Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

OMG!!!! For en spinningtime jeg var på i dag! :daane: :daane: :daane: Intervalltimene kan bare gå og legge seg altså. :fnise: Vi satt og stod i oppoverbakkene, og da det var tid for litt "pause" (som man vanligvis får på andre timer), da stod vi. :hoho: Men fytti så deilig det var. Kjenner det i lårene enda. Dette skal jammen bli en fast time tror jeg, for det gikk veldig bra med M på barnepassen. :nigo:

Spinn 2:

Gjennomsnittspuls: 77%

Maxpuls: 90%

Antall forbrente kcal: 523

:trene:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...en bra spin 2 time slår det meste!!

Skrevet

Puh, det er godt man er effektiv på morgenkvisten. Nå har jeg rukket å:

- lage frokost

- kjøre A i bhg

- stikke innom butikken en liten tur

- støvsuge hele huset

- vaske badet oppe

- rydde rommet til A

- lage pastasalat

- lage focaccia

- amme

- ta på meg linser og sminke meg litt

Nå braker det snart løs med barseltreff her. :strix:

Skrevet

Hm.. For at du skal føle deg ekstra effektiv, skal du her få en liste over hva jeg har gjort:

-spist frokost

-slått på radioen

-ammet

-strikket mens lille sov

-skrevet en beskjed på facebook

...og nå skal vi gå og skifte bleie :fnise:

Kos deg i dag! ;)

Gjest pysepusen
Skrevet

Wow!

Jeg har:

- amma

- dusja

- spist

- strikket

Har med vilje en lat dag i dag ;)

Kos dere med barseltreff!

Skrevet

For å snakke om det som forhåpentligvis blir litt mer effektive dager: Når begynner du på jobb igjen? :fnise:

Skrevet

Så koselig med barseltreff og så flink du er som varter opp. :)Hvordan føles det å ha et helt hus å støvsuge? :nigo:

Skrevet

Hm.. For at du skal føle deg ekstra effektiv, skal du her få en liste over hva jeg har gjort:

-spist frokost

-slått på radioen

-ammet

-strikket mens lille sov

-skrevet en beskjed på facebook

...og nå skal vi gå og skifte bleie :fnise:

Kos deg i dag! ;)

:fnise: Sånn ser mine dager vanligvis ut.

Wow!

Jeg har:

- amma

- dusja

- spist

- strikket

Har med vilje en lat dag i dag ;)

Kos dere med barseltreff!

Late dager er deilig!

For å snakke om det som forhåpentligvis blir litt mer effektive dager: Når begynner du på jobb igjen? :fnise:

:ler: Jeg begynner i midten på november. Permisjonen er ferdig 8.november, og så tar jeg meg 2 uker ferie etter det. Må bruke opp all ferien min fra permisjonen med A. :lol: ''Bare'' hele ferien med M igjen. :nigo:

Så koselig med barseltreff og så flink du er som varter opp. :)Hvordan føles det å ha et helt hus å støvsuge? :nigo:

Det føltes faktisk veldig deilig! Det tok egentlig ikke så veldig mye lenger tid altså, for vi har så lite møbler og ting per kvadratmeter i forhold til leiligheten. Og så var det veldig greit å støvsuge med sentralstøvsugeren synes jeg. :jepp:

Skrevet

Koooselig barseltreff. :nigo: Fikk skryt både for maten (pastasalat med kjøttdeig, ruccola, pinjekjerner og pesto) og for huset. Sånt liker vi! :jepp:

Etter at besøket hadde gått sov jeg og M i en times tid før vi hentet A i barnehagen. ...og der var dagen gått liksom. :lol: Brukte veldig lang tid på å få A til å sove i dag også. Lurer på om vi snart skal kutte ned på hvilen hennes igjen. Jeg fikk i det minste sortert klærne i klesskapet til M imens. :fnise: Gidder ikke å løpe opp og ned trappen (eneste minuset med å ha hus :ler: ) mens leggingen pågår, noe som er like greit for da får jeg faktisk gjort noe fornuftig. :)

Skrevet

Har du oppskrift på pastasalaten? :)

Det er egentlig så enkelt som jeg skreiv over: fullkornspenne, kjøttdeig (krydret med paprikakrydder og spisskummen), babyleaf-blanding, pesto, pinjekjerner og en dæsj olivenolje.

• Liker 1
Skrevet

Oh lordy lord. :daane: I dag har jeg bokstavelig talt brukt 3 timer på å legge unger. Først M, som sovnet overraskende enkelt, så en times tid med A (som jeg tror trenger å enten kutte ut dagsovingen helt eller ihvertfall kutte den drastisk ned), før M våknet og var helt :hoppendeglad: i det jeg skulle til å liste meg ned trappen. Det måtte puppx3 og kosing i min seng før hun endelig sloknet for en time siden. Det var kvelden sin det. :fnise:

Men dagen i dag har vært så fin at det ikke gjør så mye. Det startet med at begge ungene sov helt til klokken 7. Det er sjelden vare, det! Så har det egentlig gått slag i slag, med barnehagelevering, ærender, trilletur, besøk på jobben, en liten 30 minutters powernap (takk Diddles for en überkoselig kveld i går, men det ble biiiittelitt seint, ja :ler: ) og så var det jammen på tide å hente i barnehagen igjen.

Jeg hadde en stor overraskelse til A ventende hjemme i gangen, og ansiktsuttrykket hennes da hun så den var bare helt ubetalelig. :rodmer: Hun har fått seg tohjulssykkel. :nigo: ''Sykkelen min!'' var det første hun sa da hun så den. :hoho: Men ja, hun er så flink til å sykle og nå som det er supertilbud på extra leker måtte jeg bare slå til. Så vi har vært på sykkelekspedisjon til butikken i ettermiddag. :sol:

Bestefar kom innom på besøk, og vi slo av en god prat med naboen, før vi matet endene i elven rett nedenfor her. Det var superstas for A ihvertfall, for hun gikk gladelig med på å parkere sykkelen i garasjen uten at jeg måtte bestikke henne med noe. :fnise:

Nei, nå er det leggetid. :natti:

Skrevet

Ser du har travle dager med dine to søte snupper!

Skjønner jeg har noe å glede meg til når mini nr 2 kommer neste år!

Skrevet

Ser du har travle dager med dine to søte snupper!

Skjønner jeg har noe å glede meg til når mini nr 2 kommer neste år!

Heldigvis er det mest å glede seg til. ...bare ikke les min neste post. :fnise:

Skrevet

Det hørtes ut som en veldig fin dag dere hadde i går (sett bort fra litt tidkrevende legging da..) :jepp:

Tenk at A er så stor at hun sykler :hjerte:

Mmm, sentralstøvsuger.. Jeg drømmer meg litt bort i huset deres. :fnise: Har dere vaskerom også? Det er én av tingene jeg drømmer om at vår neste bolig skal ha skjønner du :ler:

Skrevet

Det hørtes ut som en veldig fin dag dere hadde i går (sett bort fra litt tidkrevende legging da..) :jepp:

Tenk at A er så stor at hun sykler :hjerte:

Mmm, sentralstøvsuger.. Jeg drømmer meg litt bort i huset deres. :fnise: Har dere vaskerom også? Det er én av tingene jeg drømmer om at vår neste bolig skal ha skjønner du :ler:

Ja, den var veldig fin. :jepp:

:fnise: Sentralstøvsuger er digg. Trodde det kom til å bli et ork å slepe rundt på den lange slangen, men den er jo mye lettere enn støvsugeren!

Vi har to! Mohahahahaha! :hoho: Men seriøst, vi har faktisk to vaskerom. :lol: Ett nede, med egen inngang. Her kommer vi ikke til å ha vaskemaskin da, men det er veldig praktisk å ha som skitten-unge-inngang. :Nikke: Og så har vi ett oppe, innenfor badet. :nigo:

Skrevet

Vaskerom er veldig praktisk, ja! :jepp: Vi har vaskerom, men har foreløpig tørketrommelen i kjelleren, så må ta klesvasken ned etter hver vask for å tromle. :fnise: Men går greit, for det er jo ikke en helt etasje ned, bare en liten trapp nesten rett ved siden av vaskerommet.

Er jo genialt med et "ta inn skitne og våte unger"-rom :fnise: Vi får såå mye sand og shit i gangen når vi tar O inn etter en regnværsdag.

Skrevet

For en dag! Den har hatt både opp- og nedturer, men heldigvis mest opp. Den begynte vel egentlig med en giga-nedtur i natt, med en potte tett M som lå og kavet og surklet ved siden av meg. Tror jeg sov 3-4 timer i natt, og da ikke sammenhengende en gang. Og selvsagt var det stå-opp-tid for A akkurat da jeg og M hadde sovnet skikkelig. :natti: Men det gikk da på et vis, for plutselig var jeg sent ute til trening (og den begynte klokken 10 altså, vet ikke helt hvor morgenen ble av jeg :fnise: ). Jeg heiv ungene i bilen, leverte A i barnehagen, stakk innom rottehullet for å sette på tørketrommelen, så innom butikken for å handle frokost og en espressoshot som jeg bokstavelig talt shotet i bilen, før jeg peste meg inn på treningssenteret. Var sinnsykt tissetrengt, men klarte på et vis å både amme, hive i meg et egg og litt salat og plassere M på barnepassen før jeg sneiet innom doen på vei til spinningsalen med både sykkelsko og pulsbelte på skakke. Joda, virkelig et PERFEKT utgangspunkt for hard trening. :dry:

I dag var jeg faktisk litt muggen etter trening. Sinnsykt skuffa og lei og bare bæsj over at jeg ikke klarer å få det til, særlig på DEN kongetimen vi hadde i dag. Så i dag satte jeg ned maxpulsen min. Selv om jeg synes den tidligere har stemt veldig godt, er jeg bare nødt til å ha en ''sliten i kroppen-maxpuls'' nå, for jeg trykker meg bare enda mer ned og blir bare enda dårligere når jeg ser at jeg ikke får uttelling på arbeidet jeg gjør. Så får jeg heller bare skru den opp igjen når kroppen får litt mer søvn innabords. Etter spinning var vi på pilates og det gjorde sinnsykt godt for kropp og sjel. Det var tungt, men ikke så tungt at jeg ikke følte at jeg fikk det til. Faktisk. Kjernemuskulaturen min er visst ikke så mye på bærtur som jeg trodde. :5: Så dette må bli en fast time. Kjempegøy at Diddles kan være med på formiddagen. :hoppe: M stortrives på barnepassen, og barnepasseren hadde til og med fått henne til å sove i vognen sin! :overrasket: Ikke at det er en så ekstremt stor bragd altså, slik det var/er med A, men jeg ble bare så overraska over å se henne sove da jeg kom for å hente henne. :rodmer:

Etter trening dro vi rett hjem og sov i et par timer. Så var det tid for henting i barnehagen, hjem til mamma for å spise middag og til slutt levere A hos søster. Jeg skreiv melding til søster i dag morges, som må ha vært ganske desperat, for hun ringte tilbake med en gang og sa at selvsagt kunne de passe A i natt. Det er nemlig planleggingsdag i barnehagen på mandag og jeg så skikkelig svart på en langhelg med supermanko på søvn. Da er det godt å ha fantastisk familie som stiller opp. :hjerte:

Nå skal jeg se romantisk komedie (The Big Wedding) og kose meg med sjokolade. Det er jo helg! :nigo:

Skrevet

Den beste treningen er den det blir noe av vettu :klemmer: Du skal være stolt du møtte opp, og gjennomførte som best du kunne - hun ved siden av deg hadde glatt droppa trening etter ei sånn natt du hadde :sjenert:

Så; klapp deg sjøl på skuldera istedet for!! Og kos deg med sjokolade :hjerte: Her har vi hatt evighetslegging ikveld, endte opp i vår seng tilslutt, og jeg våkna søvndrukken klokka 22.30 med håret til alle kanter...når hun sovna aner jeg ikke, for jeg sovna først :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...