Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ønsker også at hun skal sitte bakovervendt så lenge som mulig. Hun er over 2,5 nå og det går utmerket! Vi måtte ha forovervendt i den andre bilen, men hun blir bare kjørt til og fra bhg et par ganger i uka med den. Var redd hun skulle protesere når hun så hvor kjekt det var å sitte sammen med pappa i forsetet i varebilen, men det går helt fint å sitte bakover i bilen "min".

Tror mange snur pga lite plass i bilen. Og at de tror barna vil sitte framover. Men så lenge de ikke vet annet godtar barna å sitte bakover.

Vi fikk kritikk fra uventet hold når svigerinnen min blanda seg uten grunn og mente det var på tide å snu snuppa. Opplyst dame så jeg skjønner ikke hvorfor hun absolutt måtte legge seg i hvordan snuppa sitter. :eeeh:

Så bra at det går fint å ha henne bakover fremdeles. :Nikke: Hvilket sete er det dere har? Akkurat nå drømmer jeg om det fra Cybex som kan snurres rundt sånn at det blir lettere å sette inni og løfte utav ungen. :ler: Vet ikke om det er et bra sete eller noe altså, men den snurringen hadde vært gull for den dårlige ryggen min akkurat nå. :fnise:

Innom og leser :klem:

:klem: tilbake!

------------------------------

Søster var med og hentet i barnehagen i dag, og fikk en løpeklem av A da vi kom. Det er så fint å se at hun er så trygg på familien min. :rodmer:

Nå har jeg hatt et lite minispa på badet, med ansiktsskrubb og -maske, og neglelakk. Leiligheten er ryddet til vaskedamen kommer i morgen og nå skal jeg bare nyte resten av kvelden med hekletøy og tv-serier. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cybex sine seter kommer ut best i test :jepp:

Skrevet

Cybex sine seter kommer ut best i test :jepp:

Oooh, gjør de? Da skal vi jammen vurdere det til Bolla. Vi vil ha et med isofix denne gangen, og det virker jo bare helt genialt at man kan snurre på det!

Skrevet (endret)

Er ikke det de setene med den bøylen foran istedet for seler? Mulig jeg blander sammen noe her, men jeg mener virkelig å ha lest at de har kommet ut best i test :klo: Om det var her i Norge eller i Tyskland er jeg ikke sikker på...eneste som er, er de ikke fremovervendt? Ihvertfall de med den bøylen på er det...

Edit: Her er link <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Jeg leste det på NAF sine sider, best i ADAC sin test! Her er en link til Forbrukerrådets test..

Endret av Diddles
Skrevet

Er ikke det de setene med den bøylen foran istedet for seler? Mulig jeg blander sammen noe her, men jeg mener virkelig å ha lest at de har kommet ut best i test :klo: Om det var her i Norge eller i Tyskland er jeg ikke sikker på...eneste som er, er de ikke fremovervendt? Ihvertfall de med den bøylen på er det...

Edit: Her er link :) Jeg leste det på NAF sine sider, best i ADAC sin test! er en link til Forbrukerrådets test..

Takk for linker. :jepp: Men jeg snakket om nr. 2-stol jeg nå da, litt tidlig ute kanskje? :ler: Vi har Maxi Cosi fra A som vi skal bruke igjen, gidder ikke å kjøpe nytt babysete.

De med bøyle er fremovervendt såvidt jeg husker. Men på de idiotiske testene de utfører i Norge scorer jo fremovervendt bedre enn bakovervendt, så... :roll: Det er Cybex Sirona jeg snakker om, et veldig nytt sete. :jepp: Men jeg vil jo ikke kjøpe det før jeg vet om det er et godt sete selvsagt. Det er godt det er ihvertfall et års tid før vi trenger å tenke på noe sånt. :fnise:

Skrevet

A har hatt en helt fantastisk natt i natt! :bolledeig: Hun sov i strekk fra 18:30 til 05:30! :skya: Fytti, det er lenge siden, det! Men jeg skriver ''A'', fordi jeg våknet selvsagt klokken 3 med en dundrende hodepine og halvsov til hun våknet. Det kjennes nesten ut som om jeg er i ferd med å få øyebetennelse igjen. :redd: Håper virkelig ikke det altså, forrige gang fikk jeg jo hull i pupillen. :haar: Går både sminke- og linseløs i dag, bare sånn i tilfelle. :Nikke:

I dag har vi absolutt ingen planer. Deilig det også. :nigo:

Skrevet

For en herlig natt for A! Men ikke noe greit om du er på vei til en øyebetennelse :klem: Håper det ikke er det...

Skrevet

Så bra at lillefrøkena sov så godt da! :hoppe: Synd du ikke skulle nyt godt av det. Du er nå i det minste godt trent på nattevåk når lillebolla kommer! ;)

Håper virkelig du slipper øyebetennelse! Hull i pupillen høres virkelig ikke godt ut! :riste:

Ha en fin plan-fri-dag!

Skrevet

For en herlig natt for A! Men ikke noe greit om du er på vei til en øyebetennelse :klem: Håper det ikke er det...

Jaaa! :nigo:

Nå kjennes det greit ut igjen, så jeg håper bare det var hodeverken som gjorde at det kjentes sånn ut. :Nikke:

Så bra at lillefrøkena sov så godt da! :hoppe: Synd du ikke skulle nyt godt av det. Du er nå i det minste godt trent på nattevåk når lillebolla kommer! ;)

Håper virkelig du slipper øyebetennelse! Hull i pupillen høres virkelig ikke godt ut! :riste:

Ha en fin plan-fri-dag!

:ler: Jeg er en ekspert på nattevåk. Og når Bolla kommer er jeg ikke gravid heller. :hoho:

Hull i pupillen var mildt sagt jævlig. :haar: Men det kjennes greit ut nå altså, så vi satser på at det bare var hodeverken sin skyld. :)

-------------------------

Nå fikk jeg nettopp en kynner av å bruke hullemaskinen på en litt tykk bunke med papir. :hoho: Åh, gledene ved å være gravid altså. *knegg*

Ellers har jeg vært og sluppet inn vaskedama. Gleeeder meg til å komme hjem til ren leilighet nå når det er helg. :strix:

Skrevet

Hull i pupillen?! Nainai, det høres helt forferdelig ut!!!! Håper det ikke er noen infeksjon på gang hos deg, Belle! Holder med teite kynnere og kvalmebyger ;)

Ah, deilig med vaksedame! Jeg har hyra inn søstra mi, jeg :) Herlig!!! :Nikke:

Kos deg med en dag uten planer! :sol:

Skrevet

Kynner av å bruke hullmaskin? Den var ny. Jeg fikk alltid kynnere bare av å sette meg på do sist gang. :fnise:

Jeg vet ikke om det er en trøst nå, men jenta di kommer garantert til å sove bedre når hun blir eldre (jeg skal ikke si noe om at vi i månedsvis lå sammen med henne i to timer hver kveld etter at hun hadde byttet til stor seng...). Treåringen min var et mareritt på søvnfronten, og en gang da hun var litt over ett år, presterte hun å ta morgen kl 03.30. Jeg har bilde av henne der hun sitter og bader kl 05.30, for å slå ihjel tiden. Gjett hvem som sovnet i vogna på vei til barnehagen? :forvirret: Og det var en fem minutter lang trilletur...

Skrevet

Hull i pupillen?! Nainai, det høres helt forferdelig ut!!!! Håper det ikke er noen infeksjon på gang hos deg, Belle! Holder med teite kynnere og kvalmebyger ;)

Ah, deilig med vaksedame! Jeg har hyra inn søstra mi, jeg :) Herlig!!! :Nikke:

Kos deg med en dag uten planer! :sol:

Huff, det var helt forferdelig! Men enn så lenge ser det bra ut heldigvis. Hodeverken er borte, det samme med øyeverken. :)

Det er ikke store leiligheten vi har, men det skal bli superdeilig å slippe den vaskingen altså. :jepp:

Kynner av å bruke hullmaskin? Den var ny. Jeg fikk alltid kynnere bare av å sette meg på do sist gang. :fnise:

Jeg vet ikke om det er en trøst nå, men jenta di kommer garantert til å sove bedre når hun blir eldre (jeg skal ikke si noe om at vi i månedsvis lå sammen med henne i to timer hver kveld etter at hun hadde byttet til stor seng...). Treåringen min var et mareritt på søvnfronten, og en gang da hun var litt over ett år, presterte hun å ta morgen kl 03.30. Jeg har bilde av henne der hun sitter og bader kl 05.30, for å slå ihjel tiden. Gjett hvem som sovnet i vogna på vei til barnehagen? :forvirret: Og det var en fem minutter lang trilletur...

:ler: Jeg måtte nesten bare humre litt for meg selv da den kom. Hullmaskin, liksom. :lol:

Godt å høre at det er andre som har slitt/sliter med det samme. Man føler seg veeeldig alene de grytidlige morgenene hvor alles vinduer er mørke bortsett fra våre. *gjesp* Den natten hun våknet 03:30 sovnet hun igjen klokken 6:30 og sov helt til 9. Det er godt jeg tilfeldigvis hadde en sykemeldingsdag den dagen. :fnise:

Skrevet

:klem: til deg Lollipop!

Her hadde vi en herlig fredag. Vi dro hjem til mamma etter barnehagen for å spise verdens beste kjøttkaker. :sikle: Så ble det til at vi like greit sov her. Jeg, mamma og søster spilte kort, skravlet og spiste sjokolade. Superkoselig! :hjerte:

Mamma tilbød seg å stå opp med A, og det takket jeg selvsagt ikke nei til. :fnise: Jeg våknet før 8 da (og A sov helt til 7 nede hos mamma), men jeg har sovet utrolig godt i natt. Deilig! Nå har mamma og A gått for å hvile litt, og jeg nyter en god kopp cappuccino. :kaffekopp:

Skrevet

Det hørtes herlig ut :hjerte: Kos deg så mye hos mammaen din :klemmer:

Vi ser det litt an idag, hva? Svigerhelvetet kommer innom på lunsj her i 12 tida, og broren min har overtatt leiligheten sin og holder på å pusse opp, så vi lovte å ta turen innom der etterpå..kan ikke vi "pipes" når du ser du drar utover og vi er ferdig hos bror?

Skrevet

D høres greit ut. Jeg har lovd meg bort på litt shopping også i dag, og av erfaring pleier jeg å være helt skutt etterpå. :sjenert: Vi kan godt ta det en annen dag også, evt. i morgen om dere har litt ledig tid mellom farsdagsfeiringen. :fnise:

Skrevet

Hull i pupillen :bond: , kan ikke tenke meg noe annet enn at det er fælt.

Så flink A har vært til å sove da :hoppe: og herlig at mormor tid og egentid for Belle.

Skrevet

Hull i pupillen :bond: , kan ikke tenke meg noe annet enn at det er fælt.

Så flink A har vært til å sove da :hoppe: og herlig at mormor tid og egentid for Belle.

Det var mildt sagt vondt. :redd: Er livredd for å få det igjen, så etter at jeg fikk det begynte jeg å skrubbe meg kirurg-style hver gang jeg skal bruke linser. :ler:

Det er så utrolig deilig at det ser ut til at nettene er på vei tilbake til normalen igjen. Typisk at hun tuller sånn når jeg er alene, men sånn er det vel av og til. :gjeiper: A er så glad i bestemoren sin, det er et herlig syn! :hjerte:

--------------------

Fiiiine lørdagen, selv om jeg er helt ødelagt i alt som heter bekken og rygg. Er jo bare min egen feil da, men jeg klarer rett og slett ikke å ta det så mye med ro som jeg trenger i helgene, da blir dagene altfor lange og kjedelige. :sjenert:

Vi dro først innom søster en tur, før jeg, A, mamma og stesøster dro på kjøpesenteret. Mamma fikk gjort seg ferdig med julegaven til A (Viking vinterstøvletter og Name It ullpysjamas) og hun spanderte en fin mammagenser på meg. Synes det er så mye gøyere å finne klær denne gangen, siden jeg føler meg noenlunde komfortabel i stramme klær. Denne gangen er det nesten bare magen som har kommet, mens forrige gang var jeg en skikkelig vann-dundre på denne tiden. :lol:

Vi har hatt skikkelig lørdagskvelds (nachos - sunt og godt :hoho: ) og nå driver A og turner rundt i sengen sin. Håper hun sovner snart. Hun har ihvertfall vært veldig flink til å sovne selv i det siste. Ordner det sånn at hun bruker dynen sin som hodepute, har koseteppet mellom beina og kosen foran ansiktet. Fine jenta mi. :rodmer:

Hun har forresten fått enda en stavelse når hun sier navnet sitt nå. :ler: Før sa hun den første stavelsen, og nå har hun slengt på en a på slutten også. :fnise:

Når A omsider sovner skal jeg rigge meg til i senga med en film eller tv-serie på pc. Er skikkelig trøtt i dag, så det skal ikke bli lenge før jeg sovner kjenner jeg. :natti:

Skrevet

Jeg glemte jo helt å dele med dere: A bæsjet på gulvet hos mamma i dag. :hoho: Jeg holdt på å skifte bleie, og mens jeg ryddet bort den brukte og skulle til å lokke henne til å komme for å ta på ny, kom det jammen meg en skikkelig kabel på gulvet der hun satt på huk. :skratte: Mamma måtte bare le, og spøkte med at vi nesten burde tatt bilde av det siden dette var hennes første bæsj uten bleie. :ler: (Heldigvis var den ikke så løs som den har en tendens til å være, sier bare jeg :gjeiper: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...