^^Belle^^ Skrevet 24. august 2013 Forfatter #7121 Skrevet 24. august 2013 Den beste treningen er den det blir noe av vettu Du skal være stolt du møtte opp, og gjennomførte som best du kunne - hun ved siden av deg hadde glatt droppa trening etter ei sånn natt du hadde Så; klapp deg sjøl på skuldera istedet for!! Og kos deg med sjokolade Her har vi hatt evighetslegging ikveld, endte opp i vår seng tilslutt, og jeg våkna søvndrukken klokka 22.30 med håret til alle kanter...når hun sovna aner jeg ikke, for jeg sovna først Det er sant. All trening er bedre enn ingen trening. Men når jeg blir dårligere for hver trening blir jeg bare litt fortvila. Håper det ordner seg og at mestringsfølelsen kommer tilbake nå som pulsen min er justert. Jeg klarte å momse i meg en 100 g plate med sjokolade. Men seriøst, Verdens. Beste. Sjokolade! Coop Anglamark sin caramel sea salt melkesjokolade. Akkurat passe balanse mellom søtt og salt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sovna sånn.
^^Belle^^ Skrevet 24. august 2013 Forfatter #7122 Skrevet 24. august 2013 M sov fra 2 til 7 i dag! Så lenge har hun ikke sovet på...lenge! Håååper det har noe å gjøre med at hun spiste mer fast føde i går enn hun noen gang har gjort. Trikset var å balansere en potetbit på fingeren min og la henne ta fingeren inn i munnen sin. Da momset hun som bare det, og all dramaet med brekninger, rare ansiktsuttrykk og spytting var historie. Nå skal jeg ikke si at det har løsnet, men det er lov å håpe. 1
honning Skrevet 24. august 2013 #7123 Skrevet 24. august 2013 Deilig med mange timers søvn på rad, krysser fingrene for at det blir en trend Og det samme med maten, det kan jo også gjerne bli en trend All trening er absolutt bedre enn ingen trening. Og noen dager(perioder) har man bare ikke dagen, sånn er det bare Håper du får en fin lørdag!
Kokos Skrevet 24. august 2013 #7124 Skrevet 24. august 2013 Ja, den var veldig fin. Sentralstøvsuger er digg. Trodde det kom til å bli et ork å slepe rundt på den lange slangen, men den er jo mye lettere enn støvsugeren! Vi har to! Mohahahahaha! Men seriøst, vi har faktisk to vaskerom. Ett nede, med egen inngang. Her kommer vi ikke til å ha vaskemaskin da, men det er veldig praktisk å ha som skitten-unge-inngang. Og så har vi ett oppe, innenfor badet. Vaskerom-ekstravagansa! Må være veldig praktisk med egen inngang for skitne unger ja, det setter dere nok pris på i mange år framover. Synes du er litt vel streng med deg selv når det gjelder treningen, du har all grunn til å være stolt uansett om du har en god, middels eller dårlig dag! Hva er det som er målet ditt med pulsen forresten? Å ligge rundt maks? Ønsker deg en fortsatt fin helg!
^^Belle^^ Skrevet 24. august 2013 Forfatter #7125 Skrevet 24. august 2013 Deilig med mange timers søvn på rad, krysser fingrene for at det blir en trend Og det samme med maten, det kan jo også gjerne bli en trend All trening er absolutt bedre enn ingen trening. Og noen dager(perioder) har man bare ikke dagen, sånn er det bare Håper du får en fin lørdag! Jeg holder ikke pusten, for å si det sånn. Men det er selvsagt lov å håpe. Lørdagen har vært superduperfin. Vaskerom-ekstravagansa! Må være veldig praktisk med egen inngang for skitne unger ja, det setter dere nok pris på i mange år framover. Synes du er litt vel streng med deg selv når det gjelder treningen, du har all grunn til å være stolt uansett om du har en god, middels eller dårlig dag! Hva er det som er målet ditt med pulsen forresten? Å ligge rundt maks? Ønsker deg en fortsatt fin helg! Ja, det skal bli godt å ha en egen inngang. Det er helt ubeskrivelig rart hvor mye sand det er mulig å putte nedi en sko altså. Joda...jeg kommer meg jo på trening, og det er jo bra! Men denne down-perioden har vart så lenge nå at jeg blir litt fortvila. Jeg kan jo uansett ikke gjøre noe med det, for jeg er 100% sikker på at det er søvnen det står på. Så jeg må bare smøre meg med tålmodighet enn så lenge. Maks er umulig. Tror jeg? Jeg har bare lyst til å klare over 90% når jeg virkelig trår på. Timene er jo lagt opp etter hvor sånn ca du skal ligge i prosent til enhver tid, og de siste to ukene har jeg hele tiden ligget minst 5% under. Når jeg nå presser meg til det ytterste har jeg kommet opp i 89% liksom, som regel skal det være 91-93% ca. Det spiller nok ikke så veldig stor rolle i det store og det hele, men det er den mestringsfølelsen og det å bli enda mer gira når du ser at du ligger bra an.
Mazilla Skrevet 25. august 2013 #7126 Skrevet 25. august 2013 Vet du at du har satt riktig makspuls da? Du har kanskje vært høyere tidligere? Uansett kjedelig når du føler at det ikke går fremover, men du har jo tross alt forklaringen, og da er det vel "bare" å stå på og vente på bedre tiderl Du er superflink som i det hele tatt trener! Stå på!
^^Belle^^ Skrevet 25. august 2013 Forfatter #7127 Skrevet 25. august 2013 Vet du at du har satt riktig makspuls da? Du har kanskje vært høyere tidligere? Uansett kjedelig når du føler at det ikke går fremover, men du har jo tross alt forklaringen, og da er det vel "bare" å stå på og vente på bedre tiderl Du er superflink som i det hele tatt trener! Stå på! Jeg føler den har stemt ganske greit frem til for et par uker siden. Da kom jeg meg opp dit som var normalt. Men jeg har ikke testet meg da, så jeg vet jo ikke med sikkerhet akkurat hva den er.
pusilus Skrevet 25. august 2013 #7128 Skrevet 25. august 2013 Grattis med huset Det er en drøm. Walk in closet og to vaskerom hvor mange kvadrat var det? Vi har et himmelsk vaskerom vi også, og da tørketrommelen kom på plass i uken som var ble det komplett. Litt rydding nå så er det perfekt. Håper søvnen kommer seg, her er det bedring men fremdeles våkner lita et par ganger og enkelte ganger som i natt sov hun på meg kravlende i tre timer mens hun sutret store deler av tiden. Hersens tenner
^^Belle^^ Skrevet 25. august 2013 Forfatter #7129 Skrevet 25. august 2013 Grattis med huset Det er en drøm. Walk in closet og to vaskerom hvor mange kvadrat var det? Vi har et himmelsk vaskerom vi også, og da tørketrommelen kom på plass i uken som var ble det komplett. Litt rydding nå så er det perfekt. Håper søvnen kommer seg, her er det bedring men fremdeles våkner lita et par ganger og enkelte ganger som i natt sov hun på meg kravlende i tre timer mens hun sutret store deler av tiden. Hersens tenner Det er 200 kvadrat i primærrom. Mer enn stort nok. Første omgang med vaskemaskinen er i gang. Trodde aldri det skulle bli så gøy å vaske klær. Huff, det er så slitsomt! A har jo bare nettopp begynt å sove hele netter, så kroppen min er veldig vant til oppstykket søvn. Men jeg må innrømme at jeg er sliiiten nå altså. 7 måneder uten så veldig mye mer enn 3 timer søvn om gangen er hardt. Hadde hun bare tatt flaske... Tenner er noe dritt, ja!
^^Belle^^ Skrevet 25. august 2013 Forfatter #7130 Skrevet 25. august 2013 For en fantastisk dag vi har hatt i dag! Tror A har hatt det fint også, for hun sovnet helt utmattet klokken 18:30, uten noen som helst form for kamp. (Prosjektene mine som jeg gjør klar til leggetid blir det ikke gjort noe med, gitt. ) Vi har bakt muffins, vi har lekt med nabojenta på 4 år, vi har hatt lekebesøk av to andre nabojenter på 5 og 6, vi har hatt middagsbesøk av mamma, søster og samboeren, og vi har rett og slett bare kost oss i solen ute på terrassen og på plenen. I morgen er det planleggingsdag i barnehagen, så vi må klare å finne på noe gøy å gjøre da også. Heldigvis er det veldig enkelt når vi bor som vi bor. A er virkelig blitt en helt ny person etter at vi flyttet. Hun er så rolig og harmonisk, og hun nyter sitt eget selskap. Godt for både henne, M og meg egentlig. Hun får det som må ha vært sårt tiltrengt alenetid, mens M slipper en sinna A som slår og sparker, og jeg slipper en sinna A som slår og sparker. M har vært litt småpjusk i dag. Like over 38 i feber, men hun har vært i så god form at jeg har tatt henne med ut. Det har jo vært skikkelig varmt, og da tenker jeg at det er godt med litt frisk luft. Brukte over en time på leggingen også. Og da jeg tenkte ''nei, dette GIDDER jeg ikke mer'' og bare gikk ut av rommet sovnet hun på et blunk. Æsj altså, kveldene går aaaltfor fort synes jeg. Nå har jeg såvidt satt meg ned og allerede er det snart leggetid. Må være veldig nazi med meg selv og legge meg tidlig når det ikke er barnehage neste dag, for da er det ikke sikkert at jeg får en dupp i løpet av dagen og da er det ikke gøy å hverken være mamma eller ha meg til mamma.
Kokos Skrevet 26. august 2013 #7131 Skrevet 26. august 2013 Maks er umulig. Tror jeg? Jeg har bare lyst til å klare over 90% når jeg virkelig trår på. Timene er jo lagt opp etter hvor sånn ca du skal ligge i prosent til enhver tid, og de siste to ukene har jeg hele tiden ligget minst 5% under. Når jeg nå presser meg til det ytterste har jeg kommet opp i 89% liksom, som regel skal det være 91-93% ca. Det spiller nok ikke så veldig stor rolle i det store og det hele, men det er den mestringsfølelsen og det å bli enda mer gira når du ser at du ligger bra an. Aha, da skjønner jeg. Trodde at du prøvde å komme opp i makspuls hver gang og da er det jo ikke rart man blir skuffet.. Maks er mulig, men du kan ikke ligge der lenge, det er vondt (uten at jeg skal påstå at jeg har presset meg selv dit så veldig ofte altså..). Synes uansett du er litt streng, du er jo kjempeflink! Må være godt å se at A er så harmonisk i det nye huset, det høres ut som et perfekt sted for dere alle sammen! Ha en fortsatt fin kveld, krysser fingrene for uproblematisk legging!
^^Belle^^ Skrevet 26. august 2013 Forfatter #7132 Skrevet 26. august 2013 Aha, da skjønner jeg. Trodde at du prøvde å komme opp i makspuls hver gang og da er det jo ikke rart man blir skuffet.. Maks er mulig, men du kan ikke ligge der lenge, det er vondt (uten at jeg skal påstå at jeg har presset meg selv dit så veldig ofte altså..). Synes uansett du er litt streng, du er jo kjempeflink! Må være godt å se at A er så harmonisk i det nye huset, det høres ut som et perfekt sted for dere alle sammen! Ha en fortsatt fin kveld, krysser fingrene for uproblematisk legging! Nei, er du gal? Har aldri vært oppe i maks jeg. Da hadde jeg dødd. Hun er så søt. Hun elsker huset vårt og når vi er ute og går og huset forsvinner fra syne spør hun alltid "ko e huset?" (hvor er huset?) Og i dag ville hun heller være inne for å leke enn å være ute. Og det skjer omtrent aldri altså. Hun er visstnok den siste som vil inn i bhg, om det så bøtter nedpå. --------------- I dag har vi ikke gjort på så mye spesielt. Vi har endelig fått ryddet, sortert og kastet på lekerommet. Nå kan man se golvet. Ellers har vi vært en tur på butikken, og sneiet innom verdens sørgeligste lekeplass på veien. Og det er omtrent det viktigste som har skjedd i dag. Baaare kos. Natten har ikke vært så kos da. A våknet en halvtime etter at jeg hadde sovnet og holdt baluba i sengen i et par timer. Og så var det morgen 5:45. Zzzzzz. Men vi sov i 3 (!!!) timer i dag da, hele gjengen. Dødsdeilig. Og nå ser det ut som - bank i bordet - begge to sover godt og jeg skal lage meg kvelds og kose meg med netflix.
^^Belle^^ Skrevet 26. august 2013 Forfatter #7133 Skrevet 26. august 2013 Dagens ord: Obbekoppe Etterfulgt av "æsjamei".
^^Belle^^ Skrevet 27. august 2013 Forfatter #7134 Skrevet 27. august 2013 Dæven, ungene mine er noen skikkelige natteranglere. I natt var det M sin tur å være våken et par timer. Jeg rakk akkurat å sove i 20 minutter før A ville stå opp. Zzzz. Så det blir ingen trening i dag kjenner jeg. Beinhard intervalltrening hører ikke sammen med 1+1+2+20min. Sånn omtrent. A ble levert tidlig-isj i bhg (hun maste om det fra hun stod opp ) og jeg og M skal snart legge oss igjen.
Mazilla Skrevet 28. august 2013 #7135 Skrevet 28. august 2013 Oi, det hørtes slitsomt ut! Er de fleste nettene slitsomme for tida, eller er det håp om å få sovet ut innimellom?
^^Belle^^ Skrevet 28. august 2013 Forfatter #7136 Skrevet 28. august 2013 Oi, det hørtes slitsomt ut! Er de fleste nettene slitsomme for tida, eller er det håp om å få sovet ut innimellom? Veeeel...jeg skal gå og legge meg nå. Det sier vel sitt? Skriver mer i morgen, nå vil jeg bare sooove.
Diddles Skrevet 28. august 2013 #7137 Skrevet 28. august 2013 Himmel...tipper det blir ultralovely å få mannen hjem Du er tøff altså!!
honning Skrevet 28. august 2013 #7138 Skrevet 28. august 2013 Du er veldig tøff ja. Krysser fingrene for at du får ei ok natt
^^Belle^^ Skrevet 29. august 2013 Forfatter #7139 Skrevet 29. august 2013 Himmel...tipper det blir ultralovely å få mannen hjem Du er tøff altså!! Du er veldig tøff ja. Krysser fingrene for at du får ei ok natt Dere er snille som sier det, men jeg føler meg ikke akkurat særlig tøff. Mannen synes ikke det er noe ekstraordinært å være hjemme med to små sånn ihvertfall. Sliter med å få ham til å forstå hvor slitsomt det er, men han får meg til å føle meg som om jeg bare klager og at alt løser seg om jeg bare legger meg tidligere. Og for ikke å nevne at det er min feil at hun ikke tar flaske fordi jeg ikke prøver hardt nok. Ikke at det har noe å si når jeg er alene med dem da, men jeg må jo innrømme at det hadde vært helt fantastisk å få en hel natts søvn for én gangs skyld og det får jeg jo ikke før hun tar flasken. Dobbelsukk. Så nå skal jeg begynne å skrive ned akkurat hvor mye jeg sover om nettene, forhåpentligvis ser han det om han får det svart på hvitt. I natt ble det gode 2,5 time før A var våken en time, så 1,5 time før M var våken en time, og til slutt fantastiske 3 timer frem til A våknet. Totalt sett ikke så verst, 7 timer, men det er bare fordi jeg la meg før solen var gått ned. Omtrent. Blir jo helt ødelagt i kroppen av så oppstykket søvn. Når man blir sliten bare av å gå opp trappen er det jo noe som ikke er helt som det skal. Æsj, sorry for klagingen altså. Men akkurat nå er det bare negativitet i dagene mine. Dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker å trene og dårlig samvittighet fordi jeg leverer A en time tidligere i bhg. Bæsj, jeg liker ikke å være så negativ. Meeen...i kveld kommer forhåååpentligvis mannen hjem. Jeg tror det ikke før han faktisk er på vei hjem, fordi han er fremdeles på og jeg har blitt skuffa altfor mange ganger til å ta gleden på forskudd. Det skal bli megagodt!
MonThe Skrevet 29. august 2013 #7140 Skrevet 29. august 2013 (endret) Innom med en kjempeklem!!! Det er nok noe i det at man (nen) ikke virkelig forstår hvor slitsomt det er, før han har vært i situasjonen selv! :/ Her er vi heldige med det at F stort sett sover natta igjennom, så er ikke i underskudd på søvn. Priser meg lykkelig for der, for er ganske sliten av hverdagen uansett. Så all respekt til deg som klarer å stå i det du gjør!! Jeg er foresten glad for at mannen denne gangen skal ha sin pappapermisjon sammenhengende, mens jeg skal jobbe -- tror at han har godt av å kjenne på hvordan det er å være hjemme alene og skal gjøre alt. Hvordan skal dere gjøre med fordeling av permisjonen? Håper du får hvilt deg mens M hviler i dag, og at mannen din kommer i dag! Du er superflink!!! Endret 29. august 2013 av MonThe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå