Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aah, jeg har også lyst til å være en av disse strikkemammaene, men så synes jeg det er så utrooolig kjedelig. :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åå, jeg er en strikkemamma! :strix: det hadde jeg ikke tenkt på før :fnise:

Endret av Gaby
Skrevet

Kan strikkhoppemamma være et alternativ...? :klo:

Skrevet

Jeg bruker malabrigo finito, kjøpt på ebay. Suuupermykt og deilig. Men tror det er litt tykkere enn det oppskriften anbefaler. Passer godt siden jeg ikke følger pinnestørrelsen heller :fnise:

Felte av til ermene i går, så nå er det bare plankekjøring nedover magen igjen :nigo:

:fnise: Håper den kommer til å passe!

Aah, jeg har også lyst til å være en av disse strikkemammaene, men så synes jeg det er så utrooolig kjedelig. :bond:

Jeg syntes strikking var kjedelig, men nå som jeg er blitt flink til å hekle er jeg visst litt flink til å strikke også. Dvs. at jeg - om det ikke er superpent enda - strikker omtrent en million ganger raskere enn det jeg gjorde før. :5:

Åå, jeg er en strikkemamma! :strix: det hadde jeg ikke tenkt på før :fnise:

:rodmer:

Kan strikkhoppemamma være et alternativ...? :klo:

:haar: Jeg blir ikke det ihvertfall. Grøss og gru! :fnise:

Skrevet

Oh.My.Gaaawd! :daane: Var på VERDENS BESTE spinningtime i dag. :strix: Den var faktisk så god at den fortjener VELDIG store bokstaver. :ler: Makspuls på 187, 94%, så høyt oppe har jeg aldri vært før tror jeg. Fantastisk følelse å gå ut av spinningsalen og føle seg yr av glede og endorfiner og adrenalin. :skya:

Ellers har vi ikke gjort så mye spennende i dag egentlig. Stesøster kom på besøk etter skolen. Vi hentet A tidlig i barnehagen, spiste pizza og så kjørte jeg stesøster hjem igjen. Og plutselig var klokken 18! Dagene går altfor fort synes jeg. :bond: A fikk være ekstra lenge oppe i dag for hun hadde så lyst til å se ferdig Toy Story som gikk på en kanal. Det må være den eneste filmen bortsett fra Masha som hun faktisk følger med på i mer enn 5 minutter av gangen. Da hun la seg i sengen kunne hun ikke slutte å snakke om at hun også ville ha sånn på tennene. Regulering altså. :hoho: Kanskje vi skal kjøpe Toy Story-filmene til henne til jul? :jepp:

Nå er mannen ute på ''julebord'' som de kaller det. Han og to kompiser. :ler: Jeg har funnet frem sjokolade, pepsi max og brioche og skal kose meg med The Mindy Project. Btw, noen som ser dette? Det er så gøy. Og morsomt. Og søtt. :nigo:

Gjest pysepusen
Skrevet

Mamma kjøper vet jeg. Det er vel gjerne den eldre garde som gjør det. :fnise:

Nettopp ;) "Hæ? INTERNETT? Kan man få oppskriftene UT AV INTERNETT?"

• Liker 1
Skrevet

Nettopp ;) "Hæ? INTERNETT? Kan man få oppskriftene UT AV INTERNETT?"

:fnise:

Brioche :wow:

Det er så godt! :sikle:

-----------------------

Du hildrande du for en dag! :daane: Heldigvis la jeg meg tidlig i går. Jeg har nemlig fått *trommevirvel* fantastiske 4 timer søvn i natt. Delt på 5. :hoho: Det lengste jeg har sovet sammenhengende er en time. Hipp hurra. Men det har faktisk gått overraskende fint. :jepp: A har vært usedvanlig grei å ha med å gjøre (tror ikke hun har hatt et eneste trassanfall i hele dag! :hakeslepp: ), og så hadde vi besøk frem til A sin hviletid. Jeg fikk to timer etter at mannen stod opp i 13-tiden (han var jo på dette ''julebordet'' sitt i går - ikke helt i form i dag med andre ord :fnise: ), og våknet opp til Dolly-pizza. :sikle:

Nå sover begge ungene (og mannen :hoho: ) og jeg skal kose meg med brus og sjokolade og strikketøy og tv-serier. En lørdag akkurat slik jeg liker den. :)

Skrevet

Hørtes ut som en fin lørdag :)

Det var det! :jepp:

Vi har hatt en fin helg, sånn alt i alt, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli skikkelig lei av at M skal være våken et par timer midt på natta. :natti: I går tok hun like gjerne morgen da hun våknet kl 4, og hadde dagens første lur kl 6:30. :dry: Én sånn natt innimellom kan jeg takle, men nå har vi hatt 7/7 netter sånn. :bond:

Ellers hadde vi det veldig fint i går. Vi dro på uplanlagt besøk til svigermor, og jammen vanket det ikke ribbe på oss! :sikle:

I dag er A hjemme fra bhg, etter eget ønske. Det eneste vi skal gjøre er å koooose oss. Jeg må stikke på legekontoret for neste dose med hepatittvaksine, og det er vel den eneste planen vi har i dag. Ja, og så må vi vaske mesteparten av huset. Barseltreff i morgen og svigerfarbesøk på torsdag. Greit at hybelkaninene ikke ligger i kø for å ta i mot de besøkende da, ja. :fnise:

Skrevet

Høres ut som en herlig helg for mammaen i hus - sett bortsett fra de dårlige nettene :jepp:

Skrevet

Hepatittvaksine? :klo:

Jeg og M skal i bryllup til sydøstligere strøk i romjulen. :Nikke:

------

En plan-fri dag ble til en dag tilbragt his legen og på apoteket. A fikk helt plutselig øyebetennelse! Mulig det var derfor hun ikke ville i bhg i dag, selv om vi ikke merket noe før etter klokken 12 ihvertfall. Vi fikk time hos legen med en gang og nå har vi fått oss øyedråper. :)

Skrevet

Liten har også fått den dritten :sur: Vi må til legen imorgen...

Skrevet

Liten har også fått den dritten :sur: Vi må til legen imorgen...

Ja, det er virkelig noe dritt! :snurt: Og så gikk det så sinnsykt fort! Fra ingenting, til øyet stappfullt med gugg på noen få timer. :daane: Heldigvis er øyedråpene blitt bedre mottatt enn penicillinen da M ble født. :hoho: Hun har heldigvis ikke hatt noen plager, så forhåpentligvis får hun komme seg i bhg i morgen. En dag hjemme er mer enn nok synes hun. :fnise:

Skrevet

Liten var i bhg idag hun, de sa vi antagelig ikke fikk noe for det allikevel..her går det i saltvannsdråper foreløpig, jeg drypper øynene og vasker vekk gørret som tyter ut, desinfiserer, desinfiserer og desinfiserer :daane: Det er jo supersmittsomt!! Er det antibiotika A har fått eller?

Skrevet

Liten var i bhg idag hun, de sa vi antagelig ikke fikk noe for det allikevel..her går det i saltvannsdråper foreløpig, jeg drypper øynene og vasker vekk gørret som tyter ut, desinfiserer, desinfiserer og desinfiserer :daane: Det er jo supersmittsomt!! Er det antibiotika A har fått eller?

Hmmm. Vi har fått øyedråper på resept. Tror ikke det er antibiotika... :klo: Og så tørker vi av med saltvannsløsning på mesoft kompress innimellom. Drypper hver 1,5 time de første to dagene. Og vasker selvsagt hender heeele tiden.

En på barselgruppen sa at kommunelegen hadde gått ut med at det visstnok ikke var så smittsomt allikevel. :vetikke:

Skrevet

Jeg og M skal i bryllup til sydøstligere strøk i romjulen. :Nikke:

------

En plan-fri dag ble til en dag tilbragt his legen og på apoteket. A fikk helt plutselig øyebetennelse! Mulig det var derfor hun ikke ville i bhg i dag, selv om vi ikke merket noe før etter klokken 12 ihvertfall. Vi fikk time hos legen med en gang og nå har vi fått oss øyedråper. :)

Åjaaaa det vet jeg jo :jepp:

Usj, lille hadde øyekatarr da hun var 5 mnd :( håper det går fort over!

Skrevet

Skal M være med på reisen? Var ikke den opprinnelige planen at du skulle reise alene? :klo:

Håper øyegrapset til A går fort over! :klem:

Skrevet

Gaby: det har blitt mye bedre bare i løpet av natten! :jepp:

Mazilla: jo, det var den originale planen. Men siden hun fremdeles ikke spiser så veldig mye annet enn pupp (og ihvertfall ikke tar flaske) klarer jeg ikke å reise fra henne. Så den heldige som skal ta fly mutters alene helt til Singapore med en nesten ettåring, det er meg. :P Heldigvis er det nattfly direkte fra Amsterdam, så håper mesteparten av den reisen går med til soving. Jeg må jo liksom...ta henne med på do og sånn om jeg må det. :klo: Kanskje det er best at jeg drikker og spiser minimalt i forkant. :fnise:

-------

A er mye bedre i dag! Minimalt med gugg (eller "ugg" som hun sier selv :ler: ) i dag morges. :strix: Hun spurte selv om hun kunne få dra i bhg i dag, så vi prøver på det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...