honning Skrevet 7. oktober 2013 #7282 Skrevet 7. oktober 2013 Du imponerer meg stadig! Så lite søvn og så ofte alene med to små, tette unger. Tror jeg hadde klikka for lengst Håper det snart kommer seg med søvnen 1
Diddles Skrevet 7. oktober 2013 #7283 Skrevet 7. oktober 2013 Hun er så skjønn at hjertet vrenges DEN solstråla, koser og klemmer, selv om det er enogenhalv evighet siden hun såg meg sist ...og søstera ligeså De er bare helt vanvittig vakre små mennesker - akkurat som sin mamma med andre ord Heldige du!!
^^Belle^^ Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #7284 Skrevet 10. oktober 2013 Hun er så skjønn at hjertet vrenges DEN solstråla, koser og klemmer, selv om det er enogenhalv evighet siden hun såg meg sist ...og søstera ligeså De er bare helt vanvittig vakre små mennesker - akkurat som sin mamma med andre ord Heldige du!! Du er så god! Jeg synes jo hun er verdens skjønneste, men fint å høre at andre også synes det. Du imponerer meg stadig! Så lite søvn og så ofte alene med to små, tette unger. Tror jeg hadde klikka for lengst Håper det snart kommer seg med søvnen Må man så må man. Neida, jeg klarer meg så lenge jeg får en dupp på dagen. Søte M Aaaaaaw, så nusselig!!! Håper du får tatt igjen litt søvn i dag Ja, hun er superherlig!
^^Belle^^ Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #7285 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg vet bare ikke hvor dagene blir av jeg altså! Jeg gjør jo ikke så mye i løpet av en dag, men allikevel flyr dagene avgårde. Siden sist...hmmm...jeg har hatt besøk av en i barselgruppen og jeg har dagsovet mye. Nattesovingen er på bedringens vei - 3 timer sammenhengende her en natt! - men jeg er fremdeles sliten. Det hjelper også lite at jeg føler meg supergravid for tiden. I bekkenet altså, ikke i magen. Heldigvis. Jeg tok faktisk en graviditetstest for et par uker siden fordi jeg følte meg så gravid. Men ja, jeg har så innmari vondt i bekkenet og i ryggen! Fikk somlet meg til kiropraktor i dag og det er jammen ikke rart jeg har hatt vondt. Låsning nederst i korsryggen i tillegg til på begge sider av bekkenet. Au. Hun masserte og styrte på, og nå har jeg supervondt over begge rumpeballene. Hipp hurra. Men jeg vet at det må bli verre før det blir bedre. Jeg følte meg mye løsere og ledigere i bekkenet med én gang hun hadde vært borti med sine magiske fingre. Men nå er jeg altså bare redd for at jeg må skippe trening i morgen. Jeg fikk strengt løfte''forbud'', dvs bare løfting som MÅ gjøres, men det er jammen ikke lett med en toåring med vondt i viljen. Hun skal opp, hun skal ned, og blir bare ekstra hjelpesløs nå som mannen er borte. Det hjelper heller ikke at M sikkert snart bikker 10 kg - om hun ikke har gjort det allerede - og jeg går og drasser på henne hele dagen. Så ja, supervondt i bekkenet nå. Håper det blir betydelig bedre etter neste time på mandag.
pusilus Skrevet 10. oktober 2013 #7286 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg smelter helt bare jeg leser om M Huff, ikke godt med bekkenet, godt du fikk litt knekking.
Gjest Gaby Skrevet 11. oktober 2013 #7287 Skrevet 11. oktober 2013 10 kg?! lillemor er bare 8, og jeg syns hun er kjempetung å bære Usj, bekkenplager er jammen ikke gøy. Kjenner det enda i symfysen! Hvordan var svangerskapene dine i forhold til hverandre mtp bekkenløsningen?
^^Belle^^ Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #7288 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg smelter helt bare jeg leser om M Huff, ikke godt med bekkenet, godt du fikk litt knekking. Alle som treffer henne smelter helt. Hun smiler jo til alle som gidder å si hei til henne, så... 10 kg?! lillemor er bare 8, og jeg syns hun er kjempetung å bære Usj, bekkenplager er jammen ikke gøy. Kjenner det enda i symfysen! Hvordan var svangerskapene dine i forhold til hverandre mtp bekkenløsningen? Veide henne hjemme i går og da veide hun 9,8 kg. Ikke rart jeg blir gåen av å bære på henne. Men hun er svææær da, akkurat som storesøsteren var. Valker (i flertall ja) på armene så vel som på lårene, og knytingen til lua faller naturlig på den ene dobbelhaken hennes. Men av erfaring vet jeg at det med stor sannsynlighet renner av henne når hun begynner å gå. Jeg har heldigvis sluppet unna de store symfysesmertene. *bank i bordet* Men vondt er det altså, fysjameg. Svangerskapene var forholdsvis like. Men hadde jeg presset meg med M slik jeg gjorde med A hadde jeg ganske sikkert blitt sengeliggende med M. Kjente det allerede i uke 6 med M, i forhold til...uke 18?...med A. Men takket være at jeg var ekstremt bevisst på smertene og hva jeg skulle gjøre for å lette på dem (type ta heisen en etasje opp til jobb, selv om det ikke var vondt akkurat der og da) ble det aldri skikkelig ille.
^^Belle^^ Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #7289 Skrevet 13. oktober 2013 Fiiine helgen. I går var vi i byen for å se på livet. Deilig, strålende sol og vi bare koste oss. Fikk kjøpt maling til en kommode (mintgrønn ) og fikk også på et lag med grunning i går kveld. I dag var det morgen 5:15 (å sove til 6:30 er overvurdert ), og ellers maratonleking på lekerommet. Jentene mine leker så fint sammen at jeg bare får en stor klump i halsen når jeg ser på dem. Klart, det er litt knuffing fra begge sider, men stort sett er de så gode med hverandre! Mamma hentet A i 12-tiden - hun leverer henne i barnehagen i morgen - og jeg satt faktisk ute i bare singlet mens M sov. Og jeg svetta. Siden været var så fantastisk trosset jeg bekkensmertene (som er blitt bedre og bedre i løpet av helgen) og gikk til svigermor. 4 km på 50 minutt er vel ikke så altfor verst? Da fikk jeg til og med matet M med brødskive innimellom også. Nå er huset shainet, M sover og jeg sitter med beina på bordet og hekler uggs (CathrineMic - de er snart ferdige ), knasker sjokolade og koser meg med Alt for Norge.
Gjest Gaby Skrevet 13. oktober 2013 #7291 Skrevet 13. oktober 2013 Alle som treffer henne smelter helt. Hun smiler jo til alle som gidder å si hei til henne, så... Veide henne hjemme i går og da veide hun 9,8 kg. Ikke rart jeg blir gåen av å bære på henne. Men hun er svææær da, akkurat som storesøsteren var. Valker (i flertall ja) på armene så vel som på lårene, og knytingen til lua faller naturlig på den ene dobbelhaken hennes. Men av erfaring vet jeg at det med stor sannsynlighet renner av henne når hun begynner å gå. Jeg har heldigvis sluppet unna de store symfysesmertene. *bank i bordet* Men vondt er det altså, fysjameg. Svangerskapene var forholdsvis like. Men hadde jeg presset meg med M slik jeg gjorde med A hadde jeg ganske sikkert blitt sengeliggende med M. Kjente det allerede i uke 6 med M, i forhold til...uke 18?...med A. Men takket være at jeg var ekstremt bevisst på smertene og hva jeg skulle gjøre for å lette på dem (type ta heisen en etasje opp til jobb, selv om det ikke var vondt akkurat der og da) ble det aldri skikkelig ille. Haha, min lille skuler stygt på alle fremmede Blir vel litt mer kaloriforbrenning når de begynner å gå, ja. Syns det er så fascinerende at det kan være så stor forskjell på babyer, både når det gjelder fysikken og utvikling. Gøy er det! Selve symfysen min gjør ikke vondt lenger. Men magemusklene som (visstnok) er festet der, gjør vondt titt og ofte. Hele nederste del av magen var jo grisevond siste tredjedel av graviditeten, og den ene foten ville ikke være med framover. Pussige greier Er veldig spent på hvordan neste svangerskap vil bli, vil for all del ikke ende opp verre enn første gang.
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #7292 Skrevet 14. oktober 2013 Haha, min lille skuler stygt på alle fremmede Blir vel litt mer kaloriforbrenning når de begynner å gå, ja. Syns det er så fascinerende at det kan være så stor forskjell på babyer, både når det gjelder fysikken og utvikling. Gøy er det! Selve symfysen min gjør ikke vondt lenger. Men magemusklene som (visstnok) er festet der, gjør vondt titt og ofte. Hele nederste del av magen var jo grisevond siste tredjedel av graviditeten, og den ene foten ville ikke være med framover. Pussige greier Er veldig spent på hvordan neste svangerskap vil bli, vil for all del ikke ende opp verre enn første gang. Det er vel det som er mest vanlig skulle jeg tro. A var også sånn. En skikkelig skuler. Ja, jeg har funnet ut at det er veldig mange muskler som samarbeider om å holde bekkenet stabilt. Jeg får vondt i kneet liksom, når bekkenet blir slitent. Den muskelen som går hele fremsiden av låret nedover. Rart.
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #7293 Skrevet 14. oktober 2013 Man blir jammen ikke bortskjemt med søvn når man føler seg som kongen på haugen etter bare 6 timer veeeldig oppstykket søvn. Jammenjammen...jeg har endelig fått sovet heeelt til halv 7 og i tillegg fikk jeg ligge å dra meg i sengen en halvtime. Luksus! Den som stod i garasjen og malte kommode klokken 8 i dag morges, det var meg. Ellers har vi ikke gjort så veldig mye i dag egentlig. Jeg var hos kiropraktoren (nesten friskmeldt! ), og så var vi ute og lekte med alle nabojentene (det er faktisk 5 av dem i tillegg til A ) etter middag. Koselig. Nå sitter jeg med hårfarge i håret og skal straks hoppe i dusjen. Resten av kvelden skal gå med til hekling, tv-titting og mozzarella-og-pesto-smørbrød. Har gledet meg i hele dag til det.
honning Skrevet 14. oktober 2013 #7294 Skrevet 14. oktober 2013 Hørtes ut som en flott dag! Fantastisk å nesten være friskmeldt, man vet ikke å sette pris å være bra i bekkenet uten å ha hatt skikkelig vondt i det Kos deg masse med hekling, tv og smørbrød som hørtes kjempegodt ut
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #7295 Skrevet 15. oktober 2013 Hørtes ut som en flott dag! Fantastisk å nesten være friskmeldt, man vet ikke å sette pris å være bra i bekkenet uten å ha hatt skikkelig vondt i det Kos deg masse med hekling, tv og smørbrød som hørtes kjempegodt ut Det var det. Åh, det er så deilig! Det er ingenting som å føle seg fri og frank uten bekkenvondter. ----------- Du store alpakka! Jeg har helt glemt å skrive at M har fått sin første tann. I dag fikk hun den pusset for første gang selv om den såvidt stikker gjennom tannkjøttet.
Gjest Gaby Skrevet 15. oktober 2013 #7296 Skrevet 15. oktober 2013 Aaaw, hurra for tannebiss! Min lille har to, en mnd siden de dukket opp. Hun er ikke overbegeistret for tannbørsten
Gjest pysepusen Skrevet 15. oktober 2013 #7297 Skrevet 15. oktober 2013 Får du også vondt i kneet? Hurra for tann!!
pusilus Skrevet 15. oktober 2013 #7298 Skrevet 15. oktober 2013 Her er ikke tannbørsten popis heller og jeg begynner å bli lei kampen hver morgen og kveld. Koselig med masse nabounger å leke med
^^Belle^^ Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #7299 Skrevet 16. oktober 2013 Aaaw, hurra for tannebiss! Min lille har to, en mnd siden de dukket opp. Hun er ikke overbegeistret for tannbørsten Her er ikke tannbørsten popis heller og jeg begynner å bli lei kampen hver morgen og kveld. Koselig med masse nabounger å leke med Vi sliter med tannpussen til A fremdeles vi. 9 av 10 kvelder må jeg sette meg oppå henne for å få det gjort. Det river sånn i mammahjertet, men tannpuss er én av de tingene man ikke firer på kravene på. Får du også vondt i kneet? Hurra for tann!! Ja! Det er så rart. Bekkenvondt i kneet liksom. Kjenner på en måte hele muskelen nedover låret som ''river''.
^^Belle^^ Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #7300 Skrevet 16. oktober 2013 Holy moly, A sov helt til 6:50 i dag!!! Det trengte jeg altså. M våknet 6:20, men lå bare og sang for seg selv i sengen sin (hele natten i egen seng! ) så jeg fikk slumret helt til A våknet, blid som en sol. Det rare er at hun var i seng til klokken 18:10 i går. Sovnet vel før halv 7 ihvertfall. Hun var så trassete og sur og rampete at vi gikk på badet klokken 17:45 i går. Men den sene morgenen førte til at jeg har det supertravelt akkurat nå (og sitter derfor på KG i stedet for å gjøre det som trengs å gjøre ). Jeg skal ha barseltreff klokken 11:30 og innen det må jeg steke kjøttdeig, lage focaccia, rydde, vaske bad og vaske gulv. Til nøds kan jeg skippe gulvvasken (er mindre enn en uke siden), men jeg har litt ocd på rene gulv når det skal komme ålebabyer på besøk. Oi, ja, i kveld kommer mannen hjem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå