Pasadena Skrevet 30. januar 2014 #7641 Skrevet 30. januar 2014 Osloanorakken går superfort! Begynte på en uglegenser (owlet på ravelry) i forigår og er kommet over halvveis på bolen, garn og pinner er ca like tjukt som på osloanorakken Men så har jeg bare "fri" fra klokka 21 om kvelden da i går sov hun faktisk 3 timer i strekk etter at hun var lagt seg da, vanligvis er hun våken minst to ganger før jeg legger meg.
^^Belle^^ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #7642 Skrevet 30. januar 2014 Imorgen er kombitimen quickspin/ catslide..det er Margrethe som har den! Hva tenker du om det? Jeg synes catslide er kjempeskummelt mtp skuldera mi, men Egil mente jeg kunne gjøre et forsøk og være litt forsiktig ifht hvor langt ut jeg går Catslide høres spennende ut! Må bare dobbelsjekke med mannen om det er greit. Er litt trøblete siden det er midt i leggetiden til M. Osloanorakken går superfort! Begynte på en uglegenser (owlet på ravelry) i forigår og er kommet over halvveis på bolen, garn og pinner er ca like tjukt som på osloanorakken Men så har jeg bare "fri" fra klokka 21 om kvelden da i går sov hun faktisk 3 timer i strekk etter at hun var lagt seg da, vanligvis er hun våken minst to ganger før jeg legger meg. Åh, owlet-genseren har jeg også sett på. Er den vanskelig? Usj, føler med deg! Det er SÅ deilig å endelig ha kveldene for seg selv igjen. Ingen farting inn og ut av rommet før klokken 1 på natta ca.
^^Belle^^ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #7643 Skrevet 30. januar 2014 Da har M vært på helsestasjonen. Helsesøster kunne ikke TRO at hun ikke spiste noe annet enn brødskive, hun som er så tykk og god. Hun kom visstnok med forslag til både det ene og det andre, men mannen bare ''når jeg sier vi har prøvd alt, så har vi prøvd ALT!'' Men joda, enden på visa er at vi må sjekke henne for jernmangel. Hun var visstnok blek - og når jeg tenker meg om, skjemmes jeg over mine manglende mammaskills at jeg ikke har tenkt tanken på det selv. Jernet går jo ut av melken etter 6 måneder og stakkar jenta vår har jo ikke fått noe annet med jern i. Time hos legen på mandag, hun ville også se på henne. Åh, elsker fastlegen min altså! Hun er så flink til å ta ting på alvor og virkelig ta seg tid til oss. Sånn ellers...mannen er dratt ut på tokt for å kjøpe brødbakemaskin. Vi måtte begynne å bake brød selv, og putte oppi grønnsaker, omega3 og sånne ting, og jeg som alltid har ønsket meg en brødbakemaskin synes det er helt greit. Nå får jeg uansett et spark i ræva til å begynne å lage brød. Vi sparer penger, vi får i oss sunnere brød og ikke minst får M i seg litt mer enn hun gjør nå. Håper bare hun liker hjemmelaget brød, da.
Pasadena Skrevet 30. januar 2014 #7644 Skrevet 30. januar 2014 Det var jo kjempelurt, hjemmebakt brød med masse sunt i! håper hun liker det! Ikke greit når de små ikke vil spise. Her er det mest populært med drikke, så det blir endel havresuppe og drikkeyoghurt. Og pupp, såklart.. Det hun helst vil spise nå for tiden, er appelsin og ostesmørbrød (!).
Pasadena Skrevet 30. januar 2014 #7645 Skrevet 30. januar 2014 Så langt er ikke genseren vanskelig nei, begynner fra bunnen jeg har strikket mye flettestrikk før, så tror ikke uglene blir noe særlig kompliserte. Det er rundfelling på toppen, heller ikke vanskelig
^^Belle^^ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #7646 Skrevet 30. januar 2014 Det var jo kjempelurt, hjemmebakt brød med masse sunt i! håper hun liker det! Ikke greit når de små ikke vil spise. Her er det mest populært med drikke, så det blir endel havresuppe og drikkeyoghurt. Og pupp, såklart.. Det hun helst vil spise nå for tiden, er appelsin og ostesmørbrød (!). Ja, ikke sant? Og jeg innbiller meg at for eksempel gulrotbrød må være veldig saftig og godt. Appelsin og ostesmørbrød, ja. Litt av en kombinasjon! A er en ''drikker'' hun også, og favoritten er melk. Vi var heldig med den. Hun valgte faktisk melk over brus på bursdagen til M også, det var overraskende! Så langt er ikke genseren vanskelig nei, begynner fra bunnen jeg har strikket mye flettestrikk før, så tror ikke uglene blir noe særlig kompliserte. Det er rundfelling på toppen, heller ikke vanskelig Flettestrikk. Får helt noia bare av å lese flettestrikk-oppskrifter jeg. Har funnet oppskrift på en superfin tights med fletter på sidene, men jeg orker ikke å begi meg ut på noe sånt enda. Jeg kan hekle fletter da.
^^Belle^^ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #7647 Skrevet 30. januar 2014 *etterlyser pengetreet i hagen* Jeg vil ha en sånn: Mannen bare da jeg sa den kostet over 2000 kroner. Stakkar han som ikke skjønner at 2000 kroner er billig når det gjelder designerlamper.
Pasadena Skrevet 30. januar 2014 #7648 Skrevet 30. januar 2014 2000 kroner det er jo ingenting! Min mann er heldigvis en sånn som skjønner seg på dyre ting, siden han har en kamerasamling til x antall tusen. Men det var ganske festlig en gang vi var med kompisene hans, og temaet vipp-bøtter kom opp. De ble litt sånn kan man si Spesielt dokosten min fikk mye tyn Flettestrikk er overraskende enkelt! Første gangen jeg gjorde det tenkte jeg "eehhh, var det alt??" men oppskriftene ser rare ut, ja.
Pasadena Skrevet 30. januar 2014 #7649 Skrevet 30. januar 2014 Hun spiser forresten ikke appelsin og ostesmørbrød samtidig, altså Gulrotbrød er sikkert kjempegodt! Jeg skal lage gulrotkake til minis bursdag snart, det blir spennende. Har ikke bakt på et år
^^Belle^^ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #7650 Skrevet 30. januar 2014 2000 kroner det er jo ingenting! Min mann er heldigvis en sånn som skjønner seg på dyre ting, siden han har en kamerasamling til x antall tusen. Men det var ganske festlig en gang vi var med kompisene hans, og temaet vipp-bøtter kom opp. De ble litt sånn kan man si Spesielt dokosten min fikk mye tyn Flettestrikk er overraskende enkelt! Første gangen jeg gjorde det tenkte jeg "eehhh, var det alt??" men oppskriftene ser rare ut, ja. Nei, ikke sant? Han som fint gikk og kjøpte seg tv til 10000 liksom. Og lydplanke må han ha. Og lerret og projektor (prosjektor?) og hjemmekinoanlegg. Nei, det skal nok bli en ordnings på Muuto'en min. Nå skal det jo sies at min smak ikke er særlig dyr, så det kan være det var fordi det var uvant eller noe. Så lenge det er fint, spiller det ingen rolle om det er merkevare eller ei. Men etter å ha trålet det store internettet i flere timer, så finner jeg altså ingen lamper jeg liker like godt som denne. Eller jo... Flowerpot'en til Verner Panton, men den finnes dessverre ikke som gulvlampe. Hun spiser forresten ikke appelsin og ostesmørbrød samtidig, altså Gulrotbrød er sikkert kjempegodt! Jeg skal lage gulrotkake til minis bursdag snart, det blir spennende. Har ikke bakt på et år Greit å vite! Mmmm, gulrotkake! Tror det går fint, jeg.
Mazilla Skrevet 30. januar 2014 #7651 Skrevet 30. januar 2014 Hadde hun noen lure tips til væskeinntaket da? Hva sa hun til at hun går hele dagen i bhg uten å drikke? Høres lurt ut å teste hjemmebakte brød med noe ekstra i Får bare håpe hun ikke er så smart at hun avslører det...
^^Belle^^ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #7652 Skrevet 31. januar 2014 Hadde hun noen lure tips til væskeinntaket da? Hva sa hun til at hun går hele dagen i bhg uten å drikke? Høres lurt ut å teste hjemmebakte brød med noe ekstra i Får bare håpe hun ikke er så smart at hun avslører det... Neh, ingenting. Det virket heller som om hun var mer bekymret for manglende vitaminer og sånt. Eller jo! Hun sa at vi skulle fokusere på å bare la henne drikke med sugerør. Håper hun lærer det før hun tørker helt ut da! Men neida, det går faktisk litt bedre denne uken heldigvis. Ikke så tørr på leppene, og ikke så harde bæsjebleier. Det høres ut som en ting hun kunne gjort altså. Jeg frykter jo det egentlig, for hun er som en radar; snuser opp hver minste lille (ifølge henne) rare ting, hvor enn mikroskopisk det er. Jeg prøvde meg en gang med en helt usynlig dråpe syltetøy på brødbiten hennes og da spyttet hun det ut med en gang. Gode smaksløker har hun ihvertfall!
^^Belle^^ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #7653 Skrevet 31. januar 2014 Trening i går! Dødsdeilig spinningtime, med bra musikk og skikkelig trøkk. Jeg klarte faktisk å sjokkere meg selv hele to ganger i løpet av timen. Først klarte jeg å holde 88-89% mens jeg satt, i nesten 4 minutt. Og på avslutningen av timen spurtet jeg meg sittende (!) opp på 94%! Men i dag var det tungt å sykle til jobb altså. Helt gåen i alt som heter beinmuskler. Ny trening i kveld, quick spin og catslide. Det blir spennende å se hvordan catslide er. Jeg og Diddles ble enstemmig enige i går kveld om at dersom det er like gørr som kettlebells, så går vi bare. Dagen i går var travel, med bursdagsfeiring hos en i barselgruppen rett etter jobb i tillegg til trening, og dagen i dag blir ikke så mye bedre. Bror kommer på middagsbesøk, og så er det trening klokken 17:30. Jeg kjenner veldig på at det har blitt lite A-tid på meg de siste dagene, så det skal bli godt å ikke ha noen planer hverken lørdag eller søndag.
LilleBallerina Skrevet 31. januar 2014 #7654 Skrevet 31. januar 2014 Osloanorakken går superfort! Begynte på en uglegenser (owlet på ravelry) i forigår og er kommet over halvveis på bolen, garn og pinner er ca like tjukt som på osloanorakken Men så har jeg bare "fri" fra klokka 21 om kvelden da i går sov hun faktisk 3 timer i strekk etter at hun var lagt seg da, vanligvis er hun våken minst to ganger før jeg legger meg. Hvor finner man mønster på den? Den var fiiiiin!
LilleBallerina Skrevet 31. januar 2014 #7655 Skrevet 31. januar 2014 Btw; du kjenner meg fra før, Belle
^^Belle^^ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #7656 Skrevet 31. januar 2014 Btw; du kjenner meg fra før, Belle Eeehh, nå ble jeg nysgjerrig! Er du nesten-nabo kanskje?
Teriyaki Skrevet 31. januar 2014 #7657 Skrevet 31. januar 2014 Ble nyskjerrig på dine vegne nå Jeg har noen få venner som vet at jeg "henger" her på KG, men ingen vet hva brukernavnet mitt er, så tror jeg hadde fått hjertet i halsen hvis jeg hadde fått samme svar i dagboka
Pasadena Skrevet 31. januar 2014 #7658 Skrevet 31. januar 2014 Hvor finner man mønster på den? Den var fiiiiin! Osloanorakken finner du her, og uglegenseren er her (må være registrert på ravelry tror jeg)!
^^Belle^^ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #7659 Skrevet 31. januar 2014 Om LilleBallerina ikke har mønster på Osloanorakken, så er det definitivt ikke hun jeg tenker på. Wææææ, hvem er du?
LilleBallerina Skrevet 31. januar 2014 #7660 Skrevet 31. januar 2014 Eeehh, nå ble jeg nysgjerrig! Er du nesten-nabo kanskje? Jepp, jepp, jeg kan se på huset ditt Om det er det jeg tror Og Osloanorakken har jeg laget flere ganger, men ikke uglegenseren. Tror snuppa må få seg en. Kan man lage den i blått til storebror også tro?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå