Muffin! Skrevet 7. april 2013 #6561 Skrevet 7. april 2013 Legger igjen en og en dose energi til en super tobarnsmamma.
^^Belle^^ Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6562 Skrevet 7. april 2013 Puh, da var denne helgen snart over. Ikke det at den har vært fæl (heller tvert imot), men jeg er litt motsatt av alle andre og får helgefølelse når mandagen kommer. Da har nemlig jeg ''fri''. Gårsdagen bare suste avgårde. Været var mildt sagt dårlig, så det ble en skikkelig innedag på oss. Jeg bakte både ''paikjeks'' (paideig med sukker og kanel) og stratosmuffins, vi fikk besøk og vi koste myyye. I dag har vi hatt en rolig dag frem til rundt halv 2, da ble det plutselig bånn gass. Vi tok oss en trilletur på bensinstasjonen for å kjøpe bolle slik vi ofte gjør på søndagene, og så fant jeg ut at jeg like greit kunne trille til Diddles for å hente vårdressen jeg skulle kjøpe av henne. Det var litt lengre enn jeg hadde tenkt i hodet mitt, så vi var ute og trasket i nesten 2 timer! Deilig det da, men vi hadde jo avtalt å spise middag hos søster så vi ble litt forsinket. Vi var hjemme halv 7, og da var det bare å hive A i sengen, nesten bokstavelig talt. Når hun er trøtt er hun bare ute etter å gjøre M (og meg) vondt, så tålmodigheten min strakk seg ikke så langt den burde akkurat der og da. En trøtt mamma, en trassete toåring og en dæsj hylende baby er ikke akkurat en god kombinasjon midt i leggetiden. Puh. Men hun ble da lagt og sovnet på et blunk. Tror 18:30 har litt magi i seg jeg altså. De siste 3 nettene har jeg lagt henne rundt den tiden og selv om hun egentlig ikke virker veldig trøtt har hun sovnet bare etter litt småsnakking med seg selv. I morgen er det svømming, noe som betyr ''puh'' ganger tusen for meg. Det er koselig, men fytti så mye mer ekstra styr det er med bare én unge mer. Derfor skal hele dagen brukes på å lade opp. Mulig jeg tar meg tid til en dusj.
^^Belle^^ Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6563 Skrevet 7. april 2013 Ja, på en måte var hun det. Men når vi la henne ned i vognen for å sove fant hun aldri roen. Heller ikke i sengen. Nå i barnehagen kan hun fint ligge på en madrass i bare bodyen og med et teppe på og bare slappe av med en bok under hvilestunden. Men hun sovner ikke Det gikk over etter 2-3 uker, måtte bare holde henne i aktivitet rundt sovetiden. Og legge henne tidligere på kvelden. Å, så koselig det høres ut. Nei, A sovner lett altså, så hun er vel kanskje ikke helt klar enda. Hun må ikke ''tvinges'' heller, men legger seg godt til rette enten det er i vognen eller i sengen sammen med meg. Men jeg kan tenke meg at det krever litt aktivisering rundt sovetider, ja. Vi har ihvertfall en helt super barnehage som er villig til å gjøre det om vi gir klarsignal. Men vi får se. Nå har vi hatt mange gode netter, og da er det lett å bare fortsette i samme tralten, liksom. Helt til de dårlige nettene kommer igjen. Legger igjen en og en dose energi til en super tobarnsmamma. Så koselig å se deg her inne!
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2013 Forfatter #6565 Skrevet 9. april 2013 Innom med en Håper du får en fin dag tilbake til deg. Dagen i dag har vært kjempefin! -------- All denne turgåingen har visst satt sine spor. Nudie-jeansen som har vært målet mitt passer nesten. Dvs at den passer på rumpe og lår, men blubbe-gravidmagen mangler det en cm og to på å få den igjen. Jeg er uansett dødsfornøyd! Fikk på meg bukser som ikke har passet på veldig veldig lenge. Jeg tror jeg fortjener å kjøpe en high waist bukse (må jo skjule blubbemagen til den er borte ) uten å være gniten på prisen fordi den liksom bare skal brukes i kort tid.
honning Skrevet 9. april 2013 #6566 Skrevet 9. april 2013 Ikke rart dagen din har vært fin når de jeansene kom på igjen Jeg har også kjøpt high waist jeans, og det er de buksene jeg er mest fornøyd å gå med for toda, så jeg slipper å føle at det tyter ut
Lilywhite Skrevet 9. april 2013 #6567 Skrevet 9. april 2013 Så digg at favorittbuksen passer igjen! Du er flink Overlevde du babysvømmingen i går?
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2013 Forfatter #6568 Skrevet 9. april 2013 Honning: ja, det gjorde virkelig dagen min fin. Og den ble enda finere da mannen kom hjem. Isj, tyter ut her også ja. Det må enten være high waist eller løse topper. Lilywhite: Dødsdigg. Det var bare såvidt det. Neida, selve svømmingen er grei, det er det å få dem begge inn og ut av bilen som er stress. Og når jeg sier "dem" mener jeg A. Neste gang tar jeg bæreselen med, hun er virkelig over alt for tiden, og gjør konsekvent det motsatte av hva jeg sier. Det er ikke sjelden jeg har vært nødt til å bære M i bilstolen i ene armen og A under andre armen. Jaja, god trim for fiskebollemusklene er det ihvertfall.
^^Belle^^ Skrevet 14. april 2013 Forfatter #6569 Skrevet 14. april 2013 Oi, lenge siden jeg har skrevet noe her nå! Dagene går så innmari fort, ukene bare forsvinner for meg. Nok en helg er snart over. Hvor blir ukene av? Forrige helg ryddet jeg i klærne til M, pakket bort alt det som var for lite, og oppdaget hvor stor hun faktisk er blitt! 68 må hun bruke nå, langepetra. Neida, hun er ikke så veldig lang totalt sett, men overkroppen hennes er veldig mye lengre enn beina hennes. 56 passer fremdeles helt fint i bukser, liksom. Men den størrelsen brukte vi visst veldig lite til A, så nå har M nesten ingen bodyer som passer. Veldig leit at det må shoppes litt. På fredag var vi og fikk pass til jentene (A sitt pass hadde gått ut nå i juli, så vi bestilte like greit nytt til henne også), for nå er det mindre enn 3 uker til vi reiser til Tyrkia. Mamma fylte 50 år for en måneds tid siden og har i den anledning spandert tur på hele familien. Det skal bli så gøy! Sånn ellers er jeg litt småtrist for tiden. Søster har bestemt seg for å gifte seg i Indonesia nå til jul (planen var å gifte seg her i Norge neste vår, og der nede i 2015), men med huskjøp har vi rett og slett ikke råd til at hele familien reiser ned. Derfor blir det nok bare jeg og M som reiser. Det er jo det beste av to onder, men jeg har bare så innmari lyst til at alle skal være med. Vi har snudd og vendt på hver eneste krone, jeg har grått mine bitre tårer fordi jeg føler meg som verdens verste søster (og forlover ), men det går bare ikke. Ikke nå som A snart bikker 2 år og må betale voksenbillett. Bare flybillettene hadde kommet på 26000 for oss 4. Så kommer jo lommepenger for 2 uker i tillegg, det er snakk om ihvertfall 40000 til sammen. Og så mye har ikke vi sjans til å spare bare frem til jul, spesielt nå som jeg bare har 80% lønn også. Æsj altså. Og så gruer jeg meg noe sinnsykt til å være borte fra A i 9 dager som det nok sikkert blir (2 uker er altfor lenge!), men jeg gjør jo dette for søster og det er jo selvsagt verdt det. Vi får fokusere på det posisitve: 7 dager på Bali. I går var det 30-årsfeiring hos mannens bestekompis. Jeg hadde gleda meg til min første slurk med alkohol siden fødselen, men neida...M liker visst ikke erstatning. Vi testet for noen dager siden, bare for å være på den sikre siden og det ser virkelig ut som om vi prøver å gi henne gift (vi har prøvd både Hipp og Nan). Flaske har ikke vært noe problem med pumpet morsmelk, men siden vi oppdaget dette MME-greiene for sent hadde jeg ikke tid til å pumpe meg nok. Ikke det at jeg har noe til overs når M er ferdig heller... Men uansett, det ble edrukveld på meg i går. Og heldigvis for det, for da søster skulle roe M med de usle 50 ml jeg hadde klart å pumpe, ville hun ikke ta flasken engang! Hun brakk seg faktisk. Det skulle bare litt pupp til så sovnet hun som en stein. Så jeg håååper bare det var fordi vi prøvde med MME tidligere på dagen og at hun ikke har funnet ut at hun ikke vil ha flaske i det hele tatt. I morgen skal vi på visning på det vi håper er drømmehuset. Det er gammelt-isj (1986) og alt må gjøres med det innvendig (furuhelvete i hele underetasjen, både golv, vegger og tak ), men det er et fint hus med stor tomt (1 mål) og DEN fantastiske plasseringen. Ikke sånn utsiktsmessig, men det ligger i det området jeg har mest lyst til å bo i i byen. Håper ikke interessen er så stor, for vi vil ikke betale så veldig mye over antydning siden det er såpass mye som må bli gjort. Åh, gleder meg - dette er så spennende! Nei, nå knirker det herlig borte fra vognen. Ha en fin søndag alle sammen!
MonThe Skrevet 14. april 2013 #6570 Skrevet 14. april 2013 Så spennende med visning, krysser fingre og tær for at det ikke dukker opp noen andre på visning, og at det virkelig er drømmehuset! Husker såå godt hvordan det var når vi kjøpte huset vårt i fjor, flere ganger i uka måtte jeg kjøre bortom og snike på tomta og huset, naboene trodde nok det var en kikker som kjørte rundt i nabolaget Høres deilig ut med Tyrkiatur - vel unt med litt sol og varme nå! Her ligger fortsatt snøen på terasse og plen - vil ha vår nåå! Oj, nå knirker det visst i vogna og i lekegrinda her, må løpe
Lilywhite Skrevet 14. april 2013 #6571 Skrevet 14. april 2013 Så digg med Tyrkia-tur! Her har det vært mye sol i det siste, men kaldt, og i dag pøsregner det, så skulle gjerne tatt en tur til syden jeg også Men det er vel fortjent, håper dere koooser dere! Skjønner at du er litt smådeppet for dette med bryllupet til din søster! Hadde vært mye hyggeligere om alle kunne dratt.. Reiser du alene med M eller reiser du med familie? Bare tenker at det sikkert er lenge å sitte alene på fly med en så liten.. Synd for deres del at de gjorde om på bryllupsplanene da Var det noen spesiell grunn til det eller? Håper det blir superkoselig for deg og M uansett, selv om dere kommer til å savne A og mannen Lykke til på visning i dag, spennende!
^^Belle^^ Skrevet 15. april 2013 Forfatter #6572 Skrevet 15. april 2013 (endret) Svarer dere senere, jenter, måtte bare innom for å skryte litt... -6 kg fra pre-M og -1 kg fra pre-A! Så lett som dette har jeg ikke vært på eeevigheter. Endret 15. april 2013 av ^^Belle^^
Mazilla Skrevet 15. april 2013 #6573 Skrevet 15. april 2013 Hurra for vekta! Pass på deg selv og at du får spist nok da... Spennende med visning! Var det drømmehuset? Tar gjerne en sniktitt på finn-annonsen om du vil dele på pm..
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2013 Forfatter #6575 Skrevet 16. april 2013 Så spennende med visning, krysser fingre og tær for at det ikke dukker opp noen andre på visning, og at det virkelig er drømmehuset! Husker såå godt hvordan det var når vi kjøpte huset vårt i fjor, flere ganger i uka måtte jeg kjøre bortom og snike på tomta og huset, naboene trodde nok det var en kikker som kjørte rundt i nabolaget Høres deilig ut med Tyrkiatur - vel unt med litt sol og varme nå! Her ligger fortsatt snøen på terasse og plen - vil ha vår nåå! Oj, nå knirker det visst i vogna og i lekegrinda her, må løpe Det var ikke drømmehuset, dessverre. Eller jo, men jeg forklarer i eget innlegg. Det er utrolig spennende dette, det er nesten sånn at vi ikke vil kjøpe noe som helst, for det kan jo dukke opp noe enda bedre må vite. Æsj, snø. Her har snøen vært borte lenge heldigvis, og det er skikkelig vårtemp på hele 10 grader! Da velger jeg å ignorere at det er surt. Så digg med Tyrkia-tur! Her har det vært mye sol i det siste, men kaldt, og i dag pøsregner det, så skulle gjerne tatt en tur til syden jeg også Men det er vel fortjent, håper dere koooser dere! Skjønner at du er litt smådeppet for dette med bryllupet til din søster! Hadde vært mye hyggeligere om alle kunne dratt.. Reiser du alene med M eller reiser du med familie? Bare tenker at det sikkert er lenge å sitte alene på fly med en så liten.. Synd for deres del at de gjorde om på bryllupsplanene da Var det noen spesiell grunn til det eller? Håper det blir superkoselig for deg og M uansett, selv om dere kommer til å savne A og mannen Lykke til på visning i dag, spennende! Vi har nok hatt mye av det samme været, vi. Neida, jeg reiser sammen med mamma og samboeren hennes. Det er derfor jeg skal være såpass lenge også, sånn at jeg får hjelp på flyet. Det er jo tross alt snakk om mange mange timer, og da er det ganske greit å kunne gå på do alene for eksempel. De endret planene fordi denne julen er alle søsknene hans samlet hjemme. Noen bor i Frankrike, mens andre bor i Australia, så de ville bruke den muligheten sånn at hele familien hans får mulighet til å være med. Og det forstår jeg jo veldig godt. Nå har jeg bare innfunnet meg med det og prøver å glede meg til å reise. Hurra for vekta! Pass på deg selv og at du får spist nok da... Spennende med visning! Var det drømmehuset? Tar gjerne en sniktitt på finn-annonsen om du vil dele på pm.. Jippi! Men det er rart det der altså. Til vanlig pleier jeg IKKE påminnelse om å spise nok, for å si det sånn. Men nå er jeg flink, og spiser kveldsmat selv om jeg ikke føler meg sulten (og nærmest holder på å kaste opp mens jeg lager maten ). Jeg merker jo at jeg er sulten bare jeg begynner å spise.
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2013 Forfatter #6576 Skrevet 16. april 2013 Visningen i går, ja. Vi var jo SÅ gira og hadde nærmest bestemt oss for å kjøpe det, for tilstandsrapporten så veldig grei ut og alt. Men neida, heldigvis (!) hadde det regnet dagen før visning (første skikkelig regnvær på ukesvis), for på det uinnredde (uinredete?) loftet fant vi ekstremt mye fukt. Alle platene i taket var skjoldete, og under det ene vinduet var det bokstavelig talt kliss vått, uten at vi kunne se hvor det kom fra. Det var så vått at det mest sannsynligvis renner nedover også. Og bare tanken på fukt får meg til å og . Vi har bodd i en altfor fuktig kjellerleilighet før og det merket jeg veldig godt både fysisk og psykisk. Aldri mer. Heldigvis var mannen enig. Men herregud så mye folk det var på visning! Vi er nok ikke de eneste som har lyst å bo i det området for å si det sånn... Huset ble solgt i dag for 3,4 mill (etter en ganske heftig budrunde - jeg fikk alle 9 sms-ene!), over 400000 over prisantydning. Galninger. Så nå er det ny husjakt på gang. Litt gøy også da. Før dette ''drømmehuset'' kom på markedet har vi sett en del på et annet hus som ligger i nabokommunen (sorry Diddles ), min hjemkommune og dit jeg helst har lyst å flytte. Det høres jo ut som om vi flytter en verden unna, men det er altså bare 10 minutter å kjøre til byen. Jeg ringte til megler i dag, og jeg får muligens se på det på dagtid i morgen. Greit å slippe å ha med seg A, som ved en tidligere anledning tok seg en stor jafs av ''sin''-en som lå i fruktskålen. Men uansett, dette er gigasvært (nesten FOR stort, om det er mulig), fra -98 og ser veldig fint ut. Det er i en litt annen prisklasse enn ''drømmehuset'' da, 3750000, men allikevel godt innenfor budsjettet vårt. Det foreligger et bud på 3,7 som ikke er godkjent, så det kan jo bli spennende. Men jeg må jo se det først da. Skal hente prospektet i morgen sånn at jeg får lese tilstandsrapporten i ro og mak. Ellers: mannen reiste på jobb i dag. A har begynt å skjønne tegninga, og siden vi ikke fikk tid til å levere henne i barnehagen før jeg kjørte mannen på flyplassen (typisk at ungene sover leeenge den ene dagen vi faktisk må stå opp etter klokka ), ble det litt grining på flyplassen. Det er så sårt altså. Men hun ble raskt blid igjen da jeg fortalte henne at hun skulle i barnehagen. Vi hadde henne hjemme i går, bare for gøy, så det var en blid jente som syntes det var innmari gøy å komme i barnehagen igjen. Jeg og M har sovet en liten lur, jeg har ryddet litt her hjemme, spist frokost, og nå sover M igjen. Seriøst, hadde hun fått viljen sin hadde hun sovet hele døgnet, jeg tuller ikke. Dersom hun sover ved siden av meg i sengen våkner hun ikke før jeg går ut av sengen. Sovedyret mitt.
Gjest Daenerys Skrevet 16. april 2013 #6577 Skrevet 16. april 2013 Moro med husjakt! Håper neste huset er enda mer drømmehus
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2013 Forfatter #6578 Skrevet 16. april 2013 Moro med husjakt! Håper neste huset er enda mer drømmehus Der håper jeg også. ----------- Nå sitter jeg faktisk med M på fanget mens A leker for seg selv på golvet. Første gang siden M kom til verden at jeg har kunnet gjøre det når vi er alene. 1
Susa Skrevet 16. april 2013 #6579 Skrevet 16. april 2013 Puh! Det må da nesten sies at det var kjempeflaks at det hadde regnet da! Fukt og råte er aldri noe gøy! Får virkelig håpe at det neste huset er drømmehuset! Og så flink du har vært med vekta! Jeg er fremdeles 6-7 kg pluss, de gamle buksene mine passer i låra, men knappen går ikke igjen....(og sjokolade er bare så alt for godt...sukk...). Høres ut som om M er en herlig baby altså, og så deilig at A klarer å leke litt for seg selv.
Gjest Gaby Skrevet 16. april 2013 #6580 Skrevet 16. april 2013 Å, hvorfor har jeg ikke vært her før? Mer babyprat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå