Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fine, fine dager. :happy: I går, etter at jeg fikk tatt en skikkelig storhandel (12 middager! :5: ), dro jeg og A til mamma. Der spiste vi pizza, koste oss og fikk besøk av onkler, tanter og søskenbarn på spillekveld. :nigo: Jeg og A sov over og hadde en skikkelig lat formiddag med mamma. I ettermiddag har vi ryddet og vasket for harde livet. Mannen min som var stressa pga. barseltreff...da kan dere tenke dere hvor stressa han er når vi skal ha visning. :fnise:

Lagde kyllingburger i dag. :sikle: Kjempegodt! (og ikke minst sunt-isj og enkelt)

I morgen er det barseltreff. :hoppe: Skal bli kjempegøy å se de andre igjen nå, det er over en måned siden sist. Kan tenke meg alle babyene er blitt stoooore. For litt over én måned siden rullet ikke A engang. :fnise: Og nå kommer hun seg såvidt opp på knærne når hun skyver seg bakover. Flinke jenta mi. :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Imponert over middagsinnkjøpene dine :Nikke: , jeg har en plan selv om å begynne med ukesmeny men får se når det blir. Akkurat nå er det klumpen i magen som bestemmer og da går det ikke å planlegge flere dager på forhånd ;)

Skrevet

I dag morges tok jeg en graviditetstest fordi mensen er 4 dager for sen (dersom det faktisk var mensen jeg hadde i jula). Ikke det at jeg hadde forventet noe som helst altså, men siden jeg fant to tester etter å ha ryddet ut av skapene på badet tenkte jeg at jeg like greit kunne ta en. Nå ble den selvsagt negativ, men det er ikke det som er poenget her. Jeg kjente jeg ble helt :spy: av å skulle åpne testen og sitte å vente på svaret. Herregud, orker jeg å gå gjennom dette en gang til? Og så ser jeg på verdens vakreste jente som ligger og kravler på gulvet og tenker ''selvsagt, det er jo veldig verdt det''. Men så tenker jeg at jeg vil jo nyte denne tiden med A, uten at negativ prøving tar fokuset vekk fra gleden det er å ha henne i hus. Og så tenker jeg at dersom vi vil ha to forholdsvis tette, noe vi alltid har villet, er vi nødt til å starte nå. Dagens filosofering.

Nå skal vi snart gå å legge oss igjen før vi skal på barseltreff. :hoppe:

Skrevet

:klemmer:

:klem: Bedre nå. Det var bare så fælt å sitte der, som jeg har gjort i noe som føles som hundrevis av ganger. Blæ. Men så tar jeg bare ett glimt bort på verdens nydeligste og alt er ''glemt''. Tror det er litt som smertene ved fødselen. :fnise:

Barseltreff i dag var superkoselig. :happy: Det er så gøy å se hvor gøy babyene har det - selv om lydnivået er høyt og babyene blir fort trøtte og grinete.

Visningen i dag gikk jo som forventet, rett i dass. :gjeiper: Men vi prøver å holde motet oppe ihvertfall. :jepp: Kanskje det kommer noen og vil avtale privat visning? Og så er det ny visning om to uker. Vi får håpe på bedre lykke da. :Nikke:

I dag har jeg meldt meg på babysang. :nigo: Gleder meg jeg, så får jeg bare tåle litt hallelujastemning innimellom. A elsker å bli sunget til, så jeg tåler litt for å se at hun har det gøy. :rodmer:

Skrevet

Det er da voldsomt hvor vanskelig det skal være å få folk på visning der dere bor da. Krysser fingrene for at det blir andre boller på neste visning :pls:

Koselig med barseltreff :tommel:

Skrevet

Det er da voldsomt hvor vanskelig det skal være å få folk på visning der dere bor da. Krysser fingrene for at det blir andre boller på neste visning :pls:

Koselig med barseltreff :tommel:

Ja, det er veldig vanskelig. Leiligheten er vel kun for ''spesielt interesserte'', dvs. et eldre par som har solgt huset sitt og vil flytte til noe mindre. :gjeiper: Samtidig er det borettslag og den eldre garde tror borettslag = djevelen selv. :fnise:

-------------------------

Begravelse i dag. Gleder meg til det er over egentlig, selv om det er fælt å si. Da slipper jeg å bli ''påtvunget'' (planlagt hadde vel vært et bedre ord) tristhet på den måten. Hater det virkelig. Men det skal bli godt å få samlet hele famlien etterpå da. :Nikke: Så får A muntre oss opp. Hun er flink til det. :rodmer:

Skrevet

Kondolerer så mye med bestemoren din, håper dagen i dag har gått fint :klemmer:

Kommer dere til å prøve på hjemmelaget en liten stund først, eller regner dere med at dere må ha prøverør denne gangen også?

Kjenner jeg er lite klar for en lang og slitsom prøveperiode en gang til, men får jo ta en av gangen her da :fnise:

Skrevet

Håper begravelsen blir/ble fin :klemmer:

__

Er ikke så enkelt å sette seg inn i hvordan det er å ha slitt så lenge med å bli gravid, men kan skjønne at tanken på å sette i gang blir litt bittersøtt, på en måte. Det er jo så spennende og den dagen man har positivt test er så fantastisk, men det er mye usikkerhet, tårer og skuffelser også. Håper uansett om det blir prøverør eller hjemmelaget, at det ikke tar så lang tid. :)

Skrevet

Håper begravelsen gikk bra i dag, og jeg skjønner godt hva du mener med at det er godt å få overstått.

Veldig rart å plutselig dra fram en graviditetstest igjen ja, det kan jeg skrive under på! Håper dere plutselig får et klaff uten ivf denne gangen, jeg skal prøve å komme med litt av den type babystøv til deg :strix:;)

Krysser fingrene for at dere snart får solgt :kose:

Skrevet

Håper begravelsen gikk greit i dag! :klemmer: Skjønner hva du mener når du sier at det skal bli godt å få det overstått :kose:

Så kjedelig at det ikke kom noen på visning :kjefte: Jeg synes leiligheten deres ser helt super ut jeg, så kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig :sjenert: Synd jeg ikke skal flytte til byen din da, kanskje vi hadde vært interessert :fnise:

Skjønner veldig godt følelsene dine rundt å prøve på nr. 2, jeg har allerede tenkt litt på det allerede så tidlig vi er i prosessen, at "hvor mange ganger må vi gå gjennom den karusellen for å få de barna vi vil ha?" :sjenert: Satser på det det går lettere for dere denne gangen :)

Skrevet

Kondolerer så mye med bestemoren din, håper dagen i dag har gått fint :klemmer :

Kommer dere til å prøve på hjemmelaget en liten stund først, eller regner dere med at dere må ha prøverør denne gangen også?

Kjenner jeg er lite klar for en lang og slitsom prøveperiode en gang til, men får jo ta en av gangen her da :fnise :

Takk skal du ha. :klem:

Selv om ingenting tilsier at vi trenger prøverør, klarer vi det ikke selv, så vi satser på at vi må gjennom det nå også. Vi blir nok å prøve én pp selv ihvertfall. :jepp:

Tenker på deg idag :kose :

Håper begravelsen blir/ble fin :klemmer :

__

Er ikke så enkelt å sette seg inn i hvordan det er å ha slitt så lenge med å bli gravid, men kan skjønne at tanken på å sette i gang blir litt bittersøtt, på en måte. Det er jo så spennende og den dagen man har positivt test er så fantastisk, men det er mye usikkerhet, tårer og skuffelser også. Håper uansett om det blir prøverør eller hjemmelaget, at det ikke tar så lang tid. : )

Det ble den. :klem:

Huff, det håper jeg også. At det går fort mener jeg. Men vi skal nok ta skuffelsene litt bedre denne gangen enn forrige gang fordi vi har A nå. :rodmer:

:klem :

Håper begravelsen gikk bra i dag, og jeg skjønner godt hva du mener med at det er godt å få overstått.

Veldig rart å plutselig dra fram en graviditetstest igjen ja, det kan jeg skrive under på! Håper dere plutselig får et klaff uten ivf denne gangen, jeg skal prøve å komme med litt av den type babystøv til deg :strix : ; )

Krysser fingrene for at dere snart får solgt :kose :

Åh, takk for babystøv. :nigo:

Håper begravelsen gikk greit i dag! :klemmer : Skjønner hva du mener når du sier at det skal bli godt å få det overstått :kose :

Så kjedelig at det ikke kom noen på visning :kjefte : Jeg synes leiligheten deres ser helt super ut jeg, så kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig :sjenert : Synd jeg ikke skal flytte til byen din da, kanskje vi hadde vært interessert :fnise :

Skjønner veldig godt følelsene dine rundt å prøve på nr. 2, jeg har allerede tenkt litt på det allerede så tidlig vi er i prosessen, at "hvor mange ganger må vi gå gjennom den karusellen for å få de barna vi vil ha?" :sjenert : Satser på det det går lettere for dere denne gangen : )

Problemet ligger nok i at det er mange av samme sorten ute på markedet her i byen og at den er dyr - til å være her i byen. Der du bor er den sikkert kjempebillig. :fnise: Hvorfor ikke komme nedover? :lur:

Du er ikke alene om det. Jeg håpte jo lenge at vi fikk tvillinger på første forsøk sånn at vi var ferdige med det med én gang. :sjenert: Vi får håpe på det! :Nikke:

:klemmer :

:klem :

Skrevet

Dagen i går var kjempefin. Det var godt å få samlet hele familien, nok en gang. :hjerte:

I går kveld hadde vi fulle huset i besøk. Først kom venninne som skal på langreise og etterpå kom bror, søster og 3 søskenbarn på spillekveld. Det er så koselig å finne på sånne ting, særlig med de søskenbarna man nesten aldri ser fordi de bor langt borte. :happy:

I dag var jeg superklar for trening igjen, men måtte avlyse, både på grunn av at jeg hoster så fælt og fordi jeg har fått så sinnsykt mensen. :roll: Med fare for å utbrodere for mye her; for noen mengder! :daane: Det er nok sikkert fordi jeg ikke er vant til å blø så mye, men herregud da. :fnise: Så det første jeg og A måtte gjøre da vi stod opp i dag var å dra på butikken for å kjøpe større tamponger. :hoho: I samme slengen fikk jeg handlet inn litt ingredienser til babymat (søtpotet, svisker, aprikoser og pærer) og det meste til turen vår. Jeg fant forresten ut hvor utrolig mye penger vi sparer på å lage maten selv. Babymat er dyrt! :overrasket: Nå kjøpte jeg nok ikke det billigste da, siden vi bare bruker Hipp og Småfolk, men allikevel. Ble helt sjokka da jeg skulle betale. Og dette var bare mat og melk for litt over en uke.

Jeg har også fått ringt til fertilitetsklinikken. :sjenert: Det eneste (som egentlig ikke er ''eneste'' for meg) var at jeg måtte være ferdig å amme (og ha stabile sykluser, men der tenker jeg positivt og krysser fingrene for at de er noenlunde stabile). Jeg ammer jo egentlig ikke i ordets rette forstand lenger, det er mer koseamming når A ligger i sengen vår morgen og formiddagslur. Men jeg har så lite lyst til å gi slipp på det. :sukk: Jeg får tenke litt på det frem til neste mens. Dersom den kommer til noenlunde planlagt tid kommer jeg til å ringe tror jeg. Det er ingen ventetid på søskenforsøk. :hoppendeglad:

Skrevet

Ååååå! Det blir spennende med ny prøving (og sikkert litt slitsomt :gjeiper: ) Ønsker deg masse lykke til! :jepp: Bra det ikke var noe venteliste

Jeg syns også jeg blør mer under mensen nå, enn før... :roll: mengder ja..

ang babymat. Stod å finleste grøter på butikken i går og hadde valget mellom hipp havregrøt og nestle havregrøt :sjenert: Er ikke Hipp sine grøter tilsatt noe jern og vitaminer? Jeg ble så usikker jeg, så jeg tok nestle sin :ler:

Skrevet

Jeg måtte også kjøpe større tamponger da jeg fikk mensen tilbake. Hurra :roll:

Skrevet

Ååååå! Det blir spennende med ny prøving (og sikkert litt slitsomt :gjeiper: ) Ønsker deg masse lykke til! :jepp: Bra det ikke var noe venteliste

Jeg syns også jeg blør mer under mensen nå, enn før... :roll: mengder ja..

ang babymat. Stod å finleste grøter på butikken i går og hadde valget mellom hipp havregrøt og nestle havregrøt :sjenert: Er ikke Hipp sine grøter tilsatt noe jern og vitaminer? Jeg ble så usikker jeg, så jeg tok nestle sin :ler:

Jeg har lest at det er normalt å blø mer etter graviditet ja. Men det er da grenser. :fnise:

Hipp skal inneholde det samme som Nestlé såvidt jeg vet. :Nikke: Vi bruker også Nestlé sin havregrøt naturell av og til. Den skal visst være best i test også. :fnise: Jeg liker at den ikke er tilsatt noen smak, for det vil jeg gjøre selv. Så vi skyr ikke Nestlé som pesten da, men velger økologisk der vi kan. Jeg måtte for eksempel kjøpe sviskmos fra Nestlé til å ha med på turen fordi ingen andre hadde. A har en tendens til å bli hard i magen og svisken er hennes beste venn. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...