Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så vondt!! Ekstra vondt må det være når det skjer uventet og så altfor altfor tidlig...vet ikke helt hva jeg skal si jeg :sjenert: annet enn at jeg er sikker på at han er med deg selv om du ikke kan se han!!

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug::troest:

Vi pussar opp rommet til C no! :jepp: Eg trudde veggane var kvite der frå før, men då eg...(kva er preteritumsbøyjinga av byrje på nynorsk?:klo:)begynte å måle så eg at den opphavlege fargen var skikkeleg gul! :daane:

Som du skjønner har vi framleis guten inne hjå oss... :sjenert:

;)

Skrevet

Takk for klemmer og gode ord, jenter. :klem: Dere er gode å ha. :happy:

Gårsdagen var veldig fin, tross alt. Vi spiste middag hos mamma (kjøttkaker :sikle: ) og etterpå dro jeg, bror, søster og mamma for å legge blomster og tenne lys på graven. Liker egentlig ikke å besøke graven hans. Får litt ''kredlå'' (the creeps) av å tenke på at han ligger nedi jorden et sted. :sukk: Da liker jeg bedre å tenke på ham og på alle de fine stundene vi har hatt sammen. :hjerte:

Nattavvenningen går rett vest. Jeg har så lite viljestyrke når det gjelder A altså. Frykter at hun kommer til å bli skikkelig bortskjemt. :fnise: Men vi får tenke at i natt starter vi på ny frisk. :jepp: Vi har bestemt oss for å gi henne tynnere og tynnere melk på flaske. Hun lar seg nemlig ikke lure dersom det smaker for mye vann. :roll: Så får vi se hva som skjer. Hun sover uansett i litt lengre strekk enn før og det må vi jo :tommelsmil: for.

Dagen i dag har blitt brukt til å være sur på mannen og jakte på A. Sur på mannen fordi han mener at siden han tar den ene nattmatingen så har han rett til å sove til klokken 2 neste dag. :rasende: Jeg har fått ham til å se fornuft nå da heldigvis. Tror også han endelig har innsett hvor sliten jeg er, etter bare tre netter. :hoho: Han er så langt inni ammetåka som det går an. I går glemte han å sette på håndbrekket i bilen så den begynte å rulle. :overrasket: Heldigvis satt jeg inni da sånn at jeg fikk stoppet den. :bond:

Og jakte på A fordi hun plutselig kommer seg bortover stuegulvet. Hun klarer ikke å åle seg fremover da, men hun spinner 360 grader rundt, ''krabber'' bakover og ruller også fra mage til rygg og til mage igjen. Travelt! :fnise: Og det blir nok ikke mindre travelt når hun finner ut hvordan hun skal komme seg fremover. :daane:

Nå har mannen tatt med seg A på noen ærender, blant annet å kjøpe ny bilstol. Fytti for en pris! :overrasket: Barnas Hus har tilbud på Britax Hi-Way nå, men den er så sinnsykt åpen rundt hodet så vi driter i pris og går for Britax Multitech II. 3500 kr! :haar: Vi vil uansett ha et sete som går opp til 25 kg og som kan brukes begge veier (ellers hadde vi nok gått for Izi Combi x3) siden A ikke akkurat er noen lettvekter. Forhåpentligvis varer dette setet til hun kan sitte i beltestol og da er ikke prisen så verst allikevel. Den er jo så fiiin også. :sjenert:

Nå skal jeg plugge i True Blood-lydbok på iPoden (lest av en dame med sørstatsdialekt :happy: ) og ta en skikkelig opprydning på kjøkken og i stuen. :husarbeid:

Skrevet

Vi pussar opp rommet til C no! :jepp: Eg trudde veggane var kvite der frå før, men då eg...(kva er preteritumsbøyjinga av byrje på nynorsk?:klo:)begynte å måle så eg at den opphavlege fargen var skikkeleg gul! :daane:

Som du skjønner har vi framleis guten inne hjå oss... :sjenert:

;)

Å, det er så kjekt å pynta og styra på babyrommet. :rodmer: A skal få uglerom. Eg har gått amok og kjøpt alt av ugleting eg har kome over. :sjenert: No manglar berre uglegardiner og uglewallpaper. :fnise:

Preteritumsforma av byrje/byrja (eg brukar konsekvent a-ending i infinitiv fordi eg snakkar sånn) er byrja. Då du byrja å måla altså. :jepp:

Eg blir framleis heilt forbløffa (det er heilt sikkert ikkje eit nynorskord :hoho: ) over kor flink du er i nynorsk. :nigo:

Skrevet

Nååååh, rullekravlespinnebaby! :rodmer:

Jeg krabba visst baklengs i evigheter. Så jeg satt meg fast i ting og sånn. :fnise:

Skrevet

Det er utrolig hvordan de mannfolka mener at de må sove så mye når de har gjort en innsats på nettene. Vi kan bare drømme om å sove like mye i de periodene... Det er bra han har tatt til fornuft nå hvertfall ;)

Uglerom hørtes herlig ut. Det er helt sikkert kjempefint! Vi har enda ikke fått ordna til lillegutt sitt rom skikkelig, men skulle gjerne ha slått meg løs på det snart. Litt usikker på hvilken stil jeg vil ha der :)

Ha ei flott helg videre :klem:

Skrevet (endret)

Nå ble jeg litt nyskjerrig..Snakker du nynorsk Belle, men skriver bokmål, mens Sequax egentlig snakker bokmål, men skriver nynorsk? :klo:

Oppussing av barnerom er artig! Spesielt når man skal velge tema..Vi er vel litt kjedelig da, men vi har Ole Brum som tema. Har Ole Brum teppe, Ole Brum bamser, Ole Brum hjemmemalte bilder og en sånn "plate" hvor det står cm slik at man skal skrive når han var så så lang, med Ole Brum-motiv. I tillegg har vi malt himmeltak så det blir litt "natur"-aktig i rommet :jepp: Uglerom virker jo kjempeartig :jepp:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Nååååh, rullekravlespinnebaby! :rodmer :

Jeg krabba visst baklengs i evigheter. Så jeg satt meg fast i ting og sånn. :fnise :

:fnise: A har en tendens til å havne på rare steder hun også. Under vippestolen for eksempel. Hvordan går det an liksom? :klo:

Det er utrolig hvordan de mannfolka mener at de må sove så mye når de har gjort en innsats på nettene. Vi kan bare drømme om å sove like mye i de periodene... Det er bra han har tatt til fornuft nå hvertfall ; )

Uglerom hørtes herlig ut. Det er helt sikkert kjempefint! Vi har enda ikke fått ordna til lillegutt sitt rom skikkelig, men skulle gjerne ha slått meg løs på det snart. Litt usikker på hvilken stil jeg vil ha der : )

Ha ei flott helg videre :klem :

Da var jeg sur, da. I tillegg har han en tendens til å ikke legge seg før 4-5 tiden på natten. Ikke rart han er trøtt klokken 8 da liksom. :roll: Men jeg tror jeg fikk det inn i hodet hans at det ikke går an å gjøre sånn lenger når vi har en baby i hus. :Nikke:

Jeg synes ihvertfall det. :sjenert: Jeg har alltid vært så glad i ugler og nå er jo ugler skikkelig poppis over alt. :hoppe:

:klem: til deg også, du gravide dame du. :ler:

Nå ble jeg litt nyskjerrig..Snakker du nynorsk Belle, men skriver bokmål, mens Sequax egentlig snakker bokmål, men skriver nynorsk? :klo :

Oppussing av barnerom er artig! Spesielt når man skal velge tema..Vi er vel litt kjedelig da, men vi har Ole Brum som tema. Har Ole Brum teppe, Ole Brum bamser, Ole Brum hjemmemalte bilder og en sånn "plate" hvor det står cm slik at man skal skrive når han var så så lang, med Ole Brum-motiv. I tillegg har vi malt himmeltak så det blir litt "natur"-aktig i rommet :jepp : Uglerom virker jo kjempeartig :jepp :

:fnise: Jeg snakker mer nynorsk enn bokmål, men det er vel en god blanding. Har du sett Kristian Valens ''Jazzhjørna''? :hoho: Bare jeg snakker litt tykkere enn det da. Sequax (som er fra østlandet) skal ha nynorskeksamen og øver seg på å skrive nynorsk. :Nikke:

Ole Brum er jo så søt. :rodmer: Vi har, til nå, uglebilde (fra Ikea), uglelampe, uglelekekasse (skal kjøpe flere, men de er så dyre), ugleknagg og uglesprellemann. Og så har vi Charmmykitty teppe på golvet og over gjestesenga. :nigo:

Skrevet

Ikke lett å være sterk på natten når man helst vil sove tenker jeg nei ;) Men håper det går bedre for hver dag :)

Skjønner jeg har noe å glede meg til når det kommer til søvn :sjenert: Både mannen og jeg er skikkelige murmeldyr, så blir spennende å se hvem som vinner kampene om å få sove :fnise:

Bilseter er dyre ja! Men er jo absolutt verdt det...i fjor var første året der det ikke var dødsulykker med barn på veien!

Skrevet

Kjempegod natt! :hoppe: A våknet klokken 12 og klokken 5:30. Så jeg fikk meg over 5 timers sammenhengende søvn. Deilig. :happy: Vi vet ikke helt hvorfor hun sov så lenge i natt. Enten var det fordi hun sov så lite på dagen i går eller så var det flasken med MME hun fikk da hun våknet 12. Vi prøver ihvertfall i natt også så ser vi hvordan det går. :jepp:

Ellers ingen planer i dag. Det blir nok ski på tv og kanskje en trilletur dersom været holder seg. Jeg var jo på vei ut i går, men akkurat da jeg hadde fått klær på både meg og A begynte det å hølje sidelengs. :roll:

Skrevet

Ikke lett å være sterk på natten når man helst vil sove tenker jeg nei ;) Men håper det går bedre for hver dag :)

Skjønner jeg har noe å glede meg til når det kommer til søvn :sjenert: Både mannen og jeg er skikkelige murmeldyr, så blir spennende å se hvem som vinner kampene om å få sove :fnise:

Bilseter er dyre ja! Men er jo absolutt verdt det...i fjor var første året der det ikke var dødsulykker med barn på veien!

Huff, nei. Jeg får ikke lov til å komme inn på rommet til A om natten lenger. Da sprekker jeg bare. Det blir spennende å se hvordan det går når mannen reiser på fredag. :sjenert:

:ler: Vi pleier som regel å ha annenhver morgen dersom jeg er for trøtt til å stå opp. Men så er jo jeg heldig å ha mannen hjemme hele dagene da. :rodmer:

Blodpris. Men jeg er enig i at det er verdt det. Bilseter er ikke noe man skal spare penger på. Jeg blir litt overrasket over hvor mange som kjøper brukte seter på finn og sånn, jeg. Man vet jo aldri hva setet har vært gjennom. :sjenert:

Skrevet

Ah, daså :fnise: Kjempelurt å øve seg på forumet, da! :jepp: Jeg har i alle fall blitt mye flinkere til grammatikk, setningsoppbygning og rettskriving etter at jeg begyte å skrive på KG. Skrev helt ok før, men tror jeg er ganske flink nå i alle fall.. :)

Høres ut som et kjempesøtt rom!! :jepp: Ugler er ganske kule, egentlig :fnise: For noen år siden da jeg og to kompiser kjørte til Beiarn, så holdt vi på å kjøre på ei ugle!! Trodde ikke mine egne øyne, men en ugle var det!

Skrevet

Takk for rosen, Belle! :happy:

C krabber ikkje heilt, han...han har funne ut at det går like greitt å åle seg framover på albågane (Eg finn ikkje dette ordet nokon stad! Er det rett med "albåge"?) Han har også byrja å gå når vi held armane hans! :rodmer:

Skrevet

Jeg tror det heter alboge, altså med O istedet for Å :klo:

Skrevet

No går "the boat that rocked" på NRK3! :happy:

Skrevet

Ah, daså :fnise : Kjempelurt å øve seg på forumet, da! :jepp : Jeg har i alle fall blitt mye flinkere til grammatikk, setningsoppbygning og rettskriving etter at jeg begyte å skrive på KG. Skrev helt ok før, men tror jeg er ganske flink nå i alle fall.. : )

Høres ut som et kjempesøtt rom!! :jepp : Ugler er ganske kule, egentlig :fnise : For noen år siden da jeg og to kompiser kjørte til Beiarn, så holdt vi på å kjøre på ei ugle!! Trodde ikke mine egne øyne, men en ugle var det!

Ja, det er kjempelurt! :jepp:

Ugler er kjempekule! :tommelsmil: Men jeg har enda ikke sett noen i levende live da, det har jeg så lyst til. :rodmer:

Takk for rosen, Belle! :happy :

C krabber ikkje heilt, han...han har funne ut at det går like greitt å åle seg framover på albågane (Eg finn ikkje dette ordet nokon stad! Er det rett med "albåge"?) Han har også byrja å gå når vi held armane hans! :rodmer :

Trur det er alboge ja. Googla det no og du kan faktisk skriva alboge på bokmål og. :hoho: (Og så er det krabbar, ikkje krabber trur eg :jepp: )

Så flink han er da. A har enda ikkje funne ut av ålingen, men ho kjem seg fram på eit vis allikevel. :fnise:

Jeg tror det heter alboge, altså med O istedet for Å :klo:

Einig!

No går "the boat that rocked" på NRK3! :happy:

Åh, den er så kjekk! :hoppe:

Skrevet

Fantabulistisk natt! :hoppendeglad: Tror det må være den beste siden hun sluttet å sove hele natten faktisk. Oh joy så deilig det var. :sovne: A sov fra klokken 11 til 7, fikk pupp og sov i sengen med oss til 8:30! :overrasket: Tror nok det er flasken med MME hun får kl 11 som gjør susen. :hoppe: Jeg tror rett og slett at jeg ikke har nok mat i melken min til at hun klarer hele natten uten mat. I går fikk hun fra begge puppene kl 22:30, men våknet igjen kl 23 og drakk 130 ml med MME! Jeg har aldri sett henne drikke så mye før. Stakkar jenta vår, hun må jo ha vært skrubbsulten. :kose: Forhåpentligvis har vi funnet en grei ordning på dette nå. Flaske kl 11 kan jeg leve med. :jepp:

I dag skal jeg og søster på trening. :hoppe: Er fremdeles støl i det ene låret (siden torsdag :sjenert: men jeg tror den timeslange trilleturen jeg hadde i går ødela litt), men det driter vi i. :fnise:

Skrevet

Å så deilig med ei så bra natt!! Den MME-en hjelper nok veldig, og jeg tror den er tyngre enn morsmelka i utgangspunktet (jeg hadde mer enn nok melk de første månedene, men lillegutt våkna hele tida og ville ha mat på nettene likevel, og de i barselgruppa som brukte MME fikk seg masse søvn...).

Kos deg på trening i dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...