Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei og hå! Jeg følger med i dagboka di selv om jeg ikke skriver så mye her, altså!

Så spennende med husjakt! Enig med deg i at det kan være lurt å ikke forhaste seg. I hvert fall hvis dere har det greit der dere bor nå. Det er liksom ikke noe stas å oppdage at drømmehuset kommer for salg når man nettopp har kjøpt et annet hus. Veldig nysgjerrig på hvilket hus du er i ferd med å kikke på. Tror kanskje jeg vet hvilket det er. Sender deg en pm. ;)

Endret av Marikke
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sitter jeg faktisk med M på fanget mens A leker for seg selv på golvet. Første gang siden M kom til verden at jeg har kunnet gjøre det når vi er alene. :hjerte:

Så deilig å kjenne at ting går seg til! :klemmer:

Det er nok lurt å ikke forhaste seg mtp huskjøp! :jepp: Vi var også og så på noen "drømmehus" før vi fant huset vårt -- er glad mannen holdt litt tilbake slik at vi ikke kjøpte det første (og alle de andre) husene vi så på, som i mitt hode var huset (og som jeg i ettertid er sjeleglad vi ikke kjøpte :fnise: ). Jeg har det med å bli veldig revet med, og hadde så og si innreda alle husene vi så på, før vi så de i virkeligheten :wink:

Du, kan jeg spørre, hvordan er det med bekkenet ditt? Du var vel ganske så plaga mens du gikk gravid, var du ikke? Jeg er myyyye bedre enn jeg var før fødselen, og kjenner meg stort sett helt kvitt plagene. Men det skal bare en kort trilletur/gåtur til før jeg kjenner meg "raklete" igjen, og har vondt nedover føttene/rumpa. Men kan kanskje ikke forvente at det skal ha gått seg helt til så kort tid etter fødselen? Eller? :klo:

Håper dere har en fin dag :klemmer:

Skrevet

Lykke til med husjakt, Belle! Spennende :)

Skrevet

Så spennende med jakten på det perfekte huset :jepp:

Koselig at ting går seg til i forhold til barna også :hug:

Skrevet

Puh! Det må da nesten sies at det var kjempeflaks at det hadde regnet da! Fukt og råte er aldri noe gøy! Får virkelig håpe at det neste huset er drømmehuset! Og så flink du har vært med vekta! Jeg er fremdeles 6-7 kg pluss, de gamle buksene mine passer i låra, men knappen går ikke igjen....(og sjokolade er bare så alt for godt...sukk...). Høres ut som om M er en herlig baby altså, og så deilig at A klarer å leke litt for seg selv.

Ja, ikke sant? Det trenger seg jo inn over alt, og jeg synes det er skummelt når man ikke vet hvor det kommer fra engang! Mulig det var vinduet (da er det jo enkelt å fikse), men hva om det var taket? :haar:

Sjokolade, ja... :lol: Jeg spiste en sånn svær plate hver eneste dag i starten jeg. :hoho: Måtte ta meg selv i nakken og innføre null godteri-forbud i ukedagene. Det har funket kjempefint! :jepp:

M er helt fantastisk! Misforstå meg rett, A var fantastisk hun også, men jeg sitter i ettertid igjen med nesten bare ''mareritt'' om hvor mye tid vi brukte på å prøve å få henne til å sove. Synes vi fortjener en sovebaby nå altså. :ler:

Å, hvorfor har jeg ikke vært her før?

Mer babyprat

Velkommen inn i babyboblen min. :nigo:

Hei og hå! Jeg følger med i dagboka di selv om jeg ikke skriver så mye her, altså!

Så spennende med husjakt! Enig med deg i at det kan være lurt å ikke forhaste seg. I hvert fall hvis dere har det greit der dere bor nå. Det er liksom ikke noe stas å oppdage at drømmehuset kommer for salg når man nettopp har kjøpt et annet hus. Veldig nysgjerrig på hvilket hus du er i ferd med å kikke på. Tror kanskje jeg vet hvilket det er. Sender deg en pm.

Jeg stemmer for at DU får deg dagbok jeg altså. :lur:

Svarte deg på pm også, men det var rett hus ja. :jepp: Megleren hadde dessverre ikke hørt noe enda fra de som skal selge. Synes det er rart altså...det virker jo ikke som om de har lyst å selge i det hele tatt. Det ligger jo inne et bud på 50000 under antydning og det har de takket nei til?? :vetikke:

Så deilig å kjenne at ting går seg til!

Det er nok lurt å ikke forhaste seg mtp huskjøp! Vi var også og så på noen "drømmehus" før vi fant huset vårt -- er glad mannen holdt litt tilbake slik at vi ikke kjøpte det første (og alle de andre) husene vi så på, som i mitt hode var huset (og som jeg i ettertid er sjeleglad vi ikke kjøpte ). Jeg har det med å bli veldig revet med, og hadde så og si innreda alle husene vi så på, før vi så de i virkeligheten

Du, kan jeg spørre, hvordan er det med bekkenet ditt? Du var vel ganske så plaga mens du gikk gravid, var du ikke? Jeg er myyyye bedre enn jeg var før fødselen, og kjenner meg stort sett helt kvitt plagene. Men det skal bare en kort trilletur/gåtur til før jeg kjenner meg "raklete" igjen, og har vondt nedover føttene/rumpa. Men kan kanskje ikke forvente at det skal ha gått seg helt til så kort tid etter fødselen? Eller?

Håper dere har en fin dag

Åh, ja, det er helt fantastisk! Dagen i dag også har vært kjempefin, og nesten helt fri for oppmerksomhetssyken ( = A som slår M). Håper det varer.

:fnise: Her er det jeg som må holde mannen tilbake. Han har lyst på alt han, bare det er et hus. :P

Bekkenet mitt er (nesten) helt friskmeldt og har vært det siden M ploppet ut. :hoppe: Jeg kjenner det litt om jeg går i raskt tempo i mer enn halvannen time-isj, men ellers er det helt supert. Jeg ELSKER at jeg ikke har vondt lengre og går til jeg blir blå i ansiktet. :strix: Men etter A tok det nærmere 8 måneder før det ble helt bra igjen! Jeg gikk til fysio hele den tiden, men det var nok mest hormonelt dessverre. Jeg ville nok smurt meg med enda litt mer tålmodighet om jeg var deg, og evt besøke kiropraktor e.l. om det ikke blir bedre etterhvert. Og husk å ikke press deg for mye!

Lykke til med husjakt, Belle! Spennende

Tusen takk for det.

Så spennende med jakten på det perfekte huset

Koselig at ting går seg til i forhold til barna også

Ja, det er skikkelig spennende!

Det er en lettelse. Håper bare det varer!

Skrevet

Dagen i dag:

- babykino :briller2: - Oblivion med Tom Cruise; overraskende bra

- liten trilletur i sentrum - er en uke siden jeg gikk tur nå og det var dødsdigg :nigo:

- overraskende oppegående mamma, mest sannsynligvis pga sjokoladen jeg spiste på kino. :fnise: Jeg får heller kutte ut en av helgedagene mine mtp sjokoladespising, for på kino er man bare nødt til å ha noe godt :sjokolade: Derfor har jeg selvsagt unnet meg to sjokoklem nå i kveld. Kan ikke la en sjokoladespisedag gå til spille!

- besøk av svigermor og svigermormor = én stk hyper A, som til slutt lekte så veldig fint med babyene (dukkene) sine :hjerte:

- ammelykke og generell lykke - en skikkelig fin dag med andre ord :rodmer:

Skrevet

Kooselig å lese hos deg! :klemmer:

Skrevet

Høres ut som du har hatt en fin dag :hjerte:

Angående det huset dere såg på. Jeg er sjokkert over at det var lekasje. Visste eigerene/megleren om det? Hva sa de? Jeg tenker, det er jo noe som må informeres! Det er jo bare en sinnsyk flaks at det regnet sånn den dagen dere var der, etter flere uker med bare sol! Når vi skal på visninger igjen, gudene vet nårtid :fnise: Så vil jo ikke jeg tørre å gå på visning uten at det regner :ler:

Skrevet

Spennende med husjakt! Vi har kikket etter noe litt større en stund nå, men har ikke tatt det så seriøst siden vi på ingen måte har det travelt. Og jeg kjenner godt igjen følelsen av "hva om det dukker opp noe enda bedre!?".

Men nå har det dukket opp en skikkelig strøken bolig som vi vurderer å by på. Første budet på den kom i kveld og det var laaangt under både takst og det vi er villig til å gi, så det blir veldig spennende å følge utviklingen videre! :jepp:

Gleder meg til å følge med videre på husjakten deres!

Skrevet

Ikke bare meg som MÅ ha sjokolade, altså? :fnise: Har aldri vært så godtesjuk før i hele mitt liv..

Skulle ønske vi hadde råd til hus, drømmen er å bygge eget! :sukk:

Skrevet (endret)

Derfor har jeg selvsagt unnet meg to sjokoklem nå i kveld. Kan ikke la en sjokoladespisedag gå til spille!

:fnise: Kjenner til den

Og apropos sjokoladedilla i ammeperioden: Etter at jeg begynte å innføre grøt til minstesnuppa, har Nugatti- og sjokoladesuget forsvunnet fullstendig. Jeg kommer liksom ikke på at det står en boks med Nugatti i skuffen når jeg browser etter pålegg. Og for bare et par måneder siden var Nugatti det første jeg tenkte på når jeg våknet om morgenen. Så det finnes håp for dere sjokoladedilladamer!

Endret av Marikke
Skrevet

Så synd det ikke var drømmehuset likevel :sukk: Jeg ante et lite håp om å ha dere i nabolaget :sjenert: For all del, det er jo ikke langt om dere flytter til nabokommunen heller - men drømmen forblir å ha dere i gangavstand, og helst i samme skolekrets som Liten :fnise: Jeg er en Belle-digger og stolt av det :ler:

Skrevet

Kooselig å lese hos deg!

:klem:

Høres ut som du har hatt en fin dag

Angående det huset dere såg på. Jeg er sjokkert over at det var lekasje. Visste eigerene/megleren om det? Hva sa de? Jeg tenker, det er jo noe som må informeres! Det er jo bare en sinnsyk flaks at det regnet sånn den dagen dere var der, etter flere uker med bare sol! Når vi skal på visninger igjen, gudene vet nårtid Så vil jo ikke jeg tørre å gå på visning uten at det regner

Nei, de visste ikke om det. På takstmannens befaringsdag var det jo tørt, og det står det jo også i tilstandsrapporten. Men ja, det er viktig å huske på at det må regne før visning. :fnise:

Spennende med husjakt! Vi har kikket etter noe litt større en stund nå, men har ikke tatt det så seriøst siden vi på ingen måte har det travelt. Og jeg kjenner godt igjen følelsen av "hva om det dukker opp noe enda bedre!?".

Men nå har det dukket opp en skikkelig strøken bolig som vi vurderer å by på. Første budet på den kom i kveld og det var laaangt under både takst og det vi er villig til å gi, så det blir veldig spennende å følge utviklingen videre!

Gleder meg til å følge med videre på husjakten deres!

Så spennende med boligkjøp hos dere også da! Håper dere finner drømmehuset dere også. :klem:

Ikke bare meg som MÅ ha sjokolade, altså? Har aldri vært så godtesjuk før i hele mitt liv..

Skulle ønske vi hadde råd til hus, drømmen er å bygge eget!

Herregud, jeg var ikke glad i sjokolade engang, jeg, før M poppet ut. :ler: Men jeg trenger nok de ekstra kaloriene jeg får fra sjokoladen, for jeg merker det veldig godt på melkemengden når jeg ikke er så flink til å spise så mye som jeg må.

Vi har også hatt lyst til å bygge selv, men det blir så hinsides dyrt at for oss er det ikke verdt det. Vi får heller pusse opp Huset slik at vi får det som vi vil ha det. :jepp:

Kjenner til den

Og apropos sjokoladedilla i ammeperioden: Etter at jeg begynte å innføre grøt til minstesnuppa, har Nugatti- og sjokoladesuget forsvunnet fullstendig. Jeg kommer liksom ikke på at det står en boks med Nugatti i skuffen når jeg browser etter pålegg. Og for bare et par måneder siden var Nugatti det første jeg tenkte på når jeg våknet om morgenen. Så det finnes håp for dere sjokoladedilladamer!

Gleder meg til den tiden kommer. :fnise: Nå gjør jeg ingenting annet enn å glede meg til helg fordi da har jeg lov til å spise sjokolade. Og så tar jeg helt av da, og spiser en svær plate på en kveld. :sjenert:

Så synd det ikke var drømmehuset likevel Jeg ante et lite håp om å ha dere i nabolaget For all del, det er jo ikke langt om dere flytter til nabokommunen heller - men drømmen forblir å ha dere i gangavstand, og helst i samme skolekrets som Liten Jeg er en Belle-digger og stolt av det

Ja, det var kjempesynd! Området er jo helt perfekt, men vi var ikke de eneste som tenkte sånn for å si det sånn. :P Jaja, vi får lete litt til og se hva vi finner.

Åh, du er så god! Den trengte jeg i dag altså! :klem:

Skrevet

Så fin som gårsdagen i går var...i dag er den bare dritt. :sukk: Er skikkelig deppa og klarer ikke å komme ut av funk'en, samme hvor mye jeg sover eller samme hvor mye jeg koser med M og ser det fantastiske smilet hennes.

Natten i natt har altså vært helt grusom. Jeg blir så fortvila, hva skal vi gjøre liksom? A våknet klokken 23, 00:30, 1 og 1:30. Da var det nok og jeg tok henne inn i sengen min. En times tid senere da hun nesten hadde sovnet våknet selvsagt M for mat, og da våknet A skikkelig til også. Og etter det prøvde hun ikke å sove engang, hun bare turnet, lekte, lo og snakket ved siden av meg der. Sånn ellers er det bare godlyder, men når man er stup trøtt og bare vil sove (dette gjaldt altså både meg og M) er det ikke så gøy lenger. Så jeg lempet henne inn i sin egen seng igjen, og der sovnet hun ganske så fort heldigvis. Da var klokken blitt mellom 3 og 3:30. Morgen klokken 6:30. Selvsagt. :roll: I tillegg var jeg så trøtt på nattmorgenen der engang at jeg visstnok skrudde av babycallen da jeg trodde jeg skrudde den på (jeg skrur den av og til av når jeg skal inn til A om nettene, sånn at ikke M våkner av lydene). Så bråvåkner jeg klokken halv 7 da, av verdens mest fortvilte gråt. :grine: Det hørtes ut som om A hadde grått en stund, og jeg har dårlig samvittighet for det enda. Det hele var jo glemt et par sekunder etterpå jeg kom inn, men allikevel... *sukk* At noen foreldre klarer å gjøre sånt helt frivillig (skrikekur altså) med ungene sine er for meg helt ufattelig.

Så nå blir det andre boller her i huset. Det eneste vi ikke har prøvd er å kutte ut luren hennes helt, og det starter vi med på søndag. A skal sove hos søster på fredag, og søster skal slippe å få den første dagen med stuptrøtt ( = sutrete og trassete) A. :fnise: Tenkte kanskje det er greit å gjøre det hjemme ihvertfall én dag før barnehagen på mandag? Eller hva tenker dere? Og dersom ikke det funker vet jeg virkelig ikke hva vi skal gjøre. Vi har prøvd ALT. Det er da vel ikke normalt å ha våkentimer midt på natten over så lang tid som A har holdt på nå? :klo:

Æsj, altså. For første gang siden A begynte i barnehagen vurderer jeg å vente til 4 med å hente henne, men så er det denne samvittigheten, da. Nei, jeg trenger nok en god dose smilende og blid A som møter meg når jeg henter henne i barnehagen. :hjerte:

Skrevet

Innom med en stor klem!! :klemmer:

Håper noe endrer seg når dere kutter ut dagduppen, nettene deres er helt umenneskelige :troest:

Her har det vært ei dårlig natt med E, heldigvis har mannen hatt fri slik at han har tatt F om morgenene siden E ble født. Men i kveld skal han på den første av fire. mao må jeg ta F også. Og jeg gruer meg. :P

Du har all min sympati, og beundring Belle, en skikkelig flinkis er du!!

...jeg kjenner også på det der med dårlig samvittighet for å hente sent, føler lissom jeg "må" hente F kl 15, nå som jeg er hjemme. Selv om jeg vet at han koser seg i barnehagen. Det der mammhjertet altså, rommer en hel masse følelser :grine::hjerte:

Håper dere får en fin ettermiddag :klem:

Skrevet

Innom med en stor klem!! :klemmer:

Håper noe endrer seg når dere kutter ut dagduppen, nettene deres er helt umenneskelige :troest:

Her har det vært ei dårlig natt med E, heldigvis har mannen hatt fri slik at han har tatt F om morgenene siden E ble født. Men i kveld skal han på den første av fire. mao må jeg ta F også. Og jeg gruer meg. :P

Du har all min sympati, og beundring Belle, en skikkelig flinkis er du!!

...jeg kjenner også på det der med dårlig samvittighet for å hente sent, føler lissom jeg "må" hente F kl 15, nå som jeg er hjemme. Selv om jeg vet at han koser seg i barnehagen. Det der mammhjertet altså, rommer en hel masse følelser :grine::hjerte:

Håper dere får en fin ettermiddag :klem:

Takk for gode klemmer. :klem:

Til vanlig er det jo mannen som tar A om natten, så da merker jeg liksom ikke så mye til det. Men det må jo bare bli bedre, tenker jeg. Det kan ihvertfall ikke bli så mye verre enn det er nå. :fnise:

Godt det ikke bare er meg som sliter med den samvittigheten. :sjenert: Jeg er så rar, jeg da, at jeg får dårlig samvittighet her jeg sitter hjemme, men når jeg henter henne tidligere enn 3 i barnehagen får jeg dårlig samvittighet da også, fordi hun har det så innmari gøy der. Sa noen sprø mamma eller? :ler:

I dag blir det forøvrig litt senere enn 3 jeg henter henne, men det får bare være. Potetene er i det minste på kok, og når de er ferdige skal jeg hive M i søskenvognen og gå, selv om været er like dårlig som humøret mitt i dag. :regn: Jeg er bare nødt til å få litt frisk luft. Som regel pleier det å hjelpe på humøret, og så orker jeg bare ikke enda en levering/henting med bilen. Jeg kommer til å bli helt skeiv, med svære muskler i den armen jeg bærer bilstolen med, og ingenting i den andre. :hoho:

Skrevet

Skulle stå at mannen skal på nattevakt frestn, at det er derfor jeg må ta de begge :wink:

Dere er heldige som har bhgen i gåavstand! Har ikke prøvd søskenvogna enda her, kanskje det blir helgas "prosjekt" :) håper gåtur hjelper på humøret :klemmer:

Skrevet

Himmel :daane: Jeg hadde tørna gal :bond: All ære til deg som ikke bare stikker av :pls: Jeg hadde også kutta hvilen til Liten om hun holdt på sånn :Nikke: Nå er vi heldige enn så lenge, hun kan stort sett sove så lenge hun vil frem til klokka 14, uten at det tar nattesøvnen *puh*

Jeg tror ikke jeg hadde utsatt meg selv for å kutte hvilen første gang i helga, og ihvertfall ikke nå når du er alene! Det hadde jeg glatt overlatt til barnehagen :hoho: Men det er meg da..du får jo hjem en trøtt unge, men da slipper du ihvertfall å ha trøtt unge hele dagen ;)

Håper tur hjalp :klemmer: Grumpy dager er pyton :kose:

Skrevet
Skulle stå at mannen skal på nattevakt frestn, at det er derfor jeg må ta de begge :wink: Dere er heldige som har bhgen i gåavstand! Har ikke prøvd søskenvogna enda her, kanskje det blir helgas "prosjekt" :) håper gåtur hjelper på humøret :klemmer:

Var det jeg tenkte meg. :jepp:

Søskenvognen er helt genial, spesielt nå som barnehagen er så nær. Jeg bruker jo bæreselen med A også en del da, sånn at jeg kan bruke godvogna også. Gidder ikke å gå tur med bare M oppi søskenvogna altså, da er den altfor skeiv. :fnise: Men det hjalp litt på humøret. :jepp:

Himmel: Jeg hadde tørna gal :bond: All ære til deg som ikke bare stikker av Jeg hadde også kutta hvilen til Liten om hun holdt på sånn Nå er vi heldige enn så lenge, hun kan stort sett sove så lenge hun vil frem til klokka 14, uten at det tar nattesøvnen *puh* Jeg tror ikke jeg hadde utsatt meg selv for å kutte hvilen første gang i helga, og ihvertfall ikke nå når du er alene! Det hadde jeg glatt overlatt til barnehagen :hoho: Men det er meg da..du får jo hjem en trøtt unge, men da slipper du ihvertfall å ha trøtt unge hele dagen ;) Håper tur hjalp :klemmer: Grumpy dager er pyton :kose:

:hoho: Du har jo helt rett i det. Da venter jeg til mandag tror jeg. Barnehagen er så snille og er på ''stand by'' ift å kutte luren, heldigvis. :Nikke: Jeg skal på foreldresamtale i barnehagen i morgen også, så jeg får ta det opp med henne. Kanskje hun har noen tips. :jepp:

Vi vet jo ikke om det er derfor hun er sånn på nettene da, men det er verdt å prøve synes jeg, når alt annet (bortsett fra skrikekur) er prøvd. Her bør hun ikke sove så veldig lenge etter 12, men det kommer også an på når hun sovner. Da er hun en engel å legge. Litt lett skal vi ha det synes jeg. :fnise:

-----------------

Humøret mitt ble betraktelig bedre da verdens største glis møtte meg da jeg hentet A i barnehagen. Hun hadde sagt ''hadet'' til alle før jeg i det hele tatt kom meg inn dørene. :fnise: Mulig hun merket det på meg at jeg var litt deppa også, for i dag spiste hun en hel potet og to kjøttkaker til middag! Det er omtrent like mye som hun har spist til middag resten av uka til sammen. Synes hun bare blir tynnere og tynnere jeg, men det er vel bare noe jeg innbiller meg fordi vi får i henne så lite middag. Det er ingen andre som har sett det ihvertfall. :)

Nå sover M i vognen sin her inne, mistenkelig tungt. Hun har ikke tatt kvelden før 20:30 i det siste, så jeg satser jo på at hun våkner sånn at jeg får skifte bleie før hun sovner igjen. :ler:

Skrevet

Oi, må bare nevne ''samtalen'' hun hadde med dukken sin i kveld:

*dukken faller bakover*

''OI! Off, gakka bebbi'' *A klapper dukken på hodet*

(Oversettelse: Oi, huff, stakkar baby :hoho: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...