honning Skrevet 27. desember 2013 #7521 Skrevet 27. desember 2013 Gooood tur!!! Håper avskjeden går bra og at du ikke lengter for mye hjem på turen. Men jeg er sikker på at det kommer til å gå bra og at du kommer til å storkose deg!!
Kokos Skrevet 27. desember 2013 #7524 Skrevet 27. desember 2013 God tur!! Håper du klarer å koose deg masse! Håper avskjeden med A gikk fint
^^Belle^^ Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #7525 Skrevet 30. desember 2013 Hei alle sammen! Bare en snartur innom med lånt wi-fi fra hotellrestauranten. Vi har det veldig fint. Turen gikk over all forventning (det mest slitsomme var faktisk den halvannen timen fra stavanger til amsterdam), Singapore ble tatt med storm i et par timer , og Indonesia er helt fantastisk. Men snakk om kultursjokk! Det er virkelig sånn du ser på film, med rustede blikktak, eksotiske frukter på hvert gatehjørne og smilende mennesker over alt. Vestlige turister finnes omtrent ikke her, så vi kunne godt tatt betaling for å være attraksjoner her nede. Særlig bror på nesten 2 meter. Kommer tilbake med mer senere. til alle
Kokos Skrevet 30. desember 2013 #7526 Skrevet 30. desember 2013 Åh, herlig Kan tenke meg dere føler dere som attraksjoner ja Da jeg var i Malaysia (på et sted der det ikke er uvanlig med turister) gikk det en gjeng bak meg og fniste helt til en fyr kom bort og spurte om de kunne ta bilde av meg. Og jeg hørte flere som omtalte meg som "blanca" (er vel spansk, men brukes kanskje som begrep andre steder også?).. Så kan bare tenke meg hvordan det er på et sted der turister er sjelden vare. Kooos dere videre! Glad for å høre at reisen gikk så bra
Diddles Skrevet 30. desember 2013 #7527 Skrevet 30. desember 2013 Åh, det høres fantastisk ut!!! Så bra turen gikk fint, da er det bare å kose seg nå da ...og det bildet på FB
^^Belle^^ Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #7528 Skrevet 31. desember 2013 Kokos: når bror ikke er til stede er det nok M som får mest blikk. Kritthvit og veldig valkete er ikke akkurat hverdagskost her nede. Diddles: nå er det bare å grue seg til hjemturen... Neida, da kommer jeg til å være så andig etter å se A at tiden ikke kommer til å gå fort nok. Akkurat nå prøver jeg å "fortrenge" A, for ellers blir jeg helt slått i bakken av lengsel.
Mazilla Skrevet 31. desember 2013 #7529 Skrevet 31. desember 2013 Når er selve festen?? Kos deg masse! Misunnelig på værrapportene fra FB, sånn bortsett fra at det nesten høres litt for varmt ut...
^^Belle^^ Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #7530 Skrevet 31. desember 2013 Maten her er helt fantastisk! Fritert kylling (og forøvrig andre friterte ting) er en indonesisk spesialitet, og virkelig den beste kyllingen jeg noen gang har smakt. Ellers er det mye fisk og mye ris og nudler. Og chili! I går var vi på en typisk indonesisk restaurant, og der setter de frem småretter som dekker et helt bord, og du betaler for det du spiser. Veldig gøy å kunne smake litt av hvert! Man bruker fingrene til å spise med, noe som er ekstra gøy! Bortsett fra at man skal bruke høyre hånd, da... Jeg og bror som er veldig venstrehendte må konsentrere oss hele tiden. Ellers: været er supert. Ikke så veldig mye sol, men det hadde vi ikke forventet heller nå som det er regntid. I dag har det vært 30+, og uten air condition på rommet har det blitt litt for varmt. De andre dagene har det vært helt supert med 25+. Jeg tipper uansett det slår hva dere har der hjemme. Jeg klarte å glemme den nyydelige og for anledningen nyinnkjøpte kjolen hjemme. Men vi har da funnet noen alternativer i dag som er brukende - selv om jeg helst skulle sett at MIN kjole ble med i kofferten. M er helt fantastisk å ha med å gjøre. Hun sover hvor som helst og når som helst, og det ser ut som om hun endelig er inne i døgnrytmen er nede. 6 timers forskjell er en del for en så liten kropp. Hun sov sin første hele natt uten timeslange våkentimer i natt, noe både jeg (som ikke har hatt en skikkelig natt siden vi reiste hjemmefra) og hun trengte. Håper bare det fortsetter sånn. I dag er det nyttårsfeiring på indonesisk vis. Vi skal til moren til søsters forlovede og feire der, med god mat og kaker. Hele kalaset blir selvsagt tilbragt på gulvet.
^^Belle^^ Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #7531 Skrevet 31. desember 2013 Når er selve festen?? Kos deg masse! Misunnelig på værrapportene fra FB, sånn bortsett fra at det nesten høres litt for varmt ut... Den er på fredag. Gleder meg! Selve bryllupet er ferdig klokken 18 (det starter i kirken klokken 10, med noe velsignelse av maten og whatnot før det), men vi fortsetter med middag for de nærmeste (i bryllupet kommer 200 stk!) her på hotellet etterpå. I dag har det vært for varmt. Med en følt temperatur på 35 grader har vi ikke gjort så mye mer enn å sløve inne på hotellrommet. Og å handle ting for grotesk lave priser. 4 kroner for en flaske med brus liksom. En singlet? 12,50 takk. Jeg har tatt ut totalt ca 2000 kroner her nede, og jeg sliter med å bruke det opp.
Kokos Skrevet 1. januar 2014 #7532 Skrevet 1. januar 2014 Kritthvit og veldig valkete Og megasøt da! Det høres så herlig ut! Må være litt av en opplevelse å gifte seg der, og å være gjest i bryllup Gleder meg til å høre mer om det! Håper dere hadde en fin nyttårsfeiring! Kos dere videre
^^Belle^^ Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #7533 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Kritthvit og veldig valkete Og megasøt da! Det høres så herlig ut! Må være litt av en opplevelse å gifte seg der, og å være gjest i bryllup Gleder meg til å høre mer om det! Håper dere hadde en fin nyttårsfeiring! Kos dere videre I dag ble vi faktisk spurt om å bli tatt bilde av, M og jeg. Men da vi gikk av båten etter litt sightseeing ble det litt vel mye. Jeg måtte faktisk dytte vekk en haug med folk fordi de flokket seg sånn rundt oss og kløyp M i kinnene så hun fikk vondt. Bæreselen har forresten tjent inn sin verdi og mer til, bare på disse få dagene. Barnevogn finnes ikke her, og på de såvidt asfalterte veiene er det uansett ikke plass til noen vogn. Løsningen når det da er 30+ grader og svetten siler på både meg og M, er å legge henne på gulvet i restauranten. Heldigvis er hun av typen som sover over alt. Lokalbefolkningen bruker en type sjal som er sydd som et svært tubeskjerf. Og så dytter de bare ungene oppi der når de skal sove, eller lage mat, eller hva som helst. Et sånn kjøpte jeg også i dag. Endret 1. januar 2014 av ^^Belle^^
Disco Biscuit Skrevet 3. januar 2014 #7536 Skrevet 3. januar 2014 Høres ut som en spennende reise dere er på og jeg må le av de bildene du la ut av en sovende M på restaurant Det å være turistattraksjon opplevde jeg enkelte steder på fillippinene også.. Det er helt sprøtt hvor spennende det er med hvite, høye og i mitt tilfelle blonde mennesker Men bra du får de vekk når de blir for voldsomme! Riktig godt nyttår og fortsatt god tur!
Mazilla Skrevet 3. januar 2014 #7538 Skrevet 3. januar 2014 Gratulerer med den store dagen! Regner med det har vært en minnerik og flott dag!
*Frida* Skrevet 3. januar 2014 #7539 Skrevet 3. januar 2014 Moro å lese om turen din. Eg har vore i Afrika, og i landsbyen der peika ungane på oss, og kalla oss Musungo (det betyr vel kvit person). Moro å oppleve litt sånt, me har vel godt av å sjå litt kulturforskjellar (dvs forskjell i levevis og standard). Reknar med at maten er god!
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #7540 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for nyttårsønskninger og kommentarer alle sammen! Nå er vi ENDELIG hjemme. Hjemturen startet allerede på lørdag, med 7 timer i bil for å komme oss til byen hvor flyplassen ligger. Svogers (for nå er han faktisk svogeren min! ) hjemsted ligger bokstavelig talt midt i jungelen, og det er ymse veier man må forsere for å komme seg dit. Jeg beundret bare den spennende utsikten fra sidevinduet jeg, og unngikk å se på veien foran meg. Men vi så apekatter. Ville apekatter langs veien! Og jungelen er et syn i seg selv. Fikk litt sånn Tarzan- eller Mowgli-følelse, for det er bokstavelig talt palmetrær så langt øyet rekker i alle retninger. Bryllupet var veldig fint! Rart - sett utifra våre tradisjoner - men allikevel spennende å være med på! Det startet i kirken klokken 10, visstnok en veldig amerikanisert seremoni (M sov på fanget mitt i bilens kalde air condition-miljø hele seremonien ), før vi dro til festlokalet. Der startet det med tradisjonell dans, seremoniell overrekking av penger frem og tilbake (vi forstod det ikke helt ), før det var lunsj. Deretter var det seremoniell overrekking av sånne sjal-greier - det betyr visst hell og lykke jo fler du får - som bokstavelig talt varte i to timer. Det var også en bit inni der hvor ''de eldre'' i hver klan/familie/landsby diskuterte seg imellom om hvilken del av en hel gris de skulle ha. Ulike deler betyr ulik status. Eller noe sånt. Vi bare fulgte med strømmen vi. På kvelden hadde vi en for oss tradisjonell bryllupsfest, med middag og kake for de nærmeste. Det hører ikke med i deres tradisjoner, men det var søster som ville det. Så hun byttet tilbake til den hvite kjolen sin, og vi danset omtrent skoene av oss hele gjengen. Det var helt fantastisk å komme hjem og møte A rett utenfor døren på flyplassen. Det var som om jeg aldri hadde vært borte - heldigvis. Kaaanskje det hjalp litt med Prinsesse-non stopen hun fikk også. Neida, det var kos og klem og smil og glede - på alle 4. Jeg holdt ut til klokken 17 i går kveld før det var som om noen slo meg i hodet og jeg bare falt om på sofaen. Jeg har aldri i hele mitt liv vært så trøtt! Da hadde jeg ikke sovet noe særlig siden...Norge-tid klokken 1 natt til søndag. Litt på flyet fra Singapore, litt på flyet fra Amsterdam, men ingenting mer enn det. Ikke rart jeg var trøtt! Jeg var helt mongo altså, klarte ikke å åpne øynene og satt og sov en stund også. Jeg husker ikke at jeg la meg i sengen, men jeg har visst klart pusset tennene mine. M havnet i sengen vår en eller gang, det samme gjorde A. Og så var det morgen klokken 3:30 på meg og M. Det kan bli en spennende dag for mannen, når dagens første hvil starter klokken 5. For jeg, jeg skal nemlig tilbake på jobb! Troooor det kommer til å gå fint, mtp pupp og sånn, men vi får se. Jeg regner med at det største problemet er at jeg får megaspreng i løpet av dagen. M spiser litt mer nå, selv om det bare er tørr brødskive, og så har hun nettopp begynt å drikke litt vann. Jeg har jo en time ammefri også, så jeg regner med det går bra. Der var luren over, gitt. Ønske meg lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå