjøna det!'' Åh, jeg har verdens beste mamma! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Skjerpings! Verdens verste mamma du liksom. :fnise:

Jeg tipper følgende

1) A synes det er stas med tante og tante synes det er stas med A

2) M synes det er stas med mormor/bestemor (?) og vice versa

3) Du har godt av å sove og samle opp energi

Finnes det noen ulemper med denne løsningen? Neppe! Det er en win-win-win-win-win situasjon faktisk. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Så godt å få samle litt søvn da! :)

Men du - har du avsluttet nattamming pga. matsituasjonen på dagtid?

Skrevet

Åh, glede og lykke - det fridøgnet fortjener du VIRKELIG!!!!!

:jepp: Og gjett hva det første jeg skal gjøre er? Ta sol! :sol::ler:

Du er verdens beste mamma, er du! :klem:

Jeg sendte lillemor på butikken med bestefar nå. Hun syter og skriker dagen lang fordi hun alltid vil gjøre noe annet enn det vi gjør, og jeg blir så lei av den sutringa! Men da de kjørte ned forbi huset så jeg det lille bustehodet hennes i bilvinduet, og da ble jeg jo helt sutrete selv :roll::grine:

Tnå, takk for det. :sjenert:

Sutring! :haar: Man kan bli gal av mindre. M er også inne i en sutreperiode nå, men mer sånn mammasutring. Slitsomt!

Skjerpings! Verdens verste mamma du liksom. :fnise:

Jeg tipper følgende

1) A synes det er stas med tante og tante synes det er stas med A

2) M synes det er stas med mormor/bestemor (?) og vice versa

3) Du har godt av å sove og samle opp energi

Finnes det noen ulemper med denne løsningen? Neppe! Det er en win-win-win-win-win situasjon faktisk. :ler:

:fnise: Det var jo egentlig ganske logisk. Bestemor heter hun forresten. :jepp:

win-win-win-win-win! :5:

Så godt å få samle litt søvn da! :)

Men du - har du avsluttet nattamming pga. matsituasjonen på dagtid?

Ja, det skal bli superdeilig!

Jeg avsluttet egentlig fordi jeg ikke orket å amme hver 3. time nå som jeg har begynt å jobbe igjen. Og planen var jo da at hun liksom skulle sove hele natta og sånn... :lol: Det er jo nesten enda mer slitsomt slik det er nå kjenner jeg, men jeg må jo bare prøve å tenke at det går over en eller annen gang. :bond: Vi merket dessuten en ørliten forbedring i spisingen hennes da jeg sluttet å nattamme, det er derfor jeg ikke har sprukket og begynt igjen. :Nikke:

Skrevet (endret)

Den Store Urinprøvedagen. :bond: Alt var planlagt ned til den minste detalj. A sov hos svigermor og ble levert i barnehagen av henne. Jeg hadde gitt beskjed til jobben om at jeg ble sein, prøveglassene lå klare på baderomsgolvet og vi kunne egentlig bare kjøre på. Veeel...hadde det bare vært så enkelt! :hoho: Da vi stod opp satte jeg henne på do med én gang, men det kom ingenting. Så fikk hun pupp, jeg satte henne på do og det kom ingenting. Da bestemte jeg meg for å springe ned og hente de posegreiene, og hva skjedde på det halve minuttet jeg var borte? Joda, M hadde tisset det som så ut som en liter med tiss over halve baderomsgolvet. Og ikke nok med det! Hun hadde bæsjet også hun. :daane: Så det som kunne ha blitt en så enkel urinprøvetaking ble til to posegreier med bokstavelig talt 5 dråper urin. :fnise: Men det gikk greit. Jeg gamblet på at det var nok og kjørte innover til legen.

Men ja...blod i urinen. +2 på den ene prøven og +1 på den andre prøven. Kan noen opplyse meg om hva det kan bety? Blod i urinen er vel aldri et godt tegn? :sukk: Jeg spurte jo hun lab-dama også, men hun kunne ikke svare meg så mye. Legen måtte se over svarene på både blodprøvene og urinprøven, og så ta kontakt med meg om det var noe. Æsj altså, håper bare alt er fint med henne! Heldigvis (?) kunne ihvertfall svigermor informere meg om at både hun og moren hennes alltid har hatt spor av blod i sin urin. Så mulig det bare er noe arvelig? :vetikke:

Sånn ellers så har natten vært noenlunde okei. Jeg la meg klokken 19. :hoho: M våknet klokken 21 (tror jeg?) og da tok jeg henne bare rett inn i sengen min uten noe om og men. Hun sovnet med én gang, men våknet rundt klokken 23:30. Da holdt hun det gående et par timer før hun sovnet i armkroken min og våknet klokken 4 fordi jeg prøve å flytte henne bort. Da fikk hun pupp (det går dårligere og dårligere dette nattavvenningsgreiene altså :roll: ) før hun sov til rundt 7 og våknet av at jeg trakk i snoren på badet. :lol: Trakk i snoren, heter det det? :klo: Søvnmangelen min syntes det hørtes rart ut. :ler:

I dag er dagen, dere. Den store Alenedagen! :strix: Jeg har aller mest lyst til å trene og shoppe og gjøre alle de tingene som jeg ellers ikke får gjort så mye, men det får jeg heller ta i morgen om jeg føler behov for det. I dag skal jeg nemlig ikke gjøre noenting. Vi drar inn til mamma rett etter jobb og klokken 17 leverer jeg A hos søster på vei hjemover. Da blir det sol (om jeg orker) og så skal jeg sige ned i sengen med pc og strikketøy og bli der til i morgen. :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Åh, nyt nyt nyyyyyt det deilige fridøgnet ditt, og TA SOL!! Det er et ork før du kommer deg dertil, men åh så deilig det er å ligge der å bli grilla :hjerte: Jeg skal også ta sol idag :strix: Jeg har trent også jeg da, men jeg har en million ganger bedre netter enn deg, så det skulle da bar emangle :tunge1:

Blod i urinen kan vel bety urinveisinfeksjon? :klo:

Skrevet

Åh, nyt nyt nyyyyyt det deilige fridøgnet ditt, og TA SOL!! Det er et ork før du kommer deg dertil, men åh så deilig det er å ligge der å bli grilla :hjerte: Jeg skal også ta sol idag :strix: Jeg har trent også jeg da, men jeg har en million ganger bedre netter enn deg, så det skulle da bar emangle :tunge1:

Blod i urinen kan vel bety urinveisinfeksjon? :klo:

Åh, trust me, det skal jeg gjøre! :nigo:

Oi, trening! Sukk. Tror jeg skal komme meg på lørdagsspinning i morgen jeg altså. :trene: Er du med?

Har ikke peiling. Isj, jeg får smøre meg med tålmodighet og vente på svar fra legen i stedet for å søke på nettet. Da får jeg ihvertfall ikke ro i sjela! :daane:

Skrevet

Fredagsspinning vettu :hjerte: Jeg glemte å ta på pulsbelte da, så jeg følte ikke jeg hadde helt kontroll på hvor godt jeg gjorde det..men den timen er jo alltid bra, så tror det gikk freit! Svetten rant ihvertfall godt :daane: Helt ekstremt som jeg svetter for tida, det drypper jo av meg :overrasket: Sikkert bra :fnise:

Trening imorgen ja, det er kl 11 sant? Jeg skal jo på personalfest, så jeg må se det litt an ifht hvor seint det blir og hvor på en snurr jeg faktisk er når jeg kommer hjem :sjenert: Planen er å ta det veldig rolig, jeg har ikke lyst å ødelegge den gode stimen jeg er inni med et kaloriras utav en annen verden pga alkohol..dessuten er jo Liten hjemme, så jeg kan ikke ta sjansen på å være redusert dagen derpå :tunge1: Hadde nok vært lurere å gå imorgen da enn søndag, for jeg merker at intervall søndag og påfølgende quickspin/ funksj. styrke mandag er litt i hardeste laget for denne kroppen!! Jeg er i utgangspunktet med, så kan det være det tikker inn et avbud rett før ;)

Jeg holder med deg i å avvente svar fra legen, du blir sprø hvis du leter på nettet - der florerer det jo så mye!! Men en urinprøve bør du jo få svar på idag??

Skrevet

Fredagsspinning vettu :hjerte: Jeg glemte å ta på pulsbelte da, så jeg følte ikke jeg hadde helt kontroll på hvor godt jeg gjorde det..men den timen er jo alltid bra, så tror det gikk freit! Svetten rant ihvertfall godt :daane: Helt ekstremt som jeg svetter for tida, det drypper jo av meg :overrasket: Sikkert bra :fnise:

Trening imorgen ja, det er kl 11 sant? Jeg skal jo på personalfest, så jeg må se det litt an ifht hvor seint det blir og hvor på en snurr jeg faktisk er når jeg kommer hjem :sjenert: Planen er å ta det veldig rolig, jeg har ikke lyst å ødelegge den gode stimen jeg er inni med et kaloriras utav en annen verden pga alkohol..dessuten er jo Liten hjemme, så jeg kan ikke ta sjansen på å være redusert dagen derpå :tunge1: Hadde nok vært lurere å gå imorgen da enn søndag, for jeg merker at intervall søndag og påfølgende quickspin/ funksj. styrke mandag er litt i hardeste laget for denne kroppen!! Jeg er i utgangspunktet med, så kan det være det tikker inn et avbud rett før ;)

Jeg holder med deg i å avvente svar fra legen, du blir sprø hvis du leter på nettet - der florerer det jo så mye!! Men en urinprøve bør du jo få svar på idag??

Åh, som jeg savner den timen! :hjerte: Føler meg naken uten pulsbeltet jeg altså. :fnise: Nei, vi får manne oss opp og ta watt-testen, da kan vi ha litt kontroll der også, om vi skulle være så uheldige å glemme beltet. :Nikke:

På fb har de lagt ut at vi skal få mer luft i spinningsalen nå: ''Vi får mer luft i spinningsalen

Ettersom våre spinnere er i en helt egen klasse med å ta seg ut, så har vi bestilt mer oksygen til dere hos GK Norge. Så her er det bare å rette en stor takk til dere som sprenger alle grenser og spinner i vei, så fyller vi bare på.'' Tror de har merket at det er uheldig dårlig luft der inne for tiden. Jeg har aldri svettet så mye som jeg gjør på de timene altså, skikkelig nais. :lur::hoho:

Klokken 11 ja. Men bare se det an du. Jeg tenker at jeg i utgangspunktet har lyst, men har en litt kranglete hals og er potte tett så dersom de blir særlig mye verre må jeg avlyse jeg også. Men jeg tenker jeg i det minste må få to treninger denne uken. :P

Urinprøven fikk vi svar på, ja. Det var +1 og +2 på eurocytter eller noe sånt. Grunnen til at jeg husker det er fordi det hørtes først ut som leucocytter, og de har jeg hatt min del av for å si det sånn. :ler: Labdama ringte til legen mens vi satt der inne for å forhøre seg, og legen ville sjekke blodprøvene som hun nettopp hadde fått svar på opp mot urinprøven. Eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...