Sequax Skrevet 22. juni 2011 #2961 Skrevet 22. juni 2011 Må si jeg er misunnelig på de produktive puppene dine, altså... Her om dagen da jeg limte inn bilder i babyboka, ble det en våt rose på toppen...melka mi er bare snodig.... Har jo ikke ammet på nesten en måned! Ble nesten litt håpefull, men da jeg prøvde å legge ham til igjen var det helt tørt... Hvis hun har stort sugebehov, hadde jeg prøvd smokken, jeg...
Dalmore Skrevet 22. juni 2011 #2962 Skrevet 22. juni 2011 Gratulerer så mye med jenta di! Endelig er hun her!! ... og tenk at våre er fem uker i dag, hun er bare en uke og så skulle de egentlig være født med en dags mellomrom, bare! Vi ga smokk da våre var ca 2 uker. De har jo fått flaske fra vi var på sykehuset, og har sugd riktig i den forstand at jeg ikke har hatt et eneste lite sår på brystvortene (men slet nok litt med å få i seg nok i starten). De hadde veldig sugebehov på kvelden, så det var deilig å gi dem smokken for å kunne avlaste litt. Nå bruker de den litt for å roe seg ned, men spytter den ut når de har sovnet og vi passer på å ikke putte den inn bare for at de skal ha den, men bruke den mer når vi føler at de har et behov. Massevis med lykke til, høres ut som dere storkoser dere selv om det selvfølgelig er tøft i starten!
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #2963 Skrevet 22. juni 2011 Purelan er herved notert på handlelista. Vi prøvde tutten vi, og den har ikke ødelagt noe enda ihvertfall. Hun vet ikke helt hvordan hun skal holde den inne lenge av gangen enda da, men hun suger uansett noe sinnsykt på den og spytter den ut når hun sovner. Hun hadde feil teknikk de første par dagene på sykehuset, men nå skal den være rett altså. Selv om hun alltid prøver å snike seg lenger og lenger ut på brystvorta, for det er tuppen hun liker best. :gjeiper: Skal fikse meg ticker asap.
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #2965 Skrevet 22. juni 2011 Det hele begynte klokken 9 om morgenen, 14.juni, da jeg fikk min første modningspille. Pillen funket ikke i det hele tatt (fremdeles 3 cm da jeg ble sjekket klokken 3) og vannet mitt ble tatt kvart over 3 på ettermiddagen. Riene begynte rett etterpå. Etter litt fikk jeg satt epiduralen (som var obligatorisk pga svangerskapsforgiftning) som egentlig var mer ubehagelig enn vond. Den ble satt på lav dose da jeg ikke hadde noe særlig vondt. Jeg fikk faktisk i meg litt middag mens jeg satt der i sengen også. Jeg var så heldig å ha dårlige rier (5 minutter mellom og ikke vonde) som faktisk funket og jordmoren var veldig overrasket over at framgangen var så rask som den var. Hun utsatte å sette drypp frem til 8 cm. Da hadde jeg hatt en så og si smertefri 3-8 cm åpning, litt pga epiduralen og litt pga mine fantastiske ''dårlige'' rier. Rundt klokken 8 ble dryppet satt og jeg oppdaget at epiduralen kun hadde effekt på den ene siden. Til gjengjeld funket den dritbra på den ene siden, for jeg kjente absolutt ingenting til de jævlige riene som herjet på den andre siden. I tillegg hadde jeg trykketrang store deler av den siste tiden, noe som bare kan beskrives som utrolig ubehagelig og vondt. Jeg kom jeg gjennom den siste åpningstiden ved å puste og prøve å slappe av. Mannen fikset musikk til meg og jeg prøvde å fokusere på den i stedet for ''fytti helvete, dette gjør vondt!''. Ikke alltid like lett. Den siste rien før jordmor sjekket åpningen står enda friskt i minne som et mareritt. Jeg klarte ikke å unngå å presse litt og den var så vond at jeg hadde problemer med å puste og begynte å hyperventilere litt. Lettelsen var enorm da jordmoren sa at jeg hadde 10 cm åpning og at jeg fikk lov til å begynne å presse. Jeg husker faktisk at jeg tenkte ''guriland, nå er det ikke lenge til vi får se lille krek.'' Jeg skulle vel egentlig ikke fått lov til å begynne å presse helt enda, for hun lå altfor langt oppe, men pga det høye blodtrykket tror jeg bare jordmoren ville ha litt fortgang i sakene. Nå var klokken kvart over 9 og jeg hadde allerede fått beskjed om at jeg bare fikk lov til å presse i en halvtime pga blodtrykket. Det ble enten tang eller sugekopp. På dette punktet var jeg så klar til å få henne ut at jeg ikke brydde meg det minste om hvordan hun kom. Heldigvis hadde vi den mest fantastiske legen i hele verden som fikk meg til å føle meg veldig tatt vare på og som var flink til å forklare alt som skulle skje videre. Så jeg begynte altså å presse. Vet ikke helt hvordan jeg fikk det til, men A kom da nedover som hun skulle. Jordmoren sa hun kunne se hodet hennes som var fullt i mørkt hår, akkurat som jeg hadde trodd. En halvtime gikk og det ble tid for tangen. Legen forklarte meg at jeg ikke skulle presse mens hun holdt på å dra ut A, noe som var det verste av alt. Jeg følte at hun holdt på å dra ut alle innvollene mine og spjære meg på langs. Legen ville unngå klipping og hadde håpt å unngå revning også, men A har ikke bare et gigantisk hode (37,5 cm i omkrets), hun ville ut med hender først og albuer på tvers i tillegg. Hun begynte faktisk å gråte da hun var halvveis ute mens jeg ventet på en pressrie til å hjelpe henne hele veien ut. Utrolig absurd å høre henne gråte mens hun var inni meg. Men pressrien kom da til slutt og jeg fikk henne ut. Etterpå skjedde alt så utrolig fort, så det eneste jeg fikk med meg var den nydelige lille krabaten som ble lagt på brystet mitt. Hun var så utrolig nydelig og det gikk opp for oss at vi endelig hadde fått det til. Jeg begynte å gråte og mannen begynte å gråte. At det er mulig å være så lykkelig hadde jeg aldri trodd. Da var klokken fire minutter på 10, og livet vårt ble totalforvandlet. Heldigvis funket epiduralen som den skulle, for morkaken måtte dras ut. Legen måtte helt øverst i livmoren for å hente den, men jeg kjente ingenting til det heldigvis. Pga. dette mistet jeg nesten en liter med blod og fikk forbud mot å reise meg resten av den natten. Det var ikke særlig travelt på føden den natten, og vi fikk sove på fødestuen alle tre, mannen i fødesengen. Jeg hadde A ved siden av meg i sengen hele natten og det å våkne til knirkingen og gryntingen hennes klokken 8 neste morgen var helt...ubeskrivelig. Endelig! 2
Kokos Skrevet 22. juni 2011 #2966 Skrevet 22. juni 2011 Etterpå skjedde alt så utrolig fort, så det eneste jeg fikk med meg var den nydelige lille krabaten som ble lagt på brystet mitt. Hun var så utrolig nydelig og det gikk opp for oss at vi endelig hadde fått det til. Jeg begynte å gråte og mannen begynte å gråte. At det er mulig å være så lykkelig hadde jeg aldri trodd. Da var klokken fire minutter på 10, og livet vårt ble totalforvandlet. Kjempefin historie og veldig koselig å få lese. For et mirakel det er å få barn, synes det er absurd og fantastisk hva som kan skapes inni kroppene våres..
Havfrua Skrevet 22. juni 2011 #2967 Skrevet 22. juni 2011 Takk for at du deler Belle. Gratulerer så mye igjen.
hegejenta30 Skrevet 22. juni 2011 #2968 Skrevet 22. juni 2011 Hørtes litt dramatisk ut på slutten ja, men så herlig resultat! Takk for at du deler fødehistorien din!
Neala Skrevet 23. juni 2011 #2971 Skrevet 23. juni 2011 Høres ut som du hadde en fin fødsel, på tross av litt dramatikk på slutten der!
Disco Biscuit Skrevet 23. juni 2011 #2972 Skrevet 23. juni 2011 Høres ut som en fantastisk opplevelse - selvom det var smått med dramatikk på slutten Så fin ticker du har fått deg Tenk at hun er over en uke allerede
Sequax Skrevet 23. juni 2011 #2973 Skrevet 23. juni 2011 Takk for at du delte fødselshistorien din! Jeg var på kontroll med C i går, og helsesøster spurte om jeg har fått den dårlige fødselsopplevelsen min litt på avstand. Jeg svarte som sant var, at jeg gladelig skulle ha gått gjennom det samme igjen og igjen for min lille going. Vi kvinner er forsyne meg sterke! (og unektelig styrt av biologien )
Kitsch Skrevet 23. juni 2011 #2975 Skrevet 23. juni 2011 Så fin historie! Nå gleder jeg meg om mulig enda mer til å treffe gutten min! Selv om fødsel virker litt skummel
Teriyaki Skrevet 24. juni 2011 #2977 Skrevet 24. juni 2011 Oi, jeg trodde jo jeg hadde svart! Leste jo fødselshistorien samme dagen du postet den! Det var en veldig flott fødselshistorie! Og til tross for litt dramatikk, så virker det som om det har gått bare bra, egentlig. Håper dere koser dere max!
liv Skrevet 24. juni 2011 #2978 Skrevet 24. juni 2011 Bare legger igjen spor, er innom og oppdatterer meg men er ikke i form så det blir ikke mye skriving.
Muffin! Skrevet 24. juni 2011 #2979 Skrevet 24. juni 2011 En fin fødselshistorie, selv om det var litt dramatisk til tider. Ble så rørt da du beskrev da du fikk henne på brystet ditt.
Marikke Skrevet 27. juni 2011 #2980 Skrevet 27. juni 2011 Så koselig å lese fødehistorien din! Ligner litt på min, egentlig. Jeg hadde også en igangsatt fødsel, og lillegullet ble dratt ut med tang til slutt. Lille A høres ut som en nydelig og god baby!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå