Pingting Skrevet 21. oktober 2013 #7321 Skrevet 21. oktober 2013 Vi lagde bryllupsdekorasjoner av bøker, kom jeg på nå. (men til mitt forsvar så skulle de kastes, av noen andre enn meg, så jeg reddet dem egentlig)
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #7322 Skrevet 23. oktober 2013 Herlig med mye søvn Sånn mintgrønn farge har jeg hele tiden sagt at den neste bilen min skulle ha, og så endte jeg opp med en sølvgrå en da vi bytta bil til babyen skulle komme! Men neste bil da.... Herlig å få lufta seg litt uten barn! Vi hadde barnevakt i går, for å "feire" 12-årsdagen vår. Spiste Indisk mat og så The Millers på kino! Herlig! Jeg elsker mintgrønn. Mintgrønn bil hadde vært dødskult! Så gøy! Jeg gleder meg til jeg kan dra på kino igjen. Elsker det. Men så vanskelig som M vanligvis er på kveldene er det ikke akkurat en mulighet nå. Man kan hive det meste, men ikke bøker!! Helt enig! Samboeren min drev og ryddet i går da han ga meg en pocketbok i hånda og spurte om jeg kunne legge den i papirsøpla.. Jeg bare Den ble satt i bokhylla, men han kunne virkelig ikke skjønne at det var noe å ta vare på. Enig i at man ikke trenger å ta vare på alt, men man KASTER ikke bøker. Kan evt. gi de bort. KJEMPEFIN mintgrønn kommode! Imponert over malejobben, det kan da ikke være lett å male den glatte overflaten og få det pent, eller gikk det greit? Nei, man kaster virkelig ikke bøker altså! Takk for det! Det var ikke vanskelig i det hele tatt egentlig. Fryktet at det kom til å bli verre, men det ble jo knallfint. Vi lagde bryllupsdekorasjoner av bøker, kom jeg på nå. (men til mitt forsvar så skulle de kastes, av noen andre enn meg, så jeg reddet dem egentlig) Gjenbruk kalles det. Og det er helt greit!
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #7323 Skrevet 23. oktober 2013 Mannen er blitt syk. Skikkelig mannfluensa. Da rømmer jeg huset, for han er aldri så lite attraktiv som når han med fullt alvor sier han ligger for døden. M har vært hos svigermor mens jeg og A koste oss på høstfest i barnehagen. Godt med litt mamma og A-tid. Det blir det altfor lite av, så snart skal vi ta oss en dag hvor vi bare gjør masse gøy bare oss to.
honning Skrevet 23. oktober 2013 #7324 Skrevet 23. oktober 2013 Ligger for døden ja Mannfolk! Storesøsken-mamma-tid blir det lite av her også, men det kommer seg heldigvis
Pingting Skrevet 23. oktober 2013 #7325 Skrevet 23. oktober 2013 Hey - ikke mobbe oss som får mannfluensa! Håper du slipper unna da. Kjedelig å bo med noen som er syk - verre å være det selv.
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #7326 Skrevet 24. oktober 2013 Honning: hater mannfluensa. Men nå har han fått feber så han er litt skikkelig syk også. Gøy å være mamma til 3 barn. Pingting: Tro det eller ei, så er nok mannfluensa verst for den som bor med syklingen. Neida, håper virkelig ikke jeg får det altså, jeg er altfor lite flink til å ha mannfluensa. -------- I dag sprakk jeg og spiste en halv plate med mørk chilisjokolade. Klokken har ikke rukket å bli 11 engang, og jeg synes allerede synd på meg selv. Mannen er syk, jeg er stuptrøtt og A er tilbake til slik hun var da vi bodde i mikroleiligheten. Slåing, hyling og generell surhet - hun er stuptrøtt hele dagen. I går sa hun, klokken 8, at hun ville sove i vognen (i bhg), og det hadde hun sagt til dem også etter at jeg hadde gått. Så nå prøver vi 1 time dagsoving igjen og håper at det utgjør mirakler. Hun sover jo ca 11 timer på natten, i strekk!, det har pleid å være nok... kanskje hun kjennee høstdepresjonen på kroppen? Usj, kjenner jeg gruer meg til å stille klokken nå!
Mazilla Skrevet 24. oktober 2013 #7327 Skrevet 24. oktober 2013 Urk ja, den klokkestillinga gruer jeg meg også til! S har begynt å våkne stadig tidligere, så neste uke blir det vel morgen kl 5 hos oss.. Skjønner godt at du sprakk jeg!
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #7328 Skrevet 24. oktober 2013 Urk ja, den klokkestillinga gruer jeg meg også til! S har begynt å våkne stadig tidligere, så neste uke blir det vel morgen kl 5 hos oss.. Skjønner godt at du sprakk jeg! Her i huset er 5:30 vanlig, så det blir vel 4:30 neste uke da. Og natta klokken 17:30. Huff, husker fjorårets klokkestilling med gru. Det røyk en kvart plate med melkesjokolade også. Nå er det heldigvis tomt for sjokolade i huset.
Gjest Gaby Skrevet 24. oktober 2013 #7329 Skrevet 24. oktober 2013 Klokkestilling er en uting, skulle ønske hele dritten ble avskaffet! Jeg grugleder meg. Gleder meg til lengre kvelder med strikking og tekopp, gruer meg til tidligere morgener. Men jeg har det jo ikke på langt nær så tidlig som dere!
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #7330 Skrevet 24. oktober 2013 Klokkestilling er en uting, skulle ønske hele dritten ble avskaffet! Jeg grugleder meg. Gleder meg til lengre kvelder med strikking og tekopp, gruer meg til tidligere morgener. Men jeg har det jo ikke på langt nær så tidlig som dere! Ugh, jeg er så enig! Her har vi ganske lange kvelder allerede (de legger seg jo senest 18:30), men jeg kan ikke si jeg gleder meg til å stå opp før fuglene fiser. Men det går seg heldigvis til etterhvert. ---------------- Det ser ikke ut som Prosjekt: Sove 1 time i barnehagen har vært noen suksess. Eller, det var jo det på ett vis, siden A var i godt humør da hun kom hjem i dag. Men nå nekter hun å sove selv om hun er stuptrøtt. Håper det løser seg. Mannen er oppe nå, for jeg fikk streng beskjed om at det var pappa som skulle synge i kveld.
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #7331 Skrevet 25. oktober 2013 Leggingen gikk greit. Heldigvis. Det tok litt tid, og hun sovnet ikke før rundt 19:30, så jeg vet ikke het om dette er noe vi bør fortsette så altfor lenge med - om det ikke funker da selvsagt. Hun våknet 5:45 allikevel i dag, trøtt som en dupp og sint som et fly. Men jeg tror hun er fornøyd, sånn generelt ihvertfall. Dette var den andre morgenen på rad hvor hun spurte om vi ikke kunne kjøre til barnehagen. Og da jeg brukte litt tid på å koble til ipod'en i bilen før jeg rygget ut av gården ropte hun ''kjør, kjør!'' Det samme gjorde hun da jeg måtte stoppe i rundkjøringer på veien. Det er ihvertfall jenta si som liker seg i barnehagen. Dæven døtte, jeg er så trøtt for tiden! Det har nok noe med at mannen har vært syk og jeg har ikke hatt mulighet til å hente meg inn på en del dager. Det at høsten har kommet for fullt, med tilhørende regn og ruskevær, hjelper heller ikke på humøret. Men nå er det helg, dere. Vi har ikke så veldig mange planer egentlig. Vi skal i svømmehallen en av dagene (så sant mannen blir frisk, men det kan jeg nesten garantere at han blir - det er nemlig fotballkamp på puben i morgen ettermiddag ), og på søndag får vi besøk av en fra A sin barselgruppe. Det blir skikkelig koselig.
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2013 #7332 Skrevet 25. oktober 2013 (så sant mannen blir frisk, men det kan jeg nesten garantere at han blir - det er nemlig fotballkamp på puben i morgen ettermiddag ) Mannfolk
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #7333 Skrevet 26. oktober 2013 Mannfolk Joda... Men til hans forsvar stod han opp med M i dag morges og jeg fikk sove helt til 9:30. ------- For en fin dag vi har hatt i dag! Mamma kom med A (de hentet henne i bhg i går) midt i dagen i dag, og etter det har det gått i ett! Vi har hatt besøk av vennepar med to gutter, og etter det har det gått slag i slag med besøk av nabojentene, tur ut i sandkassen med nabojentene, og nå besøk hos en av nabojentene. Nabodama var superhyggelig og tilbød seg å komme bort med A klokken 18:30 da jeg var der borte for å hente henne. M var supertrøtt og måtte bare legge seg. Fint altså, både for A som storkoser seg med de store (3-6 år) jentene, og for meg som koser meg med Jamie Oliver på tv.
^^Belle^^ Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #7334 Skrevet 27. oktober 2013 Du hildrande du, for en dag! :daane: Selv om den har vært überfin, så har den også vært überlang. Som ved et mirakel sov A helt til 6 i dag! Allikevel var hun helt skutt da klokken bikket 17, det var begge jentene. Vi klarte å hale det ut til 17:45, men da sovnet de til gjengjeld før hodene traff putene. Og innimellom sen morgen og tidlig kveld har det vært full baluba i hele dag. Ihvertfall for A. Da klokken var 10 ble hun hentet av nabojenta på 4 for å tegne og perle borte hos dem. Så koselig! Hun kom hjem med en strøken "sau" (dinosaur). Klokken 13 fikk vi besøk av en fra barselgruppen til A, og da de gikk fikk vi jommen besøk av 3 nabojenter også. Innimellom alle disse besøkene har jeg ryddet leker minst 14 ganger, kjøkkenet minst 3 ganger og vasket gulvet i stue og på kjøkken. Puh.
Diddles Skrevet 27. oktober 2013 #7335 Skrevet 27. oktober 2013 Lengste dagen i året Men du har jo hjelpetrøstemeg fått gjort kjempemye Flinkis!! Vi har bare dilla Vært i svømmehallen (bare kaos, fantes ikke kos Anbefales ikke på en søndag!) og hos foreldrene mine på middag og "jafler" Hvem hadde du besøk av fra barselgruppa? Koslig at det fortsatt er kontakt der
^^Belle^^ Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #7336 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Lengste dagen i året Men du har jo hjelpetrøstemeg fått gjort kjempemye Flinkis!! Vi har bare dilla Vært i svømmehallen (bare kaos, fantes ikke kos Anbefales ikke på en søndag!) og hos foreldrene mine på middag og "jafler" Hvem hadde du besøk av fra barselgruppa? Koslig at det fortsatt er kontakt der Det er jo det! Bokstavelig talt. Vi hadde også halvplaner om å kanskje dra til svømmehallen denne helgen. Godt å høre at det var greit vi ikke gjorde det da. Kjedelig når det er for mye folk. Men jafler høres nommis ut! Det var mamma G (fra østlandet) med jente A. De som bokstavelig talt bor et steinkast unna. Vi har ikke møttes siden barselgruppedagene, men etter at vi flyttet hit tok hun kontakt og ville ha playdate. Kjempekoselig. Særlig når vi bokstavelig talt kan se hustaket deres fra gangen vår. Endret 27. oktober 2013 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #7337 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Poff. Endret 27. oktober 2013 av ^^Belle^^
Diddles Skrevet 28. oktober 2013 #7338 Skrevet 28. oktober 2013 Poff?! *nysgjerrig* Hva skjer'a?! Så koselige folk å holde kontakten med Jeg likte også henne veldig godt Svømmehallen er ikke et sted for småbarn på en søndag dessverre - ihvertfall ikke på denne årstida I sommer hadde vi jo hele anlegget for oss selv på søndagene - alle andre knødde seg sammen på stranda mens vi plasket og boltret oss i 30 grader og masse plass
^^Belle^^ Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #7339 Skrevet 28. oktober 2013 Poff?! *nysgjerrig* Hva skjer'a?! Så koselige folk å holde kontakten med Jeg likte også henne veldig godt Svømmehallen er ikke et sted for småbarn på en søndag dessverre - ihvertfall ikke på denne årstida I sommer hadde vi jo hele anlegget for oss selv på søndagene - alle andre knødde seg sammen på stranda mens vi plasket og boltret oss i 30 grader og masse plass Det var ingenting altså. Skulle redigere det forrige innlegget mitt, men siterte i stedet for. Mobilkluss. Ja, hun er veldig koselig! Vi kan jo ha en felles playdate neste gang. Høres deilig ut! Men du har nok rett. "Alle" vil jo bade nå som det er usjent ute. Men årh, jeg savner dere! Har så lyst å finne på noe en dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå