Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og så skal jeg lage kikertgryte til oss. :sikle: Hvitløk er det vel greit at hun får? Og litt brunt sukker? :klo: Så kan jeg krydre det til meg selv etterpå.

Hvitløk er vel bare bra? Jeg har brukt både det og brunt sukker i maten til Liten ihvertfall, noe smak må hennes mat også ha! Hun har ikke reagert på det, så da går det sikkert bra med A også ;) Igår var vi i bursdagsselskap, og Liten smakte både pølsebrød, muffins og sitronfromasj :ler: Skulle sett ansiktet hennes, det var tydeligvis godt :sikle:

Ha en fin dag kjære du :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitløk er vel bare bra? Jeg har brukt både det og brunt sukker i maten til Liten ihvertfall, noe smak må hennes mat også ha! Hun har ikke reagert på det, så da går det sikkert bra med A også ;) Igår var vi i bursdagsselskap, og Liten smakte både pølsebrød, muffins og sitronfromasj :ler: Skulle sett ansiktet hennes, det var tydeligvis godt :sikle:

Ha en fin dag kjære du :klemmer:

Det ble både hvitløk, løk og brunt sukker. Det så ut til at hun likte det, men hun var ikke så sulten så vi prøver igjen i morgen. :jepp:

:fnise: Pølsebrød og andre sånne typer brød (hamburgerbrød) var det eneste vi fikk i A da hun var syk. Bedre enn ingenting tenkte vi. :sjenert: Men så gøy å se at Liten synes det er gøy med mat! :hoppe:

Takk det samme. :klem:

--------------

Det ble en tur på butikken i dag. A fikk sitte i handlevogna og var skikkelig happy camper. :fnise: Men selvsagt kom DEN kjempebæsjen på vei inn, som hun av en eller annen grunn alltid gjør når vi skal inn på Obsen. :roll: Heldigvis hadde jeg forberedt meg og hadde en babykjeks i veska. Greit å ha noe å distrahere lille frøken vil-ikke-ligge-på-ryggen med. :ler:

A sitter alltid på fanget mitt, under dyna si, med tutten i munnen og kosen godt inntil kinnet mens vi ser på Spesialagent Oso. I dag sovnet hun før det var ferdig. :overrasket: Hun sov ikke etter klokken 1 da, så forstår henne godt. :kose: Og så sovnet hun ett nanosekund etter at jeg hadde lagt henne ned i sengen. Deilig å slippe å krangle henne i søvn som jeg har måttet gjort de siste par nettene. :happy:

Resten av kvelden er miiiin og bare miiiin. :hjerte: Jeg skal spise litt mer kikertgryte (fikk bare tid til en bitteliten porsjon), drikke brus og fortsette med Modern Family. Fine mandagen.

Skrevet

Er det forresten noen av deres babyer som har begynt å ligge på siden eller på magen? A gjør det nå, og jeg må innrømme jeg synes det er litt småskummelt. :sjenert: Men så lenge hun ruller seg over er det vel det som er det beste? Eller? :bond:

Skrevet

N har ligget på siden i maaange uker allerede. Sover helt klart best sånn. Og de siste par ukene har hun også vridd seg over på magen innimellom. Jeg lar henne nå sove slik hun selv vil, jeg vet jo at hun kan snu seg slik hun vil. Men jeg er oftere oppe og sjekker på henne når hun har sovnet på magen ;)

Skrevet

N har ligget på siden i maaange uker allerede. Sover helt klart best sånn. Og de siste par ukene har hun også vridd seg over på magen innimellom. Jeg lar henne nå sove slik hun selv vil, jeg vet jo at hun kan snu seg slik hun vil. Men jeg er oftere oppe og sjekker på henne når hun har sovnet på magen ;)

Her begynte hun med det da hun ble syk, rett før vi reiste. Lurer på om kanskje hun følte seg mindre tett i nesen da. Uansett godt å høre at det er helt normalt. Man får liksom høre helt fra fødselen av at mageleie er kjempefy-fy og da er det litt vanskelig å legge den tankegangen vekk.

:fnise: Jeg sjekker også mye oftere på henne når hun ligger sånn. :sjenert:

Skrevet

Liten har sovet på siden siden (:fnise:) hun var ganske liten...husker ikke hvor gammel hun var første gangen, men hun har hatt en links ifht å få det til lenge!! Jeg har hørt at det er greit når de legger seg sånn selv :jepp:

Skrevet

L sover på magen med fjeset trykket hardt og godt inn i sengekanten, med nakken i vinkel jeg ikke trodde en kunne bøye den. :ler:

Men jeg finnes faktisk ikke bekymret, jeg stoler på at han kjenner om det blir vanskelig å puste og flytter på seg. :)

Kikertgryte hørtes forresten godt ut, har du oppskrift?

Er så matlei for tiden, så alt nytt er veldig velkomment, kjenner jeg. :)

Skrevet

A fikk sitte i handlevogna og var skikkelig happy camper. :fnise:

Det fikk Liten også på lørdag, men hun eiger ikke stødighet, så hun seig over til sida med en gang, litt sånn læxing position :hoho:

Skrevet

Liten har sovet på siden siden (:fnise:) hun var ganske liten...husker ikke hvor gammel hun var første gangen, men hun har hatt en links ifht å få det til lenge!! Jeg har hørt at det er greit når de legger seg sånn selv :jepp:

Ja, jeg har hørt det jeg også, men man blir jo allikevel litt bekymret. :sjenert:

L sover på magen med fjeset trykket hardt og godt inn i sengekanten, med nakken i vinkel jeg ikke trodde en kunne bøye den. :ler:

Men jeg finnes faktisk ikke bekymret, jeg stoler på at han kjenner om det blir vanskelig å puste og flytter på seg. :)

Kikertgryte hørtes forresten godt ut, har du oppskrift?

Er så matlei for tiden, så alt nytt er veldig velkomment, kjenner jeg. :)

:haar: Fæl nakkevinkel her også til tider. Hvordan går det an? :fnise: Men ja, jeg får vel prøve å stole på at hun flytter på seg. :jepp:

Brukte denne oppskriften, bare med kyllingkjøttdeig og en hel haug med cayennepepper og vanlig pepper i stedet for chili. :fnise: Det var kjempegodt, særlig da jeg spiste rester med revet parmesan over. :sikle:

Skrevet

Det fikk Liten også på lørdag, men hun eiger ikke stødighet, så hun seig over til sida med en gang, litt sånn læxing position :hoho:

:fnise: A er ikke helt stødig hun heller, og kan godt finne på å lene seg til ene siden fordi hun vil ta på noe. Så jeg synes det er litt skummelt enn så lenge, særlig når jeg er alene og er nødt til å ta øynene fra henne litt når jeg skal pakke i handleposene. :sjenert:

Skrevet

Har de ikke handlevogner med babysete i butikkene på deres kant? :fnise:

Skrevet

Jeg testet også ut handlevogn rett før helga, og det var veldig spennende syntes N. Og jeg syntes også det ble veldig spennende, i og med at hun var akkurat som jentene deres - når hun ikke holdt seg fast seig hun kjapt mot siden :hoho:

Det blir nok babysete en liten stund til for vår del ;)

Skrevet

Babysete? Er dere splitter pine gale? Man må jo ligge på ryggen for å ligge i babysetet. Det er farlig det. :redd:

:fnise:

Skrevet

:hoho:

Når jeg tenker meg om, så endte vi alltid opp med å bære S når hun satt i babysetet.. :ler:

Skrevet

Ai will sey this åonly wons (Allo allo, remember?! :skratte:) ingen handletur uten Ergo :hjerte: De der babysetene på handlevognene virker utrolig ukomfortable :haar: Tilogmed Liten protesterer, og hun elsker å ligge på rygg...akkurat som mammaen sin :hoho:

• Liker 1
Skrevet

Dere altså. :fnise:

Vi er litt i en overgang mtp. Ergoen vi nå. A er rett og slett for tung til at jeg orker å bære henne på magen i lengre perioder av gangen, så den bruker jeg bare når det er svippturer inn på butikken. Jeg må øve meg på å få henne bakpå ryggen alene altså. :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...