Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så god den vognposen ser ut :jepp: Og det var jo rett og slett billig!!! Grattis med ny telefon :mobil: Jeg elsker nye dupeditter :hjerte: Trodde nesten jeg skulle få meg ny mobil jeg også her om dagen, jeg mistet den oppi vaskebøtta mens jeg pratet med søs i telefonen og vasket gulvet samtidig *multitasking* :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så god den vognposen ser ut :jepp: Og det var jo rett og slett billig!!! Grattis med ny telefon :mobil: Jeg elsker nye dupeditter :hjerte: Trodde nesten jeg skulle få meg ny mobil jeg også her om dagen, jeg mistet den oppi vaskebøtta mens jeg pratet med søs i telefonen og vasket gulvet samtidig *multitasking* :fnise:

Ja, ikke sant? :jepp: Håper den er like god som den ser ut. Alt er jo uansett bedre enn sånn vi har det nå. Nå er det bare stress å skulle ut med vogna og det er jo litt trist.

Takk! Fant endelig en okei telefon med fulltastatur og android. :tommelsmil:

:hoho: Synes jeg ser deg.

Skrevet (endret)

Åh, tastatur :hjerte: Jeg har sånn touch-dritt, det nytter ikke å gjøre noe annet samtidig som du skriver på mobilen ihvertfall, jeg blir jo fullstendig hændikæppa av det der tullet!!!

Edit: hjertefeil :fnise:

Endret av Diddles
Skrevet

Åh, tastatur :hjerte: Jeg har sånn touch-dritt, det nytter ikke å gjøre noe annet samtidig som du skriver på mobilen ihvertfall, jeg blir jo fullstendig hændikæppa av det der tullet!!!

Edit: hjertefeil :fnise:

Mhm. :jepp: Har en Nokia E71 med fulltastatur (må være type Blackberry, ikke sånn slide-greier), men den er jo mumiegammel så det skal bli gøy å få noe som er litt mer nymoderende. :fnise: Og touch er noe herk. Liker det ikke. :snurt:

---

Baby i seng (hun er blitt så vanskelig å legge for tiden :daane: Nå er jeg nødt til å legge meg ved siden av henne i gjestesengen og så flytte henne halvsovende over i sin egen seng. :gjeiper: ), så nå er det mammatid. Tenkte jeg skulle sette på en gryte med kylling og couscous til A og samtidig lage ovnsbakt pestokylling med mozzarella til meg. :sikle:

Resten av kvelden skal jeg se Revenge. :happy:

Skrevet

Smittsomt det derent sovegreiene eller?? Fader altså, dagsovingen til Liten er helt på trynet for tida..for å ikke snakke om nettene :krangle: *hvisker* det er litt koselig også altså, å hente henne inn i senga til oss :rodmer: Varme lille kjærlighetshungrige bylten :hjerte: Hadde jeg bare sovet godt med henne i senga så hadde det vært no problemos ;)

Hva har du oppi kylling og couscous-gryta til A? Trenger nye magiske oppskrifter....noe som gjør at Liten vil ha mat :ler: Mister helt selvtilliten ifht koking jeg av dette her, jeg er jo kokk, hun burde :hjerte: maten jeg lager til henne :regler: Istedet lager hun sånn irriterende spytte/kjøre bil lyd idet hun ser skeia komme :roll::sur: Makan!! Utakknemlige lille utyske :hoho: Passe seg skal hun, ellers blir det kun middagsglass å spise :fy_fy::fnise: Tør ikke prøve jeg, i tilfelle hun heller vil ha det enn det jeg lager :skratte:

Kos deg ikveld :klemmer:

Skrevet

Ææææsj, ja. Dagsovingen går tålig greit, men det er fordi vi fremdeles har 5-måneders utviklingsspranghelvetet i friskt minne. :lol: Vi må jo sove ved siden av henne da, eller trille henne i søvn. Men sånn er det bare.

Men kveldene nå til dags... :daane: Før har vi bare trengt å legge henne nedi og gi henne litt flaske så har hun vært fornøyd. Men nå skal hun på død og liv over på magen og da blir hun helt :hoppendeglad: oppi der og vil ihvertfall ikke sove. :dry::fnise:

Denne gangen hadde jeg bare kylling, couscous, søtpotet og gulrot. Liker å lage litt basic mat i store porsjoner og så kan jeg heller sprite det litt opp ved hver porsjon sånn at hun ikke får det samme hele tiden. :Nikke: Har du prøvd tomat oppi? Det er magisk her i gården. A elsker hva som helst med tomat i. :fnise: Men couscous var greit å lage med altså. Hadde oppi ferdig hurtigcouscous og den ble deigete og god for små gommer å tygge litt på. A må ha litt klumper hun nå.

:hoho: A spiser hva som helst. Også middagsglass som smaker :spy: . Men hun fikk smake kylling og couscous fra Nestlé i dag, og det synes jeg faktisk ikke var så verst selv heller. Det må være første gangen. :ler:

Skrevet

Du....jeg er ledig imorgen allikevel, Pys avlyste daten vår...Vil du og A leke med oss litt??

Skrevet

Du....jeg er ledig imorgen allikevel, Pys avlyste daten vår...Vil du og A leke med oss litt??

Ja! :hoppe: Selvsagt. Skal vi ta fredagsdaten i morgen da heller eller skal vi kjøre på med to på én uke? :fnise: Men da blir det ikke kake altså. Kanskje like greit. :fnise:

Skrevet

Vi kjører på med to dater på èn uke :bolledeig: Så lenge du orker så mye av meg og bråkebøtta mi that is :hoho: Skal vi komme ned til dere da kanskje? Jeg skal innom helsestasjonen og veie en gang mellom 13.00 og 14.30, så da kan jeg gå bort :happy:

Ingen kake??????? :snurt:

:fnise: Nei er du gal, vi kan ikke spise kake flere ganger i uka!! Blir ikke bikinifin av sånt (desverre) :sjenert: Vi får vente til freddan med den :sjarmor: Da er det jo helg *finnerpåunnskyldninger*

Skrevet

Vi kjører på med to dater på èn uke :bolledeig: Så lenge du orker så mye av meg og bråkebøtta mi that is :hoho: Skal vi komme ned til dere da kanskje? Jeg skal innom helsestasjonen og veie en gang mellom 13.00 og 14.30, så da kan jeg gå bort :happy:

Ingen kake??????? :snurt:

:fnise: Nei er du gal, vi kan ikke spise kake flere ganger i uka!! Blir ikke bikinifin av sånt (desverre) :sjenert: Vi får vente til freddan med den :sjarmor: Da er det jo helg *finnerpåunnskyldninger*

Det høres kjempefint ut. Trenger litt påfyll av sosialt samvær i denne blæ-uken. :fnise: Men bare kom når dere vil. I morgen har jeg absolutt ingenting på tapetet. :happy:

:ler: I helgene er det lov å spise kake. Sånn er det bare.

Skrevet (endret)

Ja men da kommer vi :nigo: Sender en melding jeg da rett før vi går herfra sånn ca! :hoppe:

Det er sånn jeg også må gjøre, legge meg med henne eller trille tur :) Det pleier å bli sånn sjefen vil :fnise:

Liten har sluttet å rulle fra rygg til mage hun :overrasket: Her om dagen la jeg henne ned på gulvet på ryggen, og der ble hun :klo: Hun ser skikkelig bedagelig ut der hun ligger, med armene over hodet og beina til alle kanter :fnise: Og når hun blir lei ligger hun bare og sutrer...kan de glemme sånt eller er hun bare blitt litt lat?! :vetikke: Vi må ihvertfall øve litt på det der igjen tror jeg, vi skal jo på helsestasjonen neste uke og "vise hva vi kan" :ler:

Lurt det der med å lage basic mat og så variere fra dag til dag andre ingredienser, sånn prøver jeg å gjøre også - med mer eller mindre hell :fnise: Tror jeg skal prøve meg på både couscous og å ha tomat oppi, småttasser pleier jo å like tomatisert mat :Nikke: Hun liker ikke rå tomat da...da ser hun på meg med et blikk som sier "skal jeg spise dette skvipet her?? Seriøst??" :hoho: Det er ei uttrykksfull lita snelle vi har :happy:

Endret av Diddles
Skrevet

Jippi, gleder meg! Og det gjør A også, hun vet det bare ikke. :fnise: Hun er så glad i andre unger at det er helt rart å se. :happy:

Så rart? Vet ikke om det er mulig å glemme det, men kanskje hun bare har funnet ut at det er helt greit å ligge på ryggen av og til? Her må jeg holde henne på ryggen med makt hver gang jeg skal skifte bleie. :pasha:

Tomat er helt magisk. :jepp: Du har jo sett hvor glad A er i rå tomat så... :ler:

Skrevet

I dag har vi hatt kjempekoselig besøk av Diddles og Liten. :hoppe: Tror Liten (eller Diddles :fnise: ) sleit A helt ut, for hun sovnet bokstavelig talt to minutter etter at de var gått, uten et pip. Det skjer ikke så ofte for å si det sånn. :natti:

Ellers: tann nr. 4 er ute. :hoppe: Denne gangen er det nr. 2 oppe til venstre (hun har allerede den på høyre siden), så nå har hun en skikkelig vampyrting gående. :hoho:

Nå skal vi straks kjøre inn til mamma. Sover der i natt også vi. :sjenert: Koselig det da, for både A, mamma og bror. Og ikke minst meg som får litt avlastning. :briller2: Jeg må låne printeren til mamma for å skrive ut permisjonssøknaden til mannen (bare biiiitelitt seint ute lol: ) og i morgen skal jeg til legen med A, som ligger to minutter unna mamma. A har jo hostet i over 3 uker nå, så selv om hun ikke er slakk på noen måte synes jeg det er greit å få litt ro i sjelen ang. det altså. En i barselgruppen har visst hatt RS-virus også, så jeg synes det er greit å få det sjekket ut. :Nikke: Etterpå skal vi på helsestasjonen å veie. Er kjempespent på hvordan det ligger an. Regner med at hun er over 10 kg nå ihvertfall. :rodmer:

Ha en stråååålende dag alle sammen! :sol:

Skrevet

jeg satt også og googlet RS-virus i dag...håper og tror det bare er en vanlig forkjølelse N har dratt på seg, men sønnen til ei venninne ble lagt inn med RS-virus i går, og da begynner man jo å tenke.

Og fader, permisjonssøknad til mannen?! Nå ble jeg litt usikker...er det noen papirer vi ikke har sendt inn nå tro? :klo: Må sjekkes ut!

Skrevet

Ja, det er litt skummelt det altså. Det betrygger mammahjertet at vi skal sjekke i morgen. :jepp:

De skal jo sende inn en lignende søknad som vi gjorde. Pga. at jobben hans nettopp har blitt kjøpt opp av et stort firma har det ikke vært noen vits for oss å søke enda visstnok, pga. navnet som er blitt endret og sånn regner jeg med. Så jeg håper bare det ikke tar fullt så lang tid som det gjorde med min søknad. :roll:

Skrevet

Lykke til hos lege idag :klemmer: og på helsestasjon! Litt festlig synes jeg da at vi bekymrer oss litt for vekta til våre små begge to, bare i hver sin ende :gjeiper: Hun er så fin A, no worries!!

Skrevet

Ifølge legen ser A helt fint ut. *pfuuuu* Hun hørte på lungene og så inni ørene og hun har ihvertfall ikke bronkitt eller noe sånt. Men dersom hun fremdeles hoster om en uke skulle vi komme inn igjen og ta prøver, i og med at det er en i barselgruppen som har hatt RS-viruset. Betryggende var det. :Nikke:

A ser også helt fin ut ifølge helsesøster. A er nå 9950 g og 71,5 cm. :rodmer: Og vi gjør visst helt rett i å bare gi henne 2-300 ml MME i døgnet. Hun trenger ikke mer så lenge hun er flink til å drikke vann, og det er hun jo.

Sånn ellers har jeg en blæ dag i dag også. :sjenert: Jeg har nemlig fått postlagt permisjonssøknaden til mannen og det gikk smertelig opp for meg at jeg bare har 1,5 måned igjen av min permisjon. :grine: Blir så trist av å tenke på det at jeg nå har lyst til å ta ut all ferien min fra i fjor sånn at jeg kan få være hjemme med henne enda lenger. :sukk: Men det går nok ikke, nei. Vi trenger den ferien for å få det til å gå opp til barnehagestart, samt gjennom barnehagestarten sånn at den blir best mulig for A. Akkurat nå gruer jeg meg bare til å begynne å jobbe igjen. :trist:

Vi hadde en kjempefin kveld i går da. A fikk kost myyye med både bestemor og onkel, og etter at hun hadde lagt seg så vi film alle tre; Crazy, Stupid Love. Helskjønn og veldig morsom. :jepp:

A har en litt blæ dag i dag hun også. Eller så merker hun det på meg. Ikke helt så smilende som hun pleier å være. Tror gjerne det har noe med tennene å gjøre, for nå kjenner jeg jammen meg resultatet av dagens 3! bæsjebleie komme snikende mot meg. :fnise:

Skrevet

Husker jeg rett, så er det én stk Belle som egentlig elsker jobben sin, så det går nok fint når du først er i gang. Dessuten blir det jo en myk start, i form av at du vet at du skal være hjemme igjen i ferien/rundt barnehagestart :jepp: Når det er sagt, så skjønner jeg godt at du gruer deg litt.. :sjenert::klemmer:

Og du.. Jenta di er helt nydelig! :rodmer:

Skrevet

:klemmer: på søte deg på blæ-dagen :klemmer:

:happy:

Husker jeg rett, så er det én stk Belle som egentlig elsker jobben sin, så det går nok fint når du først er i gang. Dessuten blir det jo en myk start, i form av at du vet at du skal være hjemme igjen i ferien/rundt barnehagestart :jepp: Når det er sagt, så skjønner jeg godt at du gruer deg litt.. :sjenert::klemmer:

Og du.. Jenta di er helt nydelig! :rodmer:

Sukk, ja, du har jo rett i det. Men akkurat nå koser jeg meg glugg ihjel med A og har så lite lyst til å være borte fra henne så mye. Jeg kommer jo bare til å få se henne 2-3 timer før hun legger seg. :grine: Men samtidig vet jeg at mannen gleder seg fillete over å være hjemme med henne, og jeg må jo ''la'' ham få lov til det. :rodmer:

Å, takk skal du ha. :rodmer: Jeg synes jo selvsagt hun er verdens nydeligste. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...