kisskissbangbang Skrevet 24. november 2011 #3581 Skrevet 24. november 2011 (endret) L spiser ca. sånn hvis jeg går ut i fra at vi står opp ca åtte: 08.00: Morgenpupp på senga, hvis han vil ha 10.00: En posjon grøt/grønnsaksmos + vann 14.30: 150ml mme 19.00/19.30: En posjon grøt + vann Rett før leggetid: Kveldspupp, hvis han vil ha Så har han pleid å få 150ml mme på et tidspunkt på natta. Det er dette måltidet han har spist ivrigst og mest fra puppene også. Men i det siste har han visst begynt å venne seg selv av med nattmåltid, og i går kveld spiste han sist ca. 20.00, og våknet nå for en halvtime siden. Han spiser gjerne med ca. 4 1/2-5 timers mellomrom på dagtid, det holder visst i massevis for ham. Endret 24. november 2011 av kisskissbangbang
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3582 Skrevet 24. november 2011 L spiser ca. sånn hvis jeg går ut i fra at vi står opp ca åtte: 08.00: Morgenpupp på senga, hvis han vil ha 10.00: En posjon grøt/grønnsaksmos + vann 14.30: 150ml mme 19.00/19.30: En posjon grøt + vann Rett før leggetid: Kveldspupp, hvis han vil ha Så har han pleid å få 150ml mme på et tidspunkt på natta. Det er dette måltidet han har spist ivrigst og mest fra puppene også. Men i det siste har han visst begynt å venne seg selv av med nattmåltid, og i går kveld spiste han sist ca. 20.00, og våknet nå for en halvtime siden. Han spiser gjerne med ca. 4 1/2-5 timers mellomrom på dagtid, det holder visst i massevis for ham. Hmm, da ser jo dagene vår greie ut også da jo. Bare at A har de 12 timene uten mat på morgenen i stedet for på natten. Det har vel kanskje bare virket så rart fordi det er på dagen hun har denne matpausen. Hadde hun sluttet å spise på natten hadde vi jo ikke tenkt på det i to sekund engang. Og nå, as we speak, våknet hun, jeg prøvde puppen (som jeg alltid gjør etter at hun har våknet) og hun ville ha! I tillegg sov hun i 40 minutter. Dobbel- !
MellonCollie Skrevet 24. november 2011 #3583 Skrevet 24. november 2011 Kan tenke meg dagen vår er ca som dette matmessig: 07.30: Pupp 10.00: Pupp 12.00: Pupp 14.30: Pupp 16.30: Pupp 18.00: Grøt (nesten hel porsjon) 18.45: Kveldspupp 02.00: Nattpupp
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2011 Forfatter #3584 Skrevet 25. november 2011 Kan tenke meg dagen vår er ca som dette matmessig: 07.30: Pupp 10.00: Pupp 12.00: Pupp 14.30: Pupp 16.30: Pupp 18.00: Grøt (nesten hel porsjon) 18.45: Kveldspupp 02.00: Nattpupp Takk for dagsplanen din. Nå ser jeg jo at vår plan ikke ser så verst ut allikevel. ---------------------- I natt sov A fra 11:30 til 5:30! Og i tillegg flesket hun til og sov helt til klokken 7 før hun ville opp! Men nå har jeg sovet for mye og er skikkelig trøtt. Man blir aldri fornøyd. Vi hadde en skikkelig fin dag i går. Vi var på kjøpesenteret og fikk handle inn en del mat. Vi kjøpte også nissedrakt til A som hun skal ha på seg på julekortbildet. Ellers var det besøksbonanza hjemme hos oss i går. Først kom kompis og N på 9 måneder. Etterhvert kom også bror, og til slutt mamma. A lo helt skikkelig for aller første gang i går! Hun har jo ledd før, men det har bare vært ''hehe'' et par ganger (forrige gang var det Joey på tv'en ). I går lo hun ''hahahahaha'' flere ganger på rad fordi mamma og bror pakket henne inn i teppet og lekte tittei med henne. Selvsagt var hverken jeg eller mannen der da det skjedde første gang. Åh, verdens fineste lyd!
Sequax Skrevet 25. november 2011 #3585 Skrevet 25. november 2011 Pupp,pupp og pupp....... *misunnelig* Meeeeen, med de åtte tennene C har nå, så er det kanskje like greit med flaska!
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2011 Forfatter #3586 Skrevet 25. november 2011 Pupp,pupp og pupp....... *misunnelig* Meeeeen, med de åtte tennene C har nå, så er det kanskje like greit med flaska! Kanskje like greit, ja. Merker jeg gruer meg litt til A får tenner. Særlig dersom hun får tenner oppe først.
Sequax Skrevet 25. november 2011 #3587 Skrevet 25. november 2011 Kanskje like greit, ja. Merker jeg gruer meg litt til A får tenner. Særlig dersom hun får tenner oppe først. C fikk tenner ganske tidlig! Første kom i begynnelsen av august. Tror ikke det er videre digg med en tann i pupptuppen, assa!
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2011 Forfatter #3588 Skrevet 25. november 2011 Uæææh. På én måte håper jeg hun får tenner snart og kanskje kløingen blir lindret litt. På en annen måte tenker jeg på de stakkars puppene mine.
Sequax Skrevet 25. november 2011 #3589 Skrevet 25. november 2011 Uæææh. På én måte håper jeg hun får tenner snart og kanskje kløingen blir lindret litt. På en annen måte tenker jeg på de stakkars puppene mine.
^^Belle^^ Skrevet 27. november 2011 Forfatter #3592 Skrevet 27. november 2011 Babylatter er så herlig. Ja, det er nydelig. Innom og gir livstegn fra meg Så koselig. :happy: ------------- I natt har A vært helt troll. Da vi la oss våknet hun og ville ikke sove igjen før klokken halv 2. Ikke nok med det...hun nøyde seg ikke med å ligge i sengen og prate som hun pleier, hun ville bli båret og bysset i 1,5 time! I tillegg våknet hun klokken halv 5 og sov bare 10 minutters intervaller frem til halv 7. Da stod mannen opp med henne og jeg fikk heldigvis sove videre. Allikevel har jeg sovet så lite i natt at jeg føler jeg var ute på tidenes fylle i går. Ellers har helgen vår vært kjempefin. I går hadde vi besøk av søster hele dagen. Vi spiste middag og et fjell med brus og chips, og vi spilte Wii. Vi fikk også byttet til sportsdelen på vogna i går. A var SÅ kry da hun fikk sitte oppi der for første gang. Det er litt gøyere for oss som triller henne også nå, for nå sitter hun faktisk i ro. :gjeiper: I det siste har hun nektet å ligge i bagen dersom hun ikke sover, noe som er heller problematisk når vi for eksempel skal på kjøpesenteret. Men da vi var der i går, med ny og fin sportsdel, satt hun som en dronning og holdt øye med alt som skjedde. I dag har vi absolutt ingen planer, og godt er det. Energien er bunnskrapt og nå er det på tide med en eller 10.
^^Belle^^ Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3593 Skrevet 29. november 2011 Nå har jeg tatt skrittet ut og kjøpt meg The No-Cry Sleep Solution. Søvnen til A har tatt helt av i det siste, og jeg er sliten i både marg og bein. Vi har alltid måttet krangle henne i søvn minst en gang om dagen, men nå i det siste har det vært alle fire lurene pluss når hun skal legge seg! De siste to dagene har hun nektet å sove noen andre steder enn i vognen på dagtid - noe som innebærer kanskje en halvtimes trilling hele fire ganger om dagen. (Heldigvis har vi et svært parkeringsanlegg under blokkene så vi har sluppet å gå ut i stormen ) Vi kan også gjerne bruke over en time på å få henne til å sove i max en halvtime. Og kvelden er et eget kapittel for seg. Hun som alltid har vært flink til å sovne av seg selv har plutselig funnet ut at hun ikke vil sove såfremt hun blir bysset eller blir proppet med melk. Hun har nemlig sluttet å ville ha pupp rett før leggetid noe som igjen fører til at hun ikke er trøtt nok til å legges i sengen (men så er hun egentlig stuptrøtt allikevel). Da har vi latt henne få flaske mens hun ligger i sengen for hun vil heller ikke ha den når hun ligger i armkroken. Håpløse jenta vår. I tillegg er jeg og mannen veldig uenige om hvordan dette skal håndteres. Han mener det er greit at hun gråter/sutrer til hun gir opp og at han står over henne (det er kun ''jeg er så trøtt, jeg vil ikke sohohohoooove''-gråt hun har), mens jeg mener at hun godt kan gråte/sutre i noen minutter (mens jeg er der selvsagt), men blir det mer enn det tar jeg henne opp og roer henne. I går fikk han prøve sin metode og da var det illsint skriking i over et kvarter. Da klarte jeg ikke mer. Vi krangler om dette flere ganger om dagen, noe som ikke akkurat gjør underverker på hvor sliten jeg er fra før av. Så altså, jeg håper vi kan prøve noen av metodene fra den boka. Ellers er det lite som skjer her for tiden. A har fått seg nye og større tutter (storsuksess!), hun spiste hjemmelaget maisgrøt i går (som hun ikke har villet ha da vi startet med fast føde), mannen trakk en visdomstann i går (noe som betyr at jeg har fått enda en baby å ta vare på ) og jeg har bestilt meg tannlegetime til torsdag.
Sushi Skrevet 29. november 2011 #3594 Skrevet 29. november 2011 Uff, jeg kjenner igjen frustrasjonen rundt soving, og ikke minst krangling om metode Tror den boka er bra, selv om jeg ikke har lest den. Har bare lest om metoden på nett, og laget min egen versjon av den... :gjeiper: Her sovnes det selv i stillestående vogn på dagtid og i senga om kvelden, noe som var umulig før! Håper det går lettere for dere også snart, man blir jo så utslitt (og sur!) av dårlig søvn.
Diddles Skrevet 29. november 2011 #3595 Skrevet 29. november 2011 Bah, det der hørtes ikke noe godt ut!! Mulig det føles ekstra frustrerende siden dere har vært vant med å bare legge henne i senga om kvelden og hun har sovnet selv....Rundt denne tiden utvikler de søte små egen vilje, husk på det Mulig hun tester ut hvor langt hun kan dra strikken, hun skjønner jo ikke sitt eget beste enda selv om viljen er der Jeg er litt enig med dere begge to, ifht legging og sutring/grining..ja hun kan nok ligge og gråte litt så lenge det er noen der som trøster, menn illskriking kommer det ingenting godt utav!!! Frustrerende å ikke være enig om en såpass viktig ting som legging...kanskje dere kan få noen til å komme og trille A en times tid mens dere setter dere ned og kommer fram til en løsning dere begge kan leve med? For krangling og negativ energi er utrolig energikrevende Håper boka inneholder gode tips som hjelper, jeg har lest den selv og synes det var mye nyttig lesning Enn så lenge ammer jeg henne i søvn enda, så noen gode råd har jeg desverre ikke å komme med...
Lilywhite Skrevet 29. november 2011 #3596 Skrevet 29. november 2011 Så kjedelig at dere sliter sånn med søvnen Ekstra dumt når det sliter på forholdet også Får håpe dere finner en løsning Håper kvelden har vært bedre enn begynnelsen på dagen i allefall
Kokos Skrevet 29. november 2011 #3597 Skrevet 29. november 2011 Usj, så slitsomt både med søvnproblemene og uenighet om metode. Så flink som har bestilt time hos tannlege, det blir nok godt å få det overstått! Håper leggingen av A har gått bedre i dag.
MellonCollie Skrevet 30. november 2011 #3598 Skrevet 30. november 2011 Håper det har vært enklere med leggingen nå, slitsomt når man ikke blir enige om metode på noe såpass vesentlig.. Hvordan går det med matsituasjonen nå da, tar hun puppen igjen som vanlig?
Pingting Skrevet 30. november 2011 #3600 Skrevet 30. november 2011 Ja se der ble mine egne søvnproblemer bagateller. Off, skjønner det er slitsomt altså. De fleste små har vel sånne faser? Håper det går over i en roligere periode snart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå