Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Åh, skjønner godt at det reiv i hjertet. Er jo så fælt når en ikke kan forklare de små at en gjør det for deres eget beste.

Håper dere finner greit utav det. Høres ut som en frustrerende situasjon å være i. :klemmer:

Endret av kisskissbangbang
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj da, så kjedelig at det ble knotete hos legen, men bra at dere er i gang med utrede om det kan være noe. :Nikke:

Kokos! :vinke:

Takk for tips, selv om det ikke var til meg. :fnise: Mannen reiser i morgen, så det må bli litt hjemmetrening på meg de neste to ukene tror jeg.

:ler: Jeg pleide å sende mannen ut på trilletur med M da jeg skulle trene hjemme. :hoho:

:5:

Bare hyggelig! Kan melde om at jeg ble overraskende støl i forhold til hvor hard jeg synes treningen var. Hadde egentlig ikke forventet å bli støl i det hele tatt, men jeg var helt "au-au-au" når jeg skulle reise og sette meg i går og delvis i dag også :fnise: Et godt tegn! Kommer definitivt å prøve episode 2 også :jepp:

Skrevet

Vi prøvde med sånn pose, men det gikk ikke særlig bra :ler: Så jeg satte henne på do når vi sto opp om morgenen og holdt glasset under, og jammen tissa hun :overrasket: Hun var vel ca like gammel som M da tror jeg :klo: Eller var hun litt større? Jeg husker ikke...men det er jo verdt et forsøk!!

Uff, de blodprøve-greiene med så små er ikke noe lett det heller!! Husker vi var og tok allergiprøver når Liten var sånn 6-7 mnd eller noe, det var ihvertfall traumatisk for meg :grine: Men de er flinke på sykehuset altså, de får det til de :Nikke:

Lykke lykke til :klemmer:

Skrevet

Vi måtte bruke slike poser rundt nyttår på E, men jeg er sannelig ikke sikker på om vi satt den på rett vei :sjenert: Det kom ihvertfall noen dråper oppi, og de sa at det ikke var så mye som skulle til, så det er bare å hoppe i det og prøve :jepp:

Skrevet

Åh, skjønner godt at det reiv i hjertet. Er jo så fælt når en ikke kan forklare de små at en gjør det for deres eget beste.

Håper dere finner greit utav det. Høres ut som en frustrerende situasjon å være i. :klemmer:

Det var rett før jeg bare dreit i hele greia. :sjenert: På vei til sykehuset spurte jeg meg selv mange ganger om vi egentlig trenger å gjøre dette. Men så gikk det jo veldig fint på sykehuset da heldigvis, så jeg er ikke for evig traumatisert.

Usj da, så kjedelig at det ble knotete hos legen, men bra at dere er i gang med utrede om det kan være noe. :Nikke:

Bare hyggelig! Kan melde om at jeg ble overraskende støl i forhold til hvor hard jeg synes treningen var. Hadde egentlig ikke forventet å bli støl i det hele tatt, men jeg var helt "au-au-au" når jeg skulle reise og sette meg i går og delvis i dag også :fnise: Et godt tegn! Kommer definitivt å prøve episode 2 også :jepp:

Ja, det er godt å være i gang. Nå gjenstår bare den hersens urinprøven. :bond:

Oooo, det lover godt! Den skal jeg definitivt prøve når beina mine funker igjen etter treningen i går. :fnise:

Vi prøvde med sånn pose, men det gikk ikke særlig bra :ler: Så jeg satte henne på do når vi sto opp om morgenen og holdt glasset under, og jammen tissa hun :overrasket: Hun var vel ca like gammel som M da tror jeg :klo: Eller var hun litt større? Jeg husker ikke...men det er jo verdt et forsøk!!

Uff, de blodprøve-greiene med så små er ikke noe lett det heller!! Husker vi var og tok allergiprøver når Liten var sånn 6-7 mnd eller noe, det var ihvertfall traumatisk for meg :grine: Men de er flinke på sykehuset altså, de får det til de :Nikke:

Lykke lykke til :klemmer:

Ja, det kan vi prøve! Takk for tips! :)

Huff, det er helt forferdelig. :kose:

Vi måtte bruke slike poser rundt nyttår på E, men jeg er sannelig ikke sikker på om vi satt den på rett vei :sjenert: Det kom ihvertfall noen dråper oppi, og de sa at det ikke var så mye som skulle til, så det er bare å hoppe i det og prøve :jepp:

Hun på legekontoret presiserte (og viste på seg selv - mulig jeg er litt fjortis, men det syntes jeg var småflaut siden mannen var med :hoho: ) mange ganger hvilken vei man skal montere den, så jeg antar at det er en helt vanlig feil. :Nikke:

Ja, nå har jeg slagplanen klar så vi må bare få prøvd oss frem. :tommelsmil:

Skrevet

Episk, episk dårlig natt. :daane: M har holdt det gående i omtrent hele natt. Hønemammaen inni meg tror det er fordi hun er traumatisert av blodprøvetakingen. :sjenert: Mest sannsynligvis er det tann eller luft i magen. Men herreguuuud, jeg er så trøtt! :natti: Heldigvis var ungene englebarn i dag morges og vi kom oss faktisk ut av huset til rett tid - og jeg var faktisk på jobb 5 minutter før tiden. :5: A var storfornøyd fordi hun fikk ha på seg strutteskjørt og tiara ( = prinsessekrone). Er det noen som kan kalles for Frøken Rosa, så er det ihvertfall henne. :ler:

Sånn ellers...har noen sett beinmusklene mine noe sted? :lete: Jeg har ihvertfall ikke kontakt med dem! :daane: Trening i går var fantastisk og jævlig på samme tid. :fnise: Psykoinstruktøren var syk, men vi fikk en som om mulig er enda verre - Åse! :twisted: Quick spin-en gikk sånn tålig bra, ikke helt fornøyd der jeg tråkket avgårde. Jeg hadde ikke helt dagen sånn pulsmessig, men alt i alt må jeg si meg fornøyd. 400+ kalorier på en halvtime er uansett ikke verst synes jeg. Men styrkedelen etterpå...for å sitere Diddles: holy fuckshit! Utfallshelvete kan man kalle det for! :fnise: Jeg trente utfall og rumpeløft til - bokstavelig talt - krampa tok meg. Da jeg skulle prøve å stå på ett bein for å barbere beina i dusjen i går kveld klarte jeg det ikke for musklene mine var helt ferdige. :ler: Jeg merker også stor framgang på kjernemuskulaturen min nå i forhold til før jul og det er så gøy! :hoppe: Når sykkelbuksen som jeg ikke har brukt før jul - fordi den egentlig var litt i trangeste laget - i tillegg passet bedre enn best, var dagen min komplett. :strix:

Kvelden ble avsluttet på herlig vis med The Black List (veeel...halve episoden - jeg sovnet :ler: ) i sengen i armkroken til mannen. :hjerte:

Skrevet

Så bra at kvelden før marerittnatta var bra, i det minste. Håper du kommer deg gjennom arbeidsdagen uten å sovne! :fnise::kaffekopp:

Skrevet

Barbering etter styrketrening er jo risikosport! Ikke leke med skarpe ting når man skjelver i kroppsdelen som holder den skarpe tingen og/eller den skarpe tingen skal føres mot, tenker nå jeg :ler:

Skrevet

Så bra at kvelden før marerittnatta var bra, i det minste. Håper du kommer deg gjennom arbeidsdagen uten å sovne! :fnise::kaffekopp:

Dagen i går gikk veldig fint. Dagen i dag, derimot... :natti:

Barbering etter styrketrening er jo risikosport! Ikke leke med skarpe ting når man skjelver i kroppsdelen som holder den skarpe tingen og/eller den skarpe tingen skal føres mot, tenker nå jeg :ler:

:fnise: Det har du rett i!

Skrevet (endret)

Jeg. Blir. Snart. Sprø!!!!!!!!!!!!! :bond: Dag 1 av Prosjekt Sove i Egen Seng kunne nesten ikke gått verre. Aaargh! *rive av seg svære hårdotter* M var våken fra 23:45 til 03:30. Jeg fikk en halvtime inni der. Så var det inn og gi tutt til A klokken 4, og å hente M inn i vår seng klokken 5 for pupp. Klokken ringte 6. :daane: :daane: :daane: Heldigvis (!!) var jeg flink og la meg klokken 21, slik at jeg ihvertfall fikk 3 gode timer i natt... :filer:

Men ja...helt siden jeg kom hjem fra Asia har vi hentet M inn i sengen vår. Hun har, hver eneste natt, vært våken i minst en time. Bare helt lys våken, ikke noe grining, men hun vil ikke ligge i sin seng. For oss er det helt greit at hun ligger der, men jeg har en mistanke om at det er derfor hun styrer sånn. Hun får ikke pupp før tidligst klokken 5, men hun stakkar vet jo ikke hva klokken er når hun får pupp. Jeg tror derfor at hun forbinder sengen vår med det å få pupp, og vi kan bare ikke fortsette sånn i lengden. Derfor har jeg bestemt meg for å ta opp kampen nå. I natt har jeg sittet med henne på fanget inne på rommet hennes i tiiimesvis. Hun sovnet 3 ganger på den tiden hun var ''våken'', men i det sekundet jeg legger henne ned i sengen våkner hun og gråter. Det er forsåvidt ingen overraskelse, for sånn har hun vært siden hun ble født. Prøvde meg litt på opp-ned i et desperat øyeblikk i natt, men det tror jeg rett og slett ikke er noe for henne. Hun begynner å gråte før hun i det hele tatt har truffet madrassen liksom. :dry: Til slutt, etter at hun sovnet i fanget mitt for tredje gang og våknet da jeg la henne ned, måtte jeg bare holde henne nede til hun roet seg. Det tok ikke lang tid, men huff det er fælt! Får flashbacks til blodprøvetakingen jeg da.Det satte nok et litt dypere spor enn jeg trodde. Men ja, da sovnet hun endelig!

Æsj, er skikkelig rådvill nå. Man skulle tro at vi satt på fasiten etter allerede å ha hatt en sånn jente, men akk nei. M er så ulik A på alle områder. Hun sover mye på dagen, men det trenger hun! Kanskje jeg skal prøve å drøye leggetiden litt, kanskje det kan hjelpe?

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Jeg ville i alle fall prøvd å drøye leggetiden/kutte litt i dagsovingen for å prøve å få snudd vanen om å være våken om natten. Nå når hun styrer så mye om natten trenger hun selvsagt å sove ekstra på dagen, men hvis dere får snudd det slik at hun faktisk sover på natten, så vil hun jo ikke ha behov for like mye søvn på dagtid? Slik er det med O i alle fall.

Skrevet

Jeg ville i alle fall prøvd å drøye leggetiden/kutte litt i dagsovingen for å prøve å få snudd vanen om å være våken om natten. Nå når hun styrer så mye om natten trenger hun selvsagt å sove ekstra på dagen, men hvis dere får snudd det slik at hun faktisk sover på natten, så vil hun jo ikke ha behov for like mye søvn på dagtid? Slik er det med O i alle fall.

Ja, leggetiden skal (prøve å) drøyes litt. Nå legger hun seg så tidlig at hun såvidt får med seg middagen liksom. :lol: Men dagsovingen...jeg vet ikke helt. Hun har alltid vært av typen ''søvn avler søvn'' (i motsetning til A), så jeg er redd for å gjøre noe drastisk der enda.

Skrevet

Ja, leggetiden skal (prøve å) drøyes litt. Nå legger hun seg så tidlig at hun såvidt får med seg middagen liksom. :lol: Men dagsovingen...jeg vet ikke helt. Hun har alltid vært av typen ''søvn avler søvn'' (i motsetning til A), så jeg er redd for å gjøre noe drastisk der enda.

ok sånn sett. Slik har aldri O vært, så om han har sovet dårlig på dagen så har det aldri påvirket O negarivt.
Skrevet

Å herre min hatt, da hadde jeg ikke vært menneske :daane: Sånn går det jo ikke an å ha det, spesielt ikke når du er alene med de!!

Prøv å legge varmeflaske i senga, sånn at når du legger henne nedi når hun har sovnet på fanget ditt er det godt å varmt i senga..det funket her :jepp:

Skrevet

ok sånn sett. Slik har aldri O vært, så om han har sovet dårlig på dagen så har det aldri påvirket O negarivt.

Sånn er A også, men M er altså helt motsatt. Blæ, hater å være så rådvill!

Å herre min hatt, da hadde jeg ikke vært menneske :daane: Sånn går det jo ikke an å ha det, spesielt ikke når du er alene med de!!

Prøv å legge varmeflaske i senga, sånn at når du legger henne nedi når hun har sovnet på fanget ditt er det godt å varmt i senga..det funket her :jepp:

Det var såvidt jeg var det i går. :daane: Men, men...ingen forbedring i natt heller dessverre. :tristbla:

Det var et fint tips, det skal jeg prøve! :jepp:

Skrevet

Natten i natt var, om mulig, enda verre. :grine: Jeg satt inne hos henne fra 21:30-23:30 og så våknet hun igjen klokken 1. Da kapitulerte jeg rett og slett, og tok henne inn til meg. Drit i, hun får heller lære seg å sove i sengen sin når mannen kommer hjem igjen. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til å bare sove 3 timer hver natt.

Det er ett eller annet som plager henne, det er jeg sikker på. Hun roer seg, jeg tror hun har sovnet (det gjør hun muligens også innimellom) og så plutselig begynner hun å sutre og gråte igjen. Og sånn går det hele natten gjennom, helt til jeg gir henne pupp. Hun hadde både spist og drukket mye i går, så jeg har vanskelig for å tro at hun er sulten eller tørst. Men ja...selv om hun ligger i sengen med meg er hun våken. Jeg får jo ikke sove skikkelig jeg heller, men det er ihvertfall litt bedre enn å sitte lys våken inne på rommet hennes. Hadde det bare vært med disse to timene, så skulle jeg taklet det. Men seriøst...å sitte der i to timer for å få henne til å sove i halvannen jævla time, da blir jeg rett og slett sur. Og lei meg. :sukk: Jeg er så sliten, og dette bare to dager etter at mannen har reis! :grine:

Naboen var min reddende engel i går da jeg kom hjem fra henting i barnehagen, trøtt som en dupp. Han hadde fyrt opp bålet og lurte på om vi ville ha pølse. Så da kledde vi oss med én gang vi kom hjem og var ute til M skulle legge seg. Klarte å drøye det til nesten 6 i går, men det ser ikke ut til å ha hjulpet nevneverdig. :lol: Jaja, suuuperkoselig var det ihvertfall! M elsket å se på flammene. :hjerte:

I dag får vi middagsbesøk av bror. Han skal liksom passe jentene mens jeg er på trening, men jeg tror rett og slett ikke jeg orker. Er sliten lang inn til beinet, har sovet 9-10 timer til sammen de 3 siste nettene liksom. :natti: Men kanskje jeg blir litt piggere i ettermiddag? Kanskje det er det jeg trenger? Har innmari lyst, har ikke trent siden mandag nå og jeg merker jeg er rastløs. :trene:

Skrevet

Uff, kjære deg, dette går jo ikke! :kose: Når kommer mannen hjem igjen? Høres ut som det er lurt å vente på han.. :klemmer: Har ingen gode råd å komme med, dessverre.

Skrevet

Uff, kjære deg, dette går jo ikke! :kose: Når kommer mannen hjem igjen? Høres ut som det er lurt å vente på han.. :klemmer: Har ingen gode råd å komme med, dessverre.

Sukk, nei, det funker ikke i lengden. Han kommer ikke hjem før om 12 dager blir det vel nå. Det MÅ bli bedre, ellers så får jeg bare svelge stoltheten og spør om nødhjelp fra mamma.

Skrevet

Sukk, nei, det funker ikke i lengden. Han kommer ikke hjem før om 12 dager blir det vel nå. Det MÅ bli bedre, ellers så får jeg bare svelge stoltheten og spør om nødhjelp fra mamma.

Synes ikke du trenger å svelge stolthet for å ta imot nødhjelp fra mammaen din. Det er en veldig hektisk tid du er inne i nå og i følge meg så er det HELT innafor å ta imot all hjelp du kan få de gangene mannen er borte. :opplyser:

Er også helt for å la M sove inne hos deg, eller å gjøre det som funker og er enkleste løsning. Kan ikke forestille meg at noen tar noen skade av det og du har mer å gi på dagtid hvis du er litt ego og sørger for at du får hvile mest mulig. Jentene dine har det helt supert uansett, det er jeg sikker på :)

Lykke til! :klem:

Skrevet

Synes ikke du trenger å svelge stolthet for å ta imot nødhjelp fra mammaen din. Det er en veldig hektisk tid du er inne i nå og i følge meg så er det HELT innafor å ta imot all hjelp du kan få de gangene mannen er borte. :opplyser:

Er også helt for å la M sove inne hos deg, eller å gjøre det som funker og er enkleste løsning. Kan ikke forestille meg at noen tar noen skade av det og du har mer å gi på dagtid hvis du er litt ego og sørger for at du får hvile mest mulig. Jentene dine har det helt supert uansett, det er jeg sikker på :)

Lykke til! :klem:

Joda, du har jo selvsagt helt rett i det! Og jeg vet jo at alle omtrent står i kø for å passe M, men jeg klarer bare ikke å lempe det nattmarerittet over på noen andre om det ikke er helt nødvendig. Men det skal nok bli noen lurer i løpet av helgen ihvertfall, mens noen passer ungene. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...