^^Belle^^ Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #2981 Skrevet 27. juni 2011 Vi er i live. KG blir bare nedprioritert for tiden. Merkelig nok. Jeg fikk den nyeste True Blood-boken her en dag også, og da ble nesten alt annet nedprioritert også. Vi har fått øvd oss litt på å komme oss ut av huset de siste dagene. På torsdag var vi på kjøpesenter nr. 1, på fredag gikk vi laaaang tur (jeg klarer endelig å gå lenger enn 100 meter før jeg får vondt ), på lørdag var vi på kjøpesenter nr. 2 og i går gikk vi lang-isj tur. Deilig. I morgen skal vi på barseltreff på helsestasjonen. Jeg stresser litt med det, for det er første gangen vi har et tidspunkt å holde oss til. Men det går vel på et vis det også. Ellers er A fremdeles kjempesnill og sover mesteparten av natten. Det betyr at hun er veldig våken på dagen, noe som egentlig er gøy. Men i går holdt hun det gående med mating, gråting og mer mating fra klokken 6 til 12 uten å sove et sekund. Da hun endelig sovnet sov hun til klokken 7 i dag morges. Stakkars jenta mi, hun var jo helt utslitt. Nå skal jeg se nyeste episoden av True Blood.
Kokos Skrevet 27. juni 2011 #2982 Skrevet 27. juni 2011 Gøy med oppdatering, høres ut som dere koser dere! :happy: Skjønner at det blir litt stress med et tidspunkt å forholde seg til, men det går nok veldig fint. Kos deg videre med familien din!
Neala Skrevet 27. juni 2011 #2983 Skrevet 27. juni 2011 Høres ut som dere koser dere veldig! Kan tenke meg at det er deilig å kunne gå akkurat som du vil, kjenner følelsen Var innom facebook-profilen din tidligere, og hadde håpt at det hadde kommet flere bilder av A Hun er jo bare nydelig!!
Muffin! Skrevet 28. juni 2011 #2984 Skrevet 28. juni 2011 Koselig at dere har vært litt ute på tur. Håper det har gått fint på helsestasjonen i dag.
liv Skrevet 28. juni 2011 #2985 Skrevet 28. juni 2011 Ja tidspunkter er ikke alltid like lett med nyfødte, men sånn er det for alle deltagerene Håper det har gått greit og dere har funnet tonen.
Diddles Skrevet 28. juni 2011 #2986 Skrevet 28. juni 2011 Barseltreff allerede?! Jeg skal ikke før 6. juli og jeg fødte jo før deg Kanskje det er fordi vi ikke var utskrevet når HS var her...Jeg hører visst til samme helsestasjon som deg likevel, hadde besøk av helsesøster fra sentrum helsestasjon all of a sudden
^^Belle^^ Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #2987 Skrevet 28. juni 2011 (endret) :vinke : Gøy med oppdatering, høres ut som dere koser dere! :happy : Skjønner at det blir litt stress med et tidspunkt å forholde seg til, men det går nok veldig fint. :Nikke : Kos deg videre med familien din! :hjerte : :klem : Ja, vi nikoser oss. :happy: Det gikk veldig fint. Åh, familien min... Høres ut som dere koser dere veldig! :nigo : Kan tenke meg at det er deilig å kunne gå akkurat som du vil, kjenner følelsen :ler : Var innom facebook-profilen din tidligere, og hadde håpt at det hadde kommet flere bilder av A :sjenert : Hun er jo bare nydelig!! :hjerte : Ja, vi gjør det. Det er ikke heeelt bra enda da. Jeg klarer ikke å gå mer enn maks en time om gangen, da må jeg legge meg ned og lindre rumpa litt. Det kommer nok etterhvert skal du se. Det mangler ikke på bilder av henne ihvertfall. Koselig at dere har vært litt ute på tur. :jepp : Håper det har gått fint på helsestasjonen i dag. : ) Ja, det er kjempekos. Hun sover så utrolig godt i vogna si - når den er i bevegelse selvsagt. :gjeiper: Ja tidspunkter er ikke alltid like lett med nyfødte, men sånn er det for alle deltagerene Håper det har gått greit og dere har funnet tonen. Det gikk veldig fint, selv om jeg var en smule stressa. Barseltreff allerede?! :overrasket : Jeg skal ikke før 6. juli og jeg fødte jo før deg :klo : Kanskje det er fordi vi ikke var utskrevet når HS var her...Jeg hører visst til samme helsestasjon som deg likevel, hadde besøk av helsesøster fra sentrum helsestasjon all of a sudden :fnise : Ja, det gikk veldig fort. Men jeg hører visst ikke til sentrum allikevel, jeg. Grunnen til at jeg gikk til jordmor i sentrum var at de ikke har jordmor der jeg hører til - i Prix-bygget. Endret 28. juni 2011 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #2988 Skrevet 28. juni 2011 Nå trodde jeg at jeg hadde all verdens tid til å oppdatere her, men plutselig begynte A å hylskrike i søvne. Er det mulig at hun hadde en vond drøm? Det var sånn skikkelig sår skriking, og jeg måtte virkelig trøste henne. Stakkars. Barseltreffet gikk veldig fint i dag, og min første ''offentlige'' amming er unnagjort. Ikke akkurat noe jeg liker å gjøre, for A liker å hoppe av og på flere ganger. Da er det ikke så lett å være diskret. --- Hmmm, ja, det var alt jeg rakk å skrive før A ble helt vill og ikke ville ikke roe seg annet enn på brystet mitt. Føler hun er redd for noe...
Neala Skrevet 28. juni 2011 #2989 Skrevet 28. juni 2011 Nå trodde jeg at jeg hadde all verdens tid til å oppdatere her, men plutselig begynte A å hylskrike i søvne. Er det mulig at hun hadde en vond drøm? Det var sånn skikkelig sår skriking, og jeg måtte virkelig trøste henne. Stakkars. Hmmm, ja, det var alt jeg rakk å skrive før A ble helt vill og ikke ville ikke roe seg annet enn på brystet mitt. Føler hun er redd for noe... Det høres helt normalt ut N var også sånn innimellom i begynnelsen, og kan være det i ny og ne ennå. Det er sikkert enten en drøm eller mageknip! Bra at amming i offentligheten og barseltreff gikk fint! Jeg skal på første barseltreff i morgen, gleder meg
Mazilla Skrevet 28. juni 2011 #2990 Skrevet 28. juni 2011 Jeg pleier å feste en gulpeklut i bh-stroppen oppå skuldra når jeg ammer på offentlige steder. Da henger den sånn at den dekker mye av S så hun kan spise i fred, i tillegg til at den henger klar til hun skal rape. Da kan hun slippe puppen så mye hun vil uten at andre ser det.. Så bra at dere koser dere!
hegejenta30 Skrevet 30. juni 2011 #2991 Skrevet 30. juni 2011 Godt å høre at dere koser dere! Det blir enklere å komme seg ut til tidspunkter etterhvert. Men det krever litt planlegging, og man lærer seg til å legge litt ekstra slingringsmonn for en evt bæsjbleie eller litt mer mating...
^^Belle^^ Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2993 Skrevet 30. juni 2011 Det høres helt normalt ut :Nikke : N var også sånn innimellom i begynnelsen, og kan være det i ny og ne ennå. Det er sikkert enten en drøm eller mageknip! Bra at amming i offentligheten og barseltreff gikk fint! Jeg skal på første barseltreff i morgen, gleder meg : ) Det var godt å høre. At hun ikke lider noen nød ihvertfall. Jeg pleier å feste en gulpeklut i bh-stroppen oppå skuldra når jeg ammer på offentlige steder. Da henger den sånn at den dekker mye av S så hun kan spise i fred, i tillegg til at den henger klar til hun skal rape. Da kan hun slippe puppen så mye hun vil uten at andre ser det.. Så bra at dere koser dere! :rodmer : Det var et godt tips. Takketakk. Godt å høre at dere koser dere! Det blir enklere å komme seg ut til tidspunkter etterhvert. Men det krever litt planlegging, og man lærer seg til å legge litt ekstra slingringsmonn for en evt bæsjbleie eller litt mer mating... Slingringsmonn har vi nok av ihvertfall. Da vi skulle ut ble jeg sittende å se på henne sove fordi jeg hadde altfor god tid. Men man finner nok ut etterhvert hvor lang tid man trenger til alt sammen. Så bra å høre at dere har det fint! :hjerte : Kjempefint!
^^Belle^^ Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2994 Skrevet 30. juni 2011 Nå har A hengt i puppen i mange timer. Pleier å være sånn på kveldene, men jeg er rett og slett bekymret for om jeg har nok mat til henne. Puppene føles jo helt tomme. Men hun sover lenge om nettene da (i natt var det 5 timer, noe som egentlig er kort til henne å være ), så hun må jo være fornøyd tenker jeg. I dag har jeg måttet ty til ammeskjold på den ene puppen. Jeg har så utrolig vondt at det føles som om noen knivstikker meg for hvert sug. Jeg har også prøvd å pumpe meg (på den vonde puppen) for første gang, noe som var en braksuksess! Jeg fikk pumpet ut 100 ml og det gikk ned på høykant. Godt å ha en snuppe som tar flasken ihvertfall. Det er nesten sånn at det frister å begynne å pumpe for hver mating, for det tok så kort tid i forhold til ammingen. Et spørsmål til dere erfarne mammaer: hvor lenge etter sterilisering/koking av diverse anser dere tingene for å ikke være rene lengre? Bør jeg sterilisere (har mikrosterilisator) pumpen/ammeskjoldene/flasken rett før bruk, eller er det greit å sterilisere dem en gang og bare la dem ligge der til de trengs? I dag fikk jeg ENDELIG vedtak om permisjonen min fra Nav, så i morgen skal jeg vise A frem på jobb. Gleder meg. Etterpå kommer tante, farmor og farfar på besøk for å se A for første gang. Jeg ble så glad da jeg fikk melding fra tante om at hun ville ta med seg farmor og farfar, for vi var forberedt på å måtte dra for å besøke dem siden de ikke er i så god form. Kjempekos!
^^Belle^^ Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2995 Skrevet 30. juni 2011 Vi har forresten også fått fikset nesten alt med dåpen. Litt tidlig ute, men what the heck. Egentlig ville jeg jo ikke døpe A, men der la mannen ned vetoen sin så da blir det sånn. Synes det er utrolig teit å gjøre det kun pga. tradisjon (som liksom er mannens argument), men, men... :gjeiper: Uansett, dåpen blir 28.august, for det var den eneste datoen som passet for svigerfar og kona. Egentlig greit å bare få en dato sånn. Ble plutselig mye enklere da. Kake er allerede bestemt, bare rosa da. Og med As navn og dåpsdato. Synes den var så utrolig fiiin. Lokale er også bestemt (mamma fikser det meste med én gang ), dåpskjolen blir den jeg, bror og søster brukte og verdens styggeste kirke er bestemt. :gjeiper: Vi gjør det enkelt med koldtbord hvor vi ordner det meste selv og kaker som nabodamene på bygda fikser. Fadrene blir bror, søster, svigerfar (som skal bære henne) og kompis av mannen (faren til E og N). Litt greit å ha sånne ting i boks, særlig siden vi bare har to uker på oss etter at vi kommer hjem fra Frankrike. Nå er det invitasjonene som skal ut, og vi gjør det enkelt der også tror jeg, med et bilde av henne som vi skriver på.
MellonCollie Skrevet 30. juni 2011 #2996 Skrevet 30. juni 2011 Bare innom med et livstegn. Jeg leser, men er ikke så flink til å skrive Jeg forsøkte å ringe kirke for å få ordnet dato for dåp i går, men da fikk jeg ikke tak i rett person. Så må prøve igjen i morgen - ble i alle fall stresset når jeg så alt dere hadde i orden
^^Belle^^ Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2997 Skrevet 30. juni 2011 Bare innom med et livstegn. Jeg leser, men er ikke så flink til å skrive Jeg forsøkte å ringe kirke for å få ordnet dato for dåp i går, men da fikk jeg ikke tak i rett person. Så må prøve igjen i morgen - ble i alle fall stresset når jeg så alt dere hadde i orden Da er vi to. Jeg leser jeg også, men det blir liksom ikke tid til å skrive i andre sine bøker. Merkelig nok. Vi er jo veldig tidlig ute da. Plutselig var liksom alt ordnet.
Diddles Skrevet 30. juni 2011 #2998 Skrevet 30. juni 2011 Holy, 100 ml på en pupp?? Ikke på kveldstid vel? For i såfall faller du inn i kategorien melkeku Herlig når hun sover 5 timer i strekk, det må jo være et signal om at hun får nok..her våkner hun gjerne hver 2. time selv om hun får opptil 120 ml før vi legger oss Tror det er ei nattugle vi har fått Vi har også begynt å tenke på dåp, her blir datoen 7. august - også i verdens styggeste kirke (den samme??) og 2 av fadderene er bestemt, men ellers er ingenting avgjort Dere er effektive!!
^^Belle^^ Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2999 Skrevet 30. juni 2011 Holy, 100 ml på en pupp?? Ikke på kveldstid vel? For i såfall faller du inn i kategorien melkeku Herlig når hun sover 5 timer i strekk, det må jo være et signal om at hun får nok..her våkner hun gjerne hver 2. time selv om hun får opptil 120 ml før vi legger oss Tror det er ei nattugle vi har fått Vi har også begynt å tenke på dåp, her blir datoen 7. august - også i verdens styggeste kirke (den samme??) og 2 av fadderene er bestemt, men ellers er ingenting avgjort Dere er effektive!! Jooo... Og det var ikke nok. Hun måtte ha litt av den andre puppen også. Som regel spiser hun bare fra én pupp. Vet ikke hva som er normalt jeg. Men hun er jo svær da, 4,4 kg nå. Bolla mi. Det er helt sikkert den samme. Betongklossen oppå haugen?
Lilywhite Skrevet 1. juli 2011 #3000 Skrevet 1. juli 2011 Så koselig med dåpsplanlegging Selv om jeg egentlig er enig med deg. Heldigvis er jeg og mannen skjønt enig når det gjelder religion og de tingene der Men er jo kjekt å feire at man har fått et nytt familiemedlem, så navnefest blir det nok Utrolig fin kake! Ha en fin helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå