Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det hørtes ut som en veldig fin dag og kveld :Nikke:

Det var det. :jepp:

Så fin historie om prøverør! :hjerte:

Høres ut som en nydelig dag også :)

Ja, ikke sant? :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen i går ble veldig fin den også. Er litt uvant å være hos svigers uten mannen, det har jeg vel aldri gjort før, men med A løpende rundt går det helt greit allikevel. :jepp: Tidlig morgen, halv 6, men jeg tok meg en to timers hvil (!! sovna som en stein, jeg!) mens A sov og mens svigerfar og kona gikk tur med henne etter hvilen. Deilig!

Svigers har to hunder og de er så tålmodige og rolige med A. Hun elsker dyr og diltet etter dem hele dagen, pillet dem i ansiktet, lot dem slikke henne på hendene (og noen ganger i ansiket :spy: ). :ler: Men det var godt å komme hjem og få dusjet av seg lukten av hund. :sjenert: Tror kanskje luktesansen min er litt sterkere enn normalt da, for svigermor (som kom innom en liten tur etter at vi var kommet hjem) kjente ingenting. Jeg syntes både jeg og A stinket verre enn verst. :fnise:

A knakk plutselig koden om å drikke fra vanlig glass/kopp i helgen også. :hoppe: Eller, mamma tenkte at hun ikke kunne få biola fra sugerørsflasken sin siden det er så tyktflytende, så hun hadde prøvd med vanlig glass. Og det gikk jo som det suste! Før har A bare tullet, veivet rundt seg med glasset og tømt hele glasset over seg, men nå er hun så forsiktig og drikker helt fint nesten uten å søle! Man hører det riktignok veldig godt, men... :fnise: Snakk om kalvelyder altså.

De åh så glamorøse graviditetsplagene er forresten veldig i anmarsj for tiden. :dry: Jeg har nå blitt velsignet både med begynnende kvisehelvete på ryggen, hard mage, murrende halsbrann 24 timer i døgnet og det siste nye tilskuddet: vann i ansiktet. :lol: Ansiktet kjennes veldig ''knødd'' ut, som om noen har hendene sine på begge sider av ansiktet og kniper til. Leppene både ser og føles større ut, så her må det drikkes mye vann framover!

Ingen store planer for dagen. A sov helt til ti over 6 i dag, så akkurat nå føler jeg meg noenlunde uthvilt. Men det blir nok en lur etter jobb i dag også. :)

Skrevet

Hei Belle!

åhhh.. A som drikker så fint! Måtte bare smile bredt her for meg selv når du beskriver kalvelydene hennes... så skjønt! Og flinke A altså!

Du får bare hive innpå med masse vann og svisker og biola og alt som er... :) Yes, det er bare superglamorøst å gå gravid til tider!

Skrevet

Så flink jente som drikker fra kopp!! :jepp:

Ønsker deg en fin dag, Belle :)

Skrevet (endret)

Hei Belle!

åhhh.. A som drikker så fint! Måtte bare smile bredt her for meg selv når du beskriver kalvelydene hennes... så skjønt! Og flinke A altså!

Du får bare hive innpå med masse vann og svisker og biola og alt som er... :) Yes, det er bare superglamorøst å gå gravid til tider!

:fnise: Det høres ut som om hun skal inhalere hele koppen til tider. Men det er godt å kjenne på stolthetsfølelsen altså. :rodmer:

Men jeg liker jo hverken svisker eller biola. :ler: A sine to favoritting i hele verden nesten. ;) Men vann skal jeg klare. Og kaffe. :tommelsmil:

Så flink jente som drikker fra kopp!! :jepp:

Ønsker deg en fin dag, Belle :)

Flinke jenta mi! :rodmer:

Takk, det samme! :klem:

------------------------

:bond: Æsj, stresser litt her jeg sitter nå. :( Saken er den at svigermor har fått seg ny bil, og snakket i går om å kjøpe bilsete til A til å ha i bilen. Helt greit det altså, men da hun begynte å snakke om bilsete fra Biltema holdt jeg på å gå i bakken. :sjenert: Vet ikke helt hva jeg skal si til sånt heller, for jeg vet at hun ikke har så god råd. :sukk: Heldigvis (!!!) finnes det ingen i A sin vektklasse på Biltema, og Brevi-setene fra Obs er jo bare blitt dømt nord og ned i alle tester som finnes. Det har jeg fått klart frem til henne da, at det er uaktuelt. Men så er det dette med brukt sete... :sukk: Er så innmari skeptisk til det, man vet jo aldri hva man får! Men har nå funnet to alternativer til henne på finn, så får vi se hva hun sier. Jeg sa til henne i går at jeg vil heller at hun kjøper et brukt ''skikkelig'' sete enn et jallasete fra Biltema. Har jo selvsagt også funnet de to billigste nye setene som er å oppdrive, Brio Zento og Britax Two-way elite, men det nærmer seg allikevel 2000 kroner. Det er nesten så jeg heller vil tilby meg å betale litt av prisen selv, for å være sikker. Men er så redd for at hun tar det ille opp. :bond: :bond:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Å æsj, ser den altså! Men egentlig er det jo ikke så stort dilemma, tenker jeg.. Du vil jo at A skal være best mulig sikra i bil, og det er vel i grunnen viktigere enn hva hun måtte mene... :sjenert:

Liker du yoghurt med linfrø? Det gjør også underverker for magen :Nikke: Må bare huske å la linfrøene svelle litt i yoghurten før man spiser den :)

Skrevet

Husker forresten en gang da S var drøyt 3 mnd, da kjørte svigermor med henne bare sånn halvveis sikra i bilen... :overrasket: Det var en skikkelig ekkel følelse å finne min lille baby galt sikra! :sjokk: Det verste er at svigermor "skjønte at det måtte være noe feil", men hun tok seg likevel ikke bryet med å ringe meg... :klaske::rasende:

Skrevet

Å æsj, ser den altså! Men egentlig er det jo ikke så stort dilemma, tenker jeg.. Du vil jo at A skal være best mulig sikra i bil, og det er vel i grunnen viktigere enn hva hun måtte mene... :sjenert:

Liker du yoghurt med linfrø? Det gjør også underverker for magen :Nikke: Må bare huske å la linfrøene svelle litt i yoghurten før man spiser den :)

Ja, skreiv til henne på fb nå at jeg gjerne kunne være med å betale for et av de nye setene siden jeg ikke er helt komfortabel med å kjøpe brukt. Så får hun bare bli sur. Problemet mitt er om hun begynner å protestere in person, om du skjønner. Er ikke så flink på konfrontasjoner, selv om jeg selvsagt tar opp denne kampen for A sin skyld da. :sjenert:

Det liker jeg sikkert. Har aldri smakt linfrø før, men det skal jeg prøve. Takk for tips. :nigo:

Husker forresten en gang da S var drøyt 3 mnd, da kjørte svigermor med henne bare sånn halvveis sikra i bilen... :overrasket: Det var en skikkelig ekkel følelse å finne min lille baby galt sikra! :sjokk: Det verste er at svigermor "skjønte at det måtte være noe feil", men hun tok seg likevel ikke bryet med å ringe meg... :klaske::rasende:

:hakeslepp: Herregud, at det går an! Greit om man er ignorant altså, men når man skjønner at noe må være galt... :riste: Det har nok dessverre en del å gjøre med hvordan de vokste opp. Det er visst ikke så lett å gjøre om på tankegangen sin alltid. :roll:

Skrevet

Det viktigste er at lille A er sikker og at du vet hun er godt beskyttet :klem: men det er sannelig ikke lett med konfrontasjoner nei :klem:

Gjest pysepusen
Skrevet

Det aller viktigste er A sin sikkerhet. Selv nekter vi svigers å ha lillegutt i sin bil med det forovervendte, brukte setet de har. De får bli så sure de bare vil. Vårt barn, vår avgjørelse :)

Skrevet

Det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Nå har vi blitt enige om at hun skal se på det acta graco som selges her i distriktet. Det så ihvertfall veldig fint ut! Og så håper jeg at det er greit, selv om jeg er litt skeptisk. Man bør vel se an selger og sete litt også... Hun har ihvertfall slått helt fra seg å kjøpe noe jallagreier fra biltema, obs og europris, takk og lov! Det var vel det jeg var mest bekymret for.

Nå har vi besøk av svigermormor som er ute på rommet med A og leker så fint med henne. :rodmer: A er heldig som har en så sprek oldemor! :hjerte:

Skrevet

Pysepusen: ikke nok med at det er brukt, så er det forovervendt også. :haar:

Gjest pysepusen
Skrevet

Pysepusen: ikke nok med at det er brukt, så er det forovervendt også. :haar:

Nettopp! Bare forovervendt gjør jo at han ikke får sitte i det da ;) Men siden de stoler mer på svigerinne som ikke kan noe om bilsikring (synes mannen og jeg er sååå teite som har han bakovervendt når det er sååå mye lettere forovervendt), så må man bare være streng. Nå får ikke svigers sette han inn i bilen alene heller da de ikke strammer noe særlig. Det ser nemlig så vondt ut. Mannen har hatt med brosjyrer fra jobb også (jobber i Vegvesenet), men disse tror de ikke på :ler:

Supert at svigermor har innsett at billigseter ikke er aktuelt, da :)

Skrevet

Herregud, så teit. :roll: Jeg kjemperlitt mot strømmen jeg også, mtp bakovervendt så lenge som mulig. Alle sier bare med et lurt smil om munnen at "jaja, bare vent..." og lignende. :gjeiper: Og når jeg da prøver å forklare at bakovervendt er omtrent en million ganger sikrere enn forovervendt virker det på dem som om jeg har røyka sokkene mine. :dry: Dessverre er mannen en av disse, men han vet hvor streng jeg er på dette og backer meg heldigvis 100%. Han ser på det kompisene hans har gjort, og tenker at det er greit. Han ene (eller dvs kona til han ene) snudde jenta si så snart hun bikket 9 kg. :riste: Nei, her blir det bakovervendt så lenge som mulig. :tommelsmil:

------

Nå har jeg fått lagt A, og jammen fikk jeg ikke tid til en liten turborydding på kveldskvisten også. Mannen til vaskedamen ringte og spurte om de kunne komme for å se leiligheten, så kunne han forklare litt for kona siden hun ikke snakker så mye engelsk. Så nå har vi altså fått vaskehjelp annenhver uke, hun starter førstkommende fredag. :hoppendeglad: Fredag er jo den perfekte sdagen også. Tenk å komme hjem til nyvasket hus når helgen begynner da, dere. :hjerte:

Nå skal jeg sette meg godt til rette i sengen med yoghurt og linfrø, brus og en eller annen gøy serie på pc. :nigo:

Skrevet

VI er på samme nivå ang bakovervendt ser jeg! :tommelopp: Her ender vi sikkert opp som hun på radioreklamen (er det ikke det tro?) som har ungene sine bakovervendt frem til de blir 16.. :hoho:

Skrevet

Men, er det egentlig nødvendig at hun kjøper bilsete til å ha i egen bil? Hvor ofte kommer hun og henter A i bhg f.eks? Da kan de jo evt bare låne deres!! Spesielt hvis hun har litt dårlig råd og vil satse på billigseter :haar: Mamma og pappa fikk jo et Brio Zento til å ha i sin bil - men som de sier; så sjelden vi har henne i bilen er det jo ingen vits i å ha eget sete!! Så nå står det i min bil :sjenert:

Skrevet

VI er på samme nivå ang bakovervendt ser jeg! :tommelopp: Her ender vi sikkert opp som hun på radioreklamen (er det ikke det tro?) som har ungene sine bakovervendt frem til de blir 16.. :hoho:

:ler: Ser det for meg. :hoho: Har ikke hørt den reklamen, da, men... :sjenert:

Men, er det egentlig nødvendig at hun kjøper bilsete til å ha i egen bil? Hvor ofte kommer hun og henter A i bhg f.eks? Da kan de jo evt bare låne deres!! Spesielt hvis hun har litt dårlig råd og vil satse på billigseter :haar: Mamma og pappa fikk jo et Brio Zento til å ha i sin bil - men som de sier; så sjelden vi har henne i bilen er det jo ingen vits i å ha eget sete!! Så nå står det i min bil :sjenert:

Nesj, nødvendig er det vel ikke, men... :gjeiper: Det er liksom for å slippe styret med å bytte bil/bytte sete som gjør at hun vil ha et eget. Mamma har ihvertfall brukt sitt sete forholdsvis ofte, og jeg regner med at svigermor kommer til å gjøre det etterhvert også. :Nikke: Men billigsete blir det altså ikke, heldigvis. Hun begynte såvidt å snakke om et sete fra Europris som hun hadde lest om (som visstnok var kommet ganske godt ut i tester :haar: ), men det var kun fremovervendt og da sa jeg klart i fra at det ikke var aktuelt i det hele tatt. Det forstod hun heldigvis. :)

Nei, det blir nok å se litt på det brukte Acta Graco (koster 1000 kroner, så det er jo ikke akkurat billig det heller!) og så tar vi det derfra. Fikk heldigvis støtte fra mannen da han ringte i dag, og han lovet at han skulle støtte meg når han snakker med svigermor - selv om han kanskje synes jeg er litt for nazi på dette. :sjenert:

Gjest pysepusen
Skrevet

Hehe, her blir det også bakovervendt så lenge som mulig. Er han 3 1/2 og trenger nytt sete blir det ikke fremovervendt her i gården ;)

Mamma bruker heller ikke sitt sete så veldig mye, men det er utrolig herlig de gangene det har vært behov for det! Hun kjøpte Brio Zento på tilbud for 1599 eller noe sånn. Er jo en grei pris det - nå skal det jo snart bli brukt til et barn til :tommelopp:

Jeg lurer på om man kan ta seter med til Biltilsynet (eller i nærheten der) for å sjekke brukte seter? Nå vet jeg ikke med sikkerhet altså, men det er jo verdt et forsøk i forbindelse med brukt-kjøp :)

Skrevet

Hehe, her blir det også bakovervendt så lenge som mulig. Er han 3 1/2 og trenger nytt sete blir det ikke fremovervendt her i gården ;)

Mamma bruker heller ikke sitt sete så veldig mye, men det er utrolig herlig de gangene det har vært behov for det! Hun kjøpte Brio Zento på tilbud for 1599 eller noe sånn. Er jo en grei pris det - nå skal det jo snart bli brukt til et barn til :tommelopp:

Jeg lurer på om man kan ta seter med til Biltilsynet (eller i nærheten der) for å sjekke brukte seter? Nå vet jeg ikke med sikkerhet altså, men det er jo verdt et forsøk i forbindelse med brukt-kjøp :)

Da tenker vi likt. :jepp: Det var derfor vi kjøpte det setet vi har nå også (Britax multi-tech) fordi A er såpass stor og vi ville slippe å måtte kjøpe nytt den dagen hun ville vokse ut av et 18 kilos sete. Men Bolla skal få et på 18 kg med isofix tror vi. Så kan hun få A sitt Britax når hun blir så stor. :Nikke:

Ja, mener det var det mamma betalte for sitt Brio Zento også. Nå koster det 1860 kroner, så jeg regner med at de skrur prisene litt opp og ned. :gjeiper:

Det var et godt tips! Det skal jeg definitivt sjekke ut. :)

Skrevet

30 uker i dag! :bolledeig: Tenk, bare 8-12 uker igjen! :daane: Tenkte å ta bilde av magen min i dag, må jo ha med 30-ukers magen. :nigo:

Æsj, fikk skikkelig dårlig samvittighet i dag morges. Hevet stemmen til A da hun med vilje helte ut glasset sitt med Biola. Kjente veldig på skuffelsen der og da, hvorfor må vi ha den ungen som alltid skal kaste alt på golvet? ...og nå fikk jeg dårlig samvittighet for å tenke sånn. :grine: Huff, kjenner at tålmodigheten min ikke alltid er like lang altså. Men hun ble helt stille og sluttet å sutre med én gang hun hadde gjort det, og hun klagde ikke da hun ikke fikk mer, så hun visste veldig godt at hun hadde gjort noe galt. Akkurat sånn var hun da hun kastet en tallerken på golvet også, og satt helt pinn i ro mens jeg fikk støvsugd og alt sånn. Nei, det skal ikke være lett. :sjenert:

Grei natt. Tok A inn til meg i halv 5-tiden selv om hun sikkert hadde sovnet i sengen sin etterhvert. Jeg var kosesyk. :ler:

I dag har jeg medarbeidersamtale på jobb, og den er satt opp helt til halv 4. :daane: Håper ikke den varer så lenge altså, hadde jeg visst det hadde jeg tatt sykemeldingstimene mine i dag morges. Nå blir det fullt kjør med å hente A i barnehagen rett etter jobb, så babysvømming. Det er godt jeg skal ha fri i morgen sier jeg bare. :nigo:

Gravidstatus uke 30+0

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Mjneeei, ikke helt enda. Har kjent litt på ekle følelser ang. A de siste dagene. Har dårlig samvittighet for at hun ikke får ha oss alene lenger, dårlig samvittighet for at vi velter om livet hennes på den måten osv. Jeg føler rett og slett jeg går rundt i en dårlig samvittighetsdøs.

Hodet ned: Ja, det var det i forrige uke, og jeg regner med at hun, som søsteren sin, kommer til å ligge med hodet ned resten av tiden.

Aktivitet i magen: Ja, mye! Kjempedeilig. :nigo:

Navn: Ingenting bestemt enda.

Vektøkning: + 8 kg sist gang jeg veide meg. Det er en uke og to siden, og også sikkert en del vann siden. :lol:

Vann i kroppen: Ja, nå begynner det å komme for fullt. Kjenner jeg begynner å få litt i ansiktet også nå. Nyyydelig. :sexy:

Kynnere: Ja, hele tiden! Måtte ta en pause halvveis i trappa til manuellterapeuten i dag, for jeg fikk en skikkelig megakynner. Det er snakk om én etasje opp. :fnise:

Humør: Tenker veldig mye for tiden, men føler meg fin i formen så humøret er bra.

Barnerom: Hun skal sove inne hos oss.

Utstyr: Det meste er på plass. Mangler bare seng, sengekant, bilstolpose (som mamma skal strikke), regntrekk til søskenvognen og diverse småplukk til meg (som ammebh'er og denslags - puppene mine er heldigvis ikke så store denne gangen)

Strekkmerker: Tror jeg har fått noen nye på puppene - jeg klør ihvertfall noe infernalsk der. Ellers ingen nye som jeg kan se.

Melk i brystene: Ja, nå kan jeg klemme ut hvite dråper fra begge puppene.

Fødsel: Gleder meg! :hoppe:

Plager: Bekkenløsning, stort søvnbehov, halsbrann, hard i magen

Oppegående: Ja, føler meg forholdsvis lett i kroppen enda.

Sulten: Av og på egentlig. Har ofte følelsen av at det er mye baby i magen som tar opp plass, så det blir mange små måltider i løpet av dagen.

• 0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...