Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt av en start på ferien! :dåne:

Det er godt at A sin form virka til å komme seg, og at dere koser dere når dere endelig kom ned. 14 grader hørtes herlig ut nå ja. Kos dere masse videre!!

:klemmer:

Skrevet

Endelig hjemme! :hoppendeglad: Eller, vi kom hjem i går da, men da stupte vi til sengs alle tre. Føler meg endelig litt uthvilt for én gangs skyld, etter mer enn 12 timer i senga. :nigo:

Ferien vår, ja. :daane: Den begynte med snøkaos i Stavanger og en A uten stemme og som kastet opp alt hun fikk innabords. Først holdt vi på å komme for sent til flyet vårt pga. en helsikens kø til flyplassen (heldigvis er jeg egentlig et mareritt å reise med fordi jeg alltid skal ha så god tid :fnise: ), så ble flyet over en time forsinket fordi flyene måtte ises av. Det var den timen vi hadde til transfer i Amsterdam. :dry: Vi ankommer Amsterdam og får vite at flyet vårt ikke går før klokken 22. Da var klokken 13. :overrasket: Heldigvis fikk vi tips av en som jobbet på flyplassen at de har babyrom utenfor immigrasjonskontrollen og det var genialt! Et lite avlukke med sprinkelseng og sitteplasser og det var rooolig og fredelig. A var jo ikke helt sitt vanlige selv og sov mye. Egentlig helt greit for oss, sånn bortsett fra at hun spydde og bare ville ha melk. Igjen, HELDIGVIS er jeg egentlig et mareritt å reise med fordi jeg skal pakke så mye i håndbagasjen ''bare sånn i tilfelle''. :sjenert: Vi hadde tonnevis med paracet og MME-pulver med oss. Det eneste vi savnet var et termometer, så det ble fint pakket i stellebagen på vei hjemover. :fnise: Tiden gikk forholdsvis fort (den gjør på mystisk vis det når A er i nærheten :rodmer: ) og klokken ble 21 og vi fikk vite at flyet var forsinket 1,5 time. Da begynte jeg nesten å grine fordi jeg var så lei og fordi jeg var så redd for A. Det samme gjorde jeg etter en halvtime da vi fikk vite at flyet var kansellert. Alt dette pga. 5 cm med snø. :rasende: Halvparten av flygningene var jo kansellert og dere kan tenke dere kaoset i ankomsthallen. Jeg tror ikke jeg lyver dersom jeg sier at det var 4000 mennesker som stod i kø. Så, frekk som han er, tok mannen A på armen og gikk fremst i køen og krevde hotellrom til oss. :hjerte: Det samme gjorde han da vi skulle sjekke inn neste morgen. Herregud så mye folk det var der. :daane: Hadde vi ikke hatt A med oss tviler jeg på at vi hadde rukket flyet vårt, og vi var der 4 timer i forveien fordi jeg mistenkte at det kom til å være kaos. Jeg hadde henne i bæreselen og plutselig ble vi skysset inn i en nyåpnet kø. :happy:

Vi ankom Lisboa i 4-tiden på ettermiddagen og siden vi var så slitne ble det bare en kjapp tur innom matbutikken før vi tok kvelden alle tre.

Resten av uken har vi bare koooost oss. Vi har sett fine bygninger, katedraler, en borg, en heis og myyye brostein. :ler: Vi har vært på akvarium (storsuksess for A - hun ble helt hypnotisert av fiskene), på museum og på shopping. Alt i alt en kjempefin ferie. :nigo:

Hjemreisen ble slitsom den også, mest fordi A ikke var slapp og var i konstant bevegelse. :fnise: Vi stod opp klokken 4 på morgenen ( :natti: vi klarte faktisk å kle på A både ulldress, sko og lue og ta henne oppi bæreselen uten at hun våknet!) og var ikke hjemme før 19:30 i går kveld. Ikke rart vi var slitne da, nei.

Men nå har vi fått en god natts søvn alle mann og er klar for en fiiin helg her hjemme. Det er jo morsdag i morgen. :rodmer:

Forresten: A har plutselig lært seg å komme opp på knærne. Så nå står hun der da, i utskytingsposisjon, og bare vugger i noen sekunder før hun legger seg ned igjen. :hoppe:

Skrevet

Høres ut som om dere har hatt en flott ferie til tross for litt startproblemer :)

Kan tenke meg at akvariet var en slager for henne, både jeg og mannen storkoser oss hver gang vi har vært der :fnise:

Skrevet

Høres ut som om dere har hatt en flott ferie til tross for litt startproblemer :)

Kan tenke meg at akvariet var en slager for henne, både jeg og mannen storkoser oss hver gang vi har vært der :fnise:

Ja, den var kjempefin! :jepp:

Åh, vi elsker akvarium både jeg og mannen så det var gøy å se at hun koste seg sånn. Vi ser alltid etter akvarier når vi er på tur. :fnise: Og nå hadde de en midlertidig visning (eh...exhibition :klo: ) av skilpadder. :happy:

Skrevet

Himmel og hav for en tur dere hadde ned dit da! :sjokkert: Blir svett bare av å lese om det! :fnise: Bra dere koste dere ellers :) Og at mannen var så flink å ordne opp :hjerte:

Skrevet

Himmel og hav for en tur dere hadde ned dit da! :sjokkert: Blir svett bare av å lese om det! :fnise: Bra dere koste dere ellers :) Og at mannen var så flink å ordne opp :hjerte:

Ja, det må være noe av det verste jeg har opplevd på reise. Men vi fokuserer på det positive og at vi hadde en fantastisk tur! :jepp:

Skrevet

I går fant søster en tann i munnen på A. :overrasket: Oppe, til høyre, ved siden av fortannen. Blir litt :flau: over at vi ikke har sett det, den kan jo ha vært der kjempelenge. Men det ser ikke ut som en tann da, for den ligger på forsiden av tannkjøttet. Merkelig. Men det er vel kanskje sånn det skal være? :klo: Uansett, tann nr. 2! :5:

Mannen har tatt seg av A både i natt og i dag morges (vi pleier å dele på det) siden det er morsdag i dag. :hjerte: Jeg fikk sove helt til klokken 9 og ble vekket på sengen av en kjempefin blomsterbukett fra A og pådekket frokostbord. :rodmer:

I dag er det skikkelig besøksdag. Først skal vi til vennepar som har en nettopp-ettåring, så skal vi innom til svigermor før vi skal spise komle hos mamma. :sikle:

Skrevet

:daane: For en reise, men bra dere fikk dere et hotellrom :Nikke:

Høres ut som koselige dager når dere endelig kom dere frem :)

Skrevet

Gratulerer med morsdag! :hjerte: Håper du får en fin dag! :klemmer:

Skrevet

OJojoj, for en forferdelig reise! Kjente jeg ble stressa bare av å lese av det :ler: Men godt at selve ferien ble vellykket, da!

Babyer vuggende i utskytningsposisjon er så søøte! :rodmer:

Skrevet

:daane: For en reise, men bra dere fikk dere et hotellrom :Nikke:

Høres ut som koselige dager når dere endelig kom dere frem :)

Huff, ja. Å ligge på flyplassen med syk baby hadde ikke vært noe. Heldigvis er de flinke å prioritere barn i utlandet. :jepp:

Gratulerer med morsdag! :hjerte: Håper du får en fin dag! :klemmer:

Takk! :rodmer:

OJojoj, for en forferdelig reise! Kjente jeg ble stressa bare av å lese av det :ler: Men godt at selve ferien ble vellykket, da!

Babyer vuggende i utskytningsposisjon er så søøte! :rodmer:

Hadde ferien også blitt pyton hadde jeg blitt skikkelig sur. :fnise:

Å, ja! :hjerte: Når hun blir sint vugger hun ekstra mye og fort. :ler:

Skrevet

I dag har A spist en hel brødskive helt på egenhånd. :hoppendeglad: Før når vi har prøvd å gi henne skivebiter har hun bare blitt sint over at bitene bare har kommet langt inn i hånden og så kastet dem på gulvet. Men i dag har hun, dersom hun ikke har fått til pinsettgrepet, sluppet biten på stolplaten og prøvd igjen. Flinke jenta mi. :rodmer:

Sånn ellers så skal vi ha visning i dag. Har ikke noen tro på at det kommer noen i dag heller, men vi får prøve å gjøre det beste utav det. Mens det er visning skal vi spise middag hos svigermor og etterpå skal jeg og søster på trening. Skal bli deilig å komme i gang igjen. :trene:

Skrevet

Flinke A :Nikke:

Håper dere får noe napp på visningen i dag :pls:

Skrevet

Flinke A :Nikke:

Håper dere får noe napp på visningen i dag :pls:

Det er så rart hva man blir stolt av som mamma altså. :fnise: Kjempeflink er hun!

Meh, ikke noe særlig napp tror vi. Det kom to stk da, det i seg selv er jo en forbedring. Men megleren trodde ikke det kom til å bli noe mer utav dem som kom. Kjipt. :sukk:

Sånn ellers: A er 8 måneder i dag! :hoppendeglad: Da må jeg jo få skryte av det hun kan så langt:

* Hun åler seg fremover i en rykende fart.

* Hun kommer opp på knærne og står der og gynger i noen sekunder.

* Pinsettgrepet er på god vei til å bli bra.

* Hun holder flasken selv (dette er noe hun har begynt med bare i det siste :rodmer: ).

* Hun har begynt å turne i sengen. :pasha: Hun har aldri vært noen ruller, siden hun begynte å åle seg bakover med en gang hun lærte seg å rulle, men nå har hun funnet ut at det er kjempegøy å turne rundt i sengen vår.

* Hun ''reiser seg opp'' i reisetrillen. Altså, når hun ikke er fastspent setter hun seg helt inntil bumperbaren (?), setter føttene nedi fothvileren (hun rekker akkurat ned) og drar seg opp sånn at hun halvveis står.

* Hun har utviklet et virkelig talent for å tygge på alt hun ikke skal tygge på. Ledninger er favoritten. :fnise:

Skrevet

Høres ut som A og frøkna mi er omtrent på samme planet, ja. :fnise: Hva er det som er så interessant med ledninger, lurer jeg på. "Prater" A mye? Her er det roping og babling dagen lang, jeg tror vi har en framtidig sladrejente i hus. :skravle:

Gratulerer med 8-månedersdagen, forresten!

Skrevet

Høres ut som A og frøkna mi er omtrent på samme planet, ja. :fnise: Hva er det som er så interessant med ledninger, lurer jeg på. "Prater" A mye? Her er det roping og babling dagen lang, jeg tror vi har en framtidig sladrejente i hus. :skravle:

Gratulerer med 8-månedersdagen, forresten!

Ledninger, plastposer og alt annet hun ikke skal ha tak i. :roll: Forstår ikke helt fascinasjonen. :fnise:

A snakker ikke så mye, nei. Hun lager lyder, men ikke ''ord'' om du skjønner. Ikke roper hun heller, det har hun aldri gjort. Det er jo såvidt hun ler (men smile gjør hun dagen lang), så hun er forholdsvis stille av seg.

Takk det samme. :nigo:

Gratulerer med 8 måneder! :rodmer:

Takketakk. :nigo:

Skrevet

Spinning i dag. :trene: Etterpå ble det en lang lur i sengen og etterpå det igjen var vi på babysvømming. Det er så gøy å se hvor gøy A har det. Hun er helt gal og er et stort smil fra hun kommer i bassenget til vi går. :rodmer: Nå har jeg nettopp laget deigen til gulrotkake whoopie pies til Me&I-treff med barselgruppen i morgen. Gleder meg! :bolledeig: Skal også servere . :sikle: Håper de andre liker min hjemmekomponerte dressing med yoghurt, majones og mye pepper. Jeg er en smule sær i matveien og har en tendens til å like det andre ikke liker. :fnise:

Skrevet

Det høres fantastisk ut :sikle: Jeg og Mastercardet mitt gleder oss en hel haug til Me & I party :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Det ble ikke til at jeg fikk svart på sms`en din, med kleggen min hengende på armen er det ikke lett å trykke uten innblanding :roll::ler: Hun har ikke vært av meg et sekund idag, bortsett fra en hvil i vogna *puh* Men da måtte jeg multitaske og lage middag og hjelpe Storesøster med lekser :roll:

Men så bra du overlevde spinning (hjelpes for en puls på deg jente :overrasket:) og at du ikke ble avskremt :fnise: Instruktøren vi hadde idag er den som kjører de desidert tøffeste timene, men til gjengjeld har han også bare rett musikk :happy: Jeg irriterer meg enda over at jeg måtte slenge inn håndkle, men bedre lykke på fredag ;)

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...