Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

God jul til deg og dine, både inni og utenfor.. :tree:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem: til dere alle og goood jul! :)

Jeg og A har hatt en helt fantastisk julemorgen med kos og leking med nye leker. Vi stod opp klokken 6 og fikk et par timer alenetid. :rodmer:

Har sovet dårlig i natt da, med konstante murringer i både rygg og mage og mange tanker rundt leiet på Bolla. Men nå har jeg fått meg en god lur og skal nikose meg med Askepott og alt som hører julen til. :hjerte:

Skrevet

Riktig god jul! :klemmer: Høres ut som en perfekt julemorgen :rodmer: Gleder meg til vi også får en liten en, ekstra stas med barn i julen :)

Kooos deg alt du kan i dag! :)

Skrevet

Julaften var helt fantastisk. :rodmer: A var i strålende humør hele dagen, noe som ikke akkurat er hverdagskost. :ler: Til og med da vi var på graven til pappa i bortoverregn smilte hun og var fornøyd. Plasket seg gjennom slaps og stortrivdes. Tror det var godt å komme seg ut litt også. :Nikke:

Jeg blir alltid helt overveldet over mengden gaver vi får til jul. :sjenert: Vi får på en måte fra 3 familier så pakkehaugen vår er rimelig stor. Det er nesten så jeg blir ille berørt. :lol: Men vi fikk veldig mye fint, både A og vi. Det jeg gleder meg aller mest til er å bruke gavekortene etter at Bolla er ute - på noen skikkelig fine klær til meg selv. :nigo: Jeg veier jo faktisk 15 kg mindre nå enn jeg gjorde på samme tid med A, så jeg håper at disse kiloene ikke blir så vanskelige å få av. :trene:

Gårsdagen var en skikkelig sløvedag hjemme hos mamma, før jeg fikk besøk av begge bestistene mine, bestekompis og typen til ene bestisen. Den eneste som manglet i ''gjengen'' var mannen. Forhåpentligvis klarer vi å samles i morgen også, siden bestis og typen reiser tilbake til Oslo på fredag.

I dag har jeg og A hatt en herlig kosedag. Hun våknet opp med bittelitt feber i natt så det eneste sprellet vi har vært på har vært en liten løpetur nede i garasjeanlegget. :fnise: Nå i kveld ble feberen plutselig mye høyere, 39,5, og hun sovnet i armkroken min før barne-tv i det hele tatt hadde begynt! Hun våknet til og med ikke da jeg gav henne paracet i rumpa (hun pleier å hyle når jeg gjør det) eller ibux på gommene. :overrasket: Håper på en rolig natt, selv om jeg vet at det mest sannsynligvis blir med det håpet. :lol: Hjørnetennene er helt sprengte, selv om spissen er ute, så de er nok synderne. :riste:

Mannen kommer etter planen hjem i dag! :strix: Håååper bare han når flyet i Oslo, siden Trondheimsflyet var 20 minutter forsinket. Får vite mer om en times tid. :bond:

Nå skal jeg lene meg godt til rette i sengen og lese litt tenkte jeg. :nigo:

Skrevet

:grine: <--- det var meg for noen minutter siden. Oppdaget blod på papiret og ringte - helt hysterisk - til føden. Heldigvis kunne de forsikre meg om at det er normalt så lenge det ikke blir mer enn bare på papiret, det er visst livmorhalsen som modnes. Snakket med en superkoselig jordmor som også forsikret seg om at jeg ikke hadde hatt vonde kynnere/rier og at jeg kjenner godt med bevegelse. Og det gjør jeg jo heldigvis. Og så var det bare å ringe opp igjen om det skulle bli noe mer. Men herregud, jeg holdt på å dø da jeg så det blodet, skikkelig flashbacks til de fæle første 12 ukene. :bond:

Heldigvis er mannen på vei hjem, han rakk flyet! :hoppe:

Skrevet
:kose: Stakkar deg, skjønner at det var ekkelt, godt mannen er på vei hjem! :klemmer:
Skrevet

Uff, det må ha vært en ekkel følelse ja :( Bra du fikk snakka med ei snill jordmor som fikk roa deg ned, og at mannen er på vei hjem igjen :hoppe:

Gjest pysepusen
Skrevet

Så koselig med en strålende fornøyd A på julaften! :hjerte:

Og godt du fikk snakke med en koselig jm på telefonen! Håper det ikke kommer noe mer da! ...men det er vel ikke så lenge til Bolla skal komme ut, eller? ;)

Kos deg med mannen hjemme!

Skrevet
:kose: Men søte deg, Bolla skal jo snart ut :strix: Hun gjør seg bare klar, og forbereder deg litt i samme slengen ;) Så langt som du er nå kom aldri vi :fnise: Dette går så fint så :klemmer: Skjønner du blir bekymra da!!!!! Godt du møter på en god jordmor når du først ringer :hjerte:
Skrevet

Ja, tenk, nå er det ikke lenge til hun kommer! Kjenner jeg begynner å bli stressa over alt som ikke er gjort. :bond:

Har nettopp vært hos legen nå, og de har faktisk et UL-apparat her! Så nå er det ihvertfall bekreftet at Bolla ligger med hodet ned. Puh! Ellers ser alt fint ut, men fikk 2 på ødemer da. Æsj, ansiktet og beina spesielt har begynt å hovne skikkelig opp nå.

Kommer sterkere tilbake i kveld. :nigo:

Skrevet

Godt å høre at hodet ligger ned :nigo:

Nå er det ikke lenge igjen nei!! :hoppe:

Skrevet

Hva er det som ikke er gjort da? Har ikke dere alt klart fra forrige gang? :fnise:

:hoppe: for nedoverhode! :hoppe:

Skrevet

Oi, 2 på ødem! Jeg syntes jeg var hoven i bena, men jeg fikk aldri mer enn 0-1 på ødem. Uansett godt å få bekreftet at bolla ligger med hodet ned!

Så tøffe dere er som går ut og hogger juletre!

Har du tippeliste for fødselsdato? Og sladris? Babybolla kan jo komme hvert øyeblikk nå. ;)

Skrevet

hurra for bra hodeleie! :) er du forberedt på fødsel osv nå? Gleder du deg?

Og kjipt med ødemer... hang in there! 2 er vel ganske mye det.. på tide å ta livet heeelt med ro nå..

Skrevet

Så bra hodet ligger ned! Nå er det jammen ikke lenge igjen, noe som er så rart, for du ble jo nettopp gravid!!! Hvor blir tiden av! :dåne:

Og for et fint magebilde lenger bak her. Du har en skikkelig flott mage. :)

Skrevet

Herlig med god julaften :)

Så kjipt med alt vannet, men snart er bolla ute og vannet borte.

Skrevet

Hørtes ut som en helt perfekt jul :rodmer:

Skjønner skrekken! Blod er det verste som fins disse 40 ukene! Syns iallfall at de som har hatt blødninger i begynnelsen kan slippe det på slutten også :fnise: Godt det bare var uskyldig og at bolla har hodet ned. Nå er det snart tiden for å komme ut og møte verden :hjerte:

Skrevet

Hva er det som ikke er gjort da? Har ikke dere alt klart fra forrige gang?

:bond: Altfor mye. :fnise: Neida, men det er mange små ting som samlet blir en del. Jeg har blant annet ikke begynt å gå gjennom babyklærne enda. De må jo i det minste skylles opp (har ligget i kasser siden vi pakket dem ned). Så må alt som skal vaskes vaskes, som madrassen til vognen, kalesjen til vognen, dynen (må få kjøpt tennisballer!) osv. Vi har ikke kjøpt seng enda, men det blir gjort rett over nyttår. Så må jeg kjøpe ny madrass og regntrekk til søskenvognen...æææ, blir stressa bare av å skrive her. :ler:

Oi, 2 på ødem! Jeg syntes jeg var hoven i bena, men jeg fikk aldri mer enn 0-1 på ødem. Uansett godt å få bekreftet at bolla ligger med hodet ned!

Så tøffe dere er som går ut og hogger juletre!

Har du tippeliste for fødselsdato? Og sladris? Babybolla kan jo komme hvert øyeblikk nå.

...og denne gangen er det ikke på langt nær så ille som det var med A. Hadde det vært mulig hadde jeg fått en million på den skalaen da. :fnise:

Juletrehogst er obligatorisk i vår familie. Onkelen min (bestefar før) har juletregård, så vi har alltid hatt selvhugget juletre. Koselig tradisjon. :rodmer:

Æææ, ingen tippeliste eller sladris eller noe enda. Jeg skal jo ikke føde før om leeeenge i mitt hode. :fnise: Men det er bare til å begynne å tippe så skal jeg lage liste. Og si i fra om noen vil være sladris! :jepp:

hurra for bra hodeleie! er du forberedt på fødsel osv nå? Gleder du deg?

Og kjipt med ødemer... hang in there! 2 er vel ganske mye det.. på tide å ta livet heeelt med ro nå..

Njaaa, både/og. Gleder meg til fødsel, men er litt mer uforberedt på hva som skjer etterpå mtp. A og ny baby og hele den pakka der. Tenker meg at det blir nesten like stor omveltning som det var å få A i hus.

Så bra hodet ligger ned! Nå er det jammen ikke lenge igjen, noe som er så rart, for du ble jo nettopp gravid!!! Hvor blir tiden av! :dåne:

Og for et fint magebilde lenger bak her. Du har en skikkelig flott mage.

Ja, det er deilig å slippe å bekymre seg for det. :)

Tusen takk skal du ha. :nigo:

Hørtes ut som en helt perfekt jul

Skjønner skrekken! Blod er det verste som fins disse 40 ukene! Syns iallfall at de som har hatt blødninger i begynnelsen kan slippe det på slutten også Godt det bare var uskyldig og at bolla har hodet ned. Nå er det snart tiden for å komme ut og møte verden

Ja, det er helt forferdelig! Synes virkelig jeg har hatt min del av blødninger når det gjelder svangerskap altså... :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...