Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det så ut som et deilig teppe! :) Og ser ut til å gå fortere enn det jeg holder på med... tar jo evigheter :ler:

Ja, det skal visst være deilig tykt og varmt, ifølge dem som allerede har laget det. :jepp: Det beste av alt er at det bare tar et par dager å lage. Når det gjelder hekling har jeg veldig god tålmodighet, men strikking...not so much. :ler:

Usj, navn er så vanskelig.

E snakket om et jentenavn som jeg synes er utrolig bak mål.. Kan ikke forstå at han synes det navnet er sååå fint! USJ! (Unnskyld.. og nei, jeg sier ikke hvilket navn det er :fnise: )

Men så skal vi ha gutt da, og der er vi litt mer enig ;)

Navn er dødsvanskelig! :daane: Vi er på to ulike planeter akkurat nå, og jeg forstår virkelig ikke hvordan vi skal klare å bli enige i tide. :fnise:

Guttenavn hadde vært sååå mye enklere! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin dag i går. :savnerhappysmiley:

Vi hentet A barnehagen, hentet Dolly-pizza og dro opp til svigermor for å spise der. Plutselig kan A si ''fa'' som i farmor, og ''ja'' som i første navn i samboeren hennes. Hun forguder dem begge to og det var stor stas for alle sammen. :hjerte:

Jeg kan klage litt på svigermor her inne til tider, men det er ikke til å komme vekk fra at hun er god som dagen er lang. Så i går fikk vi et kjempefint, hjemmestrikket sett til Bolla (jakke, lue, sokker) som hun visstnok har holdt på med i evigheter. Hun vet jo at mamma strikker som en maskin, og så ville hun så gjerne at Bolla skulle ha noe som hun også hadde laget da. Kjempekoselig, og det var veldig fint i tillegg! Mannen var helt overrasket, for han visste ikke at moren hans kunne strikke. :ler:

Det ble også en ordnings på bilstolfronten. Heldigvis! :hoppe: Det blir til at vi legger ut for bilsetet, og så får vi igjen ihvertfall halvparten etter jul. Det er noe både vi og svigermor er fornøyd med. :nigo: Det blir mest sannsynligvis Britax Two Way Elite, vi skal opp på Barnas Hus og prøve i morgen. :jepp:

Skrevet

Det ser forresten ut til at mannen må reise ut igjen om et par uker, for så å være hjemme i 4 dager og så ut igjen (da endelig på fast rotasjon). :sukk: Da er det ikke noen tvil lenger, jeg vil ha mer sykemelding. Men jeg er sånn i tvil om det er noen ''vits'' i å ta 60%, eller om jeg liker greit skal ta 100. Noen som har noen råd å komme med? :sjenert: Føler allerede at jeg ikke gjør så mye på jobb, liksom. :gjeiper:

Skrevet

Det viktigste er deg, lillejenta i magen og A :klem: Du har dårlige netter og høres ut som du er mye sliten. Be om den sykemeldingen du selv føler du har behov for.

Skal vel bli godt når mannen får fast rotasjon :)

Skrevet

Har du større behov for å få hvile, enn det du får nå, så er svaret enkelt, Belle :klemmer:

Skrevet

Så søt svigermoren din er da :)

Enig med de andre, du får lytte til kroppen din! Hvis du er sliten og sover lite, så er det sikkert fornuftig med 100%, i allefall for en liten stund :klemmer:

Skrevet

Så heldig du er som har både mor og svigermor som strikker til deg! Og du selv er jo en rev med heklenåla ;)

Har du fått bestilt deg time til legen? Tungt på jobb i 3. semester ja, det er som du sier, det er ikke så mye som blir gjort allikevel...

Skrevet

Sier meg enig med de andre ang. Sykemelding. :) det er ikke noe vits å la det gå på helsa løs. :)

Så flott å få hjemmestrikket tøy. Vi får også mye. Vi har fire sett nå, hvor to begynner å bli litt knappe, også fire sett han har vokst ut av, hehe. :)

Skrevet

Det viktigste er deg, lillejenta i magen og A Du har dårlige netter og høres ut som du er mye sliten. Be om den sykemeldingen du selv føler du har behov for.

Skal vel bli godt når mannen får fast rotasjon

Ja, det er det jeg har kommet frem til også. Jobben kommer i andre rekke. Og jeg som hadde lovet meg selv å ikke være ''flink pike'' denne gangen. :gjeiper:

Det skal bli helt fantastisk! :hoppe:

Har du større behov for å få hvile, enn det du får nå, så er svaret enkelt, Belle

:klem:

Så søt svigermoren din er da

Enig med de andre, du får lytte til kroppen din! Hvis du er sliten og sover lite, så er det sikkert fornuftig med 100%, i allefall for en liten stund

Ja, hun er supersøt. :)

Så heldig du er som har både mor og svigermor som strikker til deg! Og du selv er jo en rev med heklenåla

Har du fått bestilt deg time til legen? Tungt på jobb i 3. semester ja, det er som du sier, det er ikke så mye som blir gjort allikevel...

Ja, det er helt supert å ha så mange som strikker! Hjemmelagede ullklær er det ingenting som slår! :rodmer:

Jeg skal til legen på onsdag. Går dit annenhver uke for kontroll nå. Tror jeg skal be om full sykemelding, håper hun er enig. :jepp:

Sier meg enig med de andre ang. Sykemelding. det er ikke noe vits å la det gå på helsa løs.

Så flott å få hjemmestrikket tøy. Vi får også mye. Vi har fire sett nå, hvor to begynner å bli litt knappe, også fire sett han har vokst ut av, hehe.

Det er det jeg også har kommet frem til. Nå går det bare sånn akkurat, eller, det går akkurat ikke. Så da blir det mer sykemelding. )

A har hauger og lass av hjemmestrikkede klær og tepper. :ler: Det eneste vi ''mangler'' er faktisk et hentesett i passende størrelse. Det eneste som passet A da vi skulle hjem fra sykehuset var sokkene, og det helt sikkert fordi hun har svææære bein. Vinterskoene hun får til jul er størrelse 24! :daane: Man må jo omtrent strikke i prematurstørrelse for at det skal passe til helt nyfødt.

Skrevet

Fin, fin helg. :hjerte:

På fredag fikk vi middagsbesøk av bror, og igjen - jeg smelter fullstendig når jeg ser den store bamsen tulle og herje med A. :rodmer: Jeg hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at han kom til å bli sånn med henne. :hjerte:

Ja, og så ble jeg ferdig med teppet til stesøster. Endelig! :hoppendeglad: Skal få tatt bilde og legge det ut her. Er superfornøyd og vil helst ha det selv. :nigo:

På lørdag møtte jeg og A mamma og søster på det ene kjøpesenteret. Jeg fikk handlet meg ny mammabukse (den gamle var blitt så slitt at den revnet en dag jeg skulle ta av A skoene :flau: og de siste ukene har jeg brukt den samme buksen som eeegentlig er litt stor og ikke så fin på), påfyll av verdens beste kaffe (etiopisk mocca harare heter den :sikle: ) og A fikk seg nye hverdagskjoler/tunikaer med ugler på.

I går bakte jeg whoopie paier med banan og det må være det bakverket jeg har vært mest fornøyd med på eeevigheter. De ser til og med fine ut, noe som ikke akkurat er hverdagskost på mitt kjøkken. :hoho: Jeg ble faktisk så fornøyd at jeg skal blogge om dem i dag. Legger ut link når det er gjort. :jepp:

I dag har mannen bursdag, 30 år! :blåse: Han fikk selvsagt sove mens jeg tok meg av alt morgenstellet og leverte A i barnehagen. Apropos...i dag ville hun ikke at jeg skulle gå. :( Jeg pleier som regel å bruke bokstavelig talt ett minutt å levere henne, hun har ikke tid til å vinke hadet engang. Men i dag klamret hun seg til meg og viste tydelig at dette ikke var noe hun ville. Men det gikk da til slutt heldigvis. Hun fikk tutt og kos og lekte litt da jeg dro, et kvarter etter at vi hadde kommet. Heldigvis gråt hun ikke, da hadde jeg også begynt. :grine: Er hormonell nok som det er for tiden. :sjenert: Jeg håper bare at dette ikke er en av de senreaksjonene man hører så mye om. *krysser fingre og tær*

Regner med at det blir hektisk etter jobb i dag. Jeg skal rekke å handle, evt. hente smørbrød (om vi får tak i det på så kort varsel - har ikke bestilt enda :gjeiper: ) og lage ostekrem til whoopie paiene. Mannen får ta seg av husarbeidet. :)

Skrevet

Fortalte manuellterapeuten at jeg hadde tenkt å be om full sykemelding nå på onsdag (ja, jeg bestemte meg for det :) ) og da hun sa hun syntes det hørtes fornuftig ut ble jeg bare mer sikker på at det er det rette valget. :Nikke:

Skrevet

Gratulerer så masse til magen! Stor dag det, takler han det bra?

Så herlig å høre om broren din og A! Jeg har også en bror, og han har alltid vært litt sånn reservert mot å klemme meg og bare tøys og tull med han på barnslig vis... men fra første stund han så fløtepusen så var han forelska, og når hun er i rommet er det bare hun som teller, han ser på henne hele veien full av kjærlighet, og er så flink til å holde henne og leke med henne og slikt. Det er sååå skjønt!

Whoopie pies ja, det har jeg aldri prøvd. Fine, og gode også?? synes av og til det er vanskelig å bake med banan, det kan bli så bløtt og klissete. Er det sånn at du har lukket blogg, kan jeg evnt få tilgang eller hvordan er det? :)

Den ene gravidbuksa mi var heeelt gåen på slutten, og da jeg hadde den på meg etter fødsel merket jeg flere revna plasser... uffuff. ;) Så bra du fikk deg en ny nå, så kan du føle deg litt bedre nå den siste tida.

Ha en god dag. Jobb idag? Kanskje det blir siste dagene på lenge? ;)

Skrevet

For en fiiin helg :hjerte: off de mammabuksene syns jeg er vanskelig å finne i butikken. Jeg får ikke igjen knappen på noen bukser lengre og finner ikke mammatøy på senteret her! :sjenert:

Whoopie pies er sååå godt! Smakte en i usa som smeltet på tungen, jeg har aldri smakt noe så fantastisk før.

Gratulerer til mannen :hoppe:

Skrevet

Gratulerer så masse til magen! Stor dag det, takler han det bra?

Så herlig å høre om broren din og A! Jeg har også en bror, og han har alltid vært litt sånn reservert mot å klemme meg og bare tøys og tull med han på barnslig vis... men fra første stund han så fløtepusen så var han forelska, og når hun er i rommet er det bare hun som teller, han ser på henne hele veien full av kjærlighet, og er så flink til å holde henne og leke med henne og slikt. Det er sååå skjønt!

Whoopie pies ja, det har jeg aldri prøvd. Fine, og gode også?? synes av og til det er vanskelig å bake med banan, det kan bli så bløtt og klissete. Er det sånn at du har lukket blogg, kan jeg evnt få tilgang eller hvordan er det? :)

Den ene gravidbuksa mi var heeelt gåen på slutten, og da jeg hadde den på meg etter fødsel merket jeg flere revna plasser... uffuff. ;) Så bra du fikk deg en ny nå, så kan du føle deg litt bedre nå den siste tida.

Ha en god dag. Jobb idag? Kanskje det blir siste dagene på lenge? ;)

Tror han har hatt litt bursdagsblues. :fnise: Og så kjenner han litt på det at han faktisk er over 30 når Bolla kommer. Hadde alt gått etter planen hadde vi jo vært en del yngre når ungene kom. Men, men, sånn alt i alt går det bra. :jepp:

Broren din høres akkurat som min bror, og det er helt herlig å se! A elsker ham også, så det er heldigvis gjensidig. :ler:

Skal poste link til bloggen nå straks. De ble knallgode. Banan er ikke alltid like lett, nei, men disse ble ikke for bløte, ikke for tørre og akkurat passe klissete. :nigo:

De blir godt brukt disse buksene, ja. :ler: Denne gangen er faktisk mitt største problem om selve magen passer oppi. Med A var det om hele meg passet oppi, fordi jeg ble så stor til slutt. :fnise:

Jobb i dag, ja, og i morgen og på onsdag. Så er det slutt regner jeg med. Skal bli litt godt også kjenner jeg, for ryggen og bekkenet blir bare verre for hver dag som går.

For en fiiin helg :hjerte: off de mammabuksene syns jeg er vanskelig å finne i butikken. Jeg får ikke igjen knappen på noen bukser lengre og finner ikke mammatøy på senteret her! :sjenert:

Whoopie pies er sååå godt! Smakte en i usa som smeltet på tungen, jeg har aldri smakt noe så fantastisk før.

Gratulerer til mannen :hoppe:

Det er ikke akkurat verdens største utvalg her heller altså, men på det ene kjøpesenteret synes jeg at de har okei utvalg. Og mammabukser er jo bare sååå deilig å gå med. :)

Jeg har aldri smakt de originale whoopie paiene, bare de jeg har lagd selv. Altså gulrot og nå banan. :sikle:

Skrevet
Nytt blogginnlegg. :hoppendeglad: (Prøver å fikse på litt saker og ting, for jeg er ikke helt fornøyd med hvordan det ser ut nå. Men... :sjenert: )
Skrevet

Der var bloggen din ja, har visst vært innom før! ;)

Mmm blir jo rent sulten der inne... så gode ut de paiene, de ser skikkelige saftige ut.. og med ostekrem inne må de jo bli sykt gode! ;) Tipper mannen blir glad! Og A:)))

Skrevet

Grattis med mannen idag! :hoppendeglad:

Og grattis med godt valg angående sykemelding :klemmer:

De woopie-paiene hørtes jo helt fantastiske ut, og de så vanvittig gode ut også. Flink du er!! :sikle:

Ha en fin bursdagsdag idag :kristin:

Skrevet

Der var bloggen din ja, har visst vært innom før! ;)

Mmm blir jo rent sulten der inne... så gode ut de paiene, de ser skikkelige saftige ut.. og med ostekrem inne må de jo bli sykt gode! ;) Tipper mannen blir glad! Og A:)))

De ble dødsgode med ostekrem inni! :jepp: Fikk mye skryt av dem i går. :nigo:

Grattis med mannen idag! :hoppendeglad:

Og grattis med godt valg angående sykemelding :klemmer:

De woopie-paiene hørtes jo helt fantastiske ut, og de så vanvittig gode ut også. Flink du er!! :sikle:

Ha en fin bursdagsdag idag :kristin:

De var kjempegode. Gleder meg allerede til å komme hjem og spise noen. :ler:

Skrevet

Dagen i går var helt :daane: . Allerede før gjestene kom var jeg helt utkjørt og hadde vondt i hele kroppen. Og det på en mandag! Hadde forstått det om det hadde vært en fredag, da pleier jeg å kjenne det ganske godt, men i starten på uken pleier jeg som regel å være i ganske grei form. Tror ikke det er noen tvil om at jeg trenger å trappe en del ned, nei. :sjenert:

Fordi vi bare har én bil (jeg vil ha en ekstrabil! :sur: ) måtte jeg hente smørbrød, handle og hente A i barnehagen mens mannen vasket hjemme. Allerede da var løpet kjørt, liksom. Når jeg da i tillegg skulle lage ostekrem og være god vertinne for gjestene var jeg helt kaputt. Heldigvis har jeg en forståelsesfull familie som lar meg sitte i min egen lille verden for å ta meg inn litt av og til. :ler: Men mannen hadde en fin dag og det var det som var viktigst. :rodmer:

Jeg la meg grytidlig siden jeg var så sliten, men A fant det selvsagt for godt å være våken i mange timer fra klokken 1 av i natt. :dry: Så i dag morges var både jeg og mannen (som ikke sovnet før 12, altså en hel time søvn før baluba begynte :gjeiper: ) helt kake. Heldigvis fikk jeg ham til å kjøre meg på jobb før han leverte A i barnehagen, og han kommer også og henter meg når jeg skal hjem. Sitter her og har faktisk fått gjort en hel del på jobb, men nå kom trøttheten og tok meg. Det er godt det bare er 20 minutter til lunsj og så halvannen time til jeg kan hjem og soooove. :natti:

Ellers: 32 uker i dag! :hoppendeglad: I kveld er det babysvømming. :fisk:

Skrevet

:hoppe: 32 uker! :hoppe:

Det nærmer seg med stormskritt! Når er egentlig termin? Må være i januar en gang eller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...