Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

:popcorn:

Jeg hadde heller ingen følelse av at noe skulle skje eller forvarsel ( bortsett fra den enorme magen da selvsagt.. ;) ), før jeg plutselig våknet med rier og skjønte at ting var i gang. Blir spennende å høre hvordan det blir for deg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skulle jeg til å si at Mazzi ER synsk, men så ser jeg at du lusker her inne...:dry:

:ler:

Ha en god dag! :vinke:

Skrevet

:popcorn :

Dette er så spennende! :bond : jeg har ny tipping til natt til 13. juni. :bolledeig :

:tommelsmil:

Åh, og jeg og mannen din som begge hadde tippet i dag da. Da håper jeg for din del at vi tar feil, for noen styrtfødsel vil man vel helst ikke ha ; ) Men det er absolutt lov å være lei nå, både av venting og ikke minst av at andre venter :gjeiper : Jeg hadde mobilen på lydløs og la den bort jeg - folk fikk ringe mannen om de lurte på noe spesielt som ikke startet med "har hun kommet enda??". (Ja, selvsagt har hun kommet - jeg har bare ikke giddet å fortelle noen om det. Hrmf. Dere FÅR beskjed når noe har skjedd, ja.......). Folk tok hintet nå som jeg skulle ha nummer to da, ikke like mas denne gangen ; )

Ellers - nyt late dager med GOD samvittighet. Straks er dere "aldri" mer alene og kan gjøre ingenting :rodmer :

:fnise: Vi snakket faktisk om det klokken 11 i går kveld. Ikke så gøy dersom dere skulle hatt rett, nei. *au* :ler:

Det var en god idé. Skal prøve å legge telefonen fra meg. :Nikke:

Det gjør vi altså. Vi hadde det ganske travelt da vi holdt på med å finne sofa og sånn, så det er godt å få slappet av litt også. Snart er det nattamming og babyskrik som gjelder. :rodmer:

Fin mage! :rodmer :

Det er snart fire måneder siden jeg fødte, og jeg husker den siste tiden før fødselen veldig godt...jeg gikk ti dager over, og disse dagene var så tunge (både fysisk og psykisk)og fullstendig meningsløse, for man bare venter, venter, venter og kjenner, kjenner, kjenner etter tegn på at NÅ, kanskje NÅÅÅÅÅÅ er fødselen i gang.

Etter ti dager på overtid gikk vannet mitt. Det var absolutt det aller første tegnet på at noe var på gang. Hadde ikke kjent meg spesielt energisk eller hva pokker'n dem sier man blir rett før det skjer; jeg skulle tisse og da jeg var ferdig, fortsatte liksom vannet å flomme...:fnise : Jeg trodde kanskje knipemuskelen der nede var helt på wack, men det var selvfølgelig vannet mitt som rant. :wink :

Blir veldig spennende å høre om hvordan fødselen blir for deg! :jepp : Har du fått et ca. estimat på hvor stor hun er? Jeg fikk det, og de bomma med 1,5 kg...:roll :

Tenker på deg, vennen! :klem :

God natt!

Takketakk. :sjenert:

Æsj, ja, denne ventingen er så meningsløs. Nå har jeg ''bare'' gått 5 dager over da, så jeg har vel egentlig ikke rett til å klage enda, men denne ventingen gjør meg gal. På én måte er det faktisk verre enn å vente på å teste etter IVF, for nå vet jeg at det kommer noe positivt ut av det (uansett hvor merkelig det høres ut :gjeiper: ). Etter smertene selvsagt. Å vente på det som mest sannsynligvis blir livets mest smertefulle opplevelse er ikke helt...okei det heller. :ler:

Ja, det blir spennende å se hvordan det skjer. Akkurat nå føler jeg med litt nedi dumpa og er egentlig forberedt på å bli satt i gang. *pessimist* :sjenert: Men man vet jo aldri hva som skjer.

Ingen estimat enda, nei. Det gjør de ikke før på overtidskontrollen rett før de eventuelt setter i gang. Synes det er litt skummelt, for jeg er nemlig veldig redd for at hun er svææær. Hun var jo over gjennomsnittet på 3D UL i uke 28 (selv om jeg vet at det ikke trenger å bety noe - de vokser jo sånn i rykk og napp), men siden magemålet mitt er helt gjennomsnittlig (alltid rett over den røde streken) gjør de visst ikke sånn her. Og så tenker jeg jo litt på din situasjon også. Tenk å kunne ta SÅ feil liksom. :overrasket: 1,5 kg er jo en halv baby det. :fnise:

En god :klem: tilbake

:opplyser : Til natta går vannet, og så kommer hun i morra formiddag! :jepp :

Lykke til! :duskedame : Etter mine beregninger har du henne i armene dine om 12-14 timer. Håper jeg er synsk! :nigo :

:snurt: Du burde nok ikke gjøre karriere ut av ''synskheten'' din. :fnise: Jeg er her enda, jeg.

:popcorn :

Jeg hadde heller ingen følelse av at noe skulle skje eller forvarsel ( bortsett fra den enorme magen da selvsagt.. ; ) ), før jeg plutselig våknet med rier og skjønte at ting var i gang. Blir spennende å høre hvordan det blir for deg!!

Godt å høre at ikke alle hadde murringer osv. dager i forveien. :jepp: Åh, det blir kjempespennende! :hoppe:

Håper på action snart!!! : )

Ingen action enda ihvertfall.

Skrevet

Nå skulle jeg til å si at Mazzi ER synsk, men så ser jeg at du lusker her inne...:dry:

Ha en god dag! :vinke:

:fnise: Ingen synskhet der i gården, nei. Hun får holde seg til dagjobben sin. :ler:

Takk det samme! :klem:

Skrevet

:ler: Hører du det, Mazzi? :opplyser:

*vi glemmer at jeg spådde fødsel....for ei stund siden...kremt*

Det som var merkelig med AHUS i mitt tilfelle, var at jordmor sendte meg dit ENKOMMELIG for å sjekke om jeg skulle bli satt i gang, da kurven min hadde skutt UT AV SKJEMAET de siste to ukene...men tok AHUS hensyn til dette? Nei, selvfølgelig ikke....MYE bedre å la den fødende ligge i et døgn med rier for så å ta keisersnitt..... :kjefte:

PUH! :happy:

Skrevet

Enda en natt uten noe action. Ikke at jeg hadde trodd det altså...jeg får ikke kynnere av sex engang. :sjenert::snurt: Jeg vil ha vondter. NÅ! :fnise:

Men ett lyspunkt da: jeg sover plutselig mye bedre om nettene. :hoppe: Jeg vet ikke om det er bekkenet som har noen gode dager, men jeg klarer altså å sove sammenhengende mer enn tre kvarter om gangen. Natt til i går sov jeg fra klokken 12 til klokken 3-4 uten å våkne! :overrasket: Deilig. :happy:

I dag får vi besøk av bestis*2 og typen til hun ene. :hoppendeglad: Gleder meg veldig, nå er det lenge siden vi har vært samlet. :hjerte:

Ellers ingen planer annet enn litt tusling rundt i leiligheten her. Skikkelig søndagsmodus med andre ord. :nigo:

Skrevet

Jeg har ny tipping i morgen den 13., jeg også! :opplyser:

Skrevet

:ler: Hører du det, Mazzi? :opplyser:

*vi glemmer at jeg spådde fødsel....for ei stund siden...kremt*

Det som var merkelig med AHUS i mitt tilfelle, var at jordmor sendte meg dit ENKOMMELIG for å sjekke om jeg skulle bli satt i gang, da kurven min hadde skutt UT AV SKJEMAET de siste to ukene...men tok AHUS hensyn til dette? Nei, selvfølgelig ikke....MYE bedre å la den fødende ligge i et døgn med rier for så å ta keisersnitt..... :kjefte:

PUH! :happy:

Å, var det sånn det skjedde? :overrasket: Herregud, at det går an. :riste: De må da ta et hint når magen plutselig eksploderer. :dry:

Håper virkelig jeg slipper KS altså. Det må ihvertfall være superkjipt å gjennomgå nesten en hel fødsel for så å gå glipp av den beste delen som faktisk er å få ungen ut. :kose:

Skrevet

Enda en natt uten noe action. Ikke at jeg hadde trodd det altså...jeg får ikke kynnere av sex engang.

Sex?! Orka ikke tanken på sex de siste månedene før fødsel, jeg.... :sjenert:

Skrevet

Å, var det sånn det skjedde? :overrasket: Herregud, at det går an. :riste: De må da ta et hint når magen plutselig eksploderer. :dry:

Håper virkelig jeg slipper KS altså. Det må ihvertfall være superkjipt å gjennomgå nesten en hel fødsel for så å gå glipp av den beste delen som faktisk er å få ungen ut. :kose:

Ja, tror du? Fy søren... :sjenert: Jeg hadde ti cm åpning og alt, men så ble det snitt....Men det var nok kanskje best, ellers hadde jeg vel hatt ei sluse på størrelse med Suez, nå...siden han var så massiv! :gjeiper:

Skrevet

Jeg har ny tipping i morgen den 13., jeg også! :opplyser:

Tipping notert og slik ser listen ut nå:

Diddles: 20.mai

Mazilla: 1.juni

Pingting: 2.juni (bursdagsbaby?)

Sequax: 3.juni

Lucky?: 4.juni

Muffin!: 5.juni (min bursdagsbaby?)

Hegejenta: 6.juni

Liv: 6.juni (30-årsdagsbaby?)

Havfrua: 6.juni

Marikke, Caca: 7.juni (termin)

GUNS: 8.juni (positiv test-baby :hjerte: )

Pusilus: 8.juni

Småkjekset: 9.juni (bryllupsbaby?)

Teriyaki: 9.juni

Lilywhite: 9.juni

Kokos: 10.juni

Ananan: 10.juni

Melloncollie: 11.juni

Belle-mannen: 11.juni

*lilly*: 12.juni

GUNS: 13.juni

Caca: 13.juni

Belle: 13.juni

Sushi: 15.juni

Svigerfar: 17.juni (hans bursdag :fnise: )

Det er heldigvis ikke så mange datoer igjen før det faktisk MÅ skje. :hoppendeglad:

Skrevet

Sex?! Orka ikke tanken på sex de siste månedene før fødsel, jeg.... :sjenert:

:fnise: Det er vel sånn her også altså, men vi føler vi må prøve ihvertfall. Selv om det bare er to jukk og så ferdig. Orker ikke noen krumspring, og så er det jo egentlig bare sæden jeg vil ha. :hoho: (Gleder meg til å ikke være svær lenger altså...på mange måter. :sjenert: )

Ja, tror du? Fy søren... :sjenert: Jeg hadde ti cm åpning og alt, men så ble det snitt....Men det var nok kanskje best, ellers hadde jeg vel hatt ei sluse på størrelse med Suez, nå...siden han var så massiv! :gjeiper:

:ler: Ja, jeg skulle likt å sett noe klare å presse ut en så stor baby. Har de ikke en grense på 4,7 kg eller noe?

Skrevet

:fnise: Det er vel sånn her også altså, men vi føler vi må prøve ihvertfall. Selv om det bare er to jukk og så ferdig. Orker ikke noen krumspring, og så er det jo egentlig bare sæden jeg vil ha. :hoho: (Gleder meg til å ikke være svær lenger altså...på mange måter. :sjenert: )

:ler: Ja, jeg skulle likt å sett noe klare å presse ut en så stor baby. Har de ikke en grense på 4,7 kg eller noe?

Vel, de aner jo ikke hvor stor babyen er før den kommer ut, så hvordan de kan sette noen grense skjønner jeg ikke...

Skrevet

Vel, de aner jo ikke hvor stor babyen er før den kommer ut, så hvordan de kan sette noen grense skjønner jeg ikke...

Nei, det er jo sant. Men det burde uansett ikke være mulig å bomme så mye som 1,5 kg. Bare 200 g er jo mye på så små skapninger.

Skrevet

Nei, det er jo sant. Men det burde uansett ikke være mulig å bomme så mye som 1,5 kg. Bare 200 g er jo mye på så små skapninger.

Indeed!

Skrevet

Har nettopp snakket med føden nå (ta det med ro, ingen action enda :dry: ) for jeg har vært så bekymret for hodepinen jeg har hatt den siste uken. Da jeg var hos jordmor forrige tirsdag var blodtrykket mitt plutselig på 135/85. Det har ligget stabilt på 120/70-80 hele tiden (som sagt, jeg kunne vært blodtrykksmodell :fnise: ) Jeg har jo alltid som regel protein i urinen også, i tillegg til alt det vannet jeg har, så hun spurte meg faktisk om jeg hadde hatt vondt i hodet i det siste. Det hadde jeg jo ikke, men etter det har jeg hatt vondt i hodet hver dag denne uken. Synes det er merkelig, for jeg har omtrent ikke hatt vondt i hodet i hele svangerskapet (noe jeg pleide å ha ofte før), og nå har jeg liksom hatt det 4-5 dager på rad.

Så jeg ringte altså, og skal inn for å sjekke meg om en times tid. Kanskje jeg er overhysterisk her, men heller det enn å gå og bekymre seg frem til neste jordmortime som ikke er før på torsdag. :sjenert:

Skrevet

Hørtes veldig fornuftig ut! Lykke til, håper det ikke er noe skumle greier :klemmer:

Skrevet

Enig i at det var lurt å ringe. Det siste du trenger nå er ekstra bekymringer! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...