Pasadena Skrevet 22. januar 2014 #7601 Skrevet 22. januar 2014 Ååå, for noen fine sko! Hvordan får du M til å sove nå når du ikke ammer om natten?
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7602 Skrevet 22. januar 2014 Ååå, for noen fine sko! Hvordan får du M til å sove nå når du ikke ammer om natten? Mhm! Ja, si det! Jeg hadde grua meg noe innmari, men det har gått over all forventning. Mannen har jo tatt det verste da, men... I går hjalp det å bysse henne mens jeg gikk frem og tilbake og sang. Da sovnet hun i armene mine på to minutt. Som regel holder det å bare gi henne tutten og hysje litt. I verste fall kommer hun inn til oss, det hjelper alltid.
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7603 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er rådvill og tenkte jeg skulle høre med dere hva dere tenker om dette. Vi sliter noe innmari med å få både mat og væske i M. Vi hadde trodd at ting skulle bli litt bedre da hun startet i barnehagen/da jeg begynte på jobb/da vi sluttet med nattamming, men akk nei. I dag har hun spist "mye" til å være henne, noe som innebærer 2 tørre brødskiver og en bit kjøttdeig. I tillegg ammet jeg klokken 6, 15 og 18. I dag har hun også fått i seg litt mer væske enn normalt, noe som innebærer kanskje 10 ml vann i tillegg til morsmelk. Som regel går hun uten vann hele dagen mens hun er i barnehagen, på det meste 10 timer! Mateb er jeg ikke så veldig bekymret for - enda. Hun er tykk og god og har i verste fall mye å tære på. Men den væskemangelen! Hun er tørr på leppene nesten hele tiden, og bleiene er ikke akkurat noe å skryte av sånn våt-messig. Jeg blir helt sprø av dette jeg altså! Vi har prøvd alt. Og da mener jeg ALT, fra vann til melk til brus til saft. Alt for å få i henne noe flytende. Mannen og jeg er litt uenig om hva som blr gjøres. Han mener at hun "venter" på puppen hele dagen, og at det blir bedre om vi kutter den helt ut. Jeg er helt på den andre siden, og kommer ikke til å kutte ut den eneste væsken jenta får i seg i løpet av en dag! Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Vi skal på ettårskontroll neste uke, da kommer mannen til å ta det opp. Kan det være noe som feiler henne?
Diddles Skrevet 22. januar 2014 #7604 Skrevet 22. januar 2014 Uff..tørre bleier er ikke bra! Jeg hadde nok ikke venta til neste uke, jeg hadde tatt en telefon til helsestasjonen imorgen tidlig og spurt om de har noen råd!! Så kan dere heller gi tilbakemeldinger om hvordan det har gått når dere har time i neste uke Når det kommer til hva jeg hadde gjort, så støtter jeg deg i tanken om å ikke ta bort puppen!! Ihvertfall ikke uten tett oppfølging av helsestasjon og lege..Jenta trenger jo væske! Liker hun smoothie? Frukt? Yogurt? Grøt? All mat som inneholder væske er jo bra i sånne tilfeller..
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7605 Skrevet 22. januar 2014 Ja, jeg bør vel ringe. Men ikke alle bleiene er tørre altså. I dag hadde hun løs bæsj også, ikke hard som hun har hatt i det siste. Jeg skal ringe i morgen den dag! Eh...nei til alt. Hun spiser tørr brødaskive og biiiittelitt middagsmat, men det er det.
Diddles Skrevet 22. januar 2014 #7607 Skrevet 22. januar 2014 Himmel, hun er jo hakket verre enn Liten på mat-fronten
^^Belle^^ Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #7608 Skrevet 23. januar 2014 Uff, for en fortvilende situasjon! Ja, der er virkelig fortvilende! Vi har jo ''kjempet'' mot henne med dette siden hun var 5 måneder. Og misforstå meg rett! Vi har aldri tvunget henne til noe, så det er ikke grunnen til at hun ikke vil ha. Himmel, hun er jo hakket verre enn Liten på mat-fronten Ja, det er ikke så mye vi får i henne! Men takk og lov at hun er så tykk som hun er. Hadde hun vært like liten som Liten så hadde jeg aldri fått ro i sjelen. ------------------ Da har jeg snakket med helsestasjonen. Ny helsesøster som virker veldig, veldig grei! Før jeg fikk sagt at vi har time på tirsdag så sa hun at hun ville treffe oss for bedre å kunne kartlegge situasjonen. Det kaller jeg å være handlekraftig - ihvertfall i forhold til andre helsesøstre vi har hatt som har vært mer ''alt er normalt'' og ''bare fortsett å prøve''. Og så lenge vi fokuserer på å få i henne væske så venter vi til tirsdag.
Disco Biscuit Skrevet 23. januar 2014 #7609 Skrevet 23. januar 2014 Så bra at Helsesøster ser ut til å ta dere på alvor. Det er jo utrolig viktig at lille M får i seg væske Håper dere finner ut av det.
^^Belle^^ Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #7610 Skrevet 24. januar 2014 (endret) :strix: I dag er M ett år gammel! :strix: Tenk, nå er det bare noen timer til, for et år siden, at jeg våknet av noe uforklarlig og plutselig begynte vannet å gå! Og om drøye 9 timer er det nøyaktig ett år siden hun ble lagt opp på brystet mitt, hun stirret meg lenge rett inn i øynene før hun begynte å gråte for første gang. Åh! Tenk hvor fort dette året har gått! Nå er hun stor jente med humor, dramaqueen-tendenser og mye kjærlighet. Hun suser rundt i stua med gåvognen sin, hun elsker at A tuller med henne og hun har omtrent konstant et smil om munnen. Store, fine jenta mi! I dag blir det familieselskap. Jeg har laget favorittpaien, mannen har blåst opp ballonger og vi er klare. I morgen braker det løs med barneselskap. Mannen syntes det var litt synd at vi ikke kjenner noen med barn på samme alder som M (Diddles og Liten kommer, og et annet vennepar kommer, men de har unger som er like gamle som A), så han ba meg om å invitere barselgruppen også. Nå er vi jo midt i bursdagsrushet nesten hele gjengen, så det kommer vel 3-4 stk med ettåringene sine. Superkoselig! På søndag kommer svigerfar og gjengen fra Stavanger. Så det er altså ikke måte på hvor mye M skal feires; faktisk 3 dager til ende. Trening i går var btw FANTASTISK! Musikken var mildt sagt dritt, men jeg hadde så sinnsykt dagen at alt var greit. For aller første gang kom jeg meg opp på 90% bare ved å sitte! Det er nok mer søvn + sykle til jobb som har takken tror jeg. Jeg hadde watten på syke høyder en stund også, og det MÅ være sykle til jobben som kan takkes. Endret 24. januar 2014 av ^^Belle^^
honning Skrevet 24. januar 2014 #7611 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer med dagen til M Det er rart hvor fort tida går ja! Kos dere masse med bursdagsfeiringer Flink du er med trening og sykle til jobben forresten!!
Mazilla Skrevet 24. januar 2014 #7612 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer med dagen til verdens søteste M! Hvis hun fortsetter i dette tempoet, er vel toårsdagen rett rundt hjørnet!
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2014 #7613 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer med dagen til lille M! Håper selskapene blir kjempegreie!
Pasadena Skrevet 24. januar 2014 #7614 Skrevet 24. januar 2014 Åh, ååååh! Gratulerer så mye med den kjempestore dagen!! Håper feiringene blir helt supre! Her er det også ettårsdag snart, og hjelpe meg så mange følelser som dukker opp
Diddles Skrevet 24. januar 2014 #7615 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer med dagen til den nydelige lille skatten Vi gleder oss til å være med og feire henne imorgen
Kokos Skrevet 24. januar 2014 #7616 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer så masse med dagen til lille M!
Teriyaki Skrevet 24. januar 2014 #7617 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer så mye! Så fort tiden har gått!
MonThe Skrevet 24. januar 2014 #7618 Skrevet 24. januar 2014 Åhhhh, tenk at skjønne lille er ett år allerede gratulerer såå mye med dagen til M!!
Susa Skrevet 24. januar 2014 #7619 Skrevet 24. januar 2014 Ett år alt??? wow, så fort tiden går! Gratulerer så masse med dagen til M! Håper dere får noen supre feiringer!
CathrineMic Skrevet 24. januar 2014 #7620 Skrevet 24. januar 2014 Gratulerer sååå masse med dagen til M guri så fort dagene går altså, 1 år allerede Jeg er inne å leser titt å ofte altså, bare ekstremt dårlig på å skrive noe, så er jeg aldri på dataen, å litt stress å skrive fra mobil Men jeg må bare si at jeg elsker å lese om hverdagen deres håper dagen ble perfekt å at hun får fine bursdagsfeiringer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå