Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Søte lille pokekrek :rødme:

jeg leste "potet"! :ler:

Og beklager hvis jeg lager bråkelyd som forstyrrer alle i dagboka di Belle, det er eggstokkene mine som skramler rundt så innmari når jeg leser sånne ting. :fnise:

Skal du i dag a'? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å kjenne bevegelse på bare et sted i begynnelsen ja.

De er jo ikke så store ennå de små krekene rundt uke 20, og de har fortsatt god plass til å snu seg rundt på. Om et par uker vil du kjenne at hun snur seg rundt og sparker i alle retninger!

:rødme : Det er herlig å kjenne!

Godt å høre. Man blir jo så bekymra hele tiden, og lurer på om ditten og datten er normalt. :sjenert: Nei, store er de ikke. Noen og 20 cm kanskje? :fnise:

Åh, det er helt fantastisk å kjenne, men samtidig veldig sært.

Så koselig at du ikke er i tvil! :rødme : Jeg kjente det også bare på ett sted i begynnelsen. Nå derimot, virker det som hun prøver å utforske hele området sitt. Nå kjenner jeg det helt fra lysken til ribbeina i blant.. ; )

:jepp: Veldig koselig. Jeg har jo ventet på dette i 6 uker nå, så. :fnise:

:haar: Kan tenke meg det blir andre boller når hun blir litt større, ja.

Søte lille pokekrek :rødme:

I følge mine høygravide venner på facebook, så er det nok også fordeler med den tiden det ikke er så mye leven i magen.

Har noen som kommer med nattlige statusoppdateringer om at de ikke får sove på grunn av romstering, turning, hikking og sparking i magen. :fnise: Men de er nok ikke så langt unna termin :)

:rødme:

Kan tenke meg det, ja. De får jo til slutt ganske liten plass inni der. :fnise:

jeg leste "potet"! :ler:

Og beklager hvis jeg lager bråkelyd som forstyrrer alle i dagboka di Belle, det er eggstokkene mine som skramler rundt så innmari når jeg leser sånne ting. :fnise:

Skal du i dag a'? :)

:hoho: Jeg også.

Åi, du får sende J-man inn også da. Kanskje det begynner å skrangle litt i...øh...ballene hans når han leser dette? :fnise: (bare hold ham unna fødselsvideoen og snakk om revning :ler: )

I dag skal jeg til kiropraktor. Det er vel det. :fnise: Det blir nok også litt Donkey Kong-spilling før mannen kommer hjem. Ellers blir det nok bare sofakos på oss to i kveld. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i går fant jeg ut at det er laget en film nr. to om Jarle Klepp (bøkene av Tore Renberg). :bolledeig: Jeg elsket Mannen Som Elsket Yngve og nigleder meg til å se toern. I tillegg fant jeg ut i dag at det også er laget en film av Norwegian Wood av Murakami. Se her. :happy: Oooog i tillegg til det igjen har The Green Hornet premiere nå på fredag. :skya:

Jeg har nå bestemt meg for å sende mannen ned til Barnas Hus for å kjefte litt og si at dersom de ikke finner ut av noe snarest, gidder vi ikke å kjøpe vogn av dem. Jeg synes ikke det er for mye forlangt å slippe og mase på dem minst én gang i uken. :dry: Da kjøper vi heller fra kopbarnvagn.se som både har gratis frakt og som er mva-fritt pga at de har en filial i Norge også. Makan til tungrodd system som Barnas Hus har, har jeg aldri opplevd altså. :kjefte:

Sånn ellers har jeg en fin dag. Jeg har avtalt å ta en svipptur til Larvik når jeg skal på kurs i Oslo i februar. Da skal ''avskjedsmiddagen'' min holdes for avdelingen jeg jobbet på. Kjempekos. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo provosert av å lese om dine opplevelser med Barnas Hus :kjefte: litt på de for deg jeg.

Har selv lagt merke til de gangene vi har vært innom den butikken at de som jobber der ofte flokker seg rundt kasseapparatene og er lite rundt og spør om de som er innom trenger hjelp...

Glad vi ikke kjøpte vogn av de jeg - da hadde vi sikkert ventet på den ennå så tregt som det virker at de jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Balleskrangling! :skratte:

Det er helt utrolig hvordan KG virker inn på den biologiske klokka. Jeg har kronisk innbilt svangerskap i periodene der jeg daglig er på KG, som nå. :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo provosert av å lese om dine opplevelser med Barnas Hus :kjefte: litt på de for deg jeg.

Har selv lagt merke til de gangene vi har vært innom den butikken at de som jobber der ofte flokker seg rundt kasseapparatene og er lite rundt og spør om de som er innom trenger hjelp...

Glad vi ikke kjøpte vogn av de jeg - da hadde vi sikkert ventet på den ennå så tregt som det virker at de jobber.

Æsj, sånn er det her også. Man må faktisk gå og lete etter noen som kan hjelpe. *sur* Jeg tror dette er den eneste butikken her i distriktet som selger barnevogner, men sendte nettopp sms til barnevognsorakelet mitt (dama til en kompis :fnise: ) og spurte om det fantes andre alternativer. Har jo helst lyst til å kjøpe fra butikk, men jeg kjøper fra nettet dersom jeg blir nødt altså. Nå er jeg lei av å vente.

:skratte: Balleskrangling! :skratte:

Det er helt utrolig hvordan KG virker inn på den biologiske klokka. Jeg har kronisk innbilt svangerskap i periodene der jeg daglig er på KG, som nå. :sjenert:

:hoho: Det burde jo være noe som heter det, når det finnes eggstokkskrangling. :fnise:

Men tenk. Snart er det forhåpentligvis deres tur. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag kaller mine bare for hoppestokker av og til, jeg! :ler:

Og det skramler nok ganske godt i de edlere deler hos ham og, ja... :sjenert:

Synes det høres ut som om den butikken har noe voldsomt til dårlig service, altså! Greit at det kan ta tid å finne ut av ting og å bestille og slikt, men det er de som skal følge ting opp, ikke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kaller mine bare for hoppestokker av og til, jeg! :ler:

Og det skramler nok ganske godt i de edlere deler hos ham og, ja... :sjenert:

Synes det høres ut som om den butikken har noe voldsomt til dårlig service, altså! Greit at det kan ta tid å finne ut av ting og å bestille og slikt, men det er de som skal følge ting opp, ikke dere!

:fnise: Hoppestokker var et fint ord. Dere begynner ikke å bli klar dere da? Eller er det karrierene som står som første prioritet?

Ja. :sur: Fikk bekreftet det av barnevognorakelet også, som aldri handler der lengre. Vi må visst til nabobyen dersom vi skal kjøpe noe i butikk, men vi skal jo uansett på Ikea for å kjøpe inn diverse babyting. Jeg skal først klare å få tak i Barnas Hus (for sikkerhets skyld så svarer de ikke på telefon heller :dry: ), og deretter ringe litt rundt til butikker i nabobyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi begge har rimelig ustødige jobbsituasjoner må vi nok ihvertfall vente til jeg er ferdig med masteroppgaven og funnet en jobb - ellers blir det for utrygt, altså. Ellers så har vi jo lyst på begge to, og J-man blir jo ikke akkurat yngre. :fnise: Også har vi ikke bodd sammen SÅ lenge, jeg tenker (av en eller annen uviss grunn) at det kan være greit å ha bodd sammen i minst ett år før man planlegger sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, Pingting, jeg tror jeg er litt synsk (siden du tror så innmari på sånt mener jeg :fnise:) og jeg ser av en eller annen grunn for meg at du og J-man bare er som skapt for hverandre og at dere kommer til å få kjempesøte små bebisser..

Det er litt rart, men.. :ler: Det er nok bare det at dere virker så søte når han kommenterer i dagboka di og sånt. :)

Er forøvrig enig i at det er greit å ha bodd sammen litt, har en teori om at det kan bli vanskelig etter cirka 2 år og at man da bestemmer seg for om man gidder å jobbe for det eller ikke.

Men, samtidig så tror jeg at noen ganger så bare VET man og da kan det hende at alt bare stemmer. Man er sammen i et par måneder, blir gravid, får barn og er sammen resten av livet. :hjerte:

Min samboer sine ballerusker skrangler særs lite tror jeg.. :fnise: Men nå er vi opptatt med jobb kombinert med studier begge to, så det er helt greit. Om halvannet års tid kanskje? :)

Forresten, litt lenger, for han vil kjøpe stasjonsvogn med isofix først. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi begge har rimelig ustødige jobbsituasjoner må vi nok ihvertfall vente til jeg er ferdig med masteroppgaven og funnet en jobb - ellers blir det for utrygt, altså. Ellers så har vi jo lyst på begge to, og J-man blir jo ikke akkurat yngre. :fnise: Også har vi ikke bodd sammen SÅ lenge, jeg tenker (av en eller annen uviss grunn) at det kan være greit å ha bodd sammen i minst ett år før man planlegger sånt.

Ja, det er greit å være 100% trygg på den man bor med, for det blir jo slettes ikke noe enklere når en liten baby kommer i hus. :ler: Men samtidig kan man heller ikke sette noen grense for det. Vet man, så vet man liksom. :jepp: Men jeg forstår godt dilemmaet med jobbsituasjon da. Var derfor vi ventet såpass lenge også (selv om jeg bare var 23 da vi startet, hadde vi jo vært sammen i 5 år allerede), fordi jeg ville gjøre meg ferdig med utdannelsen først.

Man får jo ikke lyst til å legge igjen pengene sine et sånt sted.

Kos deg med din kjære i kveld. :hjerte:

:snurt: Alldeles ikke.

Det skal jeg. :strix:

Aw, Pingting, jeg tror jeg er litt synsk (siden du tror så innmari på sånt mener jeg :fnise:) og jeg ser av en eller annen grunn for meg at du og J-man bare er som skapt for hverandre og at dere kommer til å få kjempesøte små bebisser..

Det er litt rart, men.. :ler: Det er nok bare det at dere virker så søte når han kommenterer i dagboka di og sånt. :)

Er forøvrig enig i at det er greit å ha bodd sammen litt, har en teori om at det kan bli vanskelig etter cirka 2 år og at man da bestemmer seg for om man gidder å jobbe for det eller ikke.

Men, samtidig så tror jeg at noen ganger så bare VET man og da kan det hende at alt bare stemmer. Man er sammen i et par måneder, blir gravid, får barn og er sammen resten av livet. :hjerte:

Min samboer sine ballerusker skrangler særs lite tror jeg.. :fnise: Men nå er vi opptatt med jobb kombinert med studier begge to, så det er helt greit. Om halvannet års tid kanskje? :)

Forresten, litt lenger, for han vil kjøpe stasjonsvogn med isofix først. :ler:

Egentlig veldig enig i alt du skriver her. Pingting og J-mans babyer kommer til å bli såååå søte. :fnise:

:hoho: Det er jo bra han er opptatt av tryggheten til Kokoslusken da. Men det er vel biler fra og med år noen og 2000 som har isofix? Forsåvidt veldig enig med ham altså. Føler at i tillegg til å være myemye lettere, så er det tryggere også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel biler fra og med år noen og 2000 som har isofix?

Nja... fra 2007 er det standard i alle biler.

Fant en blog med litt mer om temaet og en oversikt over alle biler som har Isofix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så verpesjuk av å være her inne!!!

:ler:

:hoppe:

Nja... fra 2007 er det standard i alle biler.

Fant en blog med litt mer om temaet og en oversikt over alle biler som har Isofix.

Såpass sent, ja? Vi fikk vite av selgeren på Barnas Hus at dersom vi kjøpte en 2006-bil eller nyere (som vi har planer om) kom den garantert til å ha isofix. Idiotiske Barnas Hus, det forundrer meg ikke at de tar feil. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om isofix, men det er utrolig nok noe min kjære tok opp relativt tidlig i forholdet :ler: At det er stasjonsvogn er nok det viktigste, men jeg tror han har isofix i bakhodet. Og jeg synes jo det er superkoselig at han har tenkt på det. :rødme:

Generelt sett så vil han nok bare ha absolutt alt på stell før vi får barn, og det er egentlig ganske søtt. :)

Jeg ville nok på trass ikke handlet hos Barnas Hus... Det høres skikkelig irriterende ut med så dårlig service!

Tenk hvis dere skulle trenger hjelp til noe i etterkant.. er ikke sikkert beliggenheten hadde hjulpet så mye hvis de er like lite serviceinnstilte da?

Er nesten sikker på at du vil få raskere og bedre service hos KöpBarnvagn.se. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ingenting om isofix, men det er utrolig nok noe min kjære tok opp relativt tidlig i forholdet :ler: At det er stasjonsvogn er nok det viktigste, men jeg tror han har isofix i bakhodet. Og jeg synes jo det er superkoselig at han har tenkt på det. :rødme:

Generelt sett så vil han nok bare ha absolutt alt på stell før vi får barn, og det er egentlig ganske søtt. :)

Jeg ville nok på trass ikke handlet hos Barnas Hus... Det høres skikkelig irriterende ut med så dårlig service!

Tenk hvis dere skulle trenger hjelp til noe i etterkant.. er ikke sikkert beliggenheten hadde hjulpet så mye hvis de er like lite serviceinnstilte da?

Er nesten sikker på at du vil få raskere og bedre service hos KöpBarnvagn.se. :Nikke:

Det er kjempesøtt. :rødme: Men husk, det er umulig å ha absolutt alt på stell da. Det passer liksom alltid bedre da og da og da. :fnise: Ta oss for eksempel: forhåpentligvis har vi ikke noe sted å bo om veldig kort tid (altså, vi skal selge leiligheten), superkræsj med jobben min (de har påkostet mye penger for å lære meg opp i noe jeg må ta pause fra i ett år) og planer om husbygging. Ikke akkurat et ideelt tidspunkt å få en liten en. :ler:

Jeg tror rett og slett jeg skal kutte dem ut, ja. Mannen får stikke nedom i morgen og kansellere bestillingen jeg har lagt inn (dersom det ved et mirakel ikke har skjedd noe i mellomtiden :roll: ). Jeg orker rett og slett ikke å forholde meg til dem. Vi får kjøpe resten av babytingene i nabobyen også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten står i ovnen (brødskiver med rester fra bolognesemiddagen i helgen + mozzarellaost :sikle: ), eplemostflasken er sprettet, amerikanske Skins er lastet ned, kreket poker ivrig og mannen sitter på bussen på vei hjem. :bolledeig: Aaaaah, livet er herlig i dag. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har en herlig dag :strix: Kos deg masse med mannen og lille pokeguri i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...