^^Belle^^ Skrevet 18. november 2011 Forfatter #3561 Skrevet 18. november 2011 Halleluja, den nye kirsebærkaffen fra Nespresso er bare helt himmelsk.
Mazilla Skrevet 18. november 2011 #3562 Skrevet 18. november 2011 Kirsebærkaffe?? Høres godtvondt ut! Er det sånn kaffemaskinkaffe?
^^Belle^^ Skrevet 18. november 2011 Forfatter #3563 Skrevet 18. november 2011 Kirsebærkaffe?? Høres godtvondt ut! Er det sånn kaffemaskinkaffe? Mhm. Kirsebærsmaken er helt perfekt. Ikke så lite at man må være kaffegeni for å kjenne forskjellen, og ikke så mye at det blir plastikksmak på den. Kjempegodt! Det er Nespresso sin kapselkaffe ja. Rundt hver jul har de ulike kaffevarianter utenom de vanlige espressotypene. I år er det kirsebær, vanilje og mørk sjokolade. Jeg har kjøpt alle tre for å prøve. ---- Dagen i dag har ikke vært så veldig spennende. Jeg gikk tur i pøsregnet for å hente kaffen på posten, men jeg hadde selvsagt ikke med meg leg. Da jeg kom senere for å hente den trengte jeg ikke å vise leg. Ellers har vi vært på kjøpesenteret en liten tur. Vi handlet inn for uken(isj), mannen fant julegaven sin og jeg fant litt av min. Vi er veldig enkle på den måten ihvertfall. Kanskje ikke like spennende, men da får vi ihvertfall noe vi har lyst på. Jeg får blant annet øredobber til 700 kr. Jeg hadde aldrialdri kjøpt så dyre øredobber til meg selv og da er det gøy å ønske seg sånne ting synes jeg. Særlig når det egentlig ikke er noe annet jeg trenger. I kveld har vi ikke gjort annet enn å slappe av på sofaen. Jeg lagde kyllingfilet til oss, og stekte samtidig noen ekstra som jeg har lagd mos av nå. I morgen skal A få sin første kjøttopplevelse.
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2011 Forfatter #3564 Skrevet 20. november 2011 Fin dag i går. :happy: Mannen hadde bursdag så det var full rulle hele dagen. ...som forøvrig startet klokken 5. Enten er det rester av vaksinen som plager A eller så er det tennene. Hun var rett og slett sutrete i hele går og våknet faktisk på natta kun fordi hun ville ha kos (hun tok to sup av puppen før hun sovnet igjen). Denne natten har vært litt bedre heldigvis. Heldigvis er mannen enda litt døgnvill og var allerede våken klokken 5, så han tok henne med i vogna og gikk tur på morgenkvisten. Jeg fikk sove til klokken 9 før det var full ryddings og baking av kake. Bestekompis (som endelig har flyttet tilbake til byen igjen) kom på kvelden for å ta mannen med seg ut på byen. De satt her og hadde et mini-vorspiel og det var så koselig. Det er lenge siden vi har fått skravla så mye alle tre. Derfor la jeg meg ikke før klokken 12 i går, noe jeg får svi for i dag. :gjeiper: I går fikk A smake kylling for første gang. Ikke at det smaker så mye med helt plain kylling, men det gikk da ned på høykant det også. Lurer på om jeg snart skal få laget en skikkelig kyllinggryte til henne. Nå skal jeg lage meg frokost (Dolly-pizza, kaffe og sørlandschips ) og sette meg godt til rette i sofaen. Senere skal jeg gå tur, for det ser ut til å bli skikkelig finvær i dag.
^^Belle^^ Skrevet 21. november 2011 Forfatter #3565 Skrevet 21. november 2011 Nå har vi søkt barnehageplass til A. Kjempeskummelt, men godt å vite at det ikke er før august neste år. I dag har jeg vært hos fysio igjen. Lysken min begynner å bli bedre heldigvis, så nå skal jeg ikke tilbake før om 14 dager. Hååååper det holder seg like bra fremover nå og at jeg og A snart kan legge ut på langtur igjen. Ellers lite å meddele fra heimen her, annet enn at A er særdeles vanskelig for tiden. Tror det er tennene hun sliter med for hun er helt desperat etter å ha noe å bite i og hun sutrer nesten hele dagen. Slitsomt. Hun er også så rar mtp. spising. I dag spiste hun ingenting fra klokken 4:30 til klokken 12:30! Det er 8 timer det! Hvorfor kan hun ikke ha de 8 timene på natten? Så nå har jeg begynt å lage en oversikt over når hun spiser og når hun sover for å se om det er noe system i sakene.
Kokos Skrevet 21. november 2011 #3566 Skrevet 21. november 2011 Så bra at dere fant en grei løsning på bursdagen til mannen og at det ble en fin dag! Skjønner at det må være kjempeskummelt å tenke på barnehageplass allerede. Er det greit å få barnehageplass der dere ønsker på deres kant av landet eller er det stor kamp om plassene? I dag har jeg surfet litt etter Yankee Candles, inspirert av deg Jeg elsker jo duftlys, så det må prøves ut. Har du noen favoritter? Jeg er i utgangspunktet innmari glad i vanilje, men det er kanskje litt kjedelig når de har så mye å velge i. Håper dere har hatt en fin kveld!
^^Belle^^ Skrevet 21. november 2011 Forfatter #3567 Skrevet 21. november 2011 Så bra at dere fant en grei løsning på bursdagen til mannen og at det ble en fin dag! Skjønner at det må være kjempeskummelt å tenke på barnehageplass allerede. Er det greit å få barnehageplass der dere ønsker på deres kant av landet eller er det stor kamp om plassene? I dag har jeg surfet litt etter Yankee Candles, inspirert av deg Jeg elsker jo duftlys, så det må prøves ut. Har du noen favoritter? Jeg er i utgangspunktet innmari glad i vanilje, men det er kanskje litt kjedelig når de har så mye å velge i. Håper dere har hatt en fin kveld! Ja, det er superskummelt. Heldigvis har jeg gooood tid til å forberede meg på det. Her tror jeg det er ganske greit å få plass altså. Noen barnehager er jo selvsagt vanskeligere enn andre, men det er ikke så krise-krise som andre (større) steder tror jeg. Åh, de er så utrolig gode. Kan anbefale å starte med duftvoks. De koster så lite og da gjør det ingenting om du gjør noen bomkjøp nå og da. De har forresten duftvoksholder (oljebrenner) på Indiska til bare 40 kroner. Jeg kjøper mine vokser fra denne selgeren på ebay. De er superflinke og kombinerer frakt så det blir billig. Lurer på om jeg betalte bare noen pund i frakt på 6 vokser forrige gang jeg bestilte. Mine absolutte favoritter er Drift Away, Beach Walk og Sparkling Snow. Det er rene dufter. Andre jeg liker veldig godt er Nature's Paintbrush, Sun and Sand, Dune Grass, Evening Air og Cherries on Snow. Mmmmm. Jeg også ELSKER vaniljelukt, men har ikke prøvd noen fra Yankee Candles.
Sequax Skrevet 22. november 2011 #3568 Skrevet 22. november 2011 Vi har også søkt barnehageplass! Søkte i mai, og da var det egentlig "for sent", så jeg får bare håpe han får plass....skjønner ikke helt de fristene! *sette opp på liste at jeg må lese om disse barnehagegreiene* Ha en god kveld!
^^Belle^^ Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3569 Skrevet 22. november 2011 Sequax! ---------- I dag har det vært full puppenekt. Hun spiste ikke fra klokken 2 i natt til klokken var halv 10 i dag morges. Det er nesten 10 timer det! Og ikke ville hun ha pupp da heller, så jeg måtte pumpe meg og gi på flaske. Det måtte jeg gjøre nå nettopp også. Hun er tydelig sulten for hun slukte 150 ml som om det skulle være ingenting. Hva i alle dager skal jeg gjøre?
Pingting Skrevet 22. november 2011 #3570 Skrevet 22. november 2011 Kan ikke hjelpe med noe som helst jeg, "puppenekten" her i huset er det stort sett jeg som står for! Men sender masse gode vibber. Og et hei!
Disco Biscuit Skrevet 22. november 2011 #3571 Skrevet 22. november 2011 Kjedelig at A er inne i en puppenekt periode, mulig det er tennene som du selv sier Håper det ordner seg fort i allefall! Vi søkte barnehageplass til F da hun var 2 uker gammel.. Her i byen er det så kamp om plassene at man må søke så fort babyen har fått personnummer men selv da er det ikke sikkert at man får plass..
MellonCollie Skrevet 22. november 2011 #3572 Skrevet 22. november 2011 Oj, puppenekt er ikke noe moro Jeg har ikke noe særlig med tips, her har det jo aldri vært full nekt - kun på en side. En ting som har hjulpet da har vært å stå oppreist / bevege meg litt gående mens jeg forsøker å legge til. Da har hun gjerne tatt den. Og ja, jeg håper ingen har tittet inn gjennom vinduene mens jeg har holdt på slik - for det ser unektelig rart ut
^^Belle^^ Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3573 Skrevet 22. november 2011 Kan ikke hjelpe med noe som helst jeg, "puppenekten" her i huset er det stort sett jeg som står for! :eeeh : Men sender masse gode vibber. Og et hei! :klemmer : Hei til deg også! Kjedelig at A er inne i en puppenekt periode, mulig det er tennene som du selv sier :jepp : Håper det ordner seg fort i allefall! Vi søkte barnehageplass til F da hun var 2 uker gammel.. Her i byen er det så kamp om plassene at man må søke så fort babyen har fått personnummer :snur t: men selv da er det ikke sikkert at man får plass.. :klem : Håperhåper det ordner seg og at det bare er en fase hun går gjennom. Såpass, ja. Nei, sånn er det ikke her heldigvis. Føler med dere! Oj, puppenekt er ikke noe moro Jeg har ikke noe særlig med tips, her har det jo aldri vært full nekt - kun på en side. En ting som har hjulpet da har vært å stå oppreist / bevege meg litt gående mens jeg forsøker å legge til. Da har hun gjerne tatt den. Og ja, jeg håper ingen har tittet inn gjennom vinduene mens jeg har holdt på slik - for det ser unektelig rart ut ; ) Nei, det er virkelig ikke noe gøy. Men takk for tips! Det skal jeg prøve.
^^Belle^^ Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3574 Skrevet 22. november 2011 A tar puppen når hun er i halvsøvne, det er ihvertfall noe. :gjeiper: Nå er nattammingen så ''ille'' at hun begynner klokken 21 med første måltid. Men nå tar jeg bare den ammingen jeg kan få, siden hun nekter på dagen. Da jeg ammet henne i sted begynte jeg nesten å grine fordi jeg har savna å amme henne sånn. Da hadde det gått 19 timer siden forrige amming. Og jeg som egentlig aldri har hatt noe spesielt høyt ønske hverken den ene eller andre veien når det gjelder amming, jeg har bare gjort det fordi ''sånn er det bare''. Men ikke mer ihvertfall. Nå har jeg lært å sette pris på hver bidige amming fremover, selv om det er annenhver time på natta. I morgen er det barseltreff. Gleder meg!
kisskissbangbang Skrevet 22. november 2011 #3575 Skrevet 22. november 2011 (endret) Her har L også mista interessen for puppen. Han har jo fått flaske i tillegg hele veien, men har vært veldig glad i pupp og mmmmm-et veldig når det var utsikter for å bli lagt til. Synes det er skikkelig sørgelig at han har gitt meg opp, jeg. Etterhvert som L har blitt eldre har amminga blitt mer og mer kos, og han er jo aldri så nydelig søt som når han mmmm-er, for så å se opp på meg og smile verdens største sjarmørglis med puppen i munnen. Men nå har han altså ikke tid. Han begynner ivrig men blir kjempelei med en gang og vrir seg bort fra meg og sutrer. Det har ført til at jeg ammer mye mindre nå, faktisk bare ca. tre ganger i døgnet inkludert natta. Blir frokost, kvelds og natt. Og da også er det nok mest for kosen sin del han gjør det, blir ikke veldig mye spising, så er nok bare et spørsmål om tid før han er helt ferdig og jeg mister melka. Håper du får frøkna di puppeglad igjen fort! Edit: Jeg ser at jeg ikke akkurat bidro positivt og med oppmuntring her. Beklager! Endret 22. november 2011 av kisskissbangbang
Neala Skrevet 22. november 2011 #3576 Skrevet 22. november 2011 Jeg er også veldig takknemlig for ammingen Her har jeg ei snuppe som er veeeldig glad i puppen, men hun har også hatt sine puppenekt-perioder. Helt uten grunn! Over etter en dag eller så. Jeg har løst det med å holde henne foran puppen og sprute en melkestråle i munnen hennes, og ja, det så utrolig intelligent ut Til poenget: hun ammes nå som regel to ganger om natten, og tre ganger på dagtid. Så ikke gi opp håpet etter en puppenekt-dag Hun er forøvrig en sånn som nesten hyperventilerer når hun blir lagt i ammestilling, og skjønner hva som skjer Utålmodig??? Aldri hørt om....
Muffin! Skrevet 22. november 2011 #3577 Skrevet 22. november 2011 Skjønner godt at det føles litt skummelt å søke barnehageplass. Heldigvis er det fortsatt mange måneder til barnehagestart da. Håper du får en fin dag med barseltreff, og at A kommer fort over puppenekten.
hegejenta30 Skrevet 23. november 2011 #3578 Skrevet 23. november 2011 Søkt barnehage allerede??? Her i byen kan man kun søke det året man skal ha plass - for søknadene som ligger inne ved årsskiftet blir slettet. Merkelig at det skal være så forskjellig praksis rundt om i landet... det er jo det samme det er snakk om liksom.
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3579 Skrevet 24. november 2011 Her har L også mista interessen for puppen. Han har jo fått flaske i tillegg hele veien, men har vært veldig glad i pupp og mmmmm-et veldig når det var utsikter for å bli lagt til. :fnise : Synes det er skikkelig sørgelig at han har gitt meg opp, jeg. Etterhvert som L har blitt eldre har amminga blitt mer og mer kos, og han er jo aldri så nydelig søt som når han mmmm-er, for så å se opp på meg og smile verdens største sjarmørglis med puppen i munnen. :rodmer : Men nå har han altså ikke tid. Han begynner ivrig men blir kjempelei med en gang og vrir seg bort fra meg og sutrer. Det har ført til at jeg ammer mye mindre nå, faktisk bare ca. tre ganger i døgnet inkludert natta. Blir frokost, kvelds og natt. Og da også er det nok mest for kosen sin del han gjør det, blir ikke veldig mye spising, så er nok bare et spørsmål om tid før han er helt ferdig og jeg mister melka. :sukk : Håper du får frøkna di puppeglad igjen fort! :klemmer : Edit: Jeg ser at jeg ikke akkurat bidro positivt og med oppmuntring her. :roll : Beklager! Synes det er greit å høre historier som ikke har gått greit også jeg da. Det er jo mulig at det skjer her også liksom, og da er det like greit å forberede seg på det en gang for alle. Selv om jeg føler skikkelig med deg. Jeg tar imot all den kosen jeg kan få fra A om dagen, for hun har ikke tid til noenting nesten. Jeg savner sånn den tida hun likte å sove på brystet vårt. Det var noe av det beste som fantes. Sånn som det er her nå om dagen, blir det bare 3 ganger i døgnet for meg også. Det er de tre gangene om natta hun vil ha mat. Pumper meg 2-3 ganger om dagen også da, sånn at produksjonen holdes oppe, i håp om at dette bare er en fase. Håper hun blir puppeglad igjen, ja! Jeg er også veldig takknemlig for ammingen :rodmer : Her har jeg ei snuppe som er veeeldig glad i puppen, men hun har også hatt sine puppenekt-perioder. Helt uten grunn! Over etter en dag eller så. Jeg har løst det med å holde henne foran puppen og sprute en melkestråle i munnen hennes, og ja, det så utrolig intelligent ut :ler : Til poenget: hun ammes nå som regel to ganger om natten, og tre ganger på dagtid. Så ikke gi opp håpet etter en puppenekt-dag ; ) Hun er forøvrig en sånn som nesten hyperventilerer når hun blir lagt i ammestilling, og skjønner hva som skjer :fnise : Utålmodig??? Aldri hørt om....:lol : A har jo alltid vært skikkelig matvrak, så det er så rart når hun plutselig ikke vil ha lenger. Melkesprut har jeg prøvd. Men jeg skal ikke gi opp håpet altså. Jeg kommer nok uansett til å pumpe meg et par ganger om dagen selv om dette er en ting som er kommet for å bli. Jeg bruker bare 5 minutter på å pumpe meg 180 ml, så... Skjønner godt at det føles litt skummelt å søke barnehageplass. Heldigvis er det fortsatt mange måneder til barnehagestart da. : ) Håper du får en fin dag med barseltreff, og at A kommer fort over puppenekten. :klemmer : Det er jo nesten et helt år til. Hun begynner ikke før i august. Da er vi sikkert allerede lei av henne og synes det er greit å få litt pause på dagene. Søkt barnehage allerede??? Her i byen kan man kun søke det året man skal ha plass - for søknadene som ligger inne ved årsskiftet blir slettet. Merkelig at det skal være så forskjellig praksis rundt om i landet... det er jo det samme det er snakk om liksom. Oi, håper ikke det er sånn det funker her. Tror ikke det altså, for de andre på barselgruppen (som i tillegg jobber i barnehage) har også tenkt å søke nå. Det er vel ingen grunn til at vi søkte så tidlig altså, det var bare for å få det gjort. Søknaden vil uansett ikke bli behandlet før etter ordinært opptak 15.februar tror jeg. Synes det er kjemperart jeg også. Men det er vel som med alt annet tenker jeg. Helt forskjellig fra sted til sted.
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3580 Skrevet 24. november 2011 I går ville A ha puppen etter hvilen sin kl. halv 11:30 også. Men ellers ville hun ikke ha før første ''nattmating'' klokken 8. Hun er håpløs. Men jeg synes hun spiser lite jeg altså. Ikke det at hun ikke har mer enn nok å ta av, men jeg blir jo litt bekymret allikevel. Dagen i går så slik ut: Siste nattmating 01:45 Stod opp 06:30 Pupp 11:30 Frukt 12:30 Melk fra flaske (ca 100 ml) 16:30 Grønnsaker og kylling 17:45 Melk fra flaske (ca 150 ml) 18:30-19:15 (hun drakk litt og litt) Sovnet 19:15 Nattpupp 20:00 23:10 04:00 Jeg er så usikker på om hun egentlig er sulten når vi gir henne flaske, eller om det bare er fordi det faktisk kommer fra flaska. Hun drikker jo hva som helst derfra. :gjeiper: Og fast føde-måltidene er virkelig ikke noe å bli mett av. Hun spiser kanskje en halv porsjon hver gang? Hva synes dere? Hvor ofte spiser deres babyer? Skal jeg kanskje begynne med frokost til henne også? Ellers storkoste vi oss på barseltreff i går. A sovnet for luren sin momentant, for én gangs skyld. Ingen planer i dag. :happy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå