Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er vel ikke annet å forvente enn at en blir litt støl når det er lenge siden sist man trente ;) Det kommer seg vel for hver gang :)

Så leit at A har hatt problemer med nakken og bekkenet :tristbla: Skjønner at det stikker i mammahjertet å se henne ha det vondt også, men dere får tenke på at hun sannsynligvis får det bedre nå ja :)

Bra at dere har hatt noen fine dager nå etter mye vondter og styr tidligere :)

Håper resten av helgen blir fin også! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor har bursdag på søndag og jeg skal bake. Tenkte å lage creamy oreo pie. :hjerter: Kanskje jeg med det får liv i bloggen min igjen? :jepp:

Den så utrolig god ut! :sikle:

Spent på om du endte opp med å lage den, og hvordan den eventuelt var? :)

Skrevet

Er vel ikke annet å forvente enn at en blir litt støl når det er lenge siden sist man trente ;) Det kommer seg vel for hver gang :)

Så leit at A har hatt problemer med nakken og bekkenet :tristbla: Skjønner at det stikker i mammahjertet å se henne ha det vondt også, men dere får tenke på at hun sannsynligvis får det bedre nå ja :)

Bra at dere har hatt noen fine dager nå etter mye vondter og styr tidligere :)

Håper resten av helgen blir fin også! :klemmer:

Tenk hvor perfekt det hadde vært dersom man ikke ble støl etter trening? :fnise:

Resten av helgen har vært kjempefint! :tommelsmil:

Den så utrolig god ut! :sikle:

Spent på om du endte opp med å lage den, og hvordan den eventuelt var? :)

Den var kjempegod. :jepp: Den er jo som oreo dream cake som jeg pleier å lage, bare uten sjokolademousse. Den tar bokstavelig talt bare en halvtime å lage og er bedre enn vanlig oreokake synes jeg. Den blir ikke så mektig. :Nikke: Den dukker nok opp på bloggen også. :nigo:

Skrevet

Fine helgen. :happy: På lørdag fikk jeg gjort en del ærend på kjøpesenteret med A i bæreselen. Jeg kjøpte meg ny bok (som til nå virker veldig lovende :jepp: ), treningsbukse og A fikk seg også ny bukse og nye sokker. Etterpå besøkte vi søster som ble med oss hjem igjen hvor vi hadde filmkveld. Vi så som faktisk var veldig morsom.

I går bakte jeg som ble kjempevellykket. Jeg synes faktisk den er bedre enn vanlig oreokake. :sikle: Og så må jeg bare få si: jeg ELSKER den nye foodprocessoren min. :hjerte: Før lagde jeg oreobunnen med blender, og kunne bare knuse tre og tre kjeks. Nå putter jeg to ruller nedi og det tar meg bare et halvt minutt å lage oreobunnen. :nigo: Jeg prøvde også å vispe kremfløte med den i går og jeg må bare si :overrasket: !!! Kremfløten ble faktisk vispet for mye fordi jeg ikke trodde det skulle ta så kort tid. :hoppendeglad: Gleder meg til å bruke den igjen på onsdag. Da har bror bursdag og han har bestilt Suksesskombo. :nigo:

Jeg var også på trening i går, og det var en stor fremgang fra forrige gang. Ikke at det skulle så mye til for å klare det da. :fnise: I dag er jeg bare litt støl. :tommelsmil:

I dag skal vi til kiropraktor igjen. Håper det går litt bedre denne gangen. *engstelig* Men vi merker stor forskjell på A da. Hun sover mer på dagene, hikker ikke så mye, blir ikke hysterisk dersom vi tar på henne lue/smekke og er generelt roligere. I går natt sov hun i 10 timer i tillegg til å ha 3-4 lurer på dagen. Vanligvis pleier hun å ha én. :gjeiper:

Nå skal jeg lage blogginnlegg. :nigo:

Skrevet

Så bra at helgen har vært fin :)

Kaken hørtes himmelsk ut, men jeg prøver meg på lavkarbo, så får vel holde meg unna ;)

Bra at treningen går bedre :) Hvordan gikk det hos kiropraktor?

Skrevet (endret)

Så bra du har så fine dager. :nigo:

Den kaken ser og høres nydelig ut! :sikle: Gleder meg til å lage den! Bare synd jeg ikke har en fancy kjøkkenmaskin.

Endret av Muffin!
Skrevet

Så bra at helgen har vært fin :)

Kaken hørtes himmelsk ut, men jeg prøver meg på lavkarbo, så får vel holde meg unna ;)

Bra at treningen går bedre :) Hvordan gikk det hos kiropraktor?

:fnise: Den er ihvertfall ikke lavkarbo. 3000 kalorier i hvert bit. :hoho:

Det gikk greit. A gråt så sårt denne gangen også, men ikke fordi det var vondt sa kiropraktoren. Mest fordi det var litt skummelt og ekkelt tror jeg. Jeg skal tilbake igjen i morgen. :Nikke:

Så bra du har så fine dager. :nigo:

Den kaken ser og høres nydelig ut! :sikle: Gleder meg til å lage den! Bare synd jeg ikke har en fancy kjøkkenmaskin.

Men den er ikke så fancy skjønner du. :nigo: Det er en sånnen. Tror den koster 5-600 kroner på Chlas Ohlson. :jepp:

Skrevet

Men den er ikke så fancy skjønner du. :nigo: Det er en sånnen. Tror den koster 5-600 kroner på Chlas Ohlson. :jepp:

Og den funker bra? Ønsker meg en kjøkkenmaskin sååå sårt, men er så skeptisk til de som er billige. Innbilte meg at jeg måtte ut med flere tusenlapper for å få en som funket greit.. :sjenert:

Men så vil jeg ha en som kan elte deig, og det blir kanskje noe annet? :klo:

Uansett, den kaka så god ut! :sikle:

Skrevet

Og den funker bra? Ønsker meg en kjøkkenmaskin sååå sårt, men er så skeptisk til de som er billige. Innbilte meg at jeg måtte ut med flere tusenlapper for å få en som funket greit.. :sjenert:

Men så vil jeg ha en som kan elte deig, og det blir kanskje noe annet? :klo:

Uansett, den kaka så god ut! :sikle:

Jeg er superfornøyd med den, til det jeg bruker den til. :jepp: Jeg bruker mest hakkeren jeg da, og på det punktet er den suveren. Mandler, kjeks, you name it. Neste prosjekt ut er å se om den klarer å lage paneringssmuler av kavring. :jepp: Og så visperen var jo helt sykt god. Jeg kommer til å vispe krem med den fremover nå for å si det sånn. :fnise: Den skal klare å elte deig også, men det er jeg kanskje litt skeptisk til. Men man vet jo aldri. Visperen ser jo helt mongo ut, og den funket kjempebra, så... :ler: Jeg har en egen Kenwood kjøkkenmaskin som jeg bruker til å elte deig og til å vispe litt harde ting med (for eksempel smørkrem eller ostekrem). Da bruker jeg K-spaden. :nigo:

Skrevet

Barseltreff i dag. :happy: Vi skulle egentlig gå tur, men vi er late og så regner det så veldig. Så da blir det café i stedet for. :nigo: Det passer egentlig meg veldig greit, for da kan jeg få levert inn klokkene til mannen og meg, og så skal jeg kjøpe pysjamas til A. De hun har synger på siste verset nå, og de er i størrelse 62. :overrasket: Herregud, hun er så lang og stor. :rodmer: Er spent på hvor mye hun har vokst siden sist gang. Vi skal på 3 månederskontroll (vaksine) neste tirsdag. :redd:

Senere i kveld er det babysvømming. Er kjempespent på hvordan det går. Håper A liker det. Hun smilte faktisk for første gang i badebaljen sin i går, så det må jo være et bra tegn?

Skrevet

Jeg lurer forresten på om vi skal begynne med litt MME om kvelden før hun legger seg. :klo: Føler hun ikke blir skikkelig mett på mine slunkne kveldspupper. :vetikke: Noen som har god erfaring med det?

Skrevet

Jeg lurer forresten på om vi skal begynne med litt MME om kvelden før hun legger seg. :klo: Føler hun ikke blir skikkelig mett på mine slunkne kveldspupper. :vetikke: Noen som har god erfaring med det?

Kveldsamming er veldig viktig for melkeproduksjonen, så jeg ville ikke gjort det hvis puppene allerede er slunkne. Med mindre du vil gå over til delamming, da. :) Men jeg har ikke prøvd det selv, altså. Skulle gjerne hatt noen råd for å få ned produksjonen, her :sjenert:

Liker forresten at alt er tilbake til slik det var før vi ble mødre. Du blogger om baking og jeg får vann i munnen :fnise:

Skrevet

Leste her før jeg dro på hvitevare-shopping i stad, så en slik en fikk være med meg hjem også. :sjenert: Gleder meg til å bruke den. :jepp:

Høres ut som en koselig dag med barseltreff og babysvømming. :nigo:

:klemmer:

Skrevet

Kveldsamming er veldig viktig for melkeproduksjonen, så jeg ville ikke gjort det hvis puppene allerede er slunkne. Med mindre du vil gå over til delamming, da. :) Men jeg har ikke prøvd det selv, altså. Skulle gjerne hatt noen råd for å få ned produksjonen, her :sjenert:

Liker forresten at alt er tilbake til slik det var før vi ble mødre. Du blogger om baking og jeg får vann i munnen :fnise:

Ok, da fortsetter vi sånn som vi alltid har gjort. Er ikke interessert i noe delamming, nei. :riste: Men jeg skal høre med helsesøster på 3 månederskontrollen når jeg kan begynne med grøt. A er så stor, så jeg vet ikke om det da lønner seg å begynne tidlig eller sent med sånne ting. :vetikke:

:fnise: Det er herlig å være tilbake i bakemodus. :jepp:

Leste her før jeg dro på hvitevare-shopping i stad, så en slik en fikk være med meg hjem også. :sjenert: Gleder meg til å bruke den. :jepp:

Høres ut som en koselig dag med barseltreff og babysvømming. :nigo:

:klemmer:

:ler: Så bra. Si gjerne ifra om du liker den eller ei. Og om den funker til andre ting enn det jeg har prøvd. :Nikke:

Skrevet

:hoppendeglad: Kjempefin dag i dag. Barseltreffet var, som alltid, superkoselig. Vi kom også i snakk om å prøve å få til et Pompdelux home party. Håper det går i orden. :jepp:

Babysvømmingen i dag var også helt fantastisk. A hadde det så utrolig gøy. Det er så godt å se. :rodmer: Vi var bare uti i 10 minutter i dag da, siden det var vår første gang og babyen blir så utrolig sliten av det. Instruktøren var helt fantastisk. Gleder meg til neste gang. :happy:

Nå sover A søtt og jeg sitter i senga vår ved siden av. Mannen er hos en kompis for å se fotballkamp og jeg skal kose meg med noen serier og en god bok. Deilig. :nigo:

Skrevet

Åå, jeg gleder meg sånn til vi også skal på babysvømming :hoppe:

Skrevet

Åå, jeg gleder meg sånn til vi også skal på babysvømming :hoppe:

Det må du. Det var kjempegøy. :jepp: Men jeg tror kanskje A har blitt syk på grunn av babysvømmingen. :tristbla: I natt våknet hun med tett nese, hosting og bittelitt feber, 38,1 på det meste. Hun har spist godt da, og bare vært litt over gjennomsnittet sutrete, så jeg regner med det snart går over igjen. Men det er uansett fælt å se henne sånn. Stakkar klumpen vår. :kose:

Dagen i dag har vært laaaaang. Natten har jo mildt sagt vært slitsom, og jeg måtte stå opp tidlig for å komme meg til kiropraktoren. I tillegg har jeg bakt kake til bror, laget middag til mannen og bror og nå har vi nettopp kommet hjem fra selskap hos mamma. Så nå skal jeg legge meg. :natti:

Skrevet

:kose:

Håper A er bedre, og at dere har en fin dag. :)

Jeg har akkurat laget Oreo cream pai med min nye foodprocessor. :lur: Det lille jeg smakte mens jeg laget den gjør at jeg gleder meg veldig til å spise den etter trening i kveld. :sikle:

Skrevet

:kose:

Håper A er bedre, og at dere har en fin dag. :)

Jeg har akkurat laget Oreo cream pai med min nye foodprocessor. :lur: Det lille jeg smakte mens jeg laget den gjør at jeg gleder meg veldig til å spise den etter trening i kveld. :sikle:

Hun er bedre i dag, ja. :Nikke:

Så gøy. :nigo: Likte du den? (både foodprocessoren og kaken)

Skrevet

A er bedre i dag, heldigvis. Hun er fremdeles snørrete, men hun har ihvertfall ikke feber lenger. Tror hun allikevel er litt pjusk, for sånn rundt 6 var hun nesten helt utrøstelig, men sovnet til slutt og sov til klokken 7. Nå er hun jo selvsagt lys våken. :roll: I tillegg har hun spist lite i dag. Jeg matet henne rundt 2 og så ville hun ikke ha mat før 7 igjen. :kose: Forhåpentligvis er hun enda bedre i morgen. :jepp:

Vi har forresten kjøpt oss ny bil. :hoppendeglad: Vi har snakket om det så lenge nå, for den vi har nå har altfor liten plass til barnevognen. Den bittelille Bugabooen tar opp hele bagasjerommet liksom. :gjeiper: Vi har kjøpt oss en Mazda 6 stasjonsvogn. :nigo: Vi får den neste uke og jeg gleeeeder meg. :hoppe:

I morgen reiser mannen til England på fotballtur. Jeg og A skal på barseltreff før jeg skal til kiropraktor. Ellers har vi lite planer i helgen, og det er kjempedeilig. :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...