Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

:skratte: A kan jo ikke spise loen :fnise: Jeg syns jeg ser!

Hørres ut som dere har en fin dag :hjerte:

:hoho: Det var litt av et syn! Angrer på at jeg ikke filmet henne. :ler:

Koselig dag dere har hatt, da! :)

Sokkelo...Det høres ikke godt ut :fnise:

Nei, det så ikke godt ut heller. Hun svelgte det ihvertfall ikke, bare smakte på og fant ut at det ikke var noe godt. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asj, føler jeg klager på nettene mine hver eneste morgen her inne, men... :sjenert: Natten i natt har vært skikkelig fæl. A ble plutselig helt potte tett da jeg skulle legge henne, og klokken 23 begynte sirkuset. Nesespray (a.k.a. gift :roll: ), hyling, sovning. I en time og to, før jeg måtte opp igjen. Klokken 3 orket jeg ikke mer og tok henne over til meg. Da tror jeg hun hadde lekt en stund i sengen sin, for pysjamasen hennes var klissvåt av sikkel og snørr. Hun hadde snørr i hele ansiktet og håret også. :gjeiper: Hun fikk sove på puten til mannen, det hjelper når hun er så tett. Det gikk heldigvis greit at jeg snudde meg med ryggen til, hun gjorde bare det samme og begynte å synge litt. :fnise: Hun sovnet etter en times tid heldigvis, og vi sov helt til 7 i dag. Deilig. :nigo:

I dag får vi bror på middagsbesøk. Skal spør ham om han har lyst på kyllingfilet med ost inni, for jeg klarer ikke å tenke på noe annet. :ler: Han skal også hjelpe å hente søskenvognen på posten. Gleeeder meg til å se på den. :hoppe:

Skrevet

hahaha sokkelo? Smaker sikkert godt det!:P Høres ut som dere hadde en herlig dag sammen! Jeg gleder meg til at vi har en 1,5 åring i huset. Jeg liker den alderen så godt! De begynner å prate litt og er ofte nysgjerrig og vil oppdage nye ting. jaaa jeg gleder meg! :D

Skrevet

Du har veldig lov til å klage på nettene. Det er ille nok når man ikke er gravid, mens det er 20 ganger verre som gravid ;)

Kos dere med bror på middagsbesøk! :)

Skrevet

koselig å lese om hverdagene deres ja.... A høres jo såå skjønn ut som ligger og synger i senga bak ryggen din... full av snørr og hva det måtte være. Har du vært trøtt og gåen idag ? Eller er du helst det hver dag, skal du si?

Skrevet

Kjedelig med slitsomme netter! :kose: Men hun er nå søt også da! :fnise: Ser henne for meg der hun ligger og synger :rodmer:

Håper dere har kost dere med besøk av broren din i kveld :)

Skrevet

God morgen, Belle! Håper denne natten har vært bedre enn forrige!

Synes A er morsom som spiser sokkelo :ler: Høres jo ikke kresen ut akkurat, må jo være greit å gi henne forskjellig middagsmat? :jepp:

Synd at du har så mye kynnere :klem:

Ønsker deg og A en deilig dag :sol:

Skrevet

hahaha sokkelo? Smaker sikkert godt det!:P Høres ut som dere hadde en herlig dag sammen! Jeg gleder meg til at vi har en 1,5 åring i huset. Jeg liker den alderen så godt! De begynner å prate litt og er ofte nysgjerrig og vil oppdage nye ting. jaaa jeg gleder meg! :D

:ler: Det så ikke videre godt ut altså.

Denne alderen er bare helt fantastisk! Det blir bare gøyere og gøyere jo mer hun er ''med'' i det som skjer, svarer når vi spør henne om noe osv. Hadde det ikke vært så slitsomt hadde jeg ville hatt en halvannetåring nesten for alltid. :fnise:

Elsker å lese om hverdagene deres

Så koselig å høre! Jeg liker jo å skrive om de små tingene som skjer i hverdagene, og det er godt å vite at det ikke bare er meg (og mannen) som setter pris på dem. :hjerte: Og tenk, snart er det din tur! :hoppe:

Du har veldig lov til å klage på nettene. Det er ille nok når man ikke er gravid, mens det er 20 ganger verre som gravid

Kos dere med bror på middagsbesøk!

Ugh, ja, det har du helt rett i. Nå er det nesten så jeg gleder meg til nattamming igjen. Da er jeg i det minste ikke gravid lenger. :ler:

koselig å lese om hverdagene deres ja.... A høres jo såå skjønn ut som ligger og synger i senga bak ryggen din... full av snørr og hva det måtte være. Har du vært trøtt og gåen idag ? Eller er du helst det hver dag, skal du si?

Gøy å høre! :rodmer:

Ja, hun er bare helskjønn! Det er noe nytt hver eneste dag. Jeg virkelig elsker den alderen hun er inne i nå!

:fnise: Ja, det er vel helst hver dag, men noen dager er verre enn andre. Gårsdagen var ikke så ille faktisk, takket være en time på puta etter jobb, før jeg hentet A i barnehagen. :nigo:

Kjedelig med slitsomme netter! Men hun er nå søt også da! Ser henne for meg der hun ligger og synger

Håper dere har kost dere med besøk av broren din i kveld

Ja, det er virkelig slitsomt. Men, men, det går nok over. Nå gleder jeg meg bare til mannen kommer hjem og skal ta nettene. Det skal bli deilig det! :jepp:

God morgen, Belle! Håper denne natten har vært bedre enn forrige!

Synes A er morsom som spiser sokkelo Høres jo ikke kresen ut akkurat, må jo være greit å gi henne forskjellig middagsmat?

Synd at du har så mye kynnere

Ønsker deg og A en deilig dag

God morgen til deg også! :klem:

Ikke så veldig mye bedre, nei. :gjeiper: Men helt okei, nesten. :fnise:

Nei, hun er ikke så veldig kresen. Så lenge det ikke er grønnsaker, da blir hun helt :redd: . Hun er så rar. Grønnsaker har hun jo elsket siden dag én, men plutselig da hun bikket omtrent året vil hun ikke ha noe annet enn sukkererter. :lol: Men middag elsker hun, særlig pasta og pølser og alt som ikke er så veldig sunt som pommes frites. :daane:

Skrevet (endret)

VI har plutselig fått en grønnsaksnekter vi også.. Bortsett fra erter, det har hun plutselig oppdaget at er kanongodt. Det har hun i grunnen aldri fått før, for det er det ingen av oss andre som spiser frivillig, så det er kanskje godt fordi det er nytt og spennende.. ;) Så nå lager jeg bl.a. tomatsauser jevnet med gulrot&pastinakkpuré for å lure i henne mer grønt. Det blir faktisk utrolig god saus av det! :sikle::fnise:

Endret av Mazilla
Skrevet

VI har plutselig fått en grønnsaksnekter vi også.. Bortsett fra erter, det har hun plutselig oppdaget at er kanongodt. Det har hun i grunnen aldri fått før, for det er det ingen av oss andre som spiser frivillig, så det er kanskje godt fordi det er nytt og spennende.. ;) Så nå lager jeg bl.a. tomatsauser jevnet med gulrot&pastinakkpuré for å lure i henne mer grønt. Det blir faktisk utrolig god saus av det! :sikle::fnise:

Det er rart det der altså! Her plukker hun ut det hun ser er grønnsaker. :roll: Men knuste tomater spiser hun, da ser hun jo ikke at det er tomater. Og så tenkte jeg jeg skulle lure oppi litt revet gulrot for eksempel, neste gang vi skal ha bolognese. :)

Skrevet

:hoppendeglad: Da var søskenvognen hentet, pakket ut, veldig! godkjent (både av A og av mammaen :fnise: ) og pakket ned igjen hos mamma. Hadde sååå lyst til å innrede babybagen, men siden den skal lagres hjemme hos mamma frem til fødsel blir det litt upraktisk. :ler: Jeg kan ihvertfall med glede konstatere at den akkurat går gjennom dørene i leiligheten. :tommelsmil:

Jeg og bror hadde en veldig koselig kveld i går. Vi lagde pølse- og makaronigrateng (A elsker makaroni, gafler i seg så man aldri skulle trodd hun hadde fått mat før :fnise: ) og spiste smågodt og drakk brus etter at A hadde lagt seg. Vi prøvde å se Blade Runner, men det ble rett og slett litt for spesi for meg akkurat der og da. Og OMG, synth overload! :hoho: Bror sovnet og da gadd jeg ikke å sitte alene og se spesi film altså. :ler:

Natten var ikke bra, som vanlig. Oppvåkning 22, men klarte å roe henne i sengen, så halv 3isj, klarte å roe henne, la henne tilbake, men hun fikk ikke sove. Hørte hun lå og kastet på seg i sengen sin - den knirker. :fnise: Det samme gjorde jeg. :roll: Klokken 3 fikk hun komme over i min seng (aner jeg en trend her eller? :plystre: ), vi sovnet vel i 4-tiden og morgen og :hoppendeglad: klokken 5:50. Da var jeg bare lei av å sove dårlig (vondt, A som såvidt fikk puste gjennom nesen osv.) så det var like greit det var morgen.

Jeg laget meg nytraktet cappuccino av min fantastiske, nyinnkjøpte minipresskanne slash termokopp og følte meg akkurat som i en film da jeg hadde termokoppen med meg på jobb. *knegg* Men årh, jeg skal aldri gå tilbake til vanlig kaffe igjen. Jeg har seriøst lyst å sette cappuccinoen intravenøst. :fnise: Gleder meg til jeg ikke er gravid lenger og kan drikke hundre kopper til dagen. :ler:

I dag er det høstfest i barnehagen klokken 2. Vi skal spise lapskaus og bare kose oss. Gleder meg! :nigo: Etterpå er det babysvømming og til slutt natta og fri i morgen! Mannen kommer tidlig hjem også. O'glede! :bolledeig:

Skrevet

28 uker i dag og tredje trimester. De må feires med gravistatus! :nigo:

Termin: 18.januar

Kjønn: Jente :babyjente:

Utålmodig: Nja, begge deler egentlig. Jeg er ikke heeelt klar til å få to barn enda, men jeg er veldig klar til å ikke være gravid lenger. :fnise:

Aktivitet innenifra: Nesten hele tiden! :rodmer: Kjenner henne veldig godt, og det er så deilig.

Bestemt navn: Njaaaa. Trodde vi var 95% enige, men det er vel mer...60% nå. Vi har utsatt navnediskusjonen enn så lenge. :ler:

Vektøkning: +7 kg. Fornøyd med det, særlig siden vannet nå begynner å komme.

Vann i kroppen: 0-1 på forrige kontroll, men nå kjennes det mer ut som 1. Hovne og varme fingre som ikke fungerer helt slik de skal, samt tendenser til elefantføtter.

Utstyr: Mangler seng og sengekant. Kom også på at vi trenger regntrekk til søskenvognen. Ellers er det meste i hus. :nigo:

Strekkmerker: Ingen nye. Tror jeg.

Om fødselen: Gleder meg! :hoppe:

Plager: Bekkenløsning, ryggvondter, tilbakevendende hodepine, halsbrann, vann i kroppen.

Oppegående: Helt grei. Er sliten pga. nettene vi har for tiden, men det holdes i sjakk (det samme med bekkenløsningen) med sykemeldingen.

Sulten : Frem til klokken 15 er jeg helt innhult. :fnise: Spiser mye frukt på jobben, prøver å ikke spise kjeks, ekstra brødskive osv. Til nå har jeg vært ganske flink synes jeg!

Matkikk: Akkurat nå er det fetaost. Og mørk sjokolade.

Kynnere: Ja, mange! Men de er ikke ubehagelige så sant de ikke går rett på blæren.

Tungt: Litt, men det har vel en sammenheng med bekkenløsningen. Dog, ikke like tungt som forrige gang. Jeg har så langt ingen problemer med å verken komme meg ned på golvet eller opp igjen. :ler:

Høygravid: Nei.

Sykehusbagen: Ikke begynt å tenke på den enda.

Hodet ned: Bevegelig.

Hodet festet: Nei.

Skrevet

Fin status, og gratulerer så mye med 3. semester! Måtte formen holde seg tålig bra veien ut... Litt kjedelig er det jo at det helst bare blir tyngre, men slikt er det jo. Du får bare roe ned på jobb etterhvert som behovet melder seg.

Vil du ikke spise ekstra brødskive osv fordi du passer vekta? Litt ekstra skal du unne deg i løpet av dagen, ikke noe kjekt å gå sulten heller..

Skrevet

Fin status, og gratulerer så mye med 3. semester! Måtte formen holde seg tålig bra veien ut... Litt kjedelig er det jo at det helst bare blir tyngre, men slikt er det jo. Du får bare roe ned på jobb etterhvert som behovet melder seg.

Vil du ikke spise ekstra brødskive osv fordi du passer vekta? Litt ekstra skal du unne deg i løpet av dagen, ikke noe kjekt å gå sulten heller..

Ja, tyngre blir det. Men, men. Ikke så lenge igjen nå ihvertfall! :nigo:

Neida, det er ikke noe sånt altså. Prøver bare å ikke spise for mye, siden jeg har en tendens til å gjøre det. Spiser jo allerede 4 brødskiver til lunsj. Jeg trenger tross alt ikke to ekstra brødskiver mellom frokost 7:30 og 11, liksom. :ler:

Skrevet

gratulerer med 3. trimester!!:D Nå er ikke det lenge igjen;) ser at du gleder deg til fødselen?? Du har altså ikke blitt skremt første gangen? :D

Skrevet (endret)

Grattis med 3.trimester! :strix:

Jeg elsker termokoppen min jeg også! :Nikke: Den er helt genial! Det eneste er at den er så bra at jeg ikke får drukket på vei til jobb for da er det for varmt. Men det er jo et luksusproblem! ;)

Synes du er flink som er alene med lillejenta (i perioder) og jobber så mye som du gjør! Spesielt med de nettene dere har hatt i det siste! Håper virkelig det gir seg snart!

Er du flink til å ikke bære på A? Jeg synder mye, og har gjort det hele tiden. :sjenert: Det er jo så lettvint å bare bære og løfte på plass.

Endret av Miss I.W.
Skrevet

:hoppe: Tredje trimester! :hoppe:

Så gøy med status :)

Hurra! :hoppendeglad:

gratulerer med 3. trimester!!:D Nå er ikke det lenge igjen;) ser at du gleder deg til fødselen?? Du har altså ikke blitt skremt første gangen? :D

Takketakk. :nigo: Nei, det er virkelig ikke lenge igjen nå! Føler tiden bare flyr avgårde. :daane:

:ler: Jeg burde kanskje blitt skremt, med alle de komplikasjonene jeg hadde (mannen har nok litt hetta!), men det har jeg faktisk ikke. Jeg gleder meg til å gjøre det om igjen og ikke minst til å møte lille bolle. :hjerte:

Grattis med 3.trimester! :strix:

Jeg elsker termokoppen min jeg også! :Nikke: Den er helt genial! Det eneste er at den er så bra at jeg ikke får drukket på vei til jobb for da er det for varmt. Men det er jo et luksusproblem! ;)

Synes du er flink som er alene med lillejenta (i perioder) og jobber så mye som du gjør! Spesielt med de nettene dere har hatt i det siste! Håper virkelig det gir seg snart!

Er du flink til å ikke bære på A? Jeg synder mye, og har gjort det hele tiden. :sjenert: Det er jo så lettvint å bare bære og løfte på plass.

JIppi! :hoppe:

Termokoppen er helt genial! Litt knotete med at jeg må helle kaffen oppi en annen kopp, vaske ut av presskannen (termokoppen) og så helle kaffen tilbake igjen, men hva gjør man vel ikke for god kaffe? :ler: Det er uansett godt mulig jeg går til innkjøp av en skikkelig presskanne etterhvert. :Nikke: Jeg kjører jo A til barnehagen jeg, og fra barnehagen til jobb er den blitt helt perfekt! :ler:

Ja, det har blitt noen heftige uker, og de neste ukene blir sikkert enda verre. Men jeg har veldig god hjelp fra hele familien så dette skal vi klare. :tommelsmil:

Huff, ikke alltid. Jeg prøver jo, men det er visse situasjoner hvor man ikke kan unngå å løfte og bære. Men jeg bruker alltid trillen ned til garasjen (vi bor i blokk og det er et stykke ned). Selv om A egentlig kan gå tør jeg ikke gamble på om hun har en lat dag eller ei. :fnise: Og så er det jo alle de små tingene da, som utgjør en del bæring hver dag: opp- og ut av matstolen, inn- og ut av bilstolen, hjem fra barnehagen (spesielt dersom de er ute når jeg henter henne, da nekter hun å være med om jeg ikke bærer henne :roll: ) osv. Men jeg er i det minste bevisst på det, og har blitt veeeldig tålmodig når hun bare skal gjøre tusen ting før hun vil gå inn på badet og skifte bleie for eksempel. :ler:

Skrevet

Gårsdagen i korte trekk:

- Høstfest med lapskaus :spise:

- Babysvømming :fisk:

- Meg som sovnet klokken 21 :natti:

- A som sov helt til 2 i natt før hun våknet (små gleder :lol: )

Dagen i dag:

- A som sov helt til 7 i dag morges (etter et par timers våkentid i natt, men hysj! det snakker vi ikke om) :nigo:

- :kaffekopp: i sengen faktisk :fnise:

- Mannen kommer hjem i dag :bolledeig:

- Meg som skal :natti: om nøyaktig to minutter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...