Lucky? Skrevet 19. juni 2011 #2941 Skrevet 19. juni 2011 Så deilig at hun sover så godt om natten da, godt for deg å få sovet litt også Visning nå ja, håper dere får solgt kjapt slik at dere slipper unna med mer visninger
Muffin! Skrevet 19. juni 2011 #2942 Skrevet 19. juni 2011 Så nydelig hun er. Veldig koselig å lese at alt står bra til.
Neala Skrevet 19. juni 2011 #2944 Skrevet 19. juni 2011 Åh, hun er nydelig! Umulig å ikke være stolt mamma med en så snill og god baby
Sequax Skrevet 19. juni 2011 #2946 Skrevet 19. juni 2011 Dere er så fantastisk fine og flotte alle sammen. Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner. Sequax: Nå fikk du meg til å grine. Ikke at det skal så mye til om dagen, men... Vi har det kjempefint alle tre. A er jo selvsagt verdens fiiineste baby (helt opbjektivt selvsagt ) og hun er veldig snill. Nå har hun faktisk sovet siden klokken 8 i dag morges. Jeg føler meg også noenlunde uthvilt, særlig etter de to første nettene hvor hun ikke sov i det hele tatt. Mannen er også utrolig flink med henne, og det bare stråler av ham. I går sovnet han på sofaen i verdens merkeligste stilling fordi han bare lå og så på henne mens hun sov i vogga si. Fødselen var egentlig veldig fin, selv om det ble litt action på slutten. Skal skrive en skikkelig fødselshistorie når jeg får tid. Jeg fikk epidural nesten med én gang pga det høye blodtrykket mitt, og jeg hadde en nærmest smertefri åpning fra 3-8 cm. Jeg var nemlig så heldig å ha ''dårlige'' rier (5 minutter mellom) som faktisk funket. På 8 cm ble det satt drypp for å få fortgang i sakene og da fant jeg ut at epiduralen kun funket på den ene siden. To timer etterpå hadde jeg full åpning og fikk lov til å begynne å trykke selv om hun ikke lå langt nok nede enda. Jeg hadde nemlig fått beskjed om at jeg kun fikk lov til å trykke i en halvtimes tid pga blodtrykket mitt som nå var skyhøyt. Etterpå ble det tang, noe jeg egentlig er glad for for jeg tror aldri jeg hadde klart det uten hjelp allikevel. Hun satt veldig langt oppe og kom ut med hender og albuer først. Det førte til en grad 2 rift, men heldigvis bare i mellomkjøttet og bittelitt inni skjeden. De trodde først at endetarmsmuskelen var blitt skadet, men det var den heldigvis ikke. Hun kom skrikende til verden (seriøst, man hører henne på mils avstand når hun først blir skikkelig sinna ) og var bare helt perfekt. Myyye og langt mørkt hår. Skal prøve å få lagt ut bilde på fb også snart. Det er uten tvil det mest vidunderlige noe menneske kan oppleve! Velkommen hjem!!!!!!!
Disco Biscuit Skrevet 21. juni 2011 #2948 Skrevet 21. juni 2011 Godt og lese at dere koser dere som familie alle 3 Gleder meg til bilde kommer
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #2949 Skrevet 21. juni 2011 Litt i ørska om dagen, så rekker ikke innom her så mye som jeg skulle ønske. I dag er A en uke gammel. Selv om vi har det veldig fint med en kjempesnill jente, er vi trøtte som noen strømper begge to. Mannen sliter litt med sjokket av lite søvn og mye bekymringer og føler seg uggen og dårlig. Allikevel er han så utrolig flink med både klesvask, matlaging og ikke minst med A. Jeg er så utrolig heldig. Jeg føler meg overraskende oppegående egentlig, men det er nok fordi jeg sov så utrolig dårlig og lite de siste månedene av graviditeten at dette nesten er en forbedring. Jeg har enda vondt i rumpa/der stingene er og klarer ikke å gå så veldig langt. Gleder meg til vi kan gå på timeslange trilleturer. Sånn ellers: jeg har tatt av ca 15 kg. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye jeg veide de siste par dagene, men nå har jeg litt over 10 kg til startvekt. Synes ikke det er så aller verst på bare en uke. Jeg får på meg skoene igjen, selv om de fremdeles er litt trange, og hele meg har krympet ganske så mye. Nå synes jeg nesten jeg ser syk ut i ansiktet, for jeg var blitt så vant med vannansiktet mitt. Den siste milepælen blir å få på seg gifteringen igjen. Ammingen går veldig fint, men jeg har VONDT! Såre brystvorter er bare . Hun har et så ekstremt suttebehov at hun sliter ut puppene mine. Vi vurderer sterkt å begynne med tutten nå, bare for å avlaste meg litt. En mating kan godt ta opptil en og en halv time. Da er det først mating til hun sier hun er mett, skifte bleie (så og si hver eneste bleie er en bæsjebleie fordi hun spiser så mye) og så er hun ''sulten'' igjen, gjerne etterfulgt av enda en bæsjebleie og enda en liten runde med kosemating. :gjeiper: Når begynte dere med tutten? Er så redd for å ødelegge noe... I morgen får vi besøk av den nybakte farfaren med familie. Tror det blir koselig, for jeg vet at farfar har gledet seg ihjel til å se A. Han har nemlig vært i Nordsjøen til nå, og har ringt mannen hver eneste dag for å høre hvordan det går med oss.
Sushi Skrevet 21. juni 2011 #2950 Skrevet 21. juni 2011 Det med matingen er som om jeg skulle skrevet det selv, altså. Blir noen skift i løpet av et måltid, men det er vel sånt som går seg til etterhvert. Såre brystvorter er grusomt! Har lille A riktig sugetak? Jeg var sikker på jenta mi hadde det, men nå viser det seg at hun har ødelagt den ene brystvorta mi med feilsuging... Bare en liten advarsel, de har det ikke lett disse puppene Vi tør heller ikke begynne med smokk ennå, selv om det kanskje ikke hadde vært så dumt. Gratulerer med én uke gammel baby!
Muffin! Skrevet 21. juni 2011 #2951 Skrevet 21. juni 2011 Tenk, en uke. Høres ut som dere har det fint, selv om det blir lite søvn og såre brystvorter. for vektnedgang!
gunnimor Skrevet 21. juni 2011 #2952 Skrevet 21. juni 2011 lanolin salve lindrer såre brystvorter og du kan fint amme med salven på, altså du trenger ikke å vaske den av for å amme, den er veldig god å ha. jeg begynte med smukk når han hadde skjønt puppingen skikkelig ca 14 dager gammel, men jeg bruker nuk sine smukker som er brystvorte formet, veldig ammevennlig, du får det kjøpt i de fleste leketøysbutikker faktisk=) masse lykke til videre og gratulerer med gullet<3
Neala Skrevet 21. juni 2011 #2953 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Gratulerer med en uke Jeg prøvde med tutten den dagen vi kom hjem fra sykehuset, da var hun to dager gammel. Hadde jeg ikke gjort det, hadde hun vært limt i puppen konstant! Og jeg støtter rådet om Purelan på brystvortene, det er helt fantastisk! Spennende med farfar-besøk, tipper det blir stas Forresten - jeg stemmer for ny ticker Edit: Nå skal det sies at N hadde perfekt tak i puppen med en gang, da. Ellers hadde jeg ikke turt tutten så tidlig. Endret 21. juni 2011 av GUNS
Lilywhite Skrevet 21. juni 2011 #2954 Skrevet 21. juni 2011 Så bilde på FB, hun ser helt herlig ut! Høres ut som dere koser dere ja Litt innkjøringsproblemer er det vel alltid, håper de såre brystvortene dine blir bedre snart! Kos dere med besøk i morgen!
Kitsch Skrevet 21. juni 2011 #2955 Skrevet 21. juni 2011 Så snill mann du har Dere høres ut som en herlig liten familie! Dæven 15 kg allerede! Jeg vet jo ikke hva somer vanlig, men det hørtes jo ut som en fin vektnedgang det da Igjen, masse gratulerer med gulljenten din
Lucky? Skrevet 22. juni 2011 #2957 Skrevet 22. juni 2011 Høres ut som om dere har noen fine dager med lille A Så lenge hun tar puppen så fint som hun gjør, er det nok ikke noe problem å begynne med smokk Blir jo veldig slitsomt hvis hun bruker puppen bare til kos da og ikke minst enda mer sår... Kos dere med besøk av en stolt farfar
hegejenta30 Skrevet 22. juni 2011 #2958 Skrevet 22. juni 2011 Enig med GUNS - du må skaffe deg ny ticker! Og lanolin salve gjør som damene over skriver - underverker for brystvortene. Når det gjelder smukken ga jeg den til E den andre natta vi var hjemme. Han hadde spist godt, men hylte da jeg la han i kurven sin, og roet seg ned kun med å sutte på puppen. Etter to timer med slikt på natta så ble det smukk - og den tok han med en gang og den har blitt en god trøst å ha.
Kokos Skrevet 22. juni 2011 #2959 Skrevet 22. juni 2011 Ja til ny ticker! Det er kjempekoselig å høre om hvordan dere har det. Nå høres jeg kanskje creepy ut, men må innrømme at jeg er litt betatt av den vakre, lille jenta deres og har kikket på bildet av henne på FB flere ganger. Lille mirakel, endelig er hun her Kjempebra at kiloene bare renner av, det må være en lettelse å bli kvitt alt vannet! Kos dere masse!
Disco Biscuit Skrevet 22. juni 2011 #2960 Skrevet 22. juni 2011 Så godt og høre at dere koser dere masse sammen, selvom det går utover brystvortene dine, og søvnen Du får suge til deg rådene fra de andre ang smokk, for her er jeg selv helt blank Så bildet på fb nå forresten, hun er nyyyydelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå