Kokos Skrevet 5. oktober 2011 #3401 Skrevet 5. oktober 2011 Synes A som stirrer apatisk rundt seg høres kjempesøt ut. Kos deg med barseltreff i dag!
^^Belle^^ Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #3402 Skrevet 5. oktober 2011 Synes A som stirrer apatisk rundt seg høres kjempesøt ut. Kos deg med barseltreff i dag! Hun er søt uansett hva hun gjør, hun. Selv med gulp rennende nedover haken eller når hun er knallrød i ansiktet fordi hun holder på med...noe. --- Koselig barseltreff som alltid. A oppførte seg eksemplarisk, helt til rett før jeg skulle gå ut av kjøpesenteret. Da hadde jeg hendene fulle i handleposer, og selvsagt blir hun sulten akkurat da. Jeg hadde ikke tid til å gå opp på ammerommet engang, men satte meg på en stol inne på hc-toalettet. Jeg fikk kjøpt meg nye vintersko i dag. Føttene mine har jo vokst to størrelser (det er godt jeg hadde små føtter som utgangspunkt :gjeiper: ) i løpet av graviditeten, og ingen av vinterskoene mine passer. Jeg hadde sett meg ut et par som koster 1000 kr, og så fant jeg jammen meg ikke noen som var ganske like på Obsen til 400 kr. :happy: Ingen bok i dag heller. I morgen MÅ den bare komme. *utålmodig*
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3403 Skrevet 6. oktober 2011 Dårlig natt i natt igjen. Nå må jeg nesten gjøre som da jeg var gravid: ikke snakke om natten dersom den ikke har vært bra. :gjeiper: Nå har jeg fått pakket bort As klær som er for små. Har hun virkelig vært sååå liten? I går sneiet jeg innom kickback.no for å se hvor mange poeng jeg har spart meg opp, og jammen meg hadde jeg ikke over 450 kroner til gode. :happy: Takk til mamma som betalte hotell i Paris for oss, som jeg bestilte med min kickback. Så nå har jeg bestilt meg gavekort hos cdon.com og har planer om å kjøpe en ny ladning med Disneyer. De har kampanje nå, med tre for 249 og 5 for 399.
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3404 Skrevet 6. oktober 2011 Boken min lå i postkassen i dag. Så i kveld blir det avslappings på sofaen med en god bok, et glass Villa og 1 stk deilig Yankee Candle. :happy:
Kokos Skrevet 7. oktober 2011 #3407 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg visste ikke hva det var og måtte google Yankee Candle, er det dette du har? Håper du har fått sove bedre i natt!
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3408 Skrevet 7. oktober 2011 Kooooose deg :happy: Håper natten til i dag har vært bedre Det var den ikke... Men det snakker vi ikke om. Jeg visste ikke hva det var og måtte google Yankee Candle, er det dette du har? Håper du har fått sove bedre i natt! Oi, fikk ikke linken til å funke jeg. (Yankee Candle er altså verdens beste duftlys, men det fant du sikkert ut av ) Hmmmnei. :gjeiper: --------- Bare en kjapp tur innom før vi skal på helsestasjonen og 4 månederskontroll med fysio. Er kjempespent på hvor mye A veier nå, for hun har jo spist konstant i det siste.
Mazilla Skrevet 7. oktober 2011 #3409 Skrevet 7. oktober 2011 Lykke til! Alltid litt gøy å veie, synes jeg. Ihvertfall babyen. Ikke bestandig like gøy å veie seg selv.. Men det slipper man heldigvis å gjøre foran en helsesøster!
Kokos Skrevet 7. oktober 2011 #3410 Skrevet 7. oktober 2011 Hmm, skal vi se. Får du opp dette bildet da?:
Muffin! Skrevet 7. oktober 2011 #3411 Skrevet 7. oktober 2011 Åh, Disney. Håper alt går fint med besøket på helsestasjonen.
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3412 Skrevet 7. oktober 2011 Lykke til! Alltid litt gøy å veie, synes jeg. Ihvertfall babyen. Ikke bestandig like gøy å veie seg selv.. Men det slipper man heldigvis å gjøre foran en helsesøster! Ikke fullt så gøy å veie seg selv, nei. Men baby er alltid gøy å veie. Hmm, skal vi se. Får du opp dette bildet da?: Fikk det ikke opp, men fant det allikevel. Hmmmnei, tror ikke det. Åh, Disney. Håper alt går fint med besøket på helsestasjonen. Ja. Det gikk kjempefint. ----------- Det gikk kjempefint på helsestasjonen. A veier nå 7650 g og er 63,5 cm lang. Store, fine jenta mi. Helsesøster sa at det så kjempebra ut, så da satser vi på det. Synes også det var interessant å få tips fra fysio om hva vi kan gjøre for å trene rulling og sånn med henne. Nå har A nettopp våknet fra en over to timer lang lur. Det har ikke skjedd på ihvertfall en måned. Jeg fikk sove i en times tid. Deilig. :happy: Nå er det middagslaging til meg som står på programmet. Jeg skal også lage ferdig gulrotmosen som jeg har laget til A og fryse den i terninger. Nå er det snart tid for seriøs innføring av fast føde.
kisskissbangbang Skrevet 7. oktober 2011 #3413 Skrevet 7. oktober 2011 Du, et spørsmål, bare. Du har jo ei relativt stor jente (og fløte i puppene? ). Hva har helsesøstra sagt om innføring av fast føde? Jeg fikk beskjed om at jeg baaare skulle veeente med grøt siden L er så stor, og aller helst kutte ned på maten også. :himle: (Han følger sin egen kurve perfekt, og er jo lang også, ikke en bollerund klump Jeg bare mhm-a og jaha-a, og gikk hjem og gav ungen det han trengte. :gjeiper: ). Han har smakt litt på fruktmos og elska det, men ellers har vi ikke begynt med noe grøt eller noe.
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3414 Skrevet 7. oktober 2011 Du, et spørsmål, bare. Du har jo ei relativt stor jente (og fløte i puppene? ). Hva har helsesøstra sagt om innføring av fast føde? Jeg fikk beskjed om at jeg baaare skulle veeente med grøt siden L er så stor, og aller helst kutte ned på maten også. :himle: (Han følger sin egen kurve perfekt, og er jo lang også, ikke en bollerund klump Jeg bare mhm-a og jaha-a, og gikk hjem og gav ungen det han trengte. :gjeiper: ). Han har smakt litt på fruktmos og elska det, men ellers har vi ikke begynt med noe grøt eller noe. Jeg er jo bare nødt til å ha fløte i puppene for å ha en jente på 4 måneder som er over 7,5 kg. Hun har ikke sagt noe annet enn at vi helst burde vente til hun er 4 måneder. Da spurte vi ikke hvorvidt vi burde begynne når hun er 4 måneder, men når vi kunne begynne. Huff, vi har hørt litt begge deler når det gjelder størrelsen hennes, men heldigvis ingen ''slanking'' da. Synes det er helt hårreisende å skulle slanke en baby som bare spiser morsmelk. Hadde det ikke vært for at hun våkner så mange ganger på nettene (noe som går ut over hennes humør også, ikke bare mitt) hadde vi nok ventet enda litt til med å innføre fast føde. Men nå er jeg liksom på bristepunktet hva gjelder søvn og sur baby at vi bare må prøve for å se hvordan det går. Det er jo uansett bare snakk om grøt/grønnsaksmos før leggetid per i dag ihvertfall. Hun vil jo bli ''fullammet'' uansett. I dag fikk hun smake en halv skje gulrotmos, og det var jammen rare ansiktsutrykk jeg fikk se. Det var vel mest sannsynligvis fordi den var kald da, men hun må ha fått ned bittelitt ihvertfall, for nå nettopp gulpet hun litt oransje.
MellonCollie Skrevet 7. oktober 2011 #3415 Skrevet 7. oktober 2011 Det var stor og fin baby ja! Hun er kortere og tyngre enn snuppa mi, og med henne får jeg også stadig kommentarerer på at "hun er så godt i stand!" Men det er jo bare bra, babyer skal være gode og runde! Her drøyer vi fast føde litt til, men jeg merker hun er litt urolig om dagen. Så mannen spurte i sta hva jeg tenkte ang mat... føler fortsatt hun er så liten jeg, da. Forsøker å holde henne som liten baby så lenge som mulig
Diddles Skrevet 7. oktober 2011 #3416 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Stor fin jente Du må definitivt ha fløte i titsa dine ja Har dere hatt time med fysioterapeut hos HS allerede?! Arg, helsestasjonen din er altså raskere ute med alt Jeg har gledet meg til det lenge, og var sikker på det var nå på tirsdag som var...der tok jeg feil gitt, det er enda 14 dager til Edit: Smiley-bommert... Endret 7. oktober 2011 av Diddles
^^Belle^^ Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #3417 Skrevet 8. oktober 2011 Det var stor og fin baby ja! Hun er kortere og tyngre enn snuppa mi, og med henne får jeg også stadig kommentarerer på at "hun er så godt i stand!" Men det er jo bare bra, babyer skal være gode og runde! Her drøyer vi fast føde litt til, men jeg merker hun er litt urolig om dagen. Så mannen spurte i sta hva jeg tenkte ang mat... føler fortsatt hun er så liten jeg, da. Forsøker å holde henne som liten baby så lenge som mulig Enig. Synes det er kjempedeilig å slippe å bekymre seg for om hun får nok mat ihvertfall. Jeg tror egentlig A er veldig kompakt, for hun ser ikke så veldig tykk ut (tror jeg), bortsett fra kraftige lår og skikkelig ''sprengte'' håndleddvalker. Å ja, det er litt vemodig også på en måte, å begynne med maten. Da betyr det at de ikke er små babyer lenger. Følte det på samme måte da vi begynte med tutten. Stor fin jente Du må definitivt ha fløte i titsa dine ja Har dere hatt time med fysioterapeut hos HS allerede?! Arg, helsestasjonen din er altså raskere ute med alt Jeg har gledet meg til det lenge, og var sikker på det var nå på tirsdag som var...der tok jeg feil gitt, det er enda 14 dager til Edit: Smiley-bommert... Jeg er skikkelig fornøyd med helsestasjonen altså. *gni det inn* :gjeiper: De var jo superraskt ute både med hjemmebesøk og første barseltreff også. A var mindre enn to uker gammel da vi hadde vårt første barseltreff. Men jeg synes det var kjempeinteressant og lærerikt, så bare gled deg.
^^Belle^^ Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #3418 Skrevet 8. oktober 2011 :daane: A våknet bare EN gang i natt for mat, og det var klokken halv 4. Etterpå våknet hun klokken halv 7, men jeg gav henne tutten og hun sov helt til klokken 8!!! Åh, nå føler jeg meg faktisk uthvilt. Dette trengte jeg altså, for i går var jeg så trøtt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg hadde forberedt meg på at mannen skulle komme hjem i dag, og da jeg fikk vite at han ikke kommer før på tirsdag holdt jeg på å begynne å grine. Det gikk så fint forrige gang han var borte, men da sov jo A hele nettene. Nå som jeg er alene har jeg ikke mulighet til å sove lenger på dagen enn A sover, og som vi alle vet er ikke det lenger enn en halvtimes tid. Men med denne herlige natten holder jeg fint ut til tirsdag uten å gå på veggene. Absolutt ingen planer i dag. Kanskje jeg baker litt eller går tur på butikken. Én ting er ihvertfall sikkert: vi skal kose og slappe av og lese bok i hele dag.
hegejenta30 Skrevet 8. oktober 2011 #3419 Skrevet 8. oktober 2011 Oi... A er stor ja... Iallfall sammenlignet med E som snart er 6 mnd og ikke over 7 kilo ennå. Men så er han småspist da... Får ikke i han mer mat enn jeg allerede gjør uten å trøkke det i han, og det er jo ikke noe trivelig for hverken liten eller stor. Godt å se lese at koser dere! og A er jo helskjønn! Håper dere får en fin fin helg! fra meg og E.
honning Skrevet 8. oktober 2011 #3420 Skrevet 8. oktober 2011 Hei Belle! Så morro å lese her inne igjen, det er alt for lenge siden sist! Herlig at du har fått sovet så bra i natt, det kan man virkelig leve lenge på ja Jeg begynte også innføring av fast føde så fort som mulig pga at jeg var helt utslitt av amming så mye på nettene. Det tok litt tid før han sov merkbart bedre på nettene her, men sånt er jo så varierende fra unge til unge. Håper du har hatt en fin og avslappende dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå