Diddles Skrevet 2. november 2013 #7361 Skrevet 2. november 2013 A sover. Ute. I vognen! Det samme gjør M. Rart. Enjoy Liten sov i 2 timer idag…det gjorde jeg også
Gjest Gaby Skrevet 2. november 2013 #7362 Skrevet 2. november 2013 Enjoy Liten sov i 2 timer idagdet gjorde jeg også Sånn gjorde vi det her også i dag
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2013 Forfatter #7363 Skrevet 3. november 2013 Enjoy Liten sov i 2 timer idag…det gjorde jeg også Så deilig! Mannen stod opp med ungene, så jeg sov helt til 9. Sånn gjorde vi det her også i dag Sånn gjør jeg omtrent hver eneste dag. Men det er uvant at A sover i vognen sin altså, og at de sover samtidig. Det skjer omtrent en gang hver fullmåne.
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2013 Forfatter #7364 Skrevet 3. november 2013 Åh, lykke på jord! Vi har hatt en del problemer med at A slår og sparker, både oss voksne og M. Heldigvis ikke andre barn. Vi har prøvd det meste uten hell, og kom ganske så fortvilet til foreldresamtale i barnehagen. Ped.lederen som også er A sin primærkontakt er en helt fantastisk dame som virkelig forstår seg på A. Hun er ikke noen enkel unge, for å si det mildt. Men joda, A har begynt å slå i barnehagen også. Bare de voksne enn så lenge. Så vi ble enige om én felles slagplan, og den har på bare noen dager faktisk fungert! Hun er endelig tilbake til den omtenksomme, blide og smilende jenta som vi vet har ligget bak trassetrollet. Trollet dukker opp med jevne mellomrom, men nå skjønner hun hva som skjer om hun ikke sier unnskyld. Og så er hun typisk 2 år, da.
Diddles Skrevet 3. november 2013 #7365 Skrevet 3. november 2013 Kan jeg spør hva dere gjør? Trassetroll her i hus også, sutring og raserianfall mer enn noe annet
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2013 Forfatter #7366 Skrevet 3. november 2013 Kan jeg spør hva dere gjør? Trassetroll her i hus også, sutring og raserianfall mer enn noe annet Noe så enkelt som å ta henne inn på et kjedelig rom og sitte der med henne. Forklare hvorfor vi gjør det, og si at hun ikke får komme ut før hun har roet seg og er klar til å si unnskyld. Holde henne fast om det trengs. Vi har jo prøvd alt det der, men hver for seg. Hvem skulle tro at det var kombinasjonen som var utslagsgivende. Vi sier også til henne at vi ikke skjønner hva hun sier om hun sutrer veldig, og når hun blir skikkelig sinna sier vi at vi skjønner hvorfor hun er sinna, men... osv. Vi hadde en særdeles vellykket episode i går, hvor M fikk skalken av brødet. A prøvde å ta den, og da hun ikke fikk lov ble hun så sint at hun skalv og så slo hun meg. Da tok jeg henne med på vaskerommet (som er vårt kjedelige rom) og forklarte henne at det var M sin og at A skulle få skalken neste gang. Det var helt greit. Og dette er jenta som bokstavelig talt hylte i 5 minutter sammenhengende da hun ikke fikk lov til å ta leken fra M. Nå deler hun til og med "Minni min" med M!
Diddles Skrevet 3. november 2013 #7367 Skrevet 3. november 2013 Ah, type ta henne ut av situasjonen Så det er nøkkelen hos dere Godt når det finnes så enkle svar!!
Gjest Gaby Skrevet 3. november 2013 #7368 Skrevet 3. november 2013 Hm, jeg får bange anelser om hva som er i vente om et års tid
Pingting Skrevet 3. november 2013 #7371 Skrevet 3. november 2013 Hjelpes. Jeg som synes gubben er litt vanskelig til tider.
Diddles Skrevet 3. november 2013 #7372 Skrevet 3. november 2013 neida - de er kjekke også altså! Akkurat idet du tenker "nå orker jeg ikke mer, jeg hopper ut av vinduet eller no`" så snur de på flisa og er verdens skjønneste
Kakaoen Skrevet 3. november 2013 #7373 Skrevet 3. november 2013 Oh.. jeg synes ungen min er trass og umuligus nå jeg. Gruer meg til neste år
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2013 Forfatter #7374 Skrevet 3. november 2013 Ah, type ta henne ut av situasjonen Så det er nøkkelen hos dere Godt når det finnes så enkle svar!! Jepp. Men nøkkelen er altså å bli der inne sammen med henne til hun har roet seg. Så sinnsykt deilig når vi ser forbedring! Hm, jeg får bange anelser om hva som er i vente om et års tid Selv om trassingen kan ta stor plass til tider, så er alle de fine øyeblikkene så enormt mye større. Heldigvis. Hjelpes. Jeg som synes gubben er litt vanskelig til tider. neida - de er kjekke også altså! Akkurat idet du tenker "nå orker jeg ikke mer, jeg hopper ut av vinduet eller no`" så snur de på flisa og er verdens skjønneste Ja, ikke sant? Fine ungene våre! Oh.. jeg synes ungen min er trass og umuligus nå jeg. Gruer meg til neste år A har trasset siden hun var omtrent 1 år. Hipp hurra liksom. Men synes det er veldig greit nå som hun kan gjøre seg forstått, og at vi kan forklare ting til henne som hun forstår!
Gjest Gaby Skrevet 3. november 2013 #7375 Skrevet 3. november 2013 Jeg liker å lese denne artikkelen, riktignok vel vitende om at de fleste av mine prinsipper til nå har falt i fisk. Og at ingenting blir sånn som jeg hadde tenkt. Men jeg liker å lese den alikevel
^^Belle^^ Skrevet 4. november 2013 Forfatter #7376 Skrevet 4. november 2013 Jeg liker å lese denne artikkelen, riktignok vel vitende om at de fleste av mine prinsipper til nå har falt i fisk. Og at ingenting blir sånn som jeg hadde tenkt. Men jeg liker å lese den alikevel Oi, det var en fin artikkel! Så fint å få satt ord på noe så "abstrakt" som trass. Eller, som jeg har lært nå, det heter jo ikke trass. Jeg må ta meg i det en million ganger om dagen omtrent, å ikke gjøre alt for henne. Det tar jo sååå lang tid når hun skal gjøre selv! Men det er jo helt selvsagt at hun må få lov til det!
Gjest Gaby Skrevet 4. november 2013 #7377 Skrevet 4. november 2013 Ja, ikke sant? Det er så flott når man leser noe og tenker "aha, så det er derfor de gjør så mye rart"
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2013 Forfatter #7378 Skrevet 6. november 2013 Ja, ikke sant? Det er så flott når man leser noe og tenker "aha, så det er derfor de gjør så mye rart" Helt enig!
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2013 Forfatter #7379 Skrevet 6. november 2013 Oi, dagene går så fort! Får ikke sukk for meg før det plutselig er helg igjen, liksom! Ikke helg helt enda da, men det er jo onsdag allerede! i går var A hjemme fra barnehagen. Hun hadde lyst til å være hjemme, og vi kunne selvsagt ikke nekte på det. Og nå som ''problemet'' hennes er håndterbart er det så koselig å ha alle hjemme! Hun er i barnehagen igjen i dag da, hun klarer ikke å holde seg så lenge borte. Hadde en kort joggetur på mandag også. 2,4 km. Ikke så veldig mye å skryte av, men jeg jogget hele tiden og har bare kjent det bittelitt i ryggen i ettertid. Får kommentarer på at jeg har tatt av mye, og selv om jeg ikke ser det selv i speilet, merker jeg det jo på andre ting. Bukser er blitt for store blant annet. Og her en dagen merket jeg at armen min er blitt så tynn at jeg får den helt gjennom sprinklene i sengen til M. Bestis (som jeg ikke har sett siden slutten på juli) sa at jeg også var blitt mye smalere over hoftene. Da blir det straks (enda) travlere her i huset; M har nemlig såvidt begynt å reise seg! Det må være akkurat rette høyden (ett trappetrinn) for at hun skal klare det, men hun reiser seg opp på knærne over alt. Bunnen på sengen tok vi ned i forrige uke, ikke et sekund for seint ser det ut til. Store jenta mi. Nå skal vi straks på langtrilletur til barseltreff. Det er stråååålende sol ute, men veldig kaldt, så vinterposen er tatt fram for første gang i høst. Tenkte jeg skulle trille Bumbleride'n i dag.
Gjest Gaby Skrevet 6. november 2013 #7380 Skrevet 6. november 2013 Så gøy! M og min lille ligger ganske likt i utvikling. Vi tok ned sengebunnen i helga! Hun sitter for øyeblikket og gomler honningmelon i feederen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå