Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er sååå herlig med sol!! Risør er en flott by, eller Sørlandet i det hele tatt er sommer for meg! De hvite trehusene, de trange gatene osv. Da vi skulle på Landsskytterstevnet i Evje (gubben skyter) for noen år siden, dro vi ei uke før, og hadde mange late dager på Sørlandet, frokost på brygga i Grimstad var herlig :nigo:

A er jo ikke så stor da! Hun jeg er tante til er 22 mnd, 95 cm og 16 kg! (hun var 5 kg og 57 cm da hun ble født!)

Kose dere masse på resten av ferien, Kristiansand er en flott by!

Vi drar avgårde til Oppdal om et par uker, Spent på hvordan det blir å bo i campingvogn med en særdeles aktiv baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sååå herlig med sol!! Risør er en flott by, eller Sørlandet i det hele tatt er sommer for meg! De hvite trehusene, de trange gatene osv. Da vi skulle på Landsskytterstevnet i Evje (gubben skyter) for noen år siden, dro vi ei uke før, og hadde mange late dager på Sørlandet, frokost på brygga i Grimstad var herlig :nigo:

A er jo ikke så stor da! Hun jeg er tante til er 22 mnd, 95 cm og 16 kg! (hun var 5 kg og 57 cm da hun ble født!)

Kose dere masse på resten av ferien, Kristiansand er en flott by!

Vi drar avgårde til Oppdal om et par uker, Spent på hvordan det blir å bo i campingvogn med en særdeles aktiv baby...

Ja, skikkelig sommeridyll! :sol:

Neida, hun er ikke så veldig stor lenger, det har flatet veldig ut. Hun har lagt på seg 1 kg på et år kanskje. Vi får uansett vite ståa helt nøyaktig på 2-årskontrollen på torsdag. Er veldig spent på hvor lang hun er! :jepp:

Håper dere koser dere med campinglivet når dere kommer så langt. Og ikke minst at været er greit, ellers blir det vel noen lange dager med gal, innesperret baby. :fnise:

Skrevet

Endelig hjemme igjen! :strix: Selv om vi kom fra strålende sol og 25+ grader til gråvær, sur vind og 13 grader var det jammen meg godt å komme hjem allikevel. Mikroleiligheten vår så plutselig mye større ut etter å ha bodd i hytter i halvannen uke. :ler:

Vi har hatt en helt fantastisk ferie altså. Vi har vært ekstremt heldige med været, noe som ikke akkurat er en selvfølge når man begir seg ut på Norgesferie. :lol: Etter Risør (som i tillegg til de koselige tingene plutselig inneholdt omgangssyken/matforgiftning på hun mor - jeg trodde en stund der at jeg var gravid fordi jeg var så dårlig :redd: (og parentes nr. 2, nei vi går ikke på prevansjon :sjenert: )) dro vi ned på hytten på Lindesnes og storkoste oss resten av ferien. Vi grillet, badet og bare nøyt det fine været. M lå og sprellet lykkelig i bare bleia enten i vognen eller under UV-teltet sitt (som btw er en helt fantastisk ting for babyer som ligger i ro!), og A løp rundt som en galning med et svært glis om munnen.

Fredag og lørdag var i i dyreparken. Kjempegøy for både barn og voksne. :nigo: På lørdagen var vi i badeland og den store jenta vår kan plutselig svømme! :overrasket: ''Jørr søl'' (gjør selv) sa hun, dyttet vekk pappaen i det store bassenget og la på svøm i en veldig rar stil. :hoho: Hun har fått en ny tann mens vi var på ferie også (og biter hull i alle tuttene hun har :roll: ), og i går klarte hun jammen å komme seg ut av sprinkelsengen selv. Snakk om å vokse som ugress altså.

Den lille jenta vår er blitt så stor hun også synes jeg. Hun har enda ikke rullet noe mer, men hun er en racer på mageligging altså. Spinner rundt sin egen akse og er aldri på samme stedet jeg la henne fra meg. Tennene sprenger på, men det er enda ingen i sikte. Hun er fremdeles like smilende og sjarmerer alle på sin vei. :rodmer: Hun er ikke flink til å spise fast føde da. Vi hadde matpause i ferien (orket ikke å styre med det når vi var på reisefot hele tiden), men nå må vi begynne igjen. Sånn på skikkelig. Jeg synes bare det er så slitsomt når hun brekker seg og spyr av alt. :P På ferien fikk hun smake et sånn lite ''frø'' fra et bringebær som jeg bare moste mellom fingrene, og dere tror vel ikke det kom opp igjen det også. :roll: Jaja, hun kan ikke være enkel på alle områder! (Og jeg er forsåvidt sjeleglad for at hun er enkel den veien hun er, altså på sovingen. :fnise: )

Nei, nå våknet M fra 30-minuttershvilen (på minuttet!) sin. Da må jeg bare brette opp ermene og få gjort noe her hjemme. Klær skal vaskes, kofferter skal pakkes ut og baby skal mates (prøver lykken med hjemmelaget maisgrøt i dag). Ha en fin dag alle sammen! :sol:

Skrevet

Herlig! Høres ut som en helt fantastisk ferie! :rodmer:

Skrevet

Høres ut som om dere har hatt en perfekt ferie! :jepp: håper vi er like heldige med været når vi skal på ferie -- blir en tur til Hunderfossen på oss :):)

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Vi er også hjemme :lur::nigo: Lekedate en dag ønskes :hjerte:

Skrevet

Åh, det hørtes helt herlig ut. :)

Skrevet

Ja, en skikkelig fin ferie for alle sammen var det. :rodmer: Men gjett om A var klar til å gå i bhg igjen da! :fnise:

Diddles: vi er alltid klare. :nigo: Og velkommen hjem forresten! Trenedate ønskes også! :trene:

Skrevet

Høres ut som en herlig ferie!! :-)

Skrevet

Høres ut som dere har hatt en super ferie :) Været har jo vært over all forventning her for tia. Koser meg som solbrent jeg altså :fnise:

Jeg har hørt om flere som sliter med at babyen brekker seg av maten den får. Har du prøvd å la henne få større biter med mat og la henne spise selv? Heter Baby lead weaning (husker ikke hva du skal google på norsk :P ) http://www.babyledweaning.com

Skrevet

Høres ut som dere har hatt en super ferie :) Været har jo vært over all forventning her for tia. Koser meg som solbrent jeg altså :fnise:

Jeg har hørt om flere som sliter med at babyen brekker seg av maten den får. Har du prøvd å la henne få større biter med mat og la henne spise selv? Heter Baby lead weaning (husker ikke hva du skal google på norsk :P ) http://www.babyledweaning.com

Det er prøvd det også. Foreløpig er det like pyton som most mat. Ler meg ihjel av ansiktsuttrykkene hennes. :hoho:

-----------------------

I natt har M hatt sitt lengste sovestrekk på 3 måneder! :hoppendeglad: først 6 timer, så 2 timer til! :overrasket: Men dere tror vel ikke at A da fant ut at hun skulle holde leven fra midnatt til 4. :daane: Det var mannen som tok henne, men jeg kunne jo ikke la være å våkne av all den skrikingen (om alt fra det antatte marerittet hun hadde, til trassing om at hun ikke ville sove til at hun ville se på Brannmann Sam eller spise is. :roll: ). Jaja, vi kan jo håpe at dette er en ny trend (for M!) og at jeg omsider skal få sove litt mer enn max 2,5 time i strekk. :nigo:

I dag har vi vært på 2-årskontroll med A. Alt står veldig bra til med henne, hun ble godkjent av helsesøster. :ler: Hun ville ikke bli målt med høydemåleren da (som forventet - det er farlig å gjøre som mamma og pappa vil når jeg ikke har kommet på det selv! :bond: ), og heller ikke mate bjørnen eller kle på den. Men sove fikk den. :fnise: Det var nok en god kombinasjon av 4 søvnløse timer i natt i tillegg til morgen klokken 7, og det faktum at hun faktisk er 2 år. :lol: Hun veide 13,7 kg og var ca 90 cm høy. :rodmer:

Vi fortsetter introdusering av mat til M, og det går egentlig ikke så veldig mye fremover. Jeg har såååå lyst til å være med bestis ut i morgen (det er sånn som omtrent aldri skjer), men enn så lenge ser det mørkt ut. Flaske og tutekopp smaker fremdeles like æsj, det gjør all annen fast føde også. I dag var det en ss avokadosuppe (avokadomos med mye melk oppi) som stod på menyen, og jeg trooor jeg fikk i henne en kvart ts omtrent. Aaaargh, jeg har virkelig ikke tålmodighet til dette altså. :bond:

Nei, nå romsterer det borte fra vogna her. M måtte bare sove litt til, etter den over 2 timer lange hvilen vi hadde i sted. :ler:

Skrevet

:fnise: welcome to my world :nigo: Sånn har jeg hatt det med Liten frem til hun ble...vent litt - hun er sånn enda :hoho: 16 dager på ferie uten å innta annet enn en og annen smoothie og bittelitt havregrøt gir resultatet minus 1.6 kg på ei jente som fra før av ikke akkurat sprengte vekta :haar:

Nyt å amme å være verdens viktigste person for M en stund til - hun er jo ikke store flisa enda, fast føde blir mer interessant etter hvert..og kanskje du må gjøre som jeg tilslutt måtte? Etter råd fra helsestasjonen "sultet" jeg henne litt, sånn at når jeg skulle gi grøt eller grønnsaks/ fruktmos så spiste hun faktisk :sjenert:

Skjønner du vil ut med bestis da :skaal::kose: Men det kan du jo gjøre resten av livet ;) Hehe...mine venninner måtte fint vente til Liten var passert året og vel så det før jeg inntok noe med alkohol i :overrasket:

Skrevet

Det er så utrolig stor forskjell på babyer altså! Min lille kaster seg over skjea og blir sint om det går for sakte når hun får mat :ler:

Skrevet

:fnise: welcome to my world :nigo: Sånn har jeg hatt det med Liten frem til hun ble...vent litt - hun er sånn enda :hoho: 16 dager på ferie uten å innta annet enn en og annen smoothie og bittelitt havregrøt gir resultatet minus 1.6 kg på ei jente som fra før av ikke akkurat sprengte vekta :haar:

Nyt å amme å være verdens viktigste person for M en stund til - hun er jo ikke store flisa enda, fast føde blir mer interessant etter hvert..og kanskje du må gjøre som jeg tilslutt måtte? Etter råd fra helsestasjonen "sultet" jeg henne litt, sånn at når jeg skulle gi grøt eller grønnsaks/ fruktmos så spiste hun faktisk :sjenert:

Skjønner du vil ut med bestis da :skaal::kose: Men det kan du jo gjøre resten av livet ;) Hehe...mine venninner måtte fint vente til Liten var passert året og vel så det før jeg inntok noe med alkohol i :overrasket:

Vet du, jeg sender deg faktisk sympatitanker hver gang jeg skal prøve å mate denne ungen her altså. :fnise: Men huff, det hørtes ikke noe gøy ut! Håper hun får opp matlysten sin her hjemme da, og at hun i det minste tar igjen det hun har tapt. :kose:

Jeg nyyyter det, det gjør jeg altså. :rodmer: Kler av meg til singlet når jeg skal amme hjemme, bare for å kjenne de perfekte små silkehendene stryke meg over brystet. Aaaaah. :hjerte: Men jeg begynner å få litt klaus nå, det innrømmer jeg. Klarer liksom ikke helt å slappe av når jeg er borte fra henne, om det så er trening (har jo alltid telefonen sånn at jeg kan se den! :sjenert: ) eller shopping eller barnehagelevering. Men jeg har innfunnet meg med at sånn er det bare. Og jeg har faktisk ikke anket på det før her om dagen da vi planla bursdagsmiddagen til bestis. De 3 musketerer på nye eventyr liksom. Men nå kunne ikke bestis nr.2 være med allikevel, så da ble det litt enklere å skulle være den som må kjøre. :ler: Men koselig blir det allikevel. God mat og godt lag. :nigo:

Er du med på trening på lørdag, med forbehold? Har spurt mannen om han er i stand til å ta seg av M, og selv om han sier ja nå, har jeg mine tvil. Når han går ut med samboeren til bestis går det som regel alltid over stokk og stein. :fnise: Men åh, jeg vil treeeneee!

Det er så utrolig stor forskjell på babyer altså! Min lille kaster seg over skjea og blir sint om det går for sakte når hun får mat :ler:

Ja, ikke sant? A var også sånn! På denne alderen her spiste hun brødskiver og finpusset på klypegrepet liksom. :overrasket:

Skrevet

Trening på lørdag er gudd sjitt :hoppe: Aim in!! :nigo: Spin 1 kl 11 da?

Skrevet

Ingen trening i dag, gitt. Forstod hvor det bar hen da mannen var nedi sin tredje long island iced tea og gallianoen kom på bordet da jeg dro. :lol: Helt greit sånn sett, en av oss måtte ihvertfall kose oss med bestis og samboeren. :fnise: Hadde det veldig koselig jeg også altså, men det er noe med å sitte på et utested helt mutters edru og skulle rope til hverandre for å holde en samtale. Det var veldig greit å komme seg hjem også. :ler:

Skrevet

Du får trene i morgen. Stå på!

Skrevet

Du får trene i morgen. Stå på!

Det blir trening i morgen. :nigo:

----

Trøtt dag i går, på hele gjengen. Mannen og A sovna faktisk på babymatta på gulvet her i går. :ler:

I dag skal vi feire stesøsters bursdag hjemme hos søster, med grilling og soling og bading på terrassen. :sol:

Skrevet

FOR en fin dag vi hadde i går! :sol: Strålende sol, dødsvarmt, grillings (laksespyd :sikle: ), plaskebassengbading og min første skål med jordbær og fløte i sommer (har ikke turt før nå). :strix: Håper stesøster var fornøyd med dagen sin.

I morgen reiser mannen på jobb. A har jo selvsagt begynt med nattevåkingen sin igjen etter ferien, så det skal bli noen gøye to uker alene med ungene. :P Vi vet seriøst ikke hva det er, men mistenker mareritt. Den første natten hun hadde det var hun lys våken i 4 timer! :overrasket: Og hun tar det ikke igjen på morgenen heller, neida, dagen begynner senest klokken 7 uansett. :roll: Jeg får bare sove når jeg har mulighet, de 30 minuttene av gangen M sover. Hurra. :ironi:

I tillegg har jeg nattsvart samvittighet for å levere A i barnehagen for tiden. :tristbla: Hun var jo borte derfra i 4 uker, og da hun kom tilbake var alle hennes personer gått på ferie. Hun pleier jo aldri å være vanskelig å levere i barnehagen, men 2 av 3 dager har vi måttet gå fra henne skrikende, og det gjør så vondt! Særlig siden vi ikke MÅ levere henne der, sånn egentlig. Vi har tenkt at det kanskje var en tilvenningssak, at den første uken tilbake kom til å bli litt rar, men i dag var det også sånn. :sukk: Men jeg vet jo at hun stortrives der. Hun vil aldri være med hjem når vi kommer og henter henne (en dag forrige uke kom jeg i det de skulle kle på seg for å gå ut, og med én gang hun så meg sa hun ''nei, eg vil ut'' :ler: ), og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg henter henne for tidlig. :roll: Vi får prøve å finne en balansegang, ha henne hjemme om jeg orker en dag her og en dag der. Forhåpentligvis blir det bedre. :jepp: Og én ting er sikkert, neste år skal vi (og må vi jo, siden jeg jobber...) ta henne ut i fellesferien sånn at hennes faste personer er til stede mesteparten av tiden. (Og sånn bare for å lindre den dårlige samvittigheten min litt...hun sluttet å skrike før jeg fikk tatt på meg skoene i dag...)

Over til noe litt hyggeligere: A bæsjet på potte for første gang i går! :hoppe: Hun er laaangt fra bleieslutt altså, hun kjenner ikke selv når hun må tisse, men hun kjenner godt at hun må bæsje, og har hun ikke bleie på sier hun klart ifra. Tror hun er kommet til det stadiet at hun synes det er flaut å tisse eller bæsje på gulvet (og da vil hun naturlignok ikke ha bleia av seg her inne). Men joda, hun bæsja som en helt, og bomma bare med 2 cm på potta. :hoho:

M har begynt å rulle seg litt mer nå. Vi vet hun kan, men det er ikke så ofte hun gidder. Men når hun først ligger på magen beveger hun seg over alt. Hun kommer seg ikke fremover, selv om hun prøver iherdig, men bakover og rundt. Matingen går som den alltid har gått, rett i dass. I går fikk hun smake aprikosmos for første gang, siden jeg tenkte at frukt/dessert var noe som kunne falle mer i smak, men det er seriøst det ekleste hun noen gang har smakt. Hun grøsset over hele kroppen bare hun fikk smaken på leppene. Blir litt sånn...tafatt jeg da. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gidde. Skal jeg vente litt og håpe at hun snart er klar, eller skal jeg prøve hver dag? Flere ganger til dagen? :klo: Hun er heldigvis verdens blideste baby og lider ingen nød selv om hun bare får pupp. Hun er stor og tykk, er spent på hvor stor - vi skal på 6 månederskontroll på torsdag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...