Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med dagen, og vel overstått til lille M! Sovedyr høres ikke så verst ut det, godt med litt pauser innimellom ja...

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Gratulerer så mye med dåpsdagen! :)

Jeg må si jeg misunner deg de matvarene :sjenert: Fire måneder igjen ;)

Skrevet

Gratulerer med dagen i går :)

Det hørtes ut som det ble en fin dag, tross avbud og diarestart på dagen ;)

Og jeg misunner deg med sovedyret :fnise:

Skrevet

Først av alt: en :blomst: til dere gravide. Ikke meningen å trykke det i trynene deres, men det var så deilig å endelig kunne delta på et koldtbord som u-gravid. :fnise: Måtte plukke bort løken da, så det ble litt amputert allikevel. Er det noen trøst for dere? :plystre:

Takk for fine gratulasjoner alle sammen. :nigo:

Og sovedyret fortsetter å sove. :ler: Nå har hun hatt 2-3 netter med 6 timer søvn på første strekket og jeg nyyyter det så godt jeg bare kan siden jeg vet at det fort kan snu. Håper ikke det da selvsagt, men man vet jo aldri med disse søte små...

I dag har vi vært på barseltreff på helsestasjonen. Det virket som om det var noen greie damer der, så jeg håper at vi kan få til noe regelmessig. Første "skikkelige" barseltreff er neste onsdag. :nigo:

M vokser og gror. Nå veier hun 5 blank og er minst 55 cm lang (hs ville ikke strekke henne helt ut - de pleier ikke å måle lengden så tidlig, men jeg spurte fordi jeg var så nysgjerrig). Store, fine jenta mi. :rodmer:

I dag har vi vært på babysvømming for første gang. M storkoste seg i det varme vannet og A hadde det supergøy som alltid. :)

Skrevet

M er jo snart en måned blitt! Ikke at det er store greiene, men hun vokser virkelig til ja! 5 kg ;)

babysvømming høres herlig ut...

Skrevet

Hun er stor, ja, Pasjonsblomst. Stor og lang. :nigo:

Dagens "nedtur": mannen måtte hente A i bhg rett etter at hun var levert pga flytebleie. :lol:

Dagens oppturer: M sov fint i vogna en times tid, sånn at jeg og A fikk god kvalitetstid sammen - både kos og lek :hjerte:

Brev fra jobben om at vi får 2,1 månedslønn i bonus nå i februar :overrasket::hoppendeglad:

Skrevet

Hvordan er det å være på svømming med to? Var du alene med de? Jeg er bare så utrolig glad for at vi er to voksne på en ;)

Hurra for bonus !

Skrevet

Hvordan er det å være på svømming med to? Var du alene med de? Jeg er bare så utrolig glad for at vi er to voksne på en ;)

Hurra for bonus !

Nei, er du gal! :fnise: Mamma er med. :jepp: Hun har vært med fra starten med A, men plutselig i høst fikk vi ikke lov til å være to sammen med bare én unge lenger. Da passet det fint at M var på vei og at vi fikk plass på søskenbading. Synes det er en veldig fin ting som vi gjør sammen. :rodmer:

----------------------------

Æsj altså, vi sliter så innmari med de bleiene til A. icon_sad.gif Hun ble jo sendt hjem fra barnehagen på tirsdag med en skikkelig vannbleie som de kalte det for. Ekstremt flytende. Helt greit det. Vi var hjemme på tirsdag og i går og alt var fint. Sendte henne i barnehagen igjen i dag (blidere jente kunne man lete lenge etter, etter at hun fikk beskjed om at hun skulle i barnehagen i dag *fnise* ) og etter en halvtime ringte de igjen. En enda verre bleie enn på tirsdag. Bare vann, over hele henne, hele golvet og hele baderomsgolvet. Jeg kjenner jeg blir veldig bekymret når de sier at de aldri har sett lignende. Hun er ikke syk i det hele tatt, og det er så trist for henne å bli sendt hjem sånn. Når hun ikke er slapp kan jo ikke hun forstå hvorfor hun ikke får lov til å være i barnehagen. Men vi spurte fint om det ikke var greit at vi så det an og at vi kunne komme og hente henne det sekundet en ny sånn bleie evt. skulle dukke opp, og det var heldigvis greit. Tenner er en het kandidat på årsak nå, men det er så vanskelig å vite! Så derfor har jeg nå bestilt time til legen for å sjekke om hun er allergisk mot noe. En i barnehagen hadde også gjort det av samme grunn, og han var visst allergisk mot frø av alle ting. icon_eek.gif

Ellers har vi lite planer for dagen her i huset. Kjøkken er allerede shinet, det samme med badet, og en maskin med klær er satt på. Du verden så mye man får gjort uten klistermerkebaby i armene altså. knegg.gifNå skal jeg lage meg en deilig kopp cappuccino og legge beina på bordet så lenge M sover. Etter det må vi komme oss en tur ut. Sjøen er blikkstille og humøret stiger i takt med sola. hearts.gif

Skrevet

Huff, hørtes ikke bra ut, da! Men kan jo som du sier, være tennene!

Her er O på laktosefri kost. Det har gjort at han har gått fra kronisk vannbæsj (med store gulrotbiter i, hver gang) til at nesten alle bleiene er normale!

Skrevet

Kjedelig at A sliter med magen! :kose: En liten legesjekk er nok sikkert ikke så dumt nei! :Nikke:

Skrevet

Æææ, håper ikke vi må gå over til laktosefritt altså, Teriyaki. Hvordan går det for dere?

Det ble til at vi måtte hente henne i bhg allikevel. Enda en vannbleie ut over hele vogna da de skulle legge henne. Hurra. :lol: Fikk snakket litt med pedleder og vi ble enige om at de skulle begynne å skrive ned alt hun får å spise og drikke. Dette er ikke normalt altså, særlig ille når det skjer bare i bhg. Hun har hatt et par bleier til i dag, så hun er definitivt ikke helt god i magen, men de bleiene har vært bløt+ og nesten normal.

Nå er vi pakket og klar til tidenes hyttetur i morgen. Vi reiser med to vennepar som har barn på alder med A, og det kommer til å bli kjempegøy for henne. Det hjelper jo også på at de har meldt strålende vær hele helgen. :sol:

Skrevet

Det går veldig fint. Vi lager jo de fleste middager fra bunnen av, og han tåler fint å få i seg små mengder, for eksempel hvis det er litt melkepulver i en ferdigsaus eller litt melk i kjøpebrød (baker aldri brød). Ellers så får man jo både melk, smør, rømme, yoghurt, fløte etc. Uten laktose og vanlig hvitost, spesielt om den er vellagret, tåler de fleste med intoleranse. Har man melkeallergi derimot så blir det straks værre.

Skrevet

Godt å høre dere er to ja :Nikke: Lita er kommet på viderekommende gruppen, lille flisen min er den absolutt minste i vekst men ikke i alder, dvs skummel greier som å krype på flytematte og at vi ikke skal ta emne før hun faller ut i.. Hun lærte seg ganske raskt at hun måtte passe på hvor hun krøp, etter 5 ganger under vann strakk hun hånden så fint ut etter pappa'n når hun kom til kanten :fnise:

God tur ) Håper dere finner ut av magetrøbbelet til A, hvis det hadde gått an å dele litt på fukten kunne vi tatt i mot litt for her har vi prøvd alle triks i boken mot hard mage utenom avføringsmiddel..

Skrevet

Teriyaki: vi er ikke flinke til å lage mat fra bunnen av. :sjenert: Men klart, man blir vel det om man er nødt. :fnise:

Pusilus: åh, babysvømming er så kooos. :rodmer: Selv om det koster skjorta angrer jeg ikke et sekund på at vi startet med det altså. A har forresten alltid vært minst i alder, men desidert størst i vekst på bading. :hoho:

Æsj, hard mage er heller ikke noe gøy. :kose: A har hatt det også hun...vi ser aldri ut til å finne en fin balanse på denne magen hennes. Enten er det for løst eller for hardt. Det eneste fine med løs mage (for A sin del) er at hun endelig får spise så mye banan hun orker. :ler:

Skrevet

Hehe, var ikke vi heller før! Dvs. er ikke alltid like flink nå heller! Bortsett fra hvitsaus så lager vi bare posesaus, men da kan man jo ha i laktosefri melk i stedet for vanlig melk, og som sagt så tåler han litt melkepulver. :) Men vi spiser en del laks, kylling, kjøttdeig og spagetthi, kjøttkaker, lasagne, pasta carbonara, pannekaker osv. osv. Alt dette er jo ganske lett å lage selv. :) I går lagde jeg 2 kg kjøttkaker, så nå har vi både kjøttkaker, fiskepinner og potetkarbonader i fryseren, som alt er hjemmelagd! Synes det er artig, jeg!

Men du er jo kjempeflink til å lage mat da! Har veldig ofte blitt fristet av alle de rare rettene du har lagd, sånn som den chili-makaroni-gryten eller hva det er. Men det er så mye krydder og sånt at jeg har ikke kjent at jeg har giddet å prøve.. :fnise:

Babysvømming er koselig! :hjerte: Det vil jeg gjøre med neste. Regner tross alt med at økonomien er bedre, da. :)

Skrevet

Jeg kan hvis jeg vil. :fnise: Det er bare det at til hverdags er vi veldig dårlige til å planlegge middager... :lol: Men når M skal i gang med den faste føden blir det nok mer hjemmelaget på oss også. :nigo:

Åh, den chiliretten er helt fantastisk god! A sin favorittrett. :jepp: Man trenger ikke så mye krydder egentlig, bare hiv oppi det du liker og har stående. Jeg har byttet ut chili med paprikapulver i det siste, da blir det ikke så sterkt.

Skrevet

Jeg kan hvis jeg vil. :fnise: Det er bare det at til hverdags er vi veldig dårlige til å planlegge middager... :lol: Men når M skal i gang med den faste føden blir det nok mer hjemmelaget på oss også. :nigo:

Åh, den chiliretten er helt fantastisk god! A sin favorittrett. :jepp: Man trenger ikke så mye krydder egentlig, bare hiv oppi det du liker og har stående. Jeg har byttet ut chili med paprikapulver i det siste, da blir det ikke så sterkt.

Den høres veldig god ut! :sjenert: Du har ikke oppskriften? Kanskje jeg skal gidde å lage den i neste uke.. :fnise:

Skrevet

Den retten blei jeg også nyskjerrig på og kunne tenke meg oppskriften på :sjenert:;)

Skrevet

Nå husker jeg ikke om jeg har oversatt den til bloggen, men dette er originalen ihvertfall. :sikle:

traceysculinaryadventures.blogspot.no/2011/05/cheesy-chili-mac.html?m=1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...