Gjest Delphina Skrevet 13. august 2012 #5141 Skrevet 13. august 2012 Hurraaaa! Heldiggrisen! Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som går gravid, savner tiden da C sparket meg på innsiden og sa "HEI MAMMA" på den måten. Nå er det mer et spark i ansiktet og en liten fis i ansiktet mitt.. ikke like "romantisk" om du forstår, men allikevel merkelig nok, koselig. Gleder meg til å høre hva dere venter.. Sitter og tenker, det er enda en uke til de finner ut. Synes du er flink om du greier å lage det. Startet på noen bestemorlapper, and that's it. Har et broderi for C, som jeg planlegger å få gjort ferdig en dag jeg ikke er så grusomt opptatt. Elsker å brodere, er så morsomt! Må innrømme jeg er takknemlig mannen her ikke er så glad i å drikke, han vil heller være hjemme med jentene sine og spille på playstation. Eneste er at han blir så oppslukt, men en bæsjebleie fra C hjelper å få han tilbake til denne verdenen igjen.
Småkjekset Skrevet 13. august 2012 #5142 Skrevet 13. august 2012 Så fine ting du har funnet Buksen så skikkelig herlig ut Ser at jeg ikke har tippet enda, så da prøver jeg meg på at du har en i magen
Teriyaki Skrevet 13. august 2012 #5143 Skrevet 13. august 2012 Så flotte ting du skal hekle! Flinka Skjønner godt det er irriterende med fyllesyk mann, pleier å være samme tendenser her. Jeg blir så verpesyk av å lese her. Savner å være gravid Nå ser de fleste ut til å tippe gutt, så dette blir spennende! Har forresten bestilt easygrow dunpose nå! Satser på at vi blir fornøyd.
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5144 Skrevet 14. august 2012 Hurraaaa! Heldiggrisen! Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som går gravid, savner tiden da C sparket meg på innsiden og sa "HEI MAMMA" på den måten. Nå er det mer et spark i ansiktet og en liten fis i ansiktet mitt.. ikke like "romantisk" om du forstår, men allikevel merkelig nok, koselig. Gleder meg til å høre hva dere venter.. Sitter og tenker, det er enda en uke til de finner ut. Synes du er flink om du greier å lage det. Startet på noen bestemorlapper, and that's it. Har et broderi for C, som jeg planlegger å få gjort ferdig en dag jeg ikke er så grusomt opptatt. Elsker å brodere, er så morsomt! Må innrømme jeg er takknemlig mannen her ikke er så glad i å drikke, han vil heller være hjemme med jentene sine og spille på playstation. Eneste er at han blir så oppslukt, men en bæsjebleie fra C hjelper å få han tilbake til denne verdenen igjen. Det er helt fantastisk! Er så takknemlig for at jeg fikk kjenne det så tidlig, prøver å forberede meg mentalt på at dette mest sannsynligvis er siste gang. Spark og fis i ansiktet høres helt herlig ut når det kommer fra den man er mest glad i i hele verden. Uææh, ja, det er så spennende! Håper virkelig vi finner ut av det, for nå er jeg veldig klar til å enten finne frem A sine gamle klær eller kjøpe en del nye. Jeg også broderer. Men det går seeeint. Har et broderi som jeg har holdt på med i mangemange år nå, men jeg klarer ikke å sitte med det lenge av gangen for stingene er så små. Gleder meg til å begynne å hekle igjen da, tror ikke jeg har gjort det siden før jeg ble gravid. Mannen drikker heldigvis sjelden, på den måten ihvertfall - en øl her og der har han ofte - og jeg tror det er derfor han rettferdiggjør overfor seg selv at det er okei å ta den helt ut på den måten. Men det er ikke det når man har et annet menneske å ta seg av. Så fine ting du har funnet Buksen så skikkelig herlig ut Ser at jeg ikke har tippet enda, så da prøver jeg meg på at du har en i magen Jaaa, ikke sant? Blir den vellykket kommer jeg nok til å hekle en hel haug med sånne. Tipping er notert. Så flotte ting du skal hekle! Flinka Skjønner godt det er irriterende med fyllesyk mann, pleier å være samme tendenser her. Jeg blir så verpesyk av å lese her. Savner å være gravid Nå ser de fleste ut til å tippe gutt, så dette blir spennende! Har forresten bestilt easygrow dunpose nå! Satser på at vi blir fornøyd. Fyllesyke menn er nesten verre enn vanlig syke menn. Så gøy med ny pose. Håper du blir fornøyd!
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5145 Skrevet 14. august 2012 18 uker i dag! Er litt overrasket over hvor fort tiden har gått, samtidig som jeg føler den har gått kjempeseeeeint. Ble oppringt av fysio i går, ang. bassengtrening. Jeg er nå påmeldt og vi starter opp så snart det er 10 påmeldte. Hun regnet med at det kom til å bli i månedsskiftet, og jeg gleder meg. Skal bli dødsdeilig! Det eneste aberet er at det er klokken 11:30 hver torsdag, men etter å ha snakket med jobben tar vi det som en vanlig fysiotur, tannlegetur osv. Ihvertfall nå i starten, så får jeg si ifra dersom det skulle gå ut over arbeidsoppgavene mine. Jeg regner jo med at det ikke tar mer enn max 2 timer, og kanskje det bare er det som skal til for at jeg kan jobbe så lenge som mulig? Stakkars, stakkars lille A. Hun sliter sånn med tennene for tiden at det er helt fælt. Da mannen kom for å hente henne i barnehagen var de på nippet til å ringe ham allikevel for hun hadde plutselig begynt å hylskrike, helt utrøstelig. Det gjorde hun hjemme også. Huff, det er så fælt å se henne ha det så vondt, og det nytter ikke å trøste henne. Heldigvis er paracet gull og med litt mariekjeks og en hel haug druer ble hun som ny igjen. Men hallo, det er ikke rart hun har vondt da! Begge hjørnetennene og begge de fremste jekslene nede er på vei gjennom! Da tror jeg jeg også hadde hylt av smerte. :gjeiper: Vi har hatt den beste natten siden vi kom hjem fra Tyrkia, mye takket være paraceten tror jeg. Jeg hadde jo regnet med at paraceten hun fikk på ettermiddagen kom til å dabbe av i løpet av natten, men vi har bare hørt ett pip fra henne i hele natt. Litt *sutresutre* i søvne, romstere i sengen (sengen hennes knirker noe helt forferdelig ) og legge seg til rette igjen. Deilig for både små og store. :happy: Jeg var skikkelig uggen i går ettermiddag jeg også. Fikk meg en times lur rett før A sin leggetid og da jeg våknet var jeg bare helt gåen. Svimmel, vondt i hodet og bare blæ. Da var det deilig med en god natts søvn.
Tina_O Skrevet 14. august 2012 #5146 Skrevet 14. august 2012 Heihei! Hilser på her jeg:-) Moro å lese om graviditeten din, prøver liksom å forestille meg hvordan ting blir om noen uker;-)
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5147 Skrevet 14. august 2012 Heihei! Hilser på her jeg:-) Moro å lese om graviditeten din, prøver liksom å forestille meg hvordan ting blir om noen uker;-) Så koselig med nytt besøk.
MellonCollie Skrevet 14. august 2012 #5148 Skrevet 14. august 2012 Vi hadde også en lang, tøff tannperiode her... 3 jeksler samtidig omtrent. Alt ble jo forstyrret for henne, stakkar. Også er det så fint å høre om magesparkene. Rart å tenke på at jeg aldri skal oppleve det igjen - det er virkelig helt magiskt.
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5149 Skrevet 14. august 2012 Vi hadde også en lang, tøff tannperiode her... 3 jeksler samtidig omtrent. Alt ble jo forstyrret for henne, stakkar. Også er det så fint å høre om magesparkene. Rart å tenke på at jeg aldri skal oppleve det igjen - det er virkelig helt magiskt. Vi er jo veldig bortskjemte på tannfronten, siden de andre 8 tennene hennes omtrent bare spratt ut uten problemer. Da er dette litt nytt for oss. Det er så deilig! Prøver å nyte hvert eneste spark siden jeg vet at det mest sannsynligvis er siste gangen. Litt trist også.
honning Skrevet 14. august 2012 #5150 Skrevet 14. august 2012 Det kan være hardt for de når det står på som verst med tenner ja, og hardt for oss voksne også Jeg har også tenkt på det med siste gang man kjenner spark. Nesten litt vemodig...
Gjest pysepusen Skrevet 14. august 2012 #5151 Skrevet 14. august 2012 Tenner er noe herk! Et tips som jeg fikk fra venninnene til Diddles da vår lille slet med det var å bruke flytende Ibux på tannkjøttet (og Paracet i baken ). Det gjorde våre netter bedre
*Frida* Skrevet 14. august 2012 #5152 Skrevet 14. august 2012 Innom og les litt korleis det er med deg. Så kos med magespark!
Diddles Skrevet 14. august 2012 #5153 Skrevet 14. august 2012 Jeg savner deg Vil dere leke med oss på lørdag?
CathrineMic Skrevet 14. august 2012 #5154 Skrevet 14. august 2012 Så koseligt med så mye sparking! Gleder meg til det blir det klaffer for oss å jeg får oppleve det
^^Belle^^ Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5155 Skrevet 15. august 2012 Det kan være hardt for de når det står på som verst med tenner ja, og hardt for oss voksne også Jeg har også tenkt på det med siste gang man kjenner spark. Nesten litt vemodig... Det verste med det er at det liksom ikke er noe jeg kan gjøre. Det hjelper ikke å trøste, kose, tutten, frukt, osv. Da blir jeg så rådvill. Hva er mammaer (og pappaer) til for da egentlig? Det er litt vemodig synes jeg. Vi har jo ikke bestemt oss for at vi ikke vil ha flere da, men dersom vi vil det må vi jo klare det selv, noe som er høyst usannsynlig. Tenner er noe herk! Et tips som jeg fikk fra venninnene til Diddles da vår lille slet med det var å bruke flytende Ibux på tannkjøttet (og Paracet i baken ). Det gjorde våre netter bedre Usj, ja. Det var et godt tips! Dentinox har liksom ikke funket så veldig godt frem til nå. Det er vel ikke helt anbefalt heller, så... Innom og les litt korleis det er med deg. Så kos med magespark! Så koselig med besøk. :happy: Ja, det er superdeilig, og jeg nyter hvert et sekund! Jeg savner deg Vil dere leke med oss på lørdag? Har sendt deg sms også, men jaaa! Selvsagt! Så koseligt med så mye sparking! Gleder meg til det blir det klaffer for oss å jeg får oppleve det Det er kjempekoselig. For meg er det nesten det eneste positive med graviditeten, ihvertfall forrige gang. Så jeg prøver å nyte hvert eneste sekund av det.
^^Belle^^ Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5156 Skrevet 15. august 2012 I går hadde vi en kjempefin dag, ihvertfall på tannfronten. A var i storform da hun kom hjem fra barnehagen, skikkelig dag og natt fra mandagen. Vi merket ingenting til tennene, og når jeg ser inni munnen ser det ut til at alle 4 tennene ikke er så sprengte som de var. Litt kjipt at de skal drive og ''stange'' sånn hele tiden. Hvorfor kan de ikke bare komme opp så er vi ferdige med det? Sånn ellers var det lite som skjedde i går. Jeg var hos manuellterapeut og resten av kvelden forløp som vanlig, dvs. middag, middagshvil, hyper-A, vil-ikke-sove-A og til slutt kvelden i senga for oss alle. I dag skal jeg begynne på tredje sesong av White Collar. I dag er det barnehagefri. Mannen og A er på vei til Stavanger for å besøke farfar, besta og onklene, og jeg har ettermiddagsfri. Når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg turborydde kjøkken og stue, sette på en maskin med klær og ellers bare nyte at jeg er heeeelt alene. Det er ikke ofte! Det ser forresten ut til at dagen i dag blir nok en luftsmertedag. Sitter her og tygger på plommer da, håper det gjør susen.
^^Belle^^ Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5157 Skrevet 15. august 2012 Jeg snakket forresten med mannen i går, hva han syntes om å ha med mamma på ultralyd. Mannen skal jo egentlig ikke være hjemme nå (han er på sin turnus) så jeg har spurt mamma om hun ville være med siden jeg ikke ville gå alene. Det gjorde jeg med A også forresten, mannen skulle ikke vært hjemme da heller. Etter å ha tenkt seg litt om sa han seg enig at hun kunne være med, og gjett om mamma ble glad! :happy:
Pasjonsblomst Skrevet 15. august 2012 #5158 Skrevet 15. august 2012 Stas å ha med mammen på UL.. vet at min også ville ha eeeeeelsket det. Hun er jo mer tussete enn meg. 18 uker ja, begynner å gå seg til.. snart halvveis Skjønner greia med at det kan føles litt vemodig med siste graviditet, men det er jo ikke hakket vemodig å ha to sprell levende barn (som i ditt tilfelle, snart) på stuegulvet akkurat. Synes selv at rett etter barn 1 det er trist å tenke på at jeg kanskje bare får gå gravid en gang til, da det gjerne blir 2 på oss om vi er heldige. Har ymtet til mannen at det kaaan jo hende jeg får lyst på en 3. også endag. Har jo akkurat begynt babyproduksjon, hvorfor stoppe nå? Ha en deeeeilig dag.. sørg for å sette på turboen når du rydder, for jeg synes du fortjener litt kos og avslapping bare for deg selv!
^^Belle^^ Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5159 Skrevet 15. august 2012 Stas å ha med mammen på UL.. vet at min også ville ha eeeeeelsket det. Hun er jo mer tussete enn meg. 18 uker ja, begynner å gå seg til.. snart halvveis Skjønner greia med at det kan føles litt vemodig med siste graviditet, men det er jo ikke hakket vemodig å ha to sprell levende barn (som i ditt tilfelle, snart) på stuegulvet akkurat. Synes selv at rett etter barn 1 det er trist å tenke på at jeg kanskje bare får gå gravid en gang til, da det gjerne blir 2 på oss om vi er heldige. Har ymtet til mannen at det kaaan jo hende jeg får lyst på en 3. også endag. Har jo akkurat begynt babyproduksjon, hvorfor stoppe nå? Ha en deeeeilig dag.. sørg for å sette på turboen når du rydder, for jeg synes du fortjener litt kos og avslapping bare for deg selv! Ja, hun gleder seg nesten mer enn hva jeg gjør. Du har selvsagt helt rett i at det ikke er det spor vemodig å ha to sprell levende barn. Er det noe prøvehistorien vår har lært oss så er det at nettopp det ikke er en selvfølge. Dersom vi noen sinne skulle ville ha et tredje barn blir det ikke før om en god stund. Jeg føler allerede at jeg har gått gravid i mange år sammenlagt nå. Bare tenk; de to siste bursdagene mine har jeg vært gravid! Turboen skal på. Jeg skal bruke minst mulig tid på rydding i dag, ja.
^^Belle^^ Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5160 Skrevet 15. august 2012 Ææææsj, mannen ringte nettopp. Han hadde blitt oppringt av jobben sin og han reiser i morgen tidlig. Jeg burde jo egentlig vært forberedt på det, han er jo tross alt på, men jeg hadde av en eller annen grunn bare sett meg fornøyd med at han var hjemme og tjente penger. Men ja, da blir det en uke som alenemamma på meg. Alene på sykehuset med A i morgen og manneløs på ultralyd på mandag. Heldigvis skal mamma være med! På en litt mer positiv side; jeg har kjøpt meg Caboo bæresjal til Bolla! Fant et nesten ubrukt, dødsbillig på Finn. :happy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå