Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klemmer:

det er jammen ikke bare-bare dette babygreiene :Gjesp:

Huff, nei. Men heldigvis er det en million ganger flere lyspunkt enn det motsatte. :rodmer:

Håper hun er mindre sutrete og trøtt i dag. Det smitter fryktelig lett mellom mor og barn, det der. Og det går begge veier.. Godt du kan få sovet litt innimellom! :klemmer:

Og du.. Litt Disney junior er ikke skadelig! Hvis TVen kan være litt barnevakt innimellom så du får kommet deg ovenpå igjen, er det tross alt til det bedre. Men jeg skjønner hva du mener med at det ikke føles helt bra. Derfor synes jeg det er litt trøst i å vite at andre gjør det samme, og kan derfor tilstå at S ofte ser på TV mens vi spiser middag.. :sjenert::fnise: Så lenge man er bevisst på at det ikke blir for mye, tror jeg ikke det gjør noen stor skade akkurat. Det hadde jo vært noe annet hvis du plasserte A foran TVen hver morgen og lot henne sitte der til ettermiddagen ;)

Det er godt å høre at vi ikke er de eneste. Prøver å begrense det selvsagt, men merker det er ekstra lett å bare skru på tven når jeg vet at hun roer seg sånn og synes det er så gøy. :sjenert: Men altså, når jeg er alene er jeg nødt til å bruke tven som barnevakt noen minutter om dagen, ellers hadde jeg aldri fått i meg mat. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine dager. :happy:

I går var vi på barseltreff, noe som alltid er kjempekoselig. Jeg gikk til- og fra byen og det gikk kjempefint. Kjente det bittelitt i bekken i natt, men ikke så mye som sist gang. :tommelsmil:

Vi hadde barnevakt for aller første gang i går. Litt skummelt, men det gikk bra. I tillegg gikk vi ikke før A hadde sovnet skikkelig, siden hun har vært så vanskelig å legge i det siste. Men det var deilig altså, selv om det bare var snakk om et par timer på restaurant. :rodmer:

Jeg fikk også hentet nesesprayen (Syncoti-noe.... :fnise: ), og den er virkelig :pls: ! Jeg bestemte meg for å ringe til legen for å få den etter å ha hatt to kvelder der vi har måttet gi A MME fordi hun ikke har villet suge på puppen. I tillegg har jeg begynt å bli småsår fordi hun har sugd så hardt og så lenge. :haar: Men med sprayen går det jo som det suser. Jeg føler at A endelig klarer å spise seg helt mett igjen, og jeg klarer å pumpe meg mer enn 40 ml om gangen! I dag pumpet jeg meg 170-180 ml på 5 minutter. :hoppendeglad:

Vi har også hatt besøk av bestekompis i dag, som bor i nabobyen, som alltid er supertravel (han jobber i utebransjen) og som vi ikke har sett siden A var en uke gammel. Kjempekoselig! Og om ikke det er nok, vurderer han å flytte hjem igjen! :bolledeig:

På onsdag begynte vi også å gi A fast føde, sånn på skikkelig. :ler: Det har gått i gulrotmos (en halv isterning) iblandet morsmelk disse tre dagene. Tror hun liker det, for hun gaper når skeien kommer, og hun suger på skeien når den er inni munnen. Hun bare vet ikke helt hva hun skal gjøre med det som er inni munnen. :fnise: Heldigvis elsker hun vann, så hun får skylt ned maten med det. :jepp:

Om noen dager tror jeg vi skal prøve hirsegrøt med enten eplemos eller sviskemos. :jepp:

Skrevet
:daane: Jeg glemte jo det viktigste av alt: A er hele 4 måneder i dag! :hjerte: Akkurat på denne tiden, for 4 måneder siden, lå jeg med 8 cm åpning og visste ikke at om bare to timer og ti minutter skulle vi få verdens nydeligste A på brystet. :grine::rodmer:
Skrevet

Oi, tenk at det har gått fire måneder!! Det er jammen meg en stund! :jepp:

:strix:

Har oppskrift ja, kan skrive den ned når jeg har den litt mer tilgjengelig enn nå :jepp: Men om du vil synes den er like god som jeg gjør er jo en annen sak, du som baker så utrolig mye! :jepp::fnise: Men veldig lettvidnt er den i det minste.

Skrevet

Oi, tenk at det har gått fire måneder!! Det er jammen meg en stund! :jepp:

:strix:

Har oppskrift ja, kan skrive den ned når jeg har den litt mer tilgjengelig enn nå :jepp: Men om du vil synes den er like god som jeg gjør er jo en annen sak, du som baker så utrolig mye! :jepp::fnise: Men veldig lettvidnt er den i det minste.

Tiden går så utrolig fort. :overrasket: Trist og fantastisk på samme tid. Trist fordi hun ikke lenger er den lille babyen hun en gang var og fantastisk fordi det skjer nye ting hele tiden. Hun lærer så fort! :rodmer:

Vil gjerne ha oppskrift. :jepp: Jeg baker mye, ja, men det jeg baker er jo alltid veldig enkelt. Jeg er ikke noe bakegeni akkurat. :fnise:

----

Roooolig dag i dag. Mannen (som enda er døgnvill etter to ukers nattskift) tok A med seg opp til vennepar klokken 8 i dag morges. :fnise: Jeg fikk sove til klokken 10. :happy: Da de kom hjem sutret A en liten stund, før hun sov i hele 3 timer! :hakeslepp: Tror aldri hun har sovet så lenge på dagtid noensinne.

Ellers har vi hatt besøk av mamma, søster og stesøster, og jeg bakt mini kirsebærpaier. :sikle:

Skrevet

3 timer?! :daane: Da hadde jeg sikkert vekket Liten for å sjekke om hun var i live :fnise: Satte ny rekord her også igår; 1 1/2 time soving i vogna MENS DEN STO STILLE :hakeslepp: Burde benyttet sjansen til å slappe av, men hva gjør jeg?! Ligger våken og bekymrer meg siden hun ikke pleier å sove sånn i vogna :roll: Håpløs vettu ;)

:ler: litt av mannen din som tar A med på besøk klokka 8 en lørdags morgen, og må :pls: litt av de som faktisk tar imot besøk så tidlig!! Vi hadde nok ikke åpnet engang om noen banket på så tidlig :hoho: Alle i gata vet at vi sover lenge, så vennene til Storesøster banker aldri på før etter klokka 11 :fnise: Men de har kanskje små selv da siden de er oppe så tidlig?! Ingen av våre venner er sånn :fnise: ....men så er de fleste ferdige med småunger i vår omgangskrets :daane: Jeez nå følte jeg meg gammel :overrasket: Men når jeg tenker meg om det er vel mer kjæres venner som er ferdige med småttasser, mine venninner driver ennå å ruger :ler:

Sånn, da er jeg ferdig å :skravle:....tror jeg :fnise:

Håper du har en fin helg :klemmer:

Skrevet

Du...en ting til (jeg var visst ikke helt ferdig :ler:) hvordan får du sjans å bake så mye som du gjør når A ikke sover på dagtid?!? Bare jeg tenker på å bake går Liten i vranglås :roll: Jeg som har vært gjærbakst-dronning, får ikke gjærbakst til lenger fordi jeg må skyndte meg...gjærbakst krever kjærlighet :fnise:

Skrevet

3 timer?! :daane : Da hadde jeg sikkert vekket Liten for å sjekke om hun var i live :fnise: Satte ny rekord her også igår; 1 1/2 time soving i vogna MENS DEN STO STILLE :hakeslepp : Burde benyttet sjansen til å slappe av, men hva gjør jeg?! Ligger våken og bekymrer meg siden hun ikke pleier å sove sånn i vogna :roll : Håpløs vettu ; )

Må :ler : litt av mannen din som tar A med på besøk klokka 8 en lørdags morgen, og må :pls : litt av de som faktisk tar imot besøk så tidlig!! Vi hadde nok ikke åpnet engang om noen banket på så tidlig :hoho : Alle i gata vet at vi sover lenge, så vennene til Storesøster banker aldri på før etter klokka 11 :fnise : Men de har kanskje små selv da siden de er oppe så tidlig?! Ingen av våre venner er sånn :fnise : ....men så er de fleste ferdige med småunger i vår omgangskrets :daane : Jeez nå følte jeg meg gammel :overrasket: Men når jeg tenker meg om det er vel mer kjæres venner som er ferdige med småttasser, mine venninner driver ennå å ruger :ler :

Sånn, da er jeg ferdig å :skravle :....tror jeg :fnise :

Håper du har en fin helg :klemmer :

:fnise: Sånn er jeg også. Særlig om hun sover lenger enn tre timer om gangen på natten. Da våkner jeg minst hver halvtime og sjekker om hun puster. :sjenert: Men den luren i går var nok et engangstilfelle. Hun var så trøtt og kjempet imot søvnen i sikkert en time før hun ga opp. :roll:

De har barn selv, ja. En på 3 og en på 8 måneder. Så for dem er klokken 8 sent for å si det sånn. :fnise: Det var dem vi var på telttur med i sommer, og de hadde et svære strev med å få treåringen til å forstå at han ikke kunne ut av teltet og leke før klokken var minst 8. :ler:

Jeg føler meg gammel i forhold til de i min omgangskrets fordi vi er første par ut med giftemål og barn. :fnise: Litt i andre enden av skalaen enn deg. :hoho:

Helgen blir nok kjempefin! :jepp: Det samme til deg. :klem:

Du...en ting til (jeg var visst ikke helt ferdig :ler:) hvordan får du sjans å bake så mye som du gjør når A ikke sover på dagtid?!? Bare jeg tenker på å bake går Liten i vranglås :roll: Jeg som har vært gjærbakst-dronning, får ikke gjærbakst til lenger fordi jeg må skyndte meg...gjærbakst krever kjærlighet :fnise:

Hun stortrives under babygymen (og hun har jo ikke tenkt på å begynne å rulle enda, så jeg trenger ikke holde øye med henne hvert eneste sekund). :jepp: Og så baker jeg ingenting som tar veldig lang tid. Jeg har aldri vært noen fan av gjærbakst allikevel, så da er det greit liksom. :fnise: Jeg ser jo selvsagt an humøret hennes da. Er hun i dårlig humør ville jeg ikke tenkt på å begynne å bake engang. Da krever hun konstant oppmerksomhet. :ler:

Det eneste som er litt tricky med baking når jeg er alene med henne er at hun er redd for food processoren. :lol: Og skulle hun bli vanskelig mens jeg holder på (og jeg ikke har så mye igjen), setter jeg bare på tven. :sjenert: Hun kunne sikkert ha ligget og sett på tv i mange timer. Tv-slaven min. :fnise:

Skrevet

Tenk at hun er fire måneder allerede. :rodmer: Så søt hun hørtes ut når hun får mat. :ler:

Så koselig at dere fikk tatt dere en tur alene på restaurant da. :hjerte:

Skrevet

Tenk at hun er fire måneder allerede. :rodmer: Så søt hun hørtes ut når hun får mat. :ler:

Så koselig at dere fikk tatt dere en tur alene på restaurant da. :hjerte:

Ja. Tiden går så utrolig fort. :daane: Hun er kjempesøt. :fnise:

Ja, det var herlig. Tror vi skal prøve å gjøre sånne ting litt oftere nå som vi har fått rutine på soving og mating og sånn. :jepp:

Skrevet

I dag har vi vært hos svigermor og spist middag. Kjempekoselig. :happy: A fikk se Drømmehagen for første gang, og gjett om det var en braksuksess! Hun holdt på å hoppe ut av vippestolen sin i iveren. :fnise: (Men herregud, man må jo bli gal av å se mye på det som voksen da. På bare én episode tror jeg jeg hørte ordet ''Hopsideisi'' hundre ganger *skyte seg selv i hodet* )

A fikk smake sviskemos for første gang i dag også. Hun elsket det! Fikk en hel isterning iblandet morsmelk og det slukte hun. Nå begynner hun å få dreisen på hva hun skal gjøre med maten når den kommer i munnen også. :fnise:

Jeg har forresten funnet en god rutine som hindrer henne i å bli altfor overtrøtt om kvelden også. Jeg begynner å gjøre klar maten til henne rundt 6-kvart over 6, hun spiser, jeg skifter bleie og pyjamas, jeg ammer henne og vips! så sovner hun på max 10 minutter, i god tid til klokken blir 7. :tommelsmil:

I morgen skal jeg lage kirsebærpai igjen. Det var så godt at de fire jeg lagde i går allerede er spist opp (av meg :sjenert: ).

Skrevet

I morgen skal jeg lage kirsebærpai igjen. Det var så godt at de fire jeg lagde i går allerede er spist opp (av meg :sjenert: ).

:fnise:

Skrevet

Har såvidt svitsjet innom Drømmehagen og det virker som noe ganske syrete greier :fnise:

:hoppe: for leggerutiner som funker bra og den kirsebærpaien, :sikle:, det hørtes veldig godt ut!

Skrevet (endret)

Jeg har da sett på bloggen din..Noen av tingene virker vanskelig!! Sånn som de månepaiene, eller månekakene eller hva det var :sjenert:

Men her er i alle fall oppskriften. Jeg tror den er "hel". Har lånt den bort til en venninne, så tok dette på hukommelsen. :)

4 empererte egg egg

6,5 DL sukker

5 SS vaniljesukker

fire toppede ts bakepulver

9 dl hvetemel

300 g smør

3 dl temperert melk

1-2 ss appelsinjuice

Visp egg og sukker til den er hvit og porøs (luftig eggedosis). Ha i det smeltede smøret (må være avkjølt). Bland det tørre i en bolle. Ha det i vekselsvis med melken. Ha så appelsinjuicen i røren.

Hell røren i en langpanne med bakepapir, sett den i ovnen på 180 grader i ca. 30 minutter.

Når kaken er ferdig, la den stå og kjøle seg ned litt. Når den er lunken, ha på sukker og kanel.

__

Men en ting har jeg lurt på: Hvor gjør du av alt av bakverket ditt? Får dere ofte kaffebesøk og sånt? Eller spiser dere alt selv, eller? :klo: Jeg har ikke så god viljestyrke jeg altså, så dersom jeg hadde bakt så mye som du gjør..Ja da tør jeg ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut :fnise:

- Jeg fant forresten ikke noras kirsebærsyltetøy i butikken..Fant bare Lermus? Men godt var det uansett! :jepp:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Har såvidt svitsjet innom Drømmehagen og det virker som noe ganske syrete greier :fnise :

:hoppe : for leggerutiner som funker bra og den kirsebærpaien, :sikle :, det hørtes veldig godt ut!

Syrete er vel en mild beskrivelse. :daane::fnise:

Kirsebærpaien var helt fantastisk. Er så stolt over at jeg klarte å få deigen så perfekt på første forsøk. :nigo:

Jeg har da sett på bloggen din..Noen av tingene virker vanskelig!! Sånn som de månepaiene, eller månekakene eller hva det var :sjenert :

Men her er i alle fall oppskriften. Jeg tror den er "hel". Har lånt den bort til en venninne, så tok dette på hukommelsen. : )

4 empererte egg egg

6,5 DL sukker

5 SS vaniljesukker

fire toppede ts bakepulver

9 dl hvetemel

300 g smør

3 dl temperert melk

1-2 ss appelsinjuice

Visp egg og sukker til den er hvit og porøs (luftig eggedosis). Ha i det smeltede smøret (må være avkjølt). Bland det tørre i en bolle. Ha det i vekselsvis med melken. Ha så appelsinjuicen i røren.

Hell røren i en langpanne med bakepapir, sett den i ovnen på 180 grader i ca. 30 minutter.

Når kaken er ferdig, la den stå og kjøle seg ned litt. Når den er lunken, ha på sukker og kanel.

__

Men en ting har jeg lurt på: Hvor gjør du av alt av bakverket ditt? Får dere ofte kaffebesøk og sånt? Eller spiser dere alt selv, eller? :klo : Jeg har ikke så god viljestyrke jeg altså, så dersom jeg hadde bakt så mye som du gjør..Ja da tør jeg ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut :fnise :

- Jeg fant forresten ikke noras kirsebærsyltetøy i butikken..Fant bare Lermus? Men godt var det uansett! :jepp :

Ja, de månepaiene var litt styrete. Men jeg kunne ikke ha funnet på å bake noe sånn nå som A er her. Det tok aaaltfor lang tid. :fnise:

Takk for oppskrift. Den skal jeg prøve. :nigo:

Vi spiser ikke opp noe selv nesten. :sjenert: Vi er ikke særlig glad i søtsaker noen av oss, så jeg passer på å prakke det på alle som enten kommer på besøk eller ta med når vi går på besøk. Resten havner i frysen. Den er ganske så stappfull for å si det sånn. :ler: Og så har jeg blitt ganske flink til å ikke bake så mye om gangen, halverer oppskriften og sånn. :jepp:

Skrevet

:daane: For en dag. :sukk: På ett vis har den vært veldig fin og på et annet vis har den vært helt fæl.

Min dag startet sånn omtrent klokken halv 4. :gjeiper: A lå våken/halvsov helt til klokken halv 7 før hun sovnet skikkelig. :overrasket: Da sov hun til halv 10, mannen tok henne og jeg fikk sove til halv 12.

Da jeg våknet begynte vi å rydde på gjesterommet. Vi skal endelig gjøre det om til et halvveis barnerom. :hoppe: Tror det vil se best ut når vi skal i gang med nye visninger og sånn, i stedet for å ha alle tingene hennes på vårt rom.

Etterhvert kom bestis (som bokstavelig talt er en globetrotter - hun jobbet nettopp to måneder i Tyrkia og nå skal hun til Karibien og jobbe der) som disket opp med nachos til oss. Da hun var her hadde A sin vanlige jeg-vil-ikke-sove skrikeepisode, men den varte heldigvis ikke så lenge. Det verste kom etter at bestis var gått.

Da var klokken halv 3. Vi kjempet mot henne for å få henne til å sove helt til klokken var 4. Da sovnet hun endelig. I hele 5 minutter. :dry: Hun våknet, var blid i noen sekunder før skrikingen fortsatte igjen. Til slutt måtte vi bare ''tvangsfore'' henne med litt MME for å få henne til å roe seg. :daane: Ikke noen soving enda heller, så jeg håper bare hun sover lenge i natt. Dette funker hverken for henne eller for oss.

Nå slapper vi av alle tre med Tarzan på tven. :happy:

Skrevet

Usj, håper A har sovet godt og lenge i natt! :kose:

Så koselig med besøk av bestis, spesielt når hun disker opp med nachos! :sikle: Høres helt greit ut å stikke til Karibien for å jobbe nå må jeg si.

Håper dere får en kjempefin dag! :klem:

Skrevet

Hehe, så det er selve bakingen du trives med, med andre ord. :gjeiper: Jeg baker fordi jeg vil ha resultatet! :fnise:

Uff, slitsomt når baby gråter sånn og ikke vil sove..Men man får vel trøste seg med at det går jo som oftest over. Sånt går vel litt periodevis?

Skrevet

Jeg synes alt med baby er litt sånn "to skritt frem og ett tilbake", særlig det med nattesøvnen. Eller, noen ganger både to og tre skritt tilbake, når jeg tenker meg om.. :fnise:

Skrevet

Ett skritt frem og tre tilbake tror jeg at vi sier :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...