Honesty Skrevet 17. oktober 2012 #5601 Skrevet 17. oktober 2012 Uff, jeg kan alt om klesberget. Det er en grunn til at terskelen for å begynne med tøybleiene igjen er blitt høyere denne gangen... Det er ikke babyen som er den verste til å skitne seg ut, men treåringen, derimot...
^^Belle^^ Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #5602 Skrevet 17. oktober 2012 Uff, jeg kan alt om klesberget. Det er en grunn til at terskelen for å begynne med tøybleiene igjen er blitt høyere denne gangen... Det er ikke babyen som er den verste til å skitne seg ut, men treåringen, derimot... Ugh, det er godt det ikke bare er her hjemme det hoper seg opp. :gjeiper: Jeg var selv på tanken om å bruke tøybleier, men det hadde aldri gått tror jeg. Man må ha en viss struktur og disiplin på klesvasken som vi rett og slett mangler. Begynner å få dreisen på det nå da, med nyinnkjøpte, svære kleskurver fra Ikea hvor klærne er sortert. Føler meg flink. Men ja, vi merket det veldig godt da A begynte i barnehagen. Minst ett skift til dagen. Jeg skal nok klare å finne den, men hvis ikke så skriker jeg ut i kveld.. Husker du sånn ca hvor mye du ga for den? Det ble visst til at jeg kom meg innpå dataen litt allikevel. Jeg kjøpte denne. Betalte 20 pund for den, pluss frakt. Mener den selges for minst 400 kroner her hjemme, særlig i en så stor størrelse. 1 tog altså, det er den midterste tykkelsen.
Disco Biscuit Skrevet 17. oktober 2012 #5603 Skrevet 17. oktober 2012 Bare innom og oppdaterer meg litt på dagene deres - må si at jeg synes det bestikket A hadde fått virker genialt Har lekt med tanken på å få F til å spise med bestikk selv også, men jeg er litt skeptisk til at all maten havner andre steder enn i munnen med vanlig bestikk.. Må prøves ut! Flott søskenvogn du har fått tak i! og for ett kupp også
Disco Biscuit Skrevet 17. oktober 2012 #5604 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Dobbelpost gitt... Endret 17. oktober 2012 av MaiL
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5605 Skrevet 18. oktober 2012 Bare innom og oppdaterer meg litt på dagene deres - må si at jeg synes det bestikket A hadde fått virker genialt Har lekt med tanken på å få F til å spise med bestikk selv også, men jeg er litt skeptisk til at all maten havner andre steder enn i munnen med vanlig bestikk.. Må prøves ut! Flott søskenvogn du har fått tak i! og for ett kupp også Ja, det er virkelig helt fantastisk bra! Skal kjøpe et par til av det neste gang jeg er på butikken.
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5606 Skrevet 18. oktober 2012 Herregud, i går fikk jeg plutselig et innfall av ekstra energi og gjett om jeg fikk gjort mye! Etter luren (på to timer ) ryddet og vasket jeg kjøkken, ryddet stuen, vaskerommet, badet og soverommet. Jeg fikk satt på en vask med klær, brettet sammen fjellet med rene klær og ryddet ut av sokke- og truseskuffen min. Fytti, der var det mye rart oppi. Etter barnehagen dro vi hjem til mamma på middag og bollekake til dessert/kvelds. Før jeg la meg fikk jeg heklet ferdig ikke mindre enn to julegaver, og jeg fikk tatt meg en lang og god dusj. Deilig! I dag har jeg det travelt på jobb, men jeg klarte ikke å holde meg unna KG. Etter jobb skal jeg sove litt og så kommer søster for å være med å hente A i barnehagen. Vi skal ta en liten runde på kjøpesenteret for å se etter kalendergaver til mamma, så da tar vi nok like greit middagen der også. Det er vel stor sannsynlighet for at det blir McD.
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #5607 Skrevet 18. oktober 2012 Så flink du var igår! Full fart! Husk å slappe av også, da Truseskuffen er alltid et interessant foretagende Spesielt nå, når jeg har kjøpt inn ørten truser i en størrelse større enn vanlig.. Også ser jeg med savn på de søte små blonde-trusene som sambo elsker at jeg går med Jaja!! Ikke såååå lenge igjen Ønsker deg en strålende dag, Belle! Høres ut som at energien din er på topp, og det er bra!!
CathrineMic Skrevet 18. oktober 2012 #5608 Skrevet 18. oktober 2012 Wow, flink du var igår da! Som nuttapia sier, husk å slappe av også Ikke så lenge siden jeg ryddet i truseskoffen selv, å jeg signerer den, Mye rart Btw nuttapia, cubus har noen fantastiske blonde-truser (tanga). De er rullet inn i en sånn "lapp", å er kjempebillige. De har 3 for 2 på de. Jeg mener det, de er de beste jeg noen gang har hatt, å jeg skal ærlig innrømme at det er nesten kun de jeg har igjen I masse farger Jeg trur de har de i andre typer også, ikke bare tanga Kos dere masse på adventsgave shopping, å mcd mat Vi skal ha thai-mat på jobb
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #5609 Skrevet 18. oktober 2012 Wow, flink du var igår da! Som nuttapia sier, husk å slappe av også Ikke så lenge siden jeg ryddet i truseskoffen selv, å jeg signerer den, Mye rart Btw nuttapia, cubus har noen fantastiske blonde-truser (tanga). De er rullet inn i en sånn "lapp", å er kjempebillige. De har 3 for 2 på de. Jeg mener det, de er de beste jeg noen gang har hatt, å jeg skal ærlig innrømme at det er nesten kun de jeg har igjen I masse farger Jeg trur de har de i andre typer også, ikke bare tanga Kos dere masse på adventsgave shopping, å mcd mat Vi skal ha thai-mat på jobb Ohh, det skal sjekkes ut, Cathrine! Er ikke før jeg ble gravid at jeg har begynt å sjekke ut klær på Cubus og Kappahl..! Ha en fin kveld, begge to
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5610 Skrevet 18. oktober 2012 Bare kjapt innom fra mobilen, men jeg bruker også bare de tangaene. Dødsdeilige er de!
CathrineMic Skrevet 18. oktober 2012 #5612 Skrevet 18. oktober 2012 Bare kjapt innom fra mobilen, men jeg bruker også bare de tangaene. Dødsdeilige er de! Ja, de er fantastiske! Er virkelig til å anbefale for de som ikke har prøvd dem Å det som er så greit med dem og, er at de er jo fine også
honning Skrevet 18. oktober 2012 #5613 Skrevet 18. oktober 2012 Hm, takk for trusetips her inne De skal testes ut. Jeg har ikke handla undertøy på cubus på flere år tror jeg, kommer ikke på det
Gjest pysepusen Skrevet 18. oktober 2012 #5614 Skrevet 18. oktober 2012 Flinke du! Hørtes deilig ut med masse energi
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #5615 Skrevet 19. oktober 2012 Så flink du var igår! Full fart! Husk å slappe av også, da Truseskuffen er alltid et interessant foretagende Spesielt nå, når jeg har kjøpt inn ørten truser i en størrelse større enn vanlig.. Også ser jeg med savn på de søte små blonde-trusene som sambo elsker at jeg går med Jaja!! Ikke såååå lenge igjen Ønsker deg en strålende dag, Belle! Høres ut som at energien din er på topp, og det er bra!! Takket være disse fantastiske trusene vi har snakket om slipper jeg å kjøpe inn i større størrelser når jeg er gravid. De har nemlig ikke strikk og funker uansett. Så flink du var i går!! Imponerende! Er litt imponert over meg selv også. Hm, takk for trusetips her inne De skal testes ut. Jeg har ikke handla undertøy på cubus på flere år tror jeg, kommer ikke på det De er virkelig knallgode. Flinke du! Hørtes deilig ut med masse energi Det er kjempedeilig!
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #5616 Skrevet 19. oktober 2012 OMG, morgen klokken halv FEM i dag! Jeg fikk heldigvis døst av litt mens A turnet rundt i sengen og da hun akkurat hadde sovnet igjen klokken halv 7, oppå magen min ( ), ringte selvsagt telefonen. Det var mannen stakkar, som selvsagt trodde vi var våkne. Vi er jo alltid våkne på den tiden. Jeg klarte å snike henne av meg, men hun våknet nok da jeg gikk ut av sengen for etter å bare ha snakket med mannen i noen minutter hørte jeg et brak fra soverommet. Da hadde hun falt ut av sengen. Eller, jeg tror hun kom seg ned rett vei (med rumpa ut), men at hun sklei på garnposene jeg har lagret rett nedenfor sengen. Jada, praktisk. Uansett, det ble bokstavelig talt en brakmorgen på oss. Hurra. :gjeiper: Hun var heldigvis i godt humør da vi endelig stod opp, men det blir spennende å se hvordan hun er i barnehagen i dag. De er heldigvis flinke til å la barna legge seg når de faktisk er trøtte, så det går nok fint. Det er bare litt dumt om hun går glipp av middagen/varmmaten fordi hun er for trøtt. Jaja, sove må hun så... Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre jeg altså. Jeg har prøvd det meste, ihvertfall i forhold til leggetid. Hun sover aldri etter 12 på dagen så jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre. Jeg merker at oppvåkningene på nettene og de tidlige morgenene (jeg har begynt å legge med halv 10 nå bare for å klare meg gjennom neste dag) tærer veldig på meg. Da hjelper det lite at jobben til mannen har vært skikkelig sleipe også. I Nordsjøen kan du jobbe i 2 uker, ha 6 dager avspasering før du kan jobbe i 2 uker til, uten å få overtid. Og det er dette han skal nå. Han kommer hjem på onsdag, nøyaktig 2 uker siden han reiste, er hjemme til tirsdag uken etter (men han må nok reise på mandagen) og så skal han jobbe i 2 uker. Kjenner meg litt frynsete nå og skal definitivt ikke nøle med å øke sykemeldingen om jeg trenger det.
Diddles Skrevet 19. oktober 2012 #5617 Skrevet 19. oktober 2012 Du aner ikke hvor mye jeg føler med deg Men sånn bortsett fra det er det spørs hvor mye du kan gjøre med søvnen til A...mulig hun bare er gjennom en periode, utviklingssprang? Her varierer det litt hvor tidlige morgener det er, men hun sover aldri lenger enn til 6.30, uansett Vi har prøvd både å legge henne senere (da våkner hun enda tidligere ) og vi har lagt henne klokka 17 fordi hun var trøtt da..sistnevnte funka best Da sov hun faktisk til 6.45 neste morgen Du er flink og smart som legger deg tidlig, det er det som er det rette å gjøre tror jeg; tilpasse seg Håper det går greit med dere idag, du får prøve å slappe av litt mens A er i bhg (hvis du har fri?!)
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #5618 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Du aner ikke hvor mye jeg føler med deg Men sånn bortsett fra det er det spørs hvor mye du kan gjøre med søvnen til A...mulig hun bare er gjennom en periode, utviklingssprang? Her varierer det litt hvor tidlige morgener det er, men hun sover aldri lenger enn til 6.30, uansett Vi har prøvd både å legge henne senere (da våkner hun enda tidligere ) og vi har lagt henne klokka 17 fordi hun var trøtt da..sistnevnte funka best Da sov hun faktisk til 6.45 neste morgen Du er flink og smart som legger deg tidlig, det er det som er det rette å gjøre tror jeg; tilpasse seg Håper det går greit med dere idag, du får prøve å slappe av litt mens A er i bhg (hvis du har fri?!) Det er på en måte godt å vite at vi ikke er alene om dette ihvertfall. Men ja, det er nok bare en periode. Det kan jo være alt fra tenner til utviklingssprang til voksesmerter (hun vokste jo 3 cm på to måneder - det MÅ jo bare være vondt!) så vi får smøre oss med tålmodighet og håpe at det snart går over. For oss begge. Det er som regel morgen klokken 6 her i huset, og det skal jeg ikke klage på altså. Men når klokken enda viser et firetall er det definitivt for tidlig. Og som du sier, jo senere vi legger henne jo tidligere våkner hun. I går sovnet hun ikke før rett før halv 8, det samme gjorde hun den sjebnesvangre lørdagen da hun våknet 5. Håper virkelig ikke vi får enda en våken-i-over-tre-timer-natt i natt. Jeg MÅ bare legge meg tidlig. Trenger så innmari mye søvn for tiden at jeg ikke klarer å funke om jeg får altfor lite søvn. Jeg får i det minste (som regel) sove i 4 timer i strekk før hun våkner første gang. :gjeiper: ------------------------ Trøtt dag = internettshopping. Bare sånne ting jeg trengte da, sånn noenlunde ihvertfall. Kjøpte en hel haug med smoothier fra Nurture inc. til A. De likte hun veldig godt, og så er de jo så mye billigere enn Ella's Kitchen smoothiene. Kjøpte også mørk sjokolade til meg selv, for det trengs definitivt om dagene. Jeg har lenge prøvd å finne en god erstatning for Dr. Greve Pharma sin Allroundkrem til A. Den er virkelig helt fantastisk, både som kuldekrem og som pleiende krem. Jeg ville ha to i én, og da er det plutselig ikke så lett å finne noe som funker like godt, ihvertfall ikke på norske apoteker. Damen på det siste apoteket jeg snakket med foreslo en kuldekrem til hendene. Nå har jeg gått til innkjøp av denne salven fra Green People sin babylinje og den er forhåpentligvis det jeg er på utkikk etter. Bolla har fått seg babyolje uten lukt fra samme merke, med pumpe - den var vel den største grunnen til at jeg kjøpte den. Har en god babyolje kjøpt på iherb, men den lukter ganske sterkt av mandarin. Aaaah. Endret 19. oktober 2012 av ^^Belle^^
Mazilla Skrevet 19. oktober 2012 #5619 Skrevet 19. oktober 2012 Hvorfor må du finne en erstatning hvis allroundkremen funker så bra? Her var det ikke kvelden før klokka var over 21 i går, men likevel var det morgen kl 6... Lykke til med den barnehagedagen!
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #5620 Skrevet 19. oktober 2012 Hvorfor må du finne en erstatning hvis allroundkremen funker så bra? Her var det ikke kvelden før klokka var over 21 i går, men likevel var det morgen kl 6... Lykke til med den barnehagedagen! Åi, det glemte jeg jo å skrive. Den er mest sannsynligvis tatt ut av sortimentet. Den er utsolgt absolutt over alt (både på nett og i fysiske butikker) og ihvertfall hos Apotek1 står det at det er usikkert at den skal komme tilbake. Megakjipt for den er virkelig redningen til såre sikle-kinn i kulden. Søvn er noe herk av og til. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå