Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh som jeg savner permisjonslivet og lite nurk som "alltid" ville sove med mammaen sin :rodmer: Liten og jeg sto jo aldri opp før etter klokka 11 somregel :sjenert:

Her hjalp det også å kle på mer på natta, selv om hun ligger på soveskinn og har dundyne! Nå er det Tiljamid-dressene og sokker på, og hun er altså så behagelig varm :hjerte: ..når det er sagt er den ungen så kjærlighetssyk at hun våkner på natta for å kose :daane: så hun ender opp i vår seng h-v-e-r natt :tunge1: Godt at, sammehvadetnåvarsomgjordesusen, hjalp og at A (og resten av familien) omsider får sove litt mer på natta!!

Åh, det er dødsdeilig! Å sovne med en liten, varm kropp inntil seg, en liten hånd som holder godt rundt pekefingeren, og store kuleøyne som sakte glir igjen og hun sovner med et lite smil bak tutten. :grine::rodmer:

A bruker ikke dyne engang hun! Hun sover oppå den. :P Men hun har 19-20 grader inne hos seg da, det har vi funnet ut er best for henne. Enda en god natt i natt, så nå tør jeg håpe biiittelitt på at det kan være en ny trend dette her.

Bra at det virker til å ha løsnet med sovingen til A - da blir det lettere for deg å takle utfordringene som en baby gir :jepp: Øsnker M riktig god berdring og håper at formen hennes kommer seg snart :kose:

Ja, jeg håper dette varer. M kan jo ikke være så enkel å ha med å gjøre resten av sitt liv, så litt overskudd må vi få lov til å få etterhvert. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine, fine dagen. :nigo: A sov i ett strekk i natt, fra 18:30 til 7! :hakeslepp: Til gjengjeld har M spist hver tredje time da, men det velger jeg å ignorere enn så lenge. :ler: Det å få sove 3 timer sammenhengende er allikevel en sjelden luksus for min del, så... :sjenert:

I dag morges var været så fint at vi ikke kunne gjøre annet enn å gå til barnehagen. M i vognen sin, og jeg med bæreselen på ryggen som back-up for A som ville gå. Vi kom til naboen før hun begynte å trasse og nektet å gå noe sted. :dry: Godt jeg hadde bæreselen med da, ja. Gikk en liten omvei hjem igjen, og M sov ute i vognen mens jeg fikk spist frokost. Hun sover fremdeles ikke lengre enn maks en halvtime når vognen står i ro. Så sov vi i halvannen time til i sengen før vi ruslet avgårde til helsestasjonen. Store, fine bolla mi, med sine 6810 g og 61,5 cm. :hjerte: Jeg kan visst ikke annet enn å fore opp bollebabyer jeg altså, for målene til A på 3-månederskontrollen var så og si identiske. :fnise: Hun var utrolig flink da hun fikk sprøytene, gråt i bokstavelig talt 5 sekund etter den andre sprøyten. Ellers gliste hun hele tiden. :ler:

Sånn ellers så har vi ikke gjort så mye i dag egentlig. Søster var med og hentet i barnehagen, og så har vi bare spist middag sammen og lekt og herjet. God-torsdag altså! :nigo:

Skrevet

Herlighet, jeg glemte jo det viktigste av alt: M lo i dag! En skikkelig trillende babylatter. Åh, verdens fineste lyd! :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja det er virkelig verdens fineste lyd :hjerte:

Hørtes ut som en kjempefin dag, og så bra at nettene dine er så fine :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Håpehåpehåpe at sovingen til A endelig har ordnet seg!

Her tror jeg at dagsovingen endelig har blitt litt lettere, nå som vi har to grøtmåltider om dagen. Han sover i hvert fall i halvannen time i slengen nå!

Og så fikk jeg brev fra Nav i dag, jeg har fått godkjent å få overføre pappapermen til meg! Så jeg må ikke jobbe før gutten er 13 mnd! (mannen har to prolapser i ryggen, og sliter med kramper i isjias-nerva...)

Ellers skal jeg prøve meg som alene-mor i ei uke, mannen må til Danmark i begravelse.

Hvordan går det med jakten på drømmehuset?

Skrevet

Håpehåpehåpe at sovingen til A endelig har ordnet seg!

Her tror jeg at dagsovingen endelig har blitt litt lettere, nå som vi har to grøtmåltider om dagen. Han sover i hvert fall i halvannen time i slengen nå!

Og så fikk jeg brev fra Nav i dag, jeg har fått godkjent å få overføre pappapermen til meg! Så jeg må ikke jobbe før gutten er 13 mnd! (mannen har to prolapser i ryggen, og sliter med kramper i isjias-nerva...)

Ellers skal jeg prøve meg som alene-mor i ei uke, mannen må til Danmark i begravelse.

Hvordan går det med jakten på drømmehuset?

Årh, ja, det hadde vært helt fantastisk! Jeg har så mye energi for tiden at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. :fnise: I dag støvsugde jeg mens jeg lagde middag, liksom. :hoho:

Så bra at ting begynner å bli bedre hos dere også! 1,5 time er jo helt fantastisk da! A sov vel ikke så lenge før hun begynte i barnehagen da hun var 14 måneder. :lol:

Så deilig! Skulle gjerne vært hjemme med ungene til de var ihvertfall året (og enda lengre for den saks skyld), men man må jo gjerne la mannen få litt permisjon også. :ler: Og så ser jeg jo hvor godt A trives i barnehagen. Hun trenger virkelig mer stimuli enn vi klarer å gi henne, villbassen. :daane:

Husker min første gang alene med A over lengre tid. Det gikk veldig fint, men jeg må innrømme at jeg var veldig sliten da mannen endelig kom hjem. Det blir jeg jo enda, men det er virkelig en vanesak også. :jepp:

Joda, jakten pågår for fullt. Vi sjekker finn omtrent hver time, og diskuterer opp og ned og i mente. Jeg og mannen er nemlig kronisk uenige i absolutt alt, så det er ekstremt vanskelig å finne noe som vi begge er fornøyde med. :fnise: Men med en god dose tålmodighet kommer vi vel til å finne drømmehuset en vakker dag ihvertfall.

-----------------------

FOR en perfekt dag jeg har hatt i dag! :strix: Jeg har hatt så sinnsykt mye energi at jeg bare klarte å sove i en halvtime etter barnehagelevering. :hoho: Dette kommer fra sovedama som gjerne sover 3 timer på den luren, så det er ganske stort. Fikk helt sjokk da jeg så at klokken ikke var mer enn den var. :ler:

Etter luren vår, tok jeg og M bussen faktisk. Det har jeg ikke gjort siden jeg var fjortis omtrent, men det er jo så praktisk! Særlig siden vi har busstopp nesten rett utenfor døren vår, og bussen går direkte både til sentrum og til det ene kjøpesenteret. Turen i dag gikk til kjøpesenteret hvor vi møtte søster.

Jeg fikk kjøpt meg to high waist tights-saker på Vero Moda, og jeg måtte faktisk gå NED en størrelse! :hakeslepp: Jeg prøvde en sånn for noen uker siden, i det jeg trodde var M/L, og ble rimelig skuffa da jeg ikke fikk den over hoftene engang. I dag fant jeg en i L/XL og overraskelsen var stor da den var for stor og jeg måtte ned i M/L. Så jeg kan ikke forstå annet enn at jeg må ha sett feil på størrelsen forrige gang jeg var der, for greit nok at jeg har tatt av en del i det siste, men ikke SÅ mye liksom. :fnise: Men da følte jeg meg fin altså. :sjenert:

Vi tok bussen til barnehagen etterpå og ruslet hjem med en sliten A på ryggen. Det er så deilig når hun legger kosen inntil ryggen min og legger hodet sitt oppå der igjen og bare koser. :rodmer:

Nå sover M, A skravler i sengen sin (men jeg håper hun sovner snart) og jeg skal kose meg med sjokolade, cherry 7up, hekletøy og serier på pc. :nigo:

Skrevet

Høres ut som en deilig fredag! :hjerte: Håper fortsettelsen av helgen er like bra! :klemmer:

Skrevet

Her har jeg ikke vært innom på lenge, også er det fortsatt mas om det der satan-sjøl-cherry 7-up-greiene? :huh:

Uansett, hurra for krympende klesstørrelser og perfekte dager! :strix:

Skrevet

Herlig fredag hos dere ser jeg! Håper resten av helgen var like fin :jepp:

Skrevet

*biter negler* har dere vært på visning enda???

Skrevet (endret)

Her har jeg ikke vært innom på lenge, også er det fortsatt mas om det der satan-sjøl-cherry 7-up-greiene? :huh:

Uansett, hurra for krympende klesstørrelser og perfekte dager! :strix:

:hoho: Men det er jo så GODT! :sikle: Kjøper alltid med meg to bokser når jeg en sjelden gang handler på Meny, og det er virkelig snaue 50 kroner som nytes altså. :ler:

*biter negler* har dere vært på visning enda???

Ja, det har vi. :nigo: Jeg likte huset kjempegodt, men er litt redd for at det kan bli for lite oppe. Det føltes så...hytteaktig på en måte, at man nesten måtte ned i trappen for å skifte mening. Men det kan godt være fordi det var så mange folk der og jeg bar M i bilstolen i tillegg. :P Det er heller ikke så veldig barnevennlig dessverre, med trapper over alt.

Men jeg likte det veldig, veldig godt! Nå håper vi bare at det ikke kommer inn noe bud før mannen kommer hjem (enten i morgen kveld eller på onsdag formiddag-isj) sånn at han forhåpentligvis kan være med og se på det. Men jeg er stygt redd for at det går fort, og for mye høyre pris en prisantydning. Og selv om det var et fint hus synes jeg ikke det er verdt så veldig mye mer enn antydningen. Skal holde deg oppdatert. :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Sliiiten. :( Mannen - som skulle ha vært hjemme snart - sitter stuck på plattformen og kommer i verste fall ikke hjem før på torsdag ettermiddag. Det hjelper jo heller ikke at det er fridag i morgen, noe som betyr null barnehage og en mamma med veldig lite overskudd igjen til turbo-A. :sukk: Jaja, jeg får gå og legge meg nå og håpe at natten blir grei. Det er jo typisk at A kommer til å våkne tusen ganger i natt da... :P *bank i bordet*

:natti:

Skrevet

Håper natten ble grei, og at du fikk litt mer overskudd til dagen i dag :klemmer:

Hvorfor en mannen stuck da? Er det uvær? Ekstra kjedelig da det er fridag og greier da!

Skrevet

Håper natten ble grei, og at du fikk litt mer overskudd til dagen i dag :klemmer:

Hvorfor en mannen stuck da? Er det uvær? Ekstra kjedelig da det er fridag og greier da!

Natten var veldig grei (M fikk mat 23:30 og 2:30), men morgen klokken 5:30. :natti: Har liksom ikke mer overskudd å ta av nå kjenner jeg. Trenger desperat en rolig morgen uten barnehagelevering altså. Håper jeg får det på fredag. :)

Det var tekniske problemer med helikopteret, og han reiser ut fra Brønnøysund. Ikke akkurat verdens navle - det går kun ett fly derfra i dag. :hoho: Kryss fingre og tær for at han når det flyet!

Skrevet

*krysseraltjeghar* :kose:

Så synd huset ikke var helt spot on! Ser absolutt den med mye trapper, det er ikke bare-bare..samtidig blir en fort vant til det da! Søs har også mye trapper i huset sitt, det går veldig greit sier de..

:sjenert: vil jo så gjerne ha dere "next door" *drømmer*

Skrevet

Han kommer ikke hjem i dag. :dry: Og nå er det sånn at vi bare håper han kommer seg hjem før vi reiser på fredag. :P Klokken 2 skal liksom helikopteret hans gå, så får vi se om det går i det hele tatt da.

Jeg forstår deg så godt, Diddles. Jeg har så ekstremt lyst å bo i nærheten jeg også, og jeg har bare sååå lyst til å ville kjøpe det huset, men det er bare noe med alle de trappene og den lille plassen som setter ned bremsefoten for min del. :( Skulle vi være så heldig å få enda et barn hadde vi ikke hatt boe sted å putte det liksom. Og det er jo for å få plass til alt det vi har lyst på vi kjøper hus. Håper ikke du er sinna på meg for det. :sjenert: (Ikke for det altså, budet som er kommet står bare til kl 10 i morgen og da er ikke mannen kommet hjem så det er lite å gjøre med det da)

Det er forresten godt jeg har to armer. :ler: Nå har vi hvilt alle tre, jeg med en unge i hver armkrok. :hjerte:

Skrevet

Supermamma :klemmer:

:klem: Vi kom da helskinnet gjennom dagen i det minste, med bare to trassanfall i dag. Supermamma som gir muffins til mellommåltid. :plystre:

Men vi har hatt en fin dag, da. Jeg og A koste i sikkert en time da vi stod opp, under koseteppet hennes foran tv. Deilig. :hjerte: Ellers har vi lekt mye, hvilt oss litt, lagd grøt til middag (og A som ikke liker noen ting tygde i seg spekeskinken som om det skulle vært sjokolade :ler: ) og gått tur i ruskeværet på besøk til svigermor og samboeren hennes der vi fikk vafler. Supermamma som gir vafler til kvelds. :plystre: På veien hjem slo svigermor følge, og vi svintet innom bensinstasjonen for å kjøpe brus og sjokolade. Det fortjener jeg i dag altså. Og så er det jo helg i dag. På en måte. :fnise::sjokolade:

Mannen kom seg heldigvis på land i dag og kommer hjem i morgen. :strix:

Skrevet

Haha, ja for sint på deg for at nabohuset vårt ikke er drømmehuset ditt - det har jeg ihvertfall tenkt å være :skratte: Åneidu, det skal mer til enn som så :kose: Skjønner deg godt jeg, skal en først kjøpe hus skal det jammen være huset med stor H!! ....til tross for superbarnevennlig sentralt strøk med de beste naboene :lur::sjarmor::fnise:

...og vafler er da grei kveldsmat? Sist jeg sjekket inneholder vafler både melk og egg, som er bra begge deler! At det er litt sukker i ser vi bort fra, sukker finner man da i alt ;) Det er lov å kose seg på en...eh...onsdag :ler:

Skrevet

Hey, høres ut som en supermamma for meg! :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...