Nuttapia Skrevet 17. desember 2012 #5942 Skrevet 17. desember 2012 Nå har jeg forsøkt å google plesken.. Finnes ikke et eneste bilde.. Hva er plesken?
Gjest pysepusen Skrevet 17. desember 2012 #5946 Skrevet 17. desember 2012 Vet dere ikke hva pleskner er? Å, jeg hadde en grand-onkel som laget verdens beste!
*Lollipop* Skrevet 18. desember 2012 #5949 Skrevet 18. desember 2012 Vet heller ikke hva plesken er...
pusilus Skrevet 18. desember 2012 #5950 Skrevet 18. desember 2012 Vi har hverken hornsalt eller kardemomme i dem, og våre er gode og myke.
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #5951 Skrevet 18. desember 2012 Dere er rare. Fikk ikke tid til å svare dere i går kveld - forklaring kommer i neste innlegg. Så flink du er som bare har en julegave igjen Jeg er imponert over alt du får gjort jeg! Ser at du og jeg har en julekakefavoritt som er lik , plesken er bare fantastisk Ingen av kollegene mine vet hva det er for noe , stakkar mennesker de vet ikke hva de går glipp av Jeg begynte veldig tidlig da, i oktober eller noe, fordi jeg visste hvordan formen kom til å være. Men jeg som pleier å være ute i siste liten må si jeg er litt stolt over meg selv altså. Mmmm, pleskner. Nei, stakkar folk sier jeg bare. Vet dere ikke hva pleskner er? Å, jeg hadde en grand-onkel som laget verdens beste! De er galninger hele gjengen. Ne-hei, mamma lager de aller beste. Vi har hverken hornsalt eller kardemomme i dem, og våre er gode og myke. Ikke noe kardemomme i våre heller, men hornsalt bruker vi tror jeg. Bruker en gammel oppskrift fra byens husmorskole kokebok.
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #5952 Skrevet 18. desember 2012 Pleskner, ja. De er litt sprø på utsiden, og så er de myke og litt seige når man tygger dem. Mmmm. Men ja, kvelden i går... Akkurat da jeg holdt på å skrive her inne våknet A - en time etter at hun hadde sovnet. Da var hun glovarm og hadde 39,3 i feber! Det høyeste hun noen gang har hatt, noe som resulterte i en litt stresset mamma som heldigvis fikk snakke med en litt roligere pappa på telefonen. Synes det er så rart at det kommer så plutselig. Fra null til hundre på en time, liksom. Gav henne paracet og tok henne inn til meg, og hun sovnet halvannen time senere. Hun våknet omtrent en gang i timen og ynket seg, spente seg på en måte, så jeg antar det var magen som var vond. Hun fikk en ny paracet klokken 1 (4 timer etter første - det er greit, er det ikke? ) og da sov hun heldigvis fint helt til 7 i dag. Hun var ikke slapp eller noe sånt, og bortsett fra ynkingen i søvne viste hun heller ikke ubehag på noe vis. Rart. I dag morges var feberen borte og hun var sitt vanlige selv, så jeg sendte henne like greit i barnehagen. Men gav selvsagt beskjed om at de skulle være obs på om hun blir dårlig igjen i løpet av dagen. Det er nisstefest i barnehagen i dag, og A ble pyntet i ny, rød glitterkjole hun fikk av tante i går og hun syntes hun var så fin! Hun er bare sååå pyntedukke, lurer på hvordan det skal gå videre når hun begynner å interessere seg for sånne ting så tidlig. Ellers: 36 uker i dag!
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #5953 Skrevet 18. desember 2012 Gravidstatus uke 36+0 Kjønn: Utålmodig?: Njaaaa, nei, ikke før etter nyttår tror jeg. Men de ekle følelse jeg har kjent en del på i forbindelse med A er ikke så veldig ekle lenger, og det er jo bra. Det må jo bety at hodet mitt snart begynner å bli klart til en ny en i hus. Jeg tar meg selv i å kjenne etter mensmurringer, modningstegn for tiden også, så her går det på frem. Hodet ned: Ja, heldigvis for det! Aktivitet i magen: Ja, mye! Kjempedeilig. Navn: Nå har vi ett navn vi muligens er sånn halvveis enige om, og det er ikke ett vi har hatt som alternativ før. Men vi venter og ser. Vektøkning: + 8 kg sist gang jeg veide meg, etter omgangssyken. Regner med det er et par kg til som har kommet på siden dess, har fått en helt sinnsyk ulvehunger de siste par ukene. Vann i kroppen: Det går veldig opp og ned, mye takket være det deilige og kalde været vi har hatt i det siste. Nå om tempen igjen er over 5 grader kjenner jeg at fingrene mine har begynt å hovne opp igjen. Jeg er rar. Kynnere: Ja, hele tiden! De kommer uavhengig om jeg går, står, ligger eller sitter. Humør: Føler meg lett i kroppen - utrolig nok, selv om bekkenløsningen er verre enn noen gang. Så ja, humøret er fint! Barnerom: Hun skal sove inne hos oss. Utstyr: Det meste er på plass. Mangler bare seng, sengekant, bilstolpose (som mamma skal strikke), regntrekk til søskenvognen og diverse småplukk til meg (som ammebh'er og denslags - puppene mine er heldigvis ikke så store denne gangen) Strekkmerker: Har fått noen nye på puppene, og tre små, hvite som går fra navlepiercingshullet og et par cm oppover. Om det er kommet noen under magen vites ikke. Melk i brystene: Ja, nå kan jeg klemme ut hvite dråper fra begge puppene. Fødsel: Gleder meg! Plager: Bekkenløsning, stort søvnbehov, halsbrann Oppegående: Ja, føler meg forholdsvis lett i kroppen enda. Sulten: Av og på egentlig. Har ofte følelsen av at det er mye baby i magen som tar opp plass, så det blir mange små måltider i løpet av dagen. Samtidig kan jeg spise et herremåltid, bli så mett at jeg blir kvalm, for så å være sulten en time etterpå.
pusilus Skrevet 18. desember 2012 #5954 Skrevet 18. desember 2012 Jeg er rar og er litt misunnelig på deg som snart skal ha baby igjen Ja, ja- får satse på at den sitter på første forsøket hos oss når vi prøver igjen, selvom jeg ikke har troen på ferskforsøk Det jeg erentlig vil si er at dere er heldig Og ang pleskner så er det faktisk pappa som lager verdens beste, så det så
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #5955 Skrevet 18. desember 2012 Jeg er rar og er litt misunnelig på deg som snart skal ha baby igjen Ja, ja- får satse på at den sitter på første forsøket hos oss når vi prøver igjen, selvom jeg ikke har troen på ferskforsøk Det jeg erentlig vil si er at dere er heldig Og ang pleskner så er det faktisk pappa som lager verdens beste, så det så Forstår deg veldig godt, jeg. Nesten helt siden A ble født har jeg vært babysyk, så... Vi satser på at det klaffer fort for dere også, ja! Når har dere tenkt å prøve igjen? Ikke helt troen på ferskforsøk jeg heller, siden både A og Bolla ble til på frys. Men ja, jeg vet at vi er superheldige. Prøver å fokusere på det når den dårlige samvittigheten og de ekle tankene kommer luskende. --------------- Mjaaa, det ble til at jeg måtte hente A i barnehagen i dag. Hun hadde våknet opp med 39,5 i feber plutselig. Men da jeg hentet henne en halvtime etter at de hadde ringt, hadde hun 38,5, og det var uten paracet eller noe som helst. Rart. Jeg spurte om de ville at jeg skulle holde henne hjemme i morgen uansett, men de sa at jeg godt kunne se det an i morgen tidlig siden hun var i så god form. Sprang rundt som den galningen hun er til vanlig. Hun hadde rett over 39 da hun la seg, men hun sovnet fint og jeg håper dette blir en rolig og fin natt. Har legetime i morgen, men den må jeg jo bare avlyse om A ikke skal i barnehagen. Har heldigvis en i neste uke igjen, så det er ikke krise om denne blir avlyst heller. (Selv om kontrollfriken i meg ikke liker det så godt. ) Hadde besøk av søster og typen på middag i dag. Fylt kyllingfilet med pesto og ost. Har en rull igjen som jeg tenkte jeg skulle ha på skiva i morgen.
Lilywhite Skrevet 19. desember 2012 #5956 Skrevet 19. desember 2012 Ser for meg at A var søt til nissefesten Kjedelig at hun ikke er helt i form da Kom du deg til legen i dag?
^^Belle^^ Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #5957 Skrevet 19. desember 2012 Ser for meg at A var søt til nissefesten Kjedelig at hun ikke er helt i form da Kom du deg til legen i dag? Hun var supersøt. Jada, kom meg til legen, og A var i barnehagen i hele dag.
^^Belle^^ Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #5958 Skrevet 19. desember 2012 Natten som var var mye, mye bedre. A var litt urolig frem til klokken 22, men etter det sov hun helt til klokken 6 i dag morges. Riktignok ved siden av meg da, men her tar vi ett skritt av gangen. Hun var frisk som en fisk i dag morges, så da ble det barnehage på henne. Gøy for både henne og for svigermor som hadde avtale om å hente henne der. De har hatt en skikkelig farmor-og-A-dag i dag, koselig. Og jeg har hatt en skikkelig meg-dag. Ble plukket opp av en venninne klokken 12 i dag, og vi var i byen og shoppet og drakk kaffe helt til klokken 4. Fatter ikke at bekkenet mitt klarte det - mulig jeg angrer i natt. Men det var verdt det altså, utrolig fint å finne på noe med henne siden vi sjelden gjør noe sammen bare vi to. Hun er egentlig kona til bestisen til mannen, så... Legekontrollen gikk veldig fint også, alt ser normalt ut og hun trodde Bolla holdt på å feste seg! Magemålet har gjort et solid hopp fra forrige kontroll for to uker siden (da jeg følte at magen hadde flatet ut), noe som forhåpentligvis tilsvarer litt av den store vektoppgangen jeg har hatt siden dess. Veide meg i dag, +12 kg, noe jeg forsåvidt er greit fornøyd med, selv om jeg helst skulle ha holdt meg under 12 totalt sett. Jeg er uansett hele 15 kg lettere nå enn jeg var med A på samme tid, og så mye går det ikke an å legge på seg på de fire ukene jeg har igjen. Det var liksom hovedmålet mitt da, å ikke legge på meg mer enn forrige gang inkl. de 5 kg jeg hadde fra før av denne gangen. Puh, å legge en overtrøtt unge er jammen meg ikke en dans på roser. Svigermor kom med A kvart på 7, og hun burde vel egentlig ha lagt seg da. Men så ringte plutselig mamma som kom med juletreet som hun skulle hjelpe meg å sette opp. Det syntes selvsagt A var innmari gøy, så hun la seg ikke før etter halv 8 og sovnet rett over 8. En halvtime er blitt en eeevighet for oss nå. Prøver å tenke tilbake på den tiden det tok over en time å legge henne, men det er litt vanskelig når man er blitt så godt vant som vi er nå.
Gjest pysepusen Skrevet 19. desember 2012 #5959 Skrevet 19. desember 2012 Jeg tar gjerne en halvtimes legging
Teriyaki Skrevet 20. desember 2012 #5960 Skrevet 20. desember 2012 Halvtime er hundre prosent godtatt her men er jo hva man er vandt til, så klart. Har ikke lest så mye i det siste, har vært så og si konstant syk i halvannen uke nå..så sånn kan det gå! God jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå