^^Belle^^ Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #3761 Skrevet 4. januar 2012 I går var jeg og meldte meg inn i nytt treningssenter, og jeg må bare si dæven! Hvorfor har jeg ikke gjort det før, liksom? Jeg har vært tålig bra fornøyd med mitt gamle senter, men det er vel ikke til å stikke under en stol at man ikke akkurat føler seg særlig strøken når man kommer inn der med utvasket joggebukse og Real Madrid fotballdrakt. I tillegg er mange av de som jobber der kjempesure. Men på det nye senteret fikk jeg DEN velkomsten. Dama bak skranken var bare verdens hyggeligste og gav meg (og A) til og med en privat omvisning på hele senteret. Det kaller jeg sørviss altså. :happy: I tillegg følte jeg meg velkommen der, og kan kanskje føle meg noenlunde komfortabel i utvasket joggebukse og Real Madrid fotballdrakt. I dag skal jeg og A spise lunsj med venninne. Da skal jeg også (forhåpentligvis) få kjøpt meg guidebok til Lisboa.
Diddles Skrevet 4. januar 2012 #3762 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er blitt syk Våknet med feber og skallebank, det spøker stygt for trening for min del imorgen
Mazilla Skrevet 4. januar 2012 #3763 Skrevet 4. januar 2012 Høres utrolig deilig ut med en tur til Lisboa midt på mørkeste vinteren! Hvordan gjør dere det med A og legging? Satser dere på at hun sover i vogna, eller skal dere holde dere på hotellet etter leggetid? Jeg synes det virker så komplisert å reise med baby, men jeg ser jo at alle andre får det til!
Teriyaki Skrevet 4. januar 2012 #3764 Skrevet 4. januar 2012 Så bra du ble fornøyd med treningssenteret ditt! Jeg er bare sånn noenlunde fornøyd med det jeg er på nå. Elsket det jeg trente på før (Friskhuset, en stor kjede i nordland), men kan av diverse grunner ikke trene der lenger Men sånn er det bare, man må bare gjøre det beste ut av det Hva liker du å trene da? Jeg er nike-"freak", så her går det i Nike-sko, Nike-tights, Nike-T-skjorte osv Heldige dere som skal til Lisboa!! Jeg vil også på feire!! Jeg har aldri vært i Lisboa da. Er det fint der? Har bare kjørt fra flyplassen de to gangene jeg har vært i Algarve.
Småkjekset Skrevet 4. januar 2012 #3765 Skrevet 4. januar 2012 Åja, det stemmer, dere giftet dere der ikke sant? Har du noen tips? Vi skal bo i Baixa. Og ellers blir det nok sightseeing både her og der. Jeg må bare finne ut hva som er verdt å se først. Skal kjøpe meg guidebok i dag. Vi giftet oss der ja Og med årlig tur dit de siste 5 årene har vi fått sett en god del Befinner man seg i sentrum av Lisboa er Parque Eduardo VII lett å komme til når en bare går oppover Avenida de Liberdade. Flott utsikt når man er på toppen. Kan anbefale å dra til Sintra og se de fantastisk flotte slottene Man kan komme seg dit med tog, ellers så er ikke taxi det dyreste en kan bruke penger på der Cabo da Roca, Europas vestligste punkt, er også flott å se, hvis været tillater det Tårnet i Belem er utrolig vakkert å se til. Castelo de São Jorge er helt fantastisk å gå rundt i. Man har oversikt over store deler av Lisboa. Det ligger ganske høyt oppe med bratte svingete veier, så kan anbefale å ta taxi så langt opp som det går og heller gå ned hvis dere ønsker det Drar man over til Cristo Rei statuen får man utsikt over hele Lisboa, og kan også anbefales For shopping kan dere dra til EXPO'98, Parque das Nações. Der finnes Vasco da Gama kjøpesenteret, og man kan gå i mange timer å kose seg både på senteret og utenfor. Blir dere sulten mens dere er det er det bare å gå opp i tredje etasje hvor det er fullt av spisesteder å velge mellom, evt gå ut og gå langs elven hvor dere også finner mange spisesteder. Et must for oss når v ier der er å dra å spise på Chimarrão hvor servitørene kommer med store spyd full av kjøttstykker som de skjærer av til dere ved bordene. Her er det vitkig å huske på at det er lov å si nei en runde når hvis du ikke orker mer, det har vi brent oss på noen ganger Nesten rett ved siden av denne restauranten finnes det er stort flott akvaria som en kan bli gående rundt på i evigheter, Oceanarium. Utrolig mye flott å spennende å se på for liten og stor Et annet kjøpesenter som godt fortjener et besøk er Colombo, Centro Comercial. Man kan komme seg dit med både metro og taxi til nesten samme pris. Mange flotte butikker her, så det kan fort bli dyrt å være her en stund Vi er ikke så veldig avanserte i matveien når vi er i Lisboa, blir som regel til at vi går på de samme stedene om og om igjen Men ønsker dere å spise god italiensk mat kan jeg anbefale Valentino restauranten som finnes rett nedenfor den ene inngangen/nedgangen til metroen ved stasjonen Restauradores. Ble en del skriverier fra meg her nå, så håper at noe av det kan være til hjelp
^^Belle^^ Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #3766 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er blitt syk :grine : Våknet med feber og skallebank, det spøker stygt for trening for min del imorgen :sur : Åneiogneiognei. Håper det går bedre nå? Jeg møter uansett opp. Høres utrolig deilig ut med en tur til Lisboa midt på mørkeste vinteren! :hjerte : Hvordan gjør dere det med A og legging? Satser dere på at hun sover i vogna, eller skal dere holde dere på hotellet etter leggetid? Jeg synes det virker så komplisert å reise med baby, men jeg ser jo at alle andre får det til! :fnise : Det skal bli kjempedeilig. Nå er det jo 15-16 grader og sol der. Ikke heeelt sommer, men allikevel en million ganger bedre enn her. Vi blir nok værende på hotellet etter leggetid. Vi skal bo i en leilighet, så det blir nok en del tv-titting etter leggetid, ja. Evt. kan vi kanskje ta én eller to sene kvelder siden hun sover så godt i vognen, men vi vil ikke ødelegge døgnrytmen hennes helt heller. Vi tar det som det kommer. Jeg stresser litt med maten hennes, jeg. Vi må jo ha med oss både MME, frukt og middag på flyet. Så bra du ble fornøyd med treningssenteret ditt! : ) Jeg er bare sånn noenlunde fornøyd med det jeg er på nå. Elsket det jeg trente på før (Friskhuset, en stor kjede i nordland), men kan av diverse grunner ikke trene der lenger Men sånn er det bare, man må bare gjøre det beste ut av det :jepp : Hva liker du å trene da? : ) Jeg er nike-"freak", så her går det i Nike-sko, Nike-tights, Nike-T-skjorte osv :ler : Heldige dere som skal til Lisboa!! Jeg vil også på feire!! Jeg har aldri vært i Lisboa da. Er det fint der? Har bare kjørt fra flyplassen de to gangene jeg har vært i Algarve. : ) Nå har jeg ikke trent der enda da, men jeg satser på at inntrykket ikke blir verre av det. Jeg liker best å trene styrke i saltimer. Trenger noen som ''pusher'' meg, for det klarer jeg ikke å gjøre selv. Men jeg skal nok prøve litt av alt tror jeg. Er spent på om zumba er så bra som alle sier. Har ikke peiling om det er fint der. Men det ser fint ut på bilder da. Litt à la San Fransisco med bratte bakker og trikker. Vi giftet oss der ja :jepp : Og med årlig tur dit de siste 5 årene har vi fått sett en god del ; ) Befinner man seg i sentrum av Lisboa er Parque Eduardo VII lett å komme til når en bare går oppover Avenida de Liberdade. Flott utsikt når man er på toppen. Kan anbefale å dra til Sintra og se de fantastisk flotte slottene :jepp : Man kan komme seg dit med tog, ellers så er ikke taxi det dyreste en kan bruke penger på der ; ) Cabo da Roca, Europas vestligste punkt, er også flott å se, hvis været tillater det : ) Tårnet i Belem er utrolig vakkert å se til. Castelo de São Jorge er helt fantastisk å gå rundt i. Man har oversikt over store deler av Lisboa. Det ligger ganske høyt oppe med bratte svingete veier, så kan anbefale å ta taxi så langt opp som det går og heller gå ned hvis dere ønsker det : ) Drar man over til Cristo Rei statuen får man utsikt over hele Lisboa, og kan også anbefales : ) For shopping kan dere dra til EXPO'98, Parque das Nações. Der finnes Vasco da Gama kjøpesenteret, og man kan gå i mange timer å kose seg både på senteret og utenfor. Blir dere sulten mens dere er det er det bare å gå opp i tredje etasje hvor det er fullt av spisesteder å velge mellom, evt gå ut og gå langs elven hvor dere også finner mange spisesteder. Et must for oss når v ier der er å dra å spise på Chimarrão hvor servitørene kommer med store spyd full av kjøttstykker som de skjærer av til dere ved bordene. Her er det vitkig å huske på at det er lov å si nei en runde når hvis du ikke orker mer, det har vi brent oss på noen ganger :fnise : Nesten rett ved siden av denne restauranten finnes det er stort flott akvaria som en kan bli gående rundt på i evigheter, Oceanarium. Utrolig mye flott å spennende å se på for liten og stor : ) Et annet kjøpesenter som godt fortjener et besøk er Colombo, Centro Comercial. Man kan komme seg dit med både metro og taxi til nesten samme pris. Mange flotte butikker her, så det kan fort bli dyrt å være her en stund ; ) Vi er ikke så veldig avanserte i matveien når vi er i Lisboa, blir som regel til at vi går på de samme stedene om og om igjen ; ) Men ønsker dere å spise god italiensk mat kan jeg anbefale Valentino restauranten som finnes rett nedenfor den ene inngangen/nedgangen til metroen ved stasjonen Restauradores. Ble en del skriverier fra meg her nå, så håper at noe av det kan være til hjelp ; ) Åh, tusentusen takk for mange fine tips!
^^Belle^^ Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #3767 Skrevet 4. januar 2012 I natt skal A ligge på eget rom for første gang. Det er jo egentlig VELDIG på tide, men litt trist også. Men hun har tullet så mye i det siste at jeg ikke orker mer. Nå er vi bare nødt til å ta nattavvenningen før jeg blir gal. I det siste har jeg ikke fått 3 timers sammenhengende søvn engang. Og hun trenger jo så absolutt ikke mer mat. Hun får som regel 3 fulle måltider + frukt + pupp/MME når hun vil i løpet av dagen. Det burde vel holde? Jeg og A spiste lunsj med venninne i dag, som kom med nyheten om at hun er gravid! Det er hun jeg fortalte om i sommer, men de mistet i uke 8. Nå er hun i uke 11 og alt er kjempefint, bortsett fra at hun er kjempedårlig og har tatt av 3 kg da. :gjeiper: Men det er jo bare et godt tegn egentlig! Ellers har vi hatt både mamma og søster på middagsbesøk (pølsegrateng ) og vi har ryddet bort julen. Deilig. :happy: I dag har jeg hatt utrolig vonde (til å være meg) ''menssmerter''. Forstår ikke helt det, for jeg hadde jo mensen for to uker siden. Kan EL-smerter være vondere enn menssmerter? Jeg har jo ikke peiling på om syklusen min er normal, siden jeg ikke får begynt å tempe før jeg får mer enn 3 timers sammenhengende søvn. Jepp, det er et kriterium for at det skal være vits i å tempe. I morgen er det trening og besøk av bror. :happy:
Diddles Skrevet 4. januar 2012 #3768 Skrevet 4. januar 2012 Føyer meg inn i rekkene av de som burde hatt mer sammehengende søvn Her kan vel noe av det skyldes et visst menneske med lakenskrekk kombinert med nattugletendenser, som i tillegg blir liggende sånn --> de få gangene jeg har klart å krele meg til sengs før midnatt Ergo er det ikke vits å legge seg tidligere Jeg lider av seperasjonsangst ifht Liten, så hun sover fortsatt på vårt soverom...*hvisker* selv om "avtalen" med kjære var at hun skulle over på eget rom når hun ble 6 mnd Lykke til, hvis det er supervellykka skal jeg begynne å vurdere det her også Herlig med venninna di som er gravid igjen da Jeg har også ei som endelig er gravid etter laaang tids prøving Tilslutt fikk de hjelp til befruktning, og jammen klaffet det ikke med en gang - med TVILLINGER Så hun er 10 uker på vei idag, og superkvalm stakkar Men åh de har jammen mye å glede seg til!!! Det er da jeg blir litt sånn over at vi er ferdige her................... Ps: har du stor koffert? Jeg blir med til Lisboa jeg liksågodt
Mazilla Skrevet 4. januar 2012 #3769 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har også fått vondt under EL etter svangerskapet.. Unødvendig, spør du meg! Lykke til med første natt med A på eget rom! Håper det går strålende! Jeg er visst av en litt annen sort enn dere, for jeg syntes det var kjempedeilig å få soverommet tilbake, og kunne lese på senga, prate og bedrive andre soveromsaktiviteter igjen
Neala Skrevet 4. januar 2012 #3770 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har også fått vondt under EL etter svangerskapet.. Unødvendig, spør du meg! Jeg også! Har bare hatt vondt to ganger, da... Men! Ene gangen kjentes det ut som jeg var godt uti en fødsel.
Diddles Skrevet 4. januar 2012 #3771 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er visst av en litt annen sort enn dere, for jeg syntes det var kjempedeilig å få soverommet tilbake, og kunne lese på senga, prate og bedrive andre soveromsaktiviteter igjen Jeg trodde også jeg var sånn...well...not so much Soveromsaktiviteter kan jo dessuten bedrives andre steder også Hun skal inn på eget rom altså..........snart
Kokos Skrevet 4. januar 2012 #3772 Skrevet 4. januar 2012 Så gøy at dere skal ut og reise! Heldige! :happy: Det blir spennende med A på eget rom, håper det går knirkefritt. Må jo bli utrolig deilig for deg å endelig få sammenhengende søvn. Synes det høres så sliiitsomt ut å ikke få sove mer enn en liten stund av gangen. Koselig med gravid venninnne! Det er godt at det stort sett ordner seg til slutt for de fleste. Lykke til med trening i morgen!
MellonCollie Skrevet 4. januar 2012 #3773 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har ikke engang begynt å vurdere å flytte snuppa på eget rom, jeg da Så lenge jeg fortsatt tidvis ammer på natta, så orker jeg ikke gå ut av rommet for å ordne det.... men jeg gleder meg til å få tilbake soverommet mitt, DET er sikkert!
Teriyaki Skrevet 4. januar 2012 #3774 Skrevet 4. januar 2012 Her har jeg som mål å legge han på eget rom så snart det kun er en amming per natt. Når enn det blir da, men jeg ser absolutt fram til at soverommet vårt blir kun vårt igjen.
^^Belle^^ Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #3775 Skrevet 6. januar 2012 Føyer meg inn i rekkene av de som burde hatt mer sammehengende søvn :sprettoy : Her kan vel noe av det skyldes et visst menneske med lakenskrekk kombinert med nattugletendenser, som i tillegg blir liggende sånn --> :tellesauer : de få gangene jeg har klart å krele meg til sengs før midnatt :rolleyes : Ergo er det ikke vits å legge seg tidligere :fnise : Jeg lider av seperasjonsangst ifht Liten, så hun sover fortsatt på vårt soverom...*hvisker* selv om "avtalen" med kjære var at hun skulle over på eget rom når hun ble 6 mnd :plystre : Lykke til, hvis det er supervellykka skal jeg begynne å vurdere det her også :ler : Herlig med venninna di som er gravid igjen da :tommelopp : Jeg har også ei som endelig er gravid etter laaang tids prøving :hoppendeglad : Tilslutt fikk de hjelp til befruktning, og jammen klaffet det ikke med en gang - med TVILLINGER :hjerter_rundt : Så hun er 10 uker på vei idag, og superkvalm stakkar :kose : Men åh :hjerte : de har jammen mye å glede seg til!!! Det er da jeg blir litt sånn :sukk : over at vi er ferdige her................... Ps: har du stor koffert? Jeg blir med til Lisboa jeg liksågodt :wink : Huff, jeg er ikke flink til å legge meg tidlig jeg heller. Det er liksom alltid noe som ''må'' gjøres. Som internettsurfing eller en film jeg skal se. Hadde nettene våre vært greie kunne vi godt hatt henne inne hos oss enda litt lengre altså, men når både jeg og A sover dårligere er det egentlig en lett sak å gjøre som vi gjorde. Men noen storsuksess har det ikke blitt enda da. Hun sover én time lengre sammenhengende ihvertfall, så det er en begynnelse. Åh, tvillinger. Jeg er kjempeglad for at vi (forhåpentligvis) ikke er ferdige med barn enda. Vil ha flere babyer. Jeg har en kjempestor koffert. Jeg har også fått vondt under EL etter svangerskapet.. Unødvendig, spør du meg! :snurt : Lykke til med første natt med A på eget rom! Håper det går strålende! : ) Jeg er visst av en litt annen sort enn dere, for jeg syntes det var kjempedeilig å få soverommet tilbake, og kunne lese på senga, prate og bedrive andre soveromsaktiviteter igjen :nigo : Rart. Ikke akkurat strålende, men en begynnelse er det. Men jeg må innrømme at det har vært litt deilig å slippe å være musestille når jeg skal snu meg, eller når jeg skal snakke til mannen. Jeg også! Har bare hatt vondt to ganger, da... Men! Ene gangen kjentes det ut som jeg var godt uti en fødsel. :haar : Ja, det er sånn jeg har hatt det de siste dagene. Jeg trodde også jeg var sånn...well...not so much :ler : Soveromsaktiviteter kan jo dessuten bedrives andre steder også :sjarmor : Hun skal inn på eget rom altså..........snart :sjenert : Så gøy at dere skal ut og reise! Heldige! :happy : Det blir spennende med A på eget rom, håper det går knirkefritt. Må jo bli utrolig deilig for deg å endelig få sammenhengende søvn. Synes det høres så sliiitsomt ut å ikke få sove mer enn en liten stund av gangen. :blink : Koselig med gravid venninnne! :hoppe : Det er godt at det stort sett ordner seg til slutt for de fleste. Lykke til med trening i morgen! :klem : Jaaaa! Gleder meg kjempemye. Det er kjempeslitsomt. Selv om jeg ofte får til sammen kanskje 6-7 timer, så er de delt opp 3+2+1+1 liksom. Ikke akkurat til å bli uthvilt av. Jeg har ikke engang begynt å vurdere å flytte snuppa på eget rom, jeg da :fnise : Så lenge jeg fortsatt tidvis ammer på natta, så orker jeg ikke gå ut av rommet for å ordne det.... men jeg gleder meg til å få tilbake soverommet mitt, DET er sikkert! Dersom det bare hadde vært tidvis nattamming her også, hadde vi nok ikke flyttet henne enda vi heller. Men når det bare blir oftere og oftere er det noe som ikke er helt som det skal være. :gjeiper: Her har jeg som mål å legge han på eget rom så snart det kun er en amming per natt. :jepp : Når enn det blir da, men jeg ser absolutt fram til at soverommet vårt blir kun vårt igjen. :jepp : Én nattamming synes jeg er greit. Til nøds to også, men når det kommer opp i minst 4 stk (som er vanlig på en så liten som Odin, men ikke helt vanlig på en så stor som A) er det nok for min del ihvertfall. :gjeiper:
^^Belle^^ Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #3776 Skrevet 6. januar 2012 Da har A hatt to netter på eget rom (hun har til og med fått navnet sitt på døren ) og det har vel ikke akkurat gått strålende. Men hun sover ihvertfall én time lengre sammenhengende enn før, med én time sutring hvor hun absolutt IKKE vil ha vann av pappa, sover i 5 minutt før hun våkner igjen osv. Begge nettene har vi til slutt gitt opp og gitt henne melk. Natt til i går gav jeg henne pupp og natt til i dag gav mannen henne flaske. Men hun sover altså i 3,5-4 timer nå, noe som jo er en forbedring. Målet vårt i første omgang er mat/amming før jeg legger meg i 11-tiden og ingenting før hun våkner, om det så måtte være kl 6. Grensen vår er 5isj. Så får vi se hvordan det går. Problemet er at mannen reiser på jobb om en uke og jeg vet med meg selv at jeg IKKE har viljestyrke til å gjøre dette alene. Treningen i går var halvveis suksess. A var så trøtt at hun ikke giddet mer etter en halvtime. Så jeg fikk med meg knebøy og løfte-babyen-i-været, noe som kjennes veldig godt i dag. På mandag skal jeg og søster prøve noe som heter fønk, visstnok litt à la zumba, men med litt røffere bevegelser. Neste uke blir det også kettlebells. Det var visst kjempegøy ifølge søster. Ellers: i dag er det 10 år siden pappa døde. Føler meg ikke akkurat ekstra trist, for jeg er jo ''trist'' hele tiden ellers, dvs. at jeg hver eneste dag blir minnet på at det er noe som mangler. Men sånne dager som dette får meg kanskje til å tenke over den fæle dagen for 10 år siden. Det skjedde så plutselig og uventet. I år hadde han blitt 55 år gammel.
Pingting Skrevet 6. januar 2012 #3777 Skrevet 6. januar 2012 (endret) Du får bli med i kofferten min til Egypt om jeg får bli med i kofferten din til Lisboa Edit: åh, så ikke avsnittet om faren din. Så trist Det er så fælt når folk forsvinner alt for tidlig. Endret 6. januar 2012 av Pingting
Teriyaki Skrevet 6. januar 2012 #3778 Skrevet 6. januar 2012 Det kommer seg forhåpentligvis gradvis Her er det to, av og til tre nattaminger..Men det kan vist snu til det værre skjønner jeg, etter å ha lest her, hehe. Det merkes at timene man får sovet på natten ikke er sammenhengende ja. Jeg er fortsatt veldig trøtt etter åtte timers søvn, rett og slett fordi at det har blitt avgrutt med to, noen ganger tre nattamminger. Pluss at man sover jo så lett når man har disse små på rommene. Også vil jeg gi deg en klem Veldig trist at du har mistet pappaen din. De sier at tiden leger alle sår, men det gror vel aldri helt..Sånn har jeg i alle fall det med de nærmeste jeg har mistet..
Kokos Skrevet 6. januar 2012 #3779 Skrevet 6. januar 2012 Det må være veldig vondt å miste en forelder så altfor tidlig, og om mulig enda verre når det skjer helt plutselig. Stor til deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå